Derksen tipt Groningen en onthult: 'Heb dit jaar aanbieding van club geweigerd'

Derksen tipt Groningen en onthult: 'Heb dit jaar aanbieding van club geweigerd'

Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 14:35zo 18-11-2018 om 14:35

Ted van Leeuwen zou een prima opvolger zijn voor scheidend FC Groningen-directeur Hans Nijland. Dat zegt Johan Derksen. In gesprek met Dagblad van het Noorden onthult Derksen tussen neus en lippen door dat hij begin 2018 een aanbod heeft geweigerd van een club uit het betaald voetbal. 

Nijland maakte eerder deze week bekend dat hij in juni afzwaait in Groningen. "Dat Nijland opstapt vind ik een ramp voor het Nederlands voetbal. Nijand was de laatste in het rijtje Jan Smit, Riemer van der Velde en Jorien van den Herik. Nijland wist precies hoe hij zaken aan moest pakken", zegt Derksen.

"Ik hoop dat de RvC een goede vervanger aanstelt, al heb ik daar geen vertrouwen in. Ik zit al heel lang in de voetballerij en heb die mensen nog nooit gezien."

Aanbieding geweigerd
Derksen doet daarna een verrassende onthulling. "Mij hoeven ze niet te bellen. Ik heb begin dit jaar een aanbieding geweigerd om bij een betaald voetbalclub directeur te worden. Ik ga niet zeggen welke club, maar ze doen het nu heel goed. Mijn gratis advies: kies voor Ted van Leeuwen."

Van Leeuwen, in het verleden collega van Derksen bij Voetbal International, is momenteel technisch directeur van FC Twente. 

Lees ook: Aangekondigd afscheid verrast Derksen: 'Voor zijn salaris was ik blijven zitten'

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

Roeptoeter +12098
zondag 18 november 2018 om 14:37
Van de zijlijn roepen is dan ook veel leuker dan zelf verantwoordelijk te zijn.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21089
zondag 18 november 2018 om 14:40
Dat zeker. En welke club het ook was, als ze Derksen willen hebben zal het daar wel een zooitje zijn.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:11
Emmen,lekker dichtbij zijn huis
Vind ik leuk
Maxidi +3814
zondag 18 november 2018 om 18:13
FCDB
Vind ik leuk
Counterattack +11373
zondag 18 november 2018 om 14:40
Derksen is niet bepaald ‘n voorbeeld voor het imago van je club.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 15:04
Dat is een tokkie die ervoor betaald krijgt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21089
zondag 18 november 2018 om 15:09
Haha, Johan speelt gewoon een typetje.
Buiten het voetbal om is het gewoon een hele geschikte vent.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 16:33
Ik weet 't niet. Ik zou weleens met 'm willen zitten om jouw reactie te willen bevestigen.
Vind ik leuk
Filip_FCU +11883
zondag 18 november 2018 om 16:38
Johan Derksen is echt alles behalve een tokkie...
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 16:43
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Vind ik leuk
Krav +202
zondag 18 november 2018 om 16:57
Hoe ben jij tijdens zakelijke vergaderingen.. en in de 3e helft met je voetbalmaten op zondag?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 16:58
Hoe ben jij als er ruim een miljoen mensen naar je kijken?

Ik ben en blijf altijd met respect praten en zal nooit mensen beschadigen. Als TV man heb je een voorbeeldfunctie.
Vind ik leuk
Krav +202
zondag 18 november 2018 om 18:08
Geen idee. Derksen was ooit een dikke norse rokende man zonder humor.. voor een paar honderd duizend man.

Mensen veranderen. Worden meer zichzelf. Of gaan juist een typetje uithangen
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 19:43
Je moet jezelf zijn en blijven en zeker geen typetje. Het is zo geforceerd en gemaakt.
Vind ik leuk
Krav +202
maandag 19 november 2018 om 15:02
Merendeel is hij zichzelf. Het is zn job om eerlijk zn mening te geven.

Op mijn werk heb ik ook taken en moet ik me daarover uitspreken. Thuis geef ik mn mening over dingen die niet over werk gaan. En op de voetbal maak ik plattere opmerkingen dan thuis.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
maandag 19 november 2018 om 15:08
Het gaat mij om stelselmatig mensen publiekelijk voor lul zetten. En dat is iets wat vaak wordt herhaalt. Ik kan er 3x de humor van inzien, daarna vind ik het strontvervelend. Ik hou niet van mensen publiekelijk voor lul zetten. Hou het inhoudelijk, het is vaak persoonlijk en dat is jammer. Dat is een stukje wat mij niet zint want verder is het een leuk programma. Ik ben zelf gestopt met kijken een jaar of vier geleden. Zie weleens wat voorbijkomen en hoor nog wat maar verder geen zin om meer te kijken. Is niet mijn soort humor, ja wat ik aangeef in dit verhaal. Niets meer, en niets minder.
Vind ik leuk
Krav +202
maandag 19 november 2018 om 18:44
Ja die filmpjes. Dat is wel kinderachtig. Maar dat is meer wilfred
Vind ik leuk
4everfcu +5070
zondag 18 november 2018 om 19:41
een aso dan maar wel een waar mensen om kunnen lachen blijkbaar
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 19:44
Veel wel, ik kijk geen live VI meer. Al jaren niet meer maar ik hoor nog weleens wat en zie weleens iets voorbijkomen. Mijn humor is het niet.

Je ziet het op VP, mensen kopiëren zijn gedrag en gaan ook herhalen. Zie mijn vorige bericht aan jou, dat is een goed voorbeeld. ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 15:06
Later als je groot bent dan mag je ook je verantwoordelijkheid nemen.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:21
Ik kan me ook voorstellen dat je als 70 jarige geen zin meer hebt in een officiële functie.
Vind ik leuk
mcmodd +25946
zondag 18 november 2018 om 16:33
Toen hij dat aanbod kreeg was hij zojuist 69 geworden;-)
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 15:26
Zeg maar 'roeptoeteren'? ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:40
EDIT vp: Reactie verwijderd.

😭🤪
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 18:40
Je ziet, in de ogen van VP kun je te ver gaan met je rare praat. Triest figuur...
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 18:51
Als je de boodschap maar begrepen hebt 🙃.

Vp verwijdert wel vaker dingen die nergens op slaan =). Dus dat hoeven we niet meer serieus te nemen.

Ga je mij nou een triest figuur noemen? Wauw! 🤪 je hebt trouwens je belofte weer gebroken. Je zou NOOIT meer op mij reageren.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 18:52]
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 19:12
Klopt. Maar voor iemand die mij voor rascist uitmaakt, zomaar, omdat dit in zijn bekrompen geest blijkbaar grappig is? Maak ik graag n uitzondering.

Ik vraag mij vooral af of JIJ de boodschap wel hebt begrepen.
VP verwijdert vaker berichten die nergens op slaan. Dan hebben ze juist gehandeld door jouw domme praat te verwijderen, zou je zeggen?
Of snap je het echt niet? Waarschijnlijk niet, nee.

Toch wens ik je een fijn leven verder.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 19:32
Jesus christus Gerard.. denk je aan je hart?

Groetjes,

Sint & Piet

Ps. Was dit nou echt je laatste reactie dan..? Je komt ook nooit je afspraken na..waardeloos.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 19:33]
Vind ik leuk
4everfcu +5070
zondag 18 november 2018 om 19:42
gek van mij word nooit wat verwijderd
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 19:44
Misschien val je net als in t dagelijks leven niet zo op..

Heeft ook zijn voordelen.
Vind ik leuk
Blindsy +17208
maandag 19 november 2018 om 08:04
Omdat jij een normaal mens bent ipv een sneue troll zoals dit figuur?
Pas maar op hoor, zometeen ben jij ook kinderachtig, daarna een slechte vader, daarna een enorme gay, en vervolgens zelfs racist, als je blijft reageren. Gelukkig trekt VP daar ook een grens. 👍
Gaan we het nu weer over voetbal hebben. Wat denk je vanavond? Oranje-winst in de Veltins-Arena?
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:06]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 14:38
Erg fijn allemaal kunnen we het nu weer hebben over de marktwaarde van frenk
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 14:38
Jan " Kunstgras " Smit???? Wie heeft er buiten Almelo geen hekel aan die man?
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
zwollie +8978
zondag 18 november 2018 om 14:46
Niets mis met Jan Smit.
Vind ik leuk
Enden +4554
zondag 18 november 2018 om 15:14
Heb niets met zijn muziek
Vind ik leuk
zwollie +8978
zondag 18 november 2018 om 15:18
Ook met die Jan Smit is niets mis
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:22
Met die jongen vast niet, maar op zijn muziek kan ik wel het eea op aanmerken.
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 15:28
Nou....? ;-) Aardige jongen, maar alsjeblieft, 'muziek'?
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 15:28
Ik niet. En ik woon met mijn Feyenoord-hart op 20 km van Rotterdam. Zou willen dat we bij Feyenoord nog eens zo'n type aan het roer hebben. Geloof ik heel wat meer in, dan in die langharige droeftoeter die er nu zit.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:29
Ik
Vind ik leuk
HanV +5106
zondag 18 november 2018 om 15:36
Om te beginnen, Derksen, die prijst Smit hier.
Vind ik leuk
Smithsonian +41056
zondag 18 november 2018 om 14:40
Fc knudde 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 14:41
Zou Heracles 'm echt gebeld hebben?
Vind ik leuk
soccer02 +644
zondag 18 november 2018 om 14:44
Denk eerder nec ofzo. Hij is toch wel een nec supporter en boekhoorn is volgens mij een vriendje van derksen.
Vind ik leuk
The Iceman +14480
zondag 18 november 2018 om 15:04
Maar het is volgens Derksen een club die het momenteel goed doet.
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 16:02
:-)
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 18 november 2018 om 15:30
Ik zat te denken aan VVV. Volgens mij gaat hij redelijk door één deur met Hai Berden.
Vind ik leuk
The Iceman +14480
zondag 18 november 2018 om 15:36
Pokkenend rijden vanuit Grollo, itt Almelo.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 18 november 2018 om 15:44
Ah joh, met die leuke chauffeuse van hem is het nog te doen.
Vind ik leuk
The Iceman +14480
zondag 18 november 2018 om 15:45
Haha, weet niet of John de Mol die kosten op zich wil nemen.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 18 november 2018 om 16:17
En anders heeft Berden geld zat. :D
Vind ik leuk
Il Gordo +16917
zondag 18 november 2018 om 16:04
Dat is waar. Maar die zijn al goed voorzien met Bogers en Valckx. Denk dan eerder Emmen, als het Heracles niet is.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 18 november 2018 om 16:19
Zou ook nog kunnen. Daar kan hij in zijn slippertjes naar toe.
Vind ik leuk
mcmodd +25946
zondag 18 november 2018 om 16:37
Nee, hij zou dan eerst uit zijn slippertje moeten komen, da’s wel zo fatsoenlijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
zondag 18 november 2018 om 18:01
Niks onfatsoenlijks aan. Tegenwoordig kan alles!
Vind ik leuk
mcmodd +25946
maandag 19 november 2018 om 09:14
Maar bij Derksen niet hoor, die is door een politieman opgevoed.
Vind ik leuk
The Iceman +14480
zondag 18 november 2018 om 16:20
Mark-Jan Fledderus is ook net sinds maart technisch directeur bij Heracles. Dat was al een bijzondere move, maar Derksen zou écht bizar zijn geweest. Of Derksen lult uit z’n nek, dat is ook niet onvoorstelbaar.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zondag 18 november 2018 om 14:41
Dan zouden ze binnen de korste keren uit de problemen zijn.
No Nonsense aanpak.

Je maakt genoeg vijanden,maargoed een harde hand is nooit verkeerd
Vind ik leuk
Emnu +6547
zondag 18 november 2018 om 14:43
Toch wat teleurgesteld in de snor dat hij z’n maatje Munsterman niet in dit illustere rijtje plaatst.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 14:52
Van Leeuwen zie ikniet overstappen waarom zou die. Twente ook mooie club groot stadion en vermoedelijk snel weer eredivisie. Dirk Scheringa zou een goede zijn is tenslotte toch een Groninger van oorsprong. Bij AZ prima organisatie neergezet.
Vind ik leuk
Toppert +1830
zondag 18 november 2018 om 15:43
Bovendien zou ik hem niet als alg dir willen. Past niet bij hem. Scheringa is een megalomane gek die vooral luchtkastelen bouwt. En ik weet dat de bank hem pootje gelicht heeft, doet er voor verder niets aan af.

Hoorde/las laatst ergens de naam van Ben Haverkort voorbij komen. Lijkt me erg geschikt. Kent de club en is nu AD bij Emmen. Andere opties zijn voor mij enkele zakelijke pareltjes uit het Noorden die al jaren aan de club verbonden zijn, zoals Ger Veenstra van Noordlease.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5128
zondag 18 november 2018 om 14:54
Wel lekker makkelijk om iedereen als 'onkundig' neer te zetten.
Vind ik leuk
stratumseind +191259
zondag 18 november 2018 om 14:55
Ik heb ook een aanbieding gehad maar ja ...probeer Zidane maar eens te overtrefffen..........
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
zondag 18 november 2018 om 15:02
"Dat Nijland opstapt vind ik een ramp voor het Nederlands voetbal. Nijand was de laatste in het rijtje Jan Smit, Riemer van der Velde en Jorien van den Herik''




We hebben van Seumeren nog.
Vind ik leuk
mcmodd +25946
zondag 18 november 2018 om 16:40
Hoho, dat is haast broedermoord Harry;-)
Vind ik leuk
Voetbal@com +2391
zondag 18 november 2018 om 15:18
Veendam heeft hem gebeld.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:23
Als ik Feyenoord was zou ik heel snel een hengel uitgooien bij Van Leeuwen.
Vind ik leuk
Blindsy +17208
zondag 18 november 2018 om 15:25
..Maar die wil ik juist als vervanger van Martin van Geel zien komen....?
Vind ik leuk
Kuip +9675
zondag 18 november 2018 om 15:52
Nu had van Leeuwen niet veel te besteden bij Twente, maar wat ie allemaal gehaald heeft is rotzooi. Ze komen uit allerlei windstreken. Maar ze kunnen er echt helemaal niks van. Ik heb Twente een aantal keren zien voetballen maar het is bar en bar slecht. Een ding is duidelijk, promotie zit er (helaas) niet in.
Dus of van Leeuwen geschikt is voor Groningen?....
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 16:15
VVV misschien?
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 17:32
Mij hebben ze ook gevraagd, maar ik zeg niet wie.
Oeverloos gezwets.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 17:34
Mij hebben ze ook gevraagd,maar ik zeg niet welke club.
Wat een oeverloos gezwets.
Als je A zegt dan ook B.
Vind ik leuk
4everfcu +5070
zondag 18 november 2018 om 19:39
wel duidelijk waar derksen zijn vriendjes heeft zitten maar ted van leeuwen zou zeker wel geschikt zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws