Opmerkelijk verhaal: Bayern-verdediger zonder Turkse roots benaderd door Turkije

    Opmerkelijk verhaal: Bayern-verdediger zonder Turkse roots benaderd door Turkije

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 10:29zo 18-11-2018 om 10:29

    Bayen München-verdediger Niklas Süle heeft in gesprek met Die Welt een opmerkelijk verhaal gedeeld. Hoewel hij geen enkele Turkse roots heeft, werd de 23-jarige international van Duitsland in het verleden benaderd voor Turkse vertegenwoordigende elftallen.

    Toen Süle als vijftienjarige furore maakte in de jeugdopleiding van Hoffenheim, kreeg hij een telefoontje van een medewerker de Turkse voetbalbond. "Hij kon Duits spreken, maar hij sprak me meteen aan in het Turks. Ik vertelde hem dat ik geen idee had waar hij het over had", herinnert Süle zich. "Toen vroeg hij mij of ik Turkse roots heb. Ik zei nee en toen hing hij meteen op. Het was best grappig."

    De verdediger vermoedt dat zijn achternaam Turks klinkt en dat de Turkse bond daarom een poging waagde. Süle is echter geboren en getogen in Duitsland. De centrale verdediger maakte in augustus 2016 zijn interlanddebuut voor Die Mannschaft en staat inmiddels op vijftien caps.

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9719
    zondag 18 november 2018 om 10:34
    Kunnen ze niet beter eerst hun huiswerk op orde hebben.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2958
    zondag 18 november 2018 om 11:01
    Staan de Turkse bobo's bekend om hun goede voorbereiding of om het schieten met hagel? Gewoon zo veel mogelijke spelers op laten draven zodat ze bij andere landen niet meer mogen spelen en dan later kijken wel goed genoeg zijn. Niet netjes he, maar wel de realiteit. En niet alleen bij de Turken trouwens, de Marokkanen kunnen er ook wat van.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7596
    zondag 18 november 2018 om 11:05
    Nou ik heb gisteren een stukje Tur-Zwe gekeken en gelijk ff de dokter gebeld of ik kon laten testen of mn zaad nog goed is. Zo zaaddodend was het.
    Vind ik leuk
    chicken +11867
    zondag 18 november 2018 om 11:18
    Dus eigeljjk heb je de dokter voor jan lul geroepen 😂
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    ....wat een zaad-opmerking....
    Vind ik leuk
    chicken +11867
    zondag 18 november 2018 om 11:43
    Dooie grap ja ..
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    zondag 18 november 2018 om 11:48
    ...prima grap, chicken, wat mij betreft
    Vind ik leuk
    pietprecies +7596
    zondag 18 november 2018 om 12:51
    Haha, nee mn jan-lul werkt prima, wil gewoon zekerweten dat ik tijdens Sinterklaas mn vriendin wat lekkers uit de zak kan geven.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8667
    zondag 18 november 2018 om 14:06
    Dat kan. Ik ben voor een klein bedrag beschikbaar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 21:00
    Ik ben een Turk, maar de reactie was beter dan de wedstrijd 😂😘
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1279
    zondag 18 november 2018 om 11:37
    Klopt man want de Marokkanen kennen ziyech, mazraoui, boussoufa, amrabat,el ahmadi etc niet toch wat die spelen niet in europa ofzo ga is knikkeren met je domme opmerking
    Vind ik leuk
    jochempje +3622
    zondag 18 november 2018 om 12:00
    De gasten scouten gewoon bij nationale jeugdelftallen. Scheelt weer geld.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2958
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    Wat lul je nou???? Ik zeg toch niet dat ze onbekend zijn. Ik zeg dat Marokko jongens oproept, laat spelen en ze dan wegzet. Dan kunnen die jongens nergens meer heen en dan pas wordt gekeken of ze überhaupt van niveau zijn. Voorbeelden te over. Leer eerst lezen voor je gaat janken als kleine kleuter.
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1279
    zondag 18 november 2018 om 12:56
    MedusAZ dat is gewoon klinklare onzin wat jij zegt die spelers worden wel degelijk in de gaten gehouden voor ze daar spelen. Ze weten precies wie wat kan. En janken als een kleine kleuter is makkelijk gezegd zo op afstand sukkeltje.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2958
    zondag 18 november 2018 om 14:08
    Gast, leer nou eens lezen. Ik zeg niet dat ze onbekende selecteren. Ik zeg dat ze zsm spelers laten uitkomen voor Marokko zodat ze "vast liggen". En daarna gaan ze pas kijken of zo'n speler ook voor Marokko van toegevoegd waarde is. Of denk je dat de spelers als Amrabat, Boussaboun etc echt voor kwaliteit zijn gegaan? Doe toch niet zo dom man, kijk eens om je heen! jij bent kennelijk de enige hier die dat niet begrijpt. Ik ga verder ook niet meer op je reageren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:34
    Grappige vergissing. Next.
    Vind ik leuk
    Ferthis +149
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Treurig zon groot land en dan toch moeten vissen in Europa.
    Vind ik leuk
    ay42 +944
    zondag 18 november 2018 om 11:16
    Het is veel makkelijker om in het rijke Europa talenten te vinden dan in een of ander dorp in Turkije, toch?
    Vind ik leuk
    Ferthis +149
    zondag 18 november 2018 om 12:34
    Want Turkije bestaat alleenmaar uit dorpjes?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3912
    zondag 18 november 2018 om 10:40
    Lange arm van Ankara...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:42
    Foutje bedankt .
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34256
    zondag 18 november 2018 om 10:43
    Aparte naam inderdaad.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:45
    En de brazilianen dan in Rusland Portugal of Spanje die hebben ook hun roots niet daar
    Vind ik leuk
    The Iceman +11519
    zondag 18 november 2018 om 10:47
    Turken hebben hun roots niet eens in Turkije.
    Vind ik leuk
    Gearry +1036
    zondag 18 november 2018 om 11:14
    Brazilië was vroeger een kolonie van Portugal, ze spreken ook Portugees daar. Dus Portugal hoort niet helemaal in dat rijtje thuis. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:27
    Vlaanderen bij Nederland of was het andersom :)
    Vind ik leuk
    almsend95 +289
    zondag 18 november 2018 om 10:55
    Ja het had gekund toch, erdogan is van origine ook een deen
    Vind ik leuk
    The Iceman +11519
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    Erdogansen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20004
    zondag 18 november 2018 om 10:59
    Maf verhaal hehe
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    zondag 18 november 2018 om 11:25
    Door die umlaut in zijn naam dacht ik eerlijk gezegd ook dat hij Turkse roots had.

    Wordt trouwens tijd dat ze in de Turkse competitie een limiet van buitenlandse spelers invoeren. Turks talent stroomt nauwelijks door daar.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +199
    zondag 18 november 2018 om 13:31
    Wat denk je van Müller, Möller Rüdiger en nog duizend Duitse namen
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    zondag 18 november 2018 om 15:31
    Allemaal Turken!
    Vind ik leuk
    Dj Storm +199
    zondag 18 november 2018 om 17:47
    😂 😂 😂 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    Maauwert +403
    zondag 18 november 2018 om 11:31
    Was t niet Marokko dan ? Daar versta ik ook niks van ?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:41
    Houden zo
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6540
    zondag 18 november 2018 om 12:15
    Is toch niet zo moeilijk. Ik versta het vloeiend. Chinees en russisch ook. Ik begrijp er alleen helemaal niets van
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1791
    zondag 18 november 2018 om 11:45
    Dubbele nationaliteit afschaffen. Einde van rare telefoontjes.
    Vind ik leuk
    wildlife +70
    maandag 19 november 2018 om 11:59
    Idd, stuk minder Surinamers in het elftal van NL.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk