Update: Ziyech kampt met knieklachten en keert terug naar Amsterdam

    Update: Ziyech kampt met knieklachten en keert terug naar Amsterdam

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 13:47zo 18-11-2018 om 13:47

    Hakim Ziyech heeft een lichte knieblessure overgehouden aan de interland tussen Marokko en Kameroen van vrijdagavond. De linkspoot keert eerder dan verwacht terug in Amsterdam, meldt Voetbal International op basis van Marokkaanse media.

    Ziyech zal dus uit voorzorg niet van de partij zijn tijdens de oefenwedstrijd tegen Tunesië van dinsdagavond. Tijdens de vorige interlandperiode in Marokko moest de spelmaker al verstek laten gaan vanwege een hamstringblessure, die hij had opgelopen tijdens het competitieduel met AZ. De uitwedstrijd tegen NAC Breda van zaterdagavond lijkt vooralsnog geen probleem te zijn voor de linkspoot.

    Vrijdagavond bewees Ziyech nog zijn grote waarde voor Marokko. In Casablanca schoot hij de Leeuwen van de Atlas met twee treffers voorbij de ploeg van bondscoach Clarence Seedorf. Een dag later werd poulegenoot Malawi verrassend verslagen door de Comoren, waardoor Marokko al verzekerd is van een ticket voor de Afrika Cup van 2019.

    Update 13.47: Ajax bevestigt zondagmiddag via de officiële kanalen dat Ziyech inderdaad maandag al terugkeert in Amsterdam. De spelmaker kampt met knieklachten. De interland tegen Tunesië van dinsdag laat Ziyech schieten. 

    Plaats een reactie

    Bengelino +12356
    zondag 18 november 2018 om 10:51
    Vervelende Kameroeners.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +3046
    zondag 18 november 2018 om 10:58
    Valt me nog mee dat Ziyech nu terugkomt naar A'dam en niet dinsdag nog gaat (proberen te) spelen. Normaal eist de Marokkaanse bond dat wel en zit Ajax helemaal met de gebakken peren.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 11:57
    Marokko is al geplaatst dus.... en met twee treffers tegen Kameroen verdien je een hoop krediet, lijkt me.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +3046
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    De norm in dat soort landen is: spelen of oprotten. Ook al heb je ene lichte blessure.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 12:30
    Kan best zijn, alleen Marokko heeft een Franse bondscoach.
    Ik neem aan dat Ziyech z'n hachje heeft gered door Kameroen te verslaan.
    Ziyech speelde natuurlijk vals.
    Hij wist de zwakke kanten van Onana.
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    zondag 18 november 2018 om 14:06
    ja, keepen?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    zondag 18 november 2018 om 20:10
    Als het maar geen Strootman verhaal wordt met zijn knie
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 19:31
    Zei ik toch ;-)
    Vind ik leuk
    Drobtine +2540
    maandag 19 november 2018 om 07:01
    Het is een vriendschappelijke interland
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46783
    zondag 18 november 2018 om 10:52
    Malawi en Comoren...zware poule zeg.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 18 november 2018 om 11:21
    Op die knollenvelden valt het niet mee nee.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    zondag 18 november 2018 om 20:29
    Eigen schuld. Als ie zelf kiest om voor marokko te spelen, krijg je dit soort velden en blessures. Hij had ook met 2-0 van frankrijk kunnen winnen op n juweel van n veld, maar hij wil anders...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 18 november 2018 om 21:17
    Het veld waar ze op speelden is een mooie grasmat, dus daar ligt het niet aan.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zondag 18 november 2018 om 14:54
    Vergelijkbaar met de CL poule van PSV, we zien de resultaten.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    zondag 18 november 2018 om 20:30
    Domme en kinderachtige opmerking
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zondag 18 november 2018 om 22:16
    Oh ja? Jammer dan.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    zondag 18 november 2018 om 10:53
    Altijd weer die interlands. Ze zouden verboden moeten worden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 18 november 2018 om 10:53
    Kunstgras?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zondag 18 november 2018 om 11:20
    Nee geen kunstgrasz maar echt gras.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 12:01
    Ja, eigenlijk te gek voor woorden, de FIFA staat kunstgras toe, omdat in de Sahel-landen het te heet is voor echt gras.
    Dan gaan we echt gras in Kameroen neerleggen en het kunstgras in Nederland, omdat echt gras moet worden gemaaid en dat is te duur voor de eredivisieclubs. Een speler kunnen ze wel een paar ton salaris geven, maar geen centjes om het gras water te geven.
    Vind ik leuk
    Emnu +5588
    zondag 18 november 2018 om 12:15
    Je wet dat Kameroen in Centraal Afrika ligt, naast Nigeria?
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    zondag 18 november 2018 om 20:31
    Ziyech had ook gewoon voor nederland kunnen kiezen, had ie in de kuip gespeeld, in ieder geval n topveld
    Vind ik leuk
    buddha +9087
    zondag 18 november 2018 om 14:48
    zou er 1 speler een ton of meer verdienen bij excelsior ? zou kunnen hoor maar lijkt me sterk.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zondag 18 november 2018 om 14:55
    Kameroen heeft een zeiknat regenseizoen, dan wil je er niet zijn.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zondag 18 november 2018 om 15:39
    Ja kunstgras is beter in Afrika.
    Straks eet de bevolking het gras uit pure honger nog op
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:10
    Nee kutgras 😎
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    zondag 18 november 2018 om 13:52
    Nee helmgras
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:53
    Heel blijven graag.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10324
    zondag 18 november 2018 om 10:55
    Er bestaat maar 1 soort leeuwen dat zijn onze oranje leeuwen 😉
    Vind ik leuk
    wildlife +73
    zondag 18 november 2018 om 14:14
    Als ergens terecht over leeuwen wordt gesproken is het wel in Afrika.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    zondag 18 november 2018 om 10:56
    Ach ja. Dat kennen we bij ajacieden. Onana zou een blessure hebben, De Jong zou een blessure hebben...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:58
    Dat was toch juist met Bergwijn?
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1431
    zondag 18 november 2018 om 11:02
    En Lozano.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:56
    Snotverdomme! Dat kunnen we er niet bij hebben. Heeft zo'n Kameroennees hem verrot getrapt. Zal toch niet Onana zijn??😁
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    Uit voorzorg niet meer laten spelen valt meestal wel mee.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 12:03
    Die luie Ziyech speelt alleen maar om het echie, die speelt geen oefenpotjes, hij bespaard zijn energie voor NAC
    Vind ik leuk
    Bas Bus +64
    zondag 18 november 2018 om 11:00
    Daar is het: "geen gras"
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Mooi dat Ziyech wedstrijden met Marokko laat schieten omdat er belangrijkere potten aankomen. Verstandig ook!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +3046
    zondag 18 november 2018 om 11:17
    Waar baseer je dat op? In het artikel staat dat hij geblesseerd is. Dat is een andere reden dan dat er belangrijke potten aankomen. Niet kunnen spelen vs niet willen spelen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 11:21
    Hij kiest voor rust ipv spelen tegen kleine tegenstanders. Ajax heeft nog wat belangrijke potjes voor de winterstop waarin hij niet gemist kan worden. Het podium waarop hij zich graag wil laten zien. Malawi en Comoren is een ander verhaal
    Vind ik leuk
    MedusAZ +3046
    zondag 18 november 2018 om 12:19
    Dat is jouw interpretatie want dat staat er niet. Er is een blessure, dus hij kan waarschijnlijk niet spelen. Geen rust, geen voorzorg. Dat staat er.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:47
    lichte knieblessure wil niet zeggen dat hij niet kan spelen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 12:47
    Ook goed ;-) Ziyech speelt uiteraard liever niet tegen de Comoren uit en binnenkort wel tegen Bayern Munchen thuis! Natuurlijk kan hij dat niet hardop zeggen.. Maar Ziyech wil nog steeds een mooie transfer maken en gaat geen risico's nemen. Niet logisch?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2292
    zondag 18 november 2018 om 14:30
    Kijk dat is een eerlijke reactie. Denk dat het ook komt omdat Marokko al geplaatst is.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 15:17
    Precies. Niet nodig om risico te nemen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    zondag 18 november 2018 om 11:48
    Wanneer komt de dag dat spelers clubs en bondcoaches eens gewoon eerlijk naar buiten treden .
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 12:04
    Eric Meijers heeft het goede voorbeeld al gegeven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    zondag 18 november 2018 om 12:12
    dat zouden er meer moeten doen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27628
    zondag 18 november 2018 om 12:48
    Eigen belang eerst, Straat.. Die dag zal niet komen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    zondag 18 november 2018 om 12:50
    ik weet het , het wordt alleen maar erger zelfs
    Vind ik leuk
    Lee +461
    zondag 18 november 2018 om 11:51
    Mooi zo, heeft zijn werk gedaan voor Marokko met 2 goals tegen Kameroen, Marokko is geplaatst dus nu geen risico nemen, gewoon wat rust pakken en volgende week weer fit zijn voor Ajax.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5507
    zondag 18 november 2018 om 12:06
    Ah ! Er is iemand hier op de site die het begrijpt !
    Sorry hoor, maar de meeste mensen hebben hier het IQ van een garnaal.
    Vind ik leuk
    Lee +461
    zondag 18 november 2018 om 12:12
    En misschien is dit wel in overleg met de bondscoach gegaan, zou toch alleen maar goed zijn, waarom risico nemen,hij is belangrijk voor Ajax maar ook voor Marokko, zo hou je iedereen tevreden!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:47
    helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:57
    Nog maar eens een bezoekje brengen aan het Streek Ziekenhuis is het devies voor H. Ziyech.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:24
    Een lichte blessure: Onana heeft op zijn kleine teen gestaan. Niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2292
    zondag 18 november 2018 om 14:32
    Sinds wanneer zitten er tenen aan je knie?
    Lesje anatomie misschien.
    Of ik zou zelf ff naar de dokter gaan.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    zondag 18 november 2018 om 12:30
    Hebben ze weer een excuus als ze geen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Lee +461
    zondag 18 november 2018 om 12:41
    Och jee, daar hebben we er weer 1, wil graag leuk gevonden worden, zo kinderachtig dit!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:48
    verzin wat beters AUB
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    zondag 18 november 2018 om 12:50
    Zou kunnen, maar het levert leuke zo'n reacties op.😂
    Vind ik leuk
    Lee +461
    zondag 18 november 2018 om 12:56
    Dat is precies wat ik bedoel, het levert leuke reactie’s op........ is dat wat je graag wil, ben je zo eenzaam dat je om reactie’s vraagt op VP, beetje triest wel he.!
    Probeer eens een discussie met inhoud over voetbal, dat levert ook reactie’s op hoor!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    zondag 18 november 2018 om 13:17
    Och manneke toch.
    Vind ik leuk
    Lee +461
    zondag 18 november 2018 om 13:26
    En weer kun je geen fatsoenlijk antwoord geven, laat ook maar......
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    zondag 18 november 2018 om 13:49
    Altijd maar weer die klote interlands. Laat ziyech gewoon stoppen bij Marokko. Wij ajax zijn veel belangrijker.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +997
    zondag 18 november 2018 om 14:02
    Ook opvallend vorige ronde sloeg Ziyech 2 wedstrijden over en nu weer een vriendschappelijke. En bij Bergwijn allemaal gillen heh😂😂
    En rustig aan het Ajax mensen.
    Misschien heeft ie dit keer echt iets die Ziyech.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4015
    zondag 18 november 2018 om 14:03
    De VP update is briljant en voegt totaal geen nieuwe informatie toe...
    Vind ik leuk
    Mari +10267
    zondag 18 november 2018 om 14:10
    Niet opstellen tegen NAC
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8675
    zondag 18 november 2018 om 14:10
    Heeft ie een knietje gekregen?
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2292
    zondag 18 november 2018 om 14:33
    Nee die had hij al... 3 knieën loopt lastig.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:24
    Utreg bunnikside ben ik, verder ben ik jouw geen uitleg verschuldigd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:53
    En iedereen viel over Bergwijn bij zijn afmelding..
    Vind ik leuk
    Karam +0