Update: Miazga keert terug en tekent tot einde seizoen in Championship

Update: Miazga keert terug en tekent tot einde seizoen in Championship

Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2019 om 13:36vr 25-01-2019 om 13:36

Het verblijf van Matt Miazga bij FC Nantes verloopt dusdanig teleurstellend, dat de Franse club serieus overweegt om de Amerikaanse verdediger in januari terug te sturen naar Londen. Chelsea weigert echter mee te werken. Dat melden Franse media dit weekend. 

Miazga begon het seizoen als basisklant van Nantes. Sinds begin oktober is de international van de Verenigde Staten echter uit het elftal verdwenen. Sterker nog: de laatste weken behoort Miazga niet eens meer tot de wedstrijdselectie van de Ligue 1-ploeg.

Nantes zou inmiddels besloten hebben om Miazga terug te sturen naar Londen, het liefst in januari. Opvallend genoeg lijkt Chelsea niet mee te willen werken aan dat plan. Volgens Franse media staat de Premier League-grootmacht erop dat Miazga het seizoen afmaakt in Frankrijk. 

Miazga werd tussen 2016 en 2018 door The Blues gestald in Arnhem. Namens Vitesse kwam de stopper tot 72 officiële duels (vijf goals). In 2017 won Miazga de KNVB Beker met Vitesse. 

Update 21/1 16.47: Miazga staat volgens het Franse Ouest France op het punt om de deur achter zich dicht te trekken bij Nantes. De Amerikaanse stopper zou momenteel in Londen verblijven om met Chelsea overeenstemming te bereiken over het beëindigen van zijn verblijf in Frankrijk. Maandag ontbrak Miazga op de training. Sinds begin oktober kwam hij niet meer in actie in de Ligue 1. 

Update 25/1 12.36: Matt Miazga vervolgt zijn carrière in het Championship. De Amerikaanse verdediger (23) maakt het seizoen op huurbasis bij Reading, zo communiceert de Londense club vrijdag via de officiële kanalen. Miazga, die twee seizoenen bij Vitesse speelde, kwam in de eerste seizoenshelft nauwelijks aan de bak bij FC Nantes.

Plaats een reactie

zondag 18 november 2018 om 15:40
Mag wel naar Vitesse komen rest van het seizoen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
zondag 18 november 2018 om 15:49
Dat wou ik net zeggen.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:57
En ik ook
Vind ik leuk
Tsubamba +3052
vrijdag 25 januari 2019 om 14:12
Ik dus niet
Vind ik leuk
Het Brein +4818
maandag 21 januari 2019 om 19:33
100% mee eens, weg met Werff...!
Vind ik leuk
Geelswerhert +1118
zondag 18 november 2018 om 15:41
Je bent van harte welkom Matt!!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:42
Zou een aardig duo kunnen vormen met Clarke-Salter bij Vitesse.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
NvC +8650
maandag 21 januari 2019 om 18:33
Zeker! Beter dan die “juffrouwen” die er nu achterin lopen. Chelsea ook blij natuurlijk met zo’n duo.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 01:16
Inderdaad, tenminste kerels.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
zondag 18 november 2018 om 15:46
Merkwaardig.. Was bij Vitesse toch een meer dan degelijke kracht.. FC Nantes is met alle respect toch ook geen hoogvlieger.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 16:08
Terug halen naar vites
Vind ik leuk
HansVites +6464
zondag 18 november 2018 om 16:36
Laat maar terug komen heeft het bij ons meer dan prima gedaan.
Vind ik leuk
VA1 +2905
zondag 18 november 2018 om 17:01
Het eerste seizoen bij Vitesse was hij top met Kruiswijk naast hem. Tweede seizoen een stuk minder maar hij mag van mij gerust terug komen. Hij is beter dan Werf en Thelander samen.
Vind ik leuk
Sportvogel +270
maandag 21 januari 2019 om 18:20
En met vd werff toch een beter blok achterin! Zie het graag gebeuren.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2025
zondag 18 november 2018 om 18:48
Feyenoord !!!!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 20:39
Waarom verkoopt Chelsea hun spelers niet ze hebben spelers te veel... Zeker wat ze wel niet uitlenen
Vind ik leuk
Robvites +11
zondag 18 november 2018 om 21:29
Ik denk dat het om de afgesproken huur gaat. Niet om Matt. Bij terugsturen moet Nantes het verlies nemen. Voor Vitesse een prima verdediger.
Vind ik leuk
Ik zlatan +462
maandag 19 november 2018 om 21:50
Terecht.. vuile speler is het
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
dinsdag 20 november 2018 om 19:55
Laat Vitesse hem maar voor een leuk prijsje overnemen per direct. Clark-Salter is ook weer geblesseerd voor twee weken.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 17:35
Come back and stay in Arnhem
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:58
Who cares? Next!
Vind ik leuk
Rodajc +18822
maandag 21 januari 2019 om 16:59
Prima speler voor Feyenoord denk ik, kunnen ze ook wel gebruiken.
Vind ik leuk
NvC +8650
maandag 21 januari 2019 om 17:09
Zou voor vitesse een goeie zet zijn!
Vind ik leuk
Cor du Roy +186
maandag 21 januari 2019 om 17:44
Hophop, halen mits mogelijk.
Vind ik leuk
HansVites +6464
maandag 21 januari 2019 om 18:15
Kom maar lekker terug naar Arnhem wij kunnen hem wel gebruiken.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 20:08
Zou inderdaad mooi zijn als die weer terugkwam, kunnen we gelijk weer voor de beker gaan.
Vind ik leuk
Jordismits +234
vrijdag 25 januari 2019 om 13:41
Kunnen we het record meeste likes op een comment verbreken? LETS GO het staat op 320 likes
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
vrijdag 25 januari 2019 om 13:51
Jammer, had hem graag weer terug naar Vitesse zien komen.
Vind ik leuk
Mari +12538
vrijdag 25 januari 2019 om 20:04
Ik dacht dat het over die Japanner ging die bij Twente of Vitesse speelde.
Goede voetballer, nooit meer wat van gehoord. waar is hij? Hij was van Arsenal dacht ik
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws