Update: Ziyech kampt met knieklachten en keert terug naar Amsterdam

Update: Ziyech kampt met knieklachten en keert terug naar Amsterdam

Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 13:47zo 18-11-2018 om 13:47

Hakim Ziyech heeft een lichte knieblessure overgehouden aan de interland tussen Marokko en Kameroen van vrijdagavond. De linkspoot keert eerder dan verwacht terug in Amsterdam, meldt Voetbal International op basis van Marokkaanse media.

Ziyech zal dus uit voorzorg niet van de partij zijn tijdens de oefenwedstrijd tegen Tunesië van dinsdagavond. Tijdens de vorige interlandperiode in Marokko moest de spelmaker al verstek laten gaan vanwege een hamstringblessure, die hij had opgelopen tijdens het competitieduel met AZ. De uitwedstrijd tegen NAC Breda van zaterdagavond lijkt vooralsnog geen probleem te zijn voor de linkspoot.

Vrijdagavond bewees Ziyech nog zijn grote waarde voor Marokko. In Casablanca schoot hij de Leeuwen van de Atlas met twee treffers voorbij de ploeg van bondscoach Clarence Seedorf. Een dag later werd poulegenoot Malawi verrassend verslagen door de Comoren, waardoor Marokko al verzekerd is van een ticket voor de Afrika Cup van 2019.

Update 13.47: Ajax bevestigt zondagmiddag via de officiële kanalen dat Ziyech inderdaad maandag al terugkeert in Amsterdam. De spelmaker kampt met knieklachten. De interland tegen Tunesië van dinsdag laat Ziyech schieten. 

Plaats een reactie

Bengelino +12745
zondag 18 november 2018 om 10:51
Vervelende Kameroeners.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:55]
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
zondag 18 november 2018 om 10:58
Valt me nog mee dat Ziyech nu terugkomt naar A'dam en niet dinsdag nog gaat (proberen te) spelen. Normaal eist de Marokkaanse bond dat wel en zit Ajax helemaal met de gebakken peren.
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 11:57
Marokko is al geplaatst dus.... en met twee treffers tegen Kameroen verdien je een hoop krediet, lijkt me.
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
zondag 18 november 2018 om 12:17
De norm in dat soort landen is: spelen of oprotten. Ook al heb je ene lichte blessure.
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 12:30
Kan best zijn, alleen Marokko heeft een Franse bondscoach.
Ik neem aan dat Ziyech z'n hachje heeft gered door Kameroen te verslaan.
Ziyech speelde natuurlijk vals.
Hij wist de zwakke kanten van Onana.
Vind ik leuk
hantayo +1220
zondag 18 november 2018 om 14:06
ja, keepen?
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zondag 18 november 2018 om 20:10
Als het maar geen Strootman verhaal wordt met zijn knie
Vind ik leuk
Come on Utreg +29051
zondag 18 november 2018 om 19:31
Zei ik toch ;-)
Vind ik leuk
Drobtine +2525
maandag 19 november 2018 om 07:01
Het is een vriendschappelijke interland
Vind ik leuk
Roeptoeter +12316
zondag 18 november 2018 om 10:53
Altijd weer die interlands. Ze zouden verboden moeten worden.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zondag 18 november 2018 om 10:53
Kunstgras?
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
zondag 18 november 2018 om 11:20
Nee geen kunstgrasz maar echt gras.
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 12:01
Ja, eigenlijk te gek voor woorden, de FIFA staat kunstgras toe, omdat in de Sahel-landen het te heet is voor echt gras.
Dan gaan we echt gras in Kameroen neerleggen en het kunstgras in Nederland, omdat echt gras moet worden gemaaid en dat is te duur voor de eredivisieclubs. Een speler kunnen ze wel een paar ton salaris geven, maar geen centjes om het gras water te geven.
Vind ik leuk
Emnu +6559
zondag 18 november 2018 om 12:15
Je wet dat Kameroen in Centraal Afrika ligt, naast Nigeria?
Vind ik leuk
jollyrogers +6833
zondag 18 november 2018 om 20:31
Ziyech had ook gewoon voor nederland kunnen kiezen, had ie in de kuip gespeeld, in ieder geval n topveld
Vind ik leuk
buddha +10477
zondag 18 november 2018 om 14:48
zou er 1 speler een ton of meer verdienen bij excelsior ? zou kunnen hoor maar lijkt me sterk.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
zondag 18 november 2018 om 14:55
Kameroen heeft een zeiknat regenseizoen, dan wil je er niet zijn.
Vind ik leuk
Benniewies +4372
zondag 18 november 2018 om 15:39
Ja kunstgras is beter in Afrika.
Straks eet de bevolking het gras uit pure honger nog op
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
zondag 18 november 2018 om 13:52
Nee helmgras
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 10:53
Heel blijven graag.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11592
zondag 18 november 2018 om 10:55
Er bestaat maar 1 soort leeuwen dat zijn onze oranje leeuwen 😉
Vind ik leuk
wildlife +71
zondag 18 november 2018 om 14:14
Als ergens terecht over leeuwen wordt gesproken is het wel in Afrika.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:14]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5166
zondag 18 november 2018 om 10:56
Ach ja. Dat kennen we bij ajacieden. Onana zou een blessure hebben, De Jong zou een blessure hebben...
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17880
zondag 18 november 2018 om 10:58
Dat was toch juist met Bergwijn?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
zondag 18 november 2018 om 11:02
En Lozano.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 10:56
Snotverdomme! Dat kunnen we er niet bij hebben. Heeft zo'n Kameroennees hem verrot getrapt. Zal toch niet Onana zijn??😁
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 10:57
Uit voorzorg niet meer laten spelen valt meestal wel mee.
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 12:03
Die luie Ziyech speelt alleen maar om het echie, die speelt geen oefenpotjes, hij bespaard zijn energie voor NAC
Vind ik leuk
Bas Bus +128
zondag 18 november 2018 om 11:00
Daar is het: "geen gras"
Vind ik leuk
Come on Utreg +29051
zondag 18 november 2018 om 11:03
Mooi dat Ziyech wedstrijden met Marokko laat schieten omdat er belangrijkere potten aankomen. Verstandig ook!
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
zondag 18 november 2018 om 11:17
Waar baseer je dat op? In het artikel staat dat hij geblesseerd is. Dat is een andere reden dan dat er belangrijke potten aankomen. Niet kunnen spelen vs niet willen spelen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29051
zondag 18 november 2018 om 11:21
Hij kiest voor rust ipv spelen tegen kleine tegenstanders. Ajax heeft nog wat belangrijke potjes voor de winterstop waarin hij niet gemist kan worden. Het podium waarop hij zich graag wil laten zien. Malawi en Comoren is een ander verhaal
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
zondag 18 november 2018 om 12:19
Dat is jouw interpretatie want dat staat er niet. Er is een blessure, dus hij kan waarschijnlijk niet spelen. Geen rust, geen voorzorg. Dat staat er.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 12:47
lichte knieblessure wil niet zeggen dat hij niet kan spelen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29051
zondag 18 november 2018 om 12:47
Ook goed ;-) Ziyech speelt uiteraard liever niet tegen de Comoren uit en binnenkort wel tegen Bayern Munchen thuis! Natuurlijk kan hij dat niet hardop zeggen.. Maar Ziyech wil nog steeds een mooie transfer maken en gaat geen risico's nemen. Niet logisch?
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:49]
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zondag 18 november 2018 om 11:48
Wanneer komt de dag dat spelers clubs en bondcoaches eens gewoon eerlijk naar buiten treden .
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 12:04
Eric Meijers heeft het goede voorbeeld al gegeven.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zondag 18 november 2018 om 12:12
dat zouden er meer moeten doen
Vind ik leuk
Come on Utreg +29051
zondag 18 november 2018 om 12:48
Eigen belang eerst, Straat.. Die dag zal niet komen.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zondag 18 november 2018 om 12:50
ik weet het , het wordt alleen maar erger zelfs
Vind ik leuk
Lee +769
zondag 18 november 2018 om 11:51
Mooi zo, heeft zijn werk gedaan voor Marokko met 2 goals tegen Kameroen, Marokko is geplaatst dus nu geen risico nemen, gewoon wat rust pakken en volgende week weer fit zijn voor Ajax.
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 12:06
Ah ! Er is iemand hier op de site die het begrijpt !
Sorry hoor, maar de meeste mensen hebben hier het IQ van een garnaal.
Vind ik leuk
Lee +769
zondag 18 november 2018 om 12:12
En misschien is dit wel in overleg met de bondscoach gegaan, zou toch alleen maar goed zijn, waarom risico nemen,hij is belangrijk voor Ajax maar ook voor Marokko, zo hou je iedereen tevreden!
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 12:47
helemaal mee eens
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 11:57
Nog maar eens een bezoekje brengen aan het Streek Ziekenhuis is het devies voor H. Ziyech.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 12:24
Een lichte blessure: Onana heeft op zijn kleine teen gestaan. Niks aan de hand.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 18 november 2018 om 12:30
Hebben ze weer een excuus als ze geen kampioen worden.
Vind ik leuk
Lee +769
zondag 18 november 2018 om 12:41
Och jee, daar hebben we er weer 1, wil graag leuk gevonden worden, zo kinderachtig dit!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 12:48
verzin wat beters AUB
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 18 november 2018 om 12:50
Zou kunnen, maar het levert leuke zo'n reacties op.😂
Vind ik leuk
Lee +769
zondag 18 november 2018 om 12:56
Dat is precies wat ik bedoel, het levert leuke reactie’s op........ is dat wat je graag wil, ben je zo eenzaam dat je om reactie’s vraagt op VP, beetje triest wel he.!
Probeer eens een discussie met inhoud over voetbal, dat levert ook reactie’s op hoor!
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 18 november 2018 om 13:17
Och manneke toch.
Vind ik leuk
Lee +769
zondag 18 november 2018 om 13:26
En weer kun je geen fatsoenlijk antwoord geven, laat ook maar......
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zondag 18 november 2018 om 13:49
Altijd maar weer die klote interlands. Laat ziyech gewoon stoppen bij Marokko. Wij ajax zijn veel belangrijker.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5166
zondag 18 november 2018 om 14:03
De VP update is briljant en voegt totaal geen nieuwe informatie toe...
Vind ik leuk
Mari +11731
zondag 18 november 2018 om 14:10
Niet opstellen tegen NAC
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zondag 18 november 2018 om 14:10
Heeft ie een knietje gekregen?
Vind ik leuk
Voetbal@com +2415
zondag 18 november 2018 om 14:53
En iedereen viel over Bergwijn bij zijn afmelding..
Vind ik leuk
Karam +0