Persoonlijke doelstelling voor Ten Hag: 'Hij wil zelf ook naar de top'

    Persoonlijke doelstelling voor Ten Hag: 'Hij wil zelf ook naar de top'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 23:20za 17-11-2018 om 23:20

    Hij begon stroef bij Ajax, maar inmiddels heeft Erik Ten Hag het helemaal op de rit. Algemeen directeur Edwin van der Sar vertelt dat Ten Hag een ambitieuze persoonlijke doelstelling heeft.

    Ten Hag werd vorig jaar aangesteld na het ontslag van Marcel Keizer, maar Ajax kampioen maken lukte hem niet. "Met trainer Erik ten Hag werd de kortetermijndoelstelling, het landskampioenschap, niet gehaald", aldus Van der Sar vrijdag op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering, geciteerd door de NOS.

    "We kunnen inmiddels wel stellen dat de technische staf de boel goed op orde heeft en een aantal doelstellingen ruimschoots heeft behaald. Met, wat voor Ajax heel belangrijk is, attractief voetbal."

    Directeur spelersbeleid Marc Overmars sluit zich bij Van der Sar aan. "Het wordt een uitdaging om na een Europese wedstrijd niet meer zoveel punten te verliezen als we deden in het seizoen 2016/2017, het succesvolle Europa League-jaar."

    Van der Sar heeft vertrouwen in Ten Hag. "Gelukkig is het een van de kwaliteiten van Ten Hag om telkens weer het maximale uit de groep te halen. Erik is een resultaattrainer. Hij wil zelf ook naar de top. Het heeft een klein stormpje geduurd, maar uiteindelijk komt zijn kwaliteit bovendrijven. Ik zie de toekomst positief tegemoet."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 november 2018 om 23:23
    Prima trainertje. Vooral het terughalen van Blind is een goede zet geweest van Ajax. Ookal is hij meer een middenvelder.. je kan hem overal neerzetten en vult de plekken goed in waar het nodig is.
    Zeer slimme aankoop
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:15
    Oké. Gekke pool.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 00:21
    Nou ik zou hem niet in het doel zetten
    Vind ik leuk
    Counterattack +10909
    zondag 18 november 2018 om 01:19
    Een goede coach kan communiceren
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +304
    zondag 18 november 2018 om 13:55
    En mede daarom is het een goede coach, inderdaad.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 23:26
    Goh een trainer die naar de top wil , dat zie je niet vaak meer......
    Geen nieuws is ook nieuws

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:31
    -de bal is rond
    -het is elf tegen elf
    -als je niet op doel schiet, kan je niet scoren
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 23:33
    en water is nat
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:34
    Gerstenat?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 23:34
    das dan weer lekker....
    Vind ik leuk
    Guust +5792
    zaterdag 17 november 2018 om 23:59
    Droge wijn ook.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 00:01
    geen idee , wijn is niet mijn ding
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:36
    Vind het ook niks. Doe mij maar gewoon bier. Zit er nu ook weer aan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 00:38
    doe je goed,ik ok
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:40
    En nu we toch zo lekker een gesprek voeren, wat voor merk geef jij nu de voorkeur dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 00:53
    Mijn huismerk hier : SAN Miguel
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:56
    Oké. Dat ken ik wel. Kom wel eens in Spanje. Is er lekker. Hier in Nederland, pak ik vaak hertog Jan. Het nieuwe pils kordaat is ook erg lekker. Zit nu op 4 flesjes. Ga nog even door. De nacht is nog lang.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 01:01
    Proost en geniet ervan . Het leven is veul te kort om jet niet te doen
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 01:02
    Precies pik. Gelukkig kunnen mensen zoals wij er goed tegen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14606
    zondag 18 november 2018 om 06:53
    Wees er maar trots op, nu nog een discussie wie er de meeste biertjes kan drinken en dan weten we op vp ook wie er het stoerste is van jullie 2.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 10:38
    En dat zit jouw dwars op zondag ochtend nog voor 7 uur ????
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 12:58
    Sommigen kunnen het niet hebben, dat mensen zoals wij genieten.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 12:59
    En daar ga jij je druk om maken? Voor de zondag goed en wel is begonnen. Ik ben pas een uurtje ontwaakt, heerlijk.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    zondag 18 november 2018 om 02:36
    Toch knap dat jullie zoveel onzin kunnen lullen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 03:08
    Ik drink vandaag een bacootje ook best lekkel op zijn tijd
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 03:10
    Zo te zien heb je al genoeg op, lekkel is een woord wat ik niet helemaal kan plaatsen. Haha veel plezier nog. Ik ga zo maar eens slapen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 03:12
    Lekker mag ook
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 03:12
    Haha. Geintje pik.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5552
    zondag 18 november 2018 om 06:30
    Like like :)
    Vind ik leuk
    Guust +5792
    maandag 19 november 2018 om 00:09
    Water is ook niet jouw ding, maar wel nat, net als droge wijn,
    Alhoewel water wil je nog wel in zwemmen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    maandag 19 november 2018 om 00:10
    Nu ook niet , tis overdag nog maar een graadje of 17
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:36
    'En als je dan die kansen niet afmaakt maak je 't voor jezelf heel moeilijk', deze doet 't ook goed in de top 10 van oneliners.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 00:06
    Tja, als je jezelf vergeet te belonen, dan speel je tegen jezelf.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 00:07]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:56
    Als je zelf niet scoort doet de tegenstander het wel.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zaterdag 17 november 2018 om 23:38
    Wanneer je er 1 meer maakt dan de tegenstander win je
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:19
    En een eigen doelpunt dan van de tegenstander??
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    zondag 18 november 2018 om 08:44
    Ken je niet scoren
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:36
    Je verwacht 't niet he
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zondag 18 november 2018 om 00:15
    Precies.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:30
    de top van een berg lucht !!!!!!!! stratum
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Lekker toch. Geen auto inde verste verte te zien
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6795
    zaterdag 17 november 2018 om 23:26
    Klein stormpje aldus de man die met alle winden mee kan zeilen. Als zijn hoofd er maar naar staat gaat dat verder vanzelf.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:34
    'Algemeen directeur Edwin van der Sar vertelt dat Ten Hag een ambitieuze persoonlijke doelstelling heeft'

    Vertel het svp langzaam want we schrijven in coiffeurspluraal uiteraard allemaal mee.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10476
    zaterdag 17 november 2018 om 23:35
    "Het heeft een klein stormpje geduurd."

    Fantastisch.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zaterdag 17 november 2018 om 23:36
    Echte sportman die Ten Hag streeft het hoogst haalbare na. S6 Erik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:37
    Die foto...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6795
    zaterdag 17 november 2018 om 23:42
    Onze bonus is weer binnen Marc...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:46
    Kom op, Overmars. Weg met die drie onderkinnen. Je liep de 100 meter in zes seconden.


    Wanneer maak je je comeback?
    Vind ik leuk
    rebelkushh +289
    zaterdag 17 november 2018 om 23:43
    Afschuwelijke man maar tactisch briljant, vooral hoe hij FC Utrecht vorig jaar liet spelen met verschillende formaties.
    4-3-3 is zo heilig in Nederland terwijl je met andere formaties veel meer succes kan halen.
    Dat hij het nu zo goed doet bij Ajax is trouwens niet zo vreemd, zelfs Eric Meijers kan met spelers als de Ligt, Ziyech en Tadic voor de kampioen spelen, wat Bosz paar jaar geleden flikte in de Europa League met Ajax verdient lof, die verdient een top club.
    Vind ik leuk
    RenW +524
    zondag 18 november 2018 om 00:37
    Jij bent er ook een van als het slecht gaat, is het een klote trainer, en als het goed gaat ligt het aan de spelers?
    Triest.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +289
    zondag 18 november 2018 om 02:27
    Iets teveel gedronken?
    Ga nu maar huilie huilie doen bij je mammie :)
    Vind ik leuk
    jari11 +1084
    zondag 18 november 2018 om 01:20
    Als je het mij vraagt speelt ajax op dit moment een aanvallend 4-2-3-1! Vind ik sinds 2010 de beste opstelling.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +289
    zondag 18 november 2018 om 02:32
    4-2-3-1? Ik dacht gewoon 4-3-3 ik zou ook niet zo goed weten waarom je met 2 controleurs zou moeten spelen met zo'n team, misschien wel in de Champions league maar in de eredivisie is dat niet nodig denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:23
    verdiende hij bij ons ook (Feyenoord ) rap naar de uitgang tussen de andere bosjes
    Vind ik leuk
    fr1963 +3325
    zondag 18 november 2018 om 00:23
    moet je ze zien staan....teken een klein snorretje bij Overmars en het zijn net Laurel en Hardy......
    Vind ik leuk
    RenW +524
    zondag 18 november 2018 om 00:37
    Jammer dat die schele van jullie er niet bij poseert!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3325
    zondag 18 november 2018 om 09:32
    Die schele van jullie.....? Wie is jullie? Laurel en Hardy waren een duo, daar past een schele niet tussen....van wie maar ook.
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    zondag 18 november 2018 om 00:56
    Laat hem lekker naar Oss gaan, dan..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10187
    zondag 18 november 2018 om 02:18
    Ten Hag heeft geen schijn van kans
    De enige reden dat hij het redt is omdat Overmars hem heeft aangetrokken en maar liefst 60 miljoen investeerde, de spelers die op hem inpraten, zijn trainingsstaf die hem onderdruk zet en dan moet ten Hag wel luisteren na een afgang van 3-0 tegen PSV.
    Gaat ten Hag op eigen benen staan, zonder het eindeloze geduld van een Directie dan is hij kansloos buiten de ED.
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    zondag 18 november 2018 om 02:26
    Kan me niet voorstellen dat TH geschikt is voor een hoger niveau. Doet onder stress vreemde dingen. En bij welke ploeg krijgt een trainer 10 maanden de tijd om te presteren
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 04:06
    Dit charme offensief slaat toch echt nergens , redelijk goed in Europa , maar gewoon niet goed genoeg in onze competitie, door trainers fouten op 5 punten van psv
    Vind ik leuk
    Obl93 +2530
    zondag 18 november 2018 om 04:21
    ''Erik is een resultaattrainer'' Welk resultaat?

    Gio is een resultaattrainer!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 04:22]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 05:13
    Vd Sar snapt ook wel dat hij baas af is als er geen kampioenschap wordt afgeleverd na 5 jaar. Tenzij Ajax als Twente wil eindigen. Dan heb ik niets gezegd.
    Vind ik leuk
    Friend +157
    zondag 18 november 2018 om 06:40
    Kijk wat er bij FC Utrecht is gebeurd na zijn vertrek , alles is een tandje minder geworden bij de club !
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1774
    zondag 18 november 2018 om 07:27
    Als hij nou eens kennis en kunde had oké, maar een ding heeft hij wel namelijk totale zelfoverschatting.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:06
    Mist communicatieve vaardigheden. Zeker in het Engels was het een drama. Misschien als buikspreekpop proberen in het buitenland voor kinderfeestjes
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:58
    Ben in ieder geval blij dat Ajax onder het nieuwe technische staf en aankopen zo goed speeld, heb een aantal maanden geleden zelf aangegeven dat ten Hag als trainer tijd nodig had en met behulp van Schreuder, Winter en Wittschge en de aankopen is er nu rust in de tent en speeld Ajax attractief voetbal .
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:49
    Blind, Tadic, Ziyech, de Jong en Onana lieten in Eindhoven zien dat ze er niets van kunnen.
    Vind ik leuk
    Lee +419
    zondag 18 november 2018 om 12:26
    Nu pak je er 1 wedstrijd uit die inderdaad heel slecht was van Ajax, volgens mij heeft Ajax toch al heel wat keren hele goede wedstrijden gespeeld, ook in de CL, ik blijf erbij dat als Wober gewoon De Ligt had vervangen en hij De Jong op zijn eigen positie had laten staan het anders was gelopen, nu heeft Ten Hag zijn elftal op 2 belangrijke posities verzwakt, hoe kun je met Eiting spelen op het middenveld en De Jong is geen CV, overigens beweer ik niet dat Ajax dan niet had verloren he, maar het was wel minder makkelijk geweest voor PSV.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Wijsneus +15
    zondag 18 november 2018 om 10:28
    Blind is een perfecte speler een echte teamspeler 👍 Chapeau
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:59
    @Lee
    Alleen De Ligt deed niet mee tegen PSV. Dan is het Ajax onwaardig om zo door het ijs te zakken; zeker als de ' top aankopen' op het veld staan. Frenkie, Schöne, Neres, deden ook mee. Ik vind dat je dan minimaal gelijk moet spelen, ook al is het een uitwedstrijd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws