Afgang voor België: géén Final Four in Nations League door bizarre nederlaag

    Afgang voor België: géén Final Four in Nations League door bizarre nederlaag

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 22:39zo 18-11-2018 om 22:39

    België heeft zich zondagavond niet weten te plaatsen voor de 'Final Four' van de Nations League. In Luzern was Zwitserland met liefst 5-2 te sterk voor de ploeg van bondscoach Roberto Martinez, die na twintig minuten nog op een 0-2 voorsprong stond.

    Voor België leek er geen vuiltje aan de lucht: Thorgan Hazard, die in de vorm van zijn leven is, scoorde binnen zeventien minuten twee keer tegen de Zwitsers. Eerst profiteerde de aanvaller van Borussia Mönchengladbach van een kapitale fout in de verdediging en even later scoorde hij met een schot van buiten het strafschopgebied.

    Nog voor rust boog Zwitserland de achterstand om in een voorsprong. Ricardo Rodriguez (penalty), Haris Seferovic en opnieuw Seferovic zorgden ervoor dat de gastheren in Luzern gingen rusten met een 3-2 tussenstand.

    In de tweede helft slaagde België er niet in de rug te rechten. Sterker nog, de hautaine ploeg van Martinez incasseerde nóg twee doelpunten. Nico Elvedi maakte na een uur spelen de 4-2, waarna Seferovic zijn derde van de avond maakte. De Benfica-spits tekende voor een perfecte hattrick door met zijn rechtervoet, linkervoet én hoofd te scoren.

    België, aanvoerder van de FIFA-wereldranglijst en nummer drie van het afgelopen WK, doet daardoor in juni 2019 niet mee aan de finaleronde van de Nations League. Zwitserland is na Portugal en Engeland het derde land dat zeker is van de 'Final Four'. Bij winst of een gelijkspel tegen Duitsland in Gelsenkirchen komt Nederland daar als laatste land bij.

    Plaats een reactie

    WilcoS64 +1851
    zondag 18 november 2018 om 22:41
    Heerlijke nederlaag voor de Belgen!
    Vind ik leuk
    Aal +22556
    zondag 18 november 2018 om 22:47
    Ze speelden als idioten. Viva Hollanda!!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    zondag 18 november 2018 om 23:15
    In die zin, dat ze ons ook hebben uitgelachen..ja
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 04:30
    Komop man waarom die haat? Dit slaat nergens op en eerlijk die Belgen hebben een elftal waar wij van kunnen dromen. Zij missen gewoon de juiste trainer die wij wel hebben in Koeman.
    Vind ik leuk
    Guzzi +475
    maandag 19 november 2018 om 05:13
    Haat is een groot woord leuk is het zeker wat dacht je hoe die belgen over ons denken,ik woon 50 meter van de grens met Belgie ik weet hoe die belgen zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:45
    50 meter van de grens en dan Feyenoord supporter zijn?? Heb je geen club dichterbij? Iets met 'support your locals'?

    Verder - "ik weet hoe die Belgen zijn"... Ja want ze zijn allemaal hetzelfde. En jij weet dat. Bah.
    Vind ik leuk
    mazu +2760
    maandag 19 november 2018 om 07:05
    Waarom zou hij niet voor Feyenoord mogen zijn? Misschien heeft de stad of het dorp waar hij woont geen profclub of misschien komt hij uit Rotterdam. Daarnaast heeft Feyenoord fans uit het hele land. Support your locals, prima, maar iedereen bepaalt zelf welke club hij support. En dat van die Belgen......het is algemeen bekend dat zeer veel Belgen het prachtig vonden dat Oranje de laatste jaren slecht presteerde. Reacties op sites en facebook waren duidelijk, dus ik begrijp wel wat hij bedoelt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 07:06]
    Vind ik leuk
    Chebaisit +720
    maandag 19 november 2018 om 07:06
    Jij woont ver van de Belgische grens zo te horen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:40
    Schakel maar eens over op de Belgische tv als sport live op tv is
    Voetbal wielrennen eigenlijk maakt het niet uit maar we worden altijd afgemaakt
    Gelukkig zijn we niet alleen want ze hebben een hekel aan de grote landen.
    Ze hebben een enorm minderwaardigheids complex.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    zondag 18 november 2018 om 22:41
    Wat een afgang voor de belgen en terecht . Ze dachten dat 17 minuten voetballen wel voldoende was..


    Die zwitserse tuinkabouter die zelfs te klein is voor een xxs voetbalbroek en strak staat van de sportschool anabolen was bij tijd en wijle geniaal.
    Wat een raar ventje is dat toch , ballen kan ie wel
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:45
    Creatief Stratum. :)
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 04:32
    Denk jij niet dat de Belgen gewoon een andere trainer moet hebben? Dit schiet toch niet op wat een wereldselectie hebben ze maar nationaal komt het er niet uit. Ik vind het zonde.

    Maarja zal wel een van de weinige Nederlanders zijn die dat vind. Objectief zijn is hard in dit land. Wat ook jammer is.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    maandag 19 november 2018 om 06:07
    Wat nou objectief? Alsof Belgen objectief naar Nederland kijken... Gewoon een terechte nederlaag van een arrogant voetballend België. Dachten na 20m dat de buit binnen was.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:47
    "Alsof Belgen objectief naar Nederland kijken"

    Aha. Dus dát is het criterium. Als iemand anders niet 'normaal' doet, hoeven wij dat natuurlijk al helemaal niet te doen.

    Wat klopt er hier niet?
    Vind ik leuk
    3Bier +10724
    maandag 19 november 2018 om 10:56
    Welkom op VP
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 15:47
    En dit weet jij omdat? Jij Heel België kent ofzo? Verder hebben ze het inderdaad niet goed gedaan. Al is die strafschop wel heel discutabel, als die niet gegeven was had ik het nog moeten zien.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:41
    Wauw!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:41
    Leedvermaak is die rode duiwel se oorkussing.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:42
    Na een hele fraaie editie van Engeland v Kroatië vanmiddag toch ook nog maar even voor deze wedstrijd gaan zitten en het leek al snel beslist na de 0-2 voor België, maar des te verrassender dat zich vervolgens een waar voetbalfeest ontpopte, wat een avond in Zwitserland!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:43
    Ik zou me kapot schamen als ik een Belg zou zijn op dit moment. Lekker voor dat kut België.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 04:34
    Jammer dat je dit zo zegt man. Maar met een goede coach heeft België gewoon de beste selectie ter wereld hoor. Niks meer niks minder.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    maandag 19 november 2018 om 06:08
    Zeker niet. Verdedigend laat het nogal te wenseb over. En alleen teren op Eden Hazard gaat hem ook niet worden...
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 15:40
    Alleen Eden Hazard? Dus De Bruyne vind je niks? Lukaku ook niet? Carrasco bakt er natuurlijk ook niks van dan. Meunier is inderdaad ook een koekebakker. Witsel tja. Die mag nooit meer een bal aanraken. Komop man.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:42
    Dit soort idiote reacties. No fucking way dat België de beste selectie heeft.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1292
    maandag 19 november 2018 om 15:21
    Toffe reactie, de Belgen hebben jou blijkbaar heel wat aangedaan, ben blij dat ik reserve Belg ben.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +232
    zondag 18 november 2018 om 22:44
    Nou Zwitserland bedankt!
    Hoeven de Belgen voorlopig niet meer te horen...😁😁
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    zondag 18 november 2018 om 22:44
    Nou morgen NL nog een gelijk spel. Heb je Zwitserland, Engeland, Portugal en Nederland in de finales. Maak je nog best een kans, om dit niks zeggende toernooi te winnen :).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 23:08
    Nietszeggend, waarom als ik vragen mag?

    Dit toernooi kan je een EK ticket bezorgen mocht je het niet redden in de kwalificaties. Oefenwedstrijden doen er zelfs aan toe, je krijgt punten.

    Ik denk dat je niet juist op de hoogte bent van de UNL.
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    maandag 19 november 2018 om 00:16
    Jazeker wel dat ik daar van op de hoogte ben.
    Het levert natuurlijk mooie oefenwedstrijden op. En dan misschien een EK ticket. Maar is dat nu iets om te vieren als Nederland zijnde? Het gaat toch om een EK of WK.
    Hetzelfde als zo'n 'oefen' WK wint jaar voor het WK.
    UNL is nou niet echt wat om tocht door de grachten te organiseren als je die wint.

    Neemt niet weg dat een topprestatie zou zijn. Ik ben morgen in Berlijn, hoop mn NL shirt mee, hoop dat ik de wedstrijd nog even kan zien ergens :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 00:18]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 19 november 2018 om 00:34
    Je snapt 't juist niet lees ik. Lees eens wat het inhoud. Je hoeft niet door de grachten te gaan als je dit wint nee. Daar ben ik het mee eens. Het gaat om een EK en WK, mocht je jezelf niet kwalificeren dan heb je dus een extra kans op een ticket. Het is zeker belangrijk.

    Mocht je tijd en trek hebben. Meisterstück Berlin-Mitte is mijn favoriete restaurant in Berlijn. Hausvogteiplatz. Om je vingers bij af te likken, toppers daar!
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    maandag 19 november 2018 om 09:14
    Haha thanks ik hou het in gedachten :).

    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 04:38
    Als "Nederland" zijnde.. weetje je doet net alsof wij ene grootmacht zijn in de voetballerij. Nou dan kan ik je een ding vertellen dat zijn we niet. Met 1 Ek titel als ons Palmares.


    Komop man wees eens reëel de grote landen zien dit daadwerkelijk als oefenpotjes en zij staan er wel weer wanneer het gaat om echte prijzen zoals het EK en het WK.

    Zo simpel is het gewoon.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +720
    maandag 19 november 2018 om 07:10
    Dit toernooi levert geen ticket op voor het EK.
    Wel is het zo mocht je bij de final four zitten dat je mocht Nederland zich niet plaatsen voor het EK wel playoffs mag spelen voor het EK.
    Een tweede kans dus.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    zondag 18 november 2018 om 23:08
    Liever zulke potjes dan oefenen tegen Moldavië enzo
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 23:09
    https://www.nationsleaguevoetbal.nl/
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    zondag 18 november 2018 om 23:13
    EK ticket wil ik wel..
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6835
    zondag 18 november 2018 om 22:45
    Dat team is nu alweer over the hill. Duurt decennia voor er weer zo een lichting komt. Ze moeten geluk hebben dat Ajax er weer een paar voor de opleid.
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +129
    zondag 18 november 2018 om 22:57
    Heeft nooit de echte wil om te winnen ingezeten.... jammer gezien het talent dat ze hebben
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zondag 18 november 2018 om 23:11
    En die conclusie trek jij al na 1 nederlaag?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 23:12
    Check zijn naam.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:51
    Ze misten wel heel veel toppers he!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:38
    Tis altijd wel wat met die tyfus Belgen. Ze zijn gewoon bijlange na niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3295
    zondag 18 november 2018 om 22:45
    Shaqiri > E. Hazard
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:47
    😂 👍
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:45
    We zijn gewaarschuwd morgen!
    Vind ik leuk
    Lee +426
    zondag 18 november 2018 om 22:46
    Dat hadden ze niet verwacht in België, die dachten daar wel effe een puntje te pakken, nu maar hopen dat oranje het morgen beter doet, als je er dan toch zo dichtbij bent moet je het ook afmaken!
    Vind ik leuk
    Deemter +15
    zondag 18 november 2018 om 22:47
    Die Belgen zijn onderhand wel uitgelachen over Nederland
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    zondag 18 november 2018 om 22:49
    Ik kan me vergissen maar ik had niet de indruk dat er ook maar 1 belg is na afloop die teleurgesteld het veld af liep.............
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:56
    Waarom moet jij Ajax er weer bij halen dat volgens haar eigen sektarische volgelingen prijzen niet meer belangrijk vindt maar wél verloren finales?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:58
    Heh? Doe jij maar efkes wisselen jongen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    zondag 18 november 2018 om 22:50
    Wellicht geen Frankrijk, geen België.... Arrogantie van de laatste tijd wordt ff afgestraft. Heerlijk
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 04:41
    Ach man hou toch op. Die staan er wel weer wanneer het er echt om gaat.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    maandag 19 november 2018 om 12:41
    Blijkbaar niet gister
    Vind ik leuk
    1313 +328
    maandag 19 november 2018 om 15:43
    Nu neem ik die Nations League dan ook niet serieus. Snap ook niet dat vele dat wel doen. Leuk dat ze het bedacht hebben, maar uiteindelijk worden de prijzen verdient op de EK's en WK's.

    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    maandag 19 november 2018 om 19:33
    Telt mee in de ranking en plaatsing voor loting ek. Neem aan dat ze dat wel serieus nemen
    Vind ik leuk
    JoeyC +2868
    zondag 18 november 2018 om 22:50
    Als je bovenaan staat, dan kan je alleen maar vallen. De gouden generatie van België is over de houdbaarheidsdatum. Die beginnen nu aan een fase waaruit Oranje net gekropen is.
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +129
    zondag 18 november 2018 om 22:59
    Och zal wel meevallen. Zit nog genoeg talent in dat nog niet op leeftijd is. Zit alleen niet genoeg drive in om echt prijzen te winnen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:37
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    poklane +5216
    zondag 18 november 2018 om 22:56
    Lekker man.
    En als wij morgen de finales halen hebben we zeker een kans om het hele toernooi te winnen. Portugal, Engeland en Zwitserland, waarom niet?
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    maandag 19 november 2018 om 09:02
    Makkie, maar een winst zonder glans. Beetje vergelijkbaar als de EL winnen, toch een prijs voor de B-garnituur.
    Vind ik leuk
    lol123 +357
    zondag 18 november 2018 om 22:57
    Haha kut belgen!!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:58
    Ik hoor't Belgische publiek na de 0-2 nog vernederend roepen ole, ole, ole, na elk Belgisch balcontact. Hahaha
    Vind ik leuk
    Blagger +58
    zondag 18 november 2018 om 23:00
    Jeetje, ik had het wel een beetje verwacht... maar niet ZO veel haat c.q. Leed vermaak commentaren over de Belgen....
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    zondag 18 november 2018 om 23:10
    Dikke oeps.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    zondag 18 november 2018 om 23:12
    Martinez out! Wat een afgang...
    En waar zijn die hooghartige Belgen nu?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:36
    In hun holletje. Weg ermee heel dat vieze België.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    zondag 18 november 2018 om 23:22
    Had de Belgen graag door gezien en eigenlijk ook door verwacht.
    Laat Nederland dit als een waarschuwing oppakken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:27
    Belgie had het over Hollandse arrogantie, ze hebben deze eigenschap ook al 4 jaar toegeeigend, resultaat 0 titels, zullen er ook geen komen, terug bij af
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6128
    maandag 19 november 2018 om 00:12
    Hebben ook heel hard gelachen toen NL niet naar het WK ging en dan slaat Karma toe. Maar goed, laat NL eerst maar zijn eigen wedstrijd winnen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 02:13
    Nu zijn ze in België uitgeluld, maar we moeten ook oppassen voor een nederlaag tegen de Duitsers, ook al zijn ze gedegradeerd, ze willen zich graag laten zien...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2503
    maandag 19 november 2018 om 02:18
    Is natuurlijk ook belachelijk dat België nummer één van de ranglijst is.. die hebben nog nooit iets gewonnen.. in ieder geval niet op de momenten dat het moet..
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 04:18
    Tegen Ajax kwam Seferovic niet aan de bak.
    Zie je vanavond dat het toch geen lulletje is
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 04:20]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22047
    maandag 19 november 2018 om 05:45
    Ben benieuwd wat reserve Belg Mulder heeft gezien.
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    maandag 19 november 2018 om 06:04
    Mooi zo het moet klaar zijn met het verheerlijken van die Belgen. België hoort natuurlijk op plaats 20 te staan van de FIFA ruim achter de echte landen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:28
    Onze Zuider en Ooster buren, hebben iets te harrd gelachen afgelopen zomer.

    Karma.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:35
    Dit idd. Ze kunnen niet hard genoeg afgaan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    maandag 19 november 2018 om 07:30
    Er komen scheurtjes in de gouden generatie van de Belgen..
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    maandag 19 november 2018 om 09:00
    Is dit nu een superprestatie van Zwitserland of een volledige offday en gebrek aan motivatie van de Belgen? En eh...leuk dat Oranje wint van Frankrijk, maar zou je daar een vergelijkbare vraag kunnen stellen?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:35
    België is bijlange na niet zo goed als hun denken. Voor mij is dit geen verrassing. Ze zijn door de media op een belachelijk groot voetstuk geplaatst.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33942
    maandag 19 november 2018 om 10:19
    Het begin van het einde.

    Knap dat ze zo'n generatie verkloot hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:25
    Vraag me af wat er achter deze sterke lichting komt. Weet dat iemand, heb geen idee eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:33
    Fantastische zege voor de Zwitsers ultraverdiend. En ook echt zooo lekker dat België keihard af is gegaan. Het kan niet hard genoeg zijn. Ze dachten wel effe wereldkampioen te worden. Ze zijn absoluut niet zo goed als dat hun denken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:34]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws