'De slechtste wedstrijd ooit van de nationale ploeg, het was echt niet normaal'

    'De slechtste wedstrijd ooit van de nationale ploeg, het was echt niet normaal'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 23:40zo 18-11-2018 om 23:40

    Thomas Meunier spaart België niet na de ontluisterende nederlaag tegen Zwitserland. In Luzern werd het 5-2, waardoor de Rode Duivels niet naar de Final Four gaan in de Nations League.

    "Ik kan me in mijn drie jaar als international geen slechtere wedstrijd herinneren. De slechtste wedstrijd ooit van de nationale ploeg", foetert Meunier tegenover VTM. "Dit is meer meer dan een enorme ontgoocheling. We hadden eigenlijk alles in handen. Het was echt niet normaal wat hier gebeurde. Als we gewoon onze kwaliteiten kijken, kan zoiets niet gebeuren."

    De vleugelverdediger van Paris Saint-Germain heeft wel een idee waar het mis ging. "Er was te weinig agressiviteit bij ons. Te weinig focus, te weinig mentaliteit. Het was gewoon niet genoeg. We dachten misschien dat we de halve finale al binnen hadden."

    "Wat er gebeurd is? Goeie vraag", reageert doelman Thibaut Courtois. "We komen snel in de wedstrijden, maar dan zijn we plots allemaal uit de wedstrijden verdwenen. Te makkelijk ballen verloren, te makkelijke fouten, te veel ruimte. Dit is internationaal topvoetbal... Als je de Zwitsers ruimte geeft, krijg je een heel moeilijke wedstrijd. Het is een stom gevoel."

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6796
    zondag 18 november 2018 om 23:41
    Het is gewoon wachten tot er een het kunstgras de schuld geeft.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:44
    Kunst is iets moois. Ik noem 't plastic gras....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 23:44
    Courtois speelt meerdere wedstrijden tegelijk.....
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:12
    Ik denk dat de Belgen, die in topcompetities spelen, moe zijn...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:29
    Waar is Edin Hazard als het erom gaat zakt hij door het ijs...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:37
    Toch tweede in de topscorerslijst van de PL...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:39
    Toch vind ik hem tegen grote clubs/land tegenvallen waneer hij nodig is en erom draait...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 00:39]
    Vind ik leuk
    Harry.f +339
    maandag 19 november 2018 om 03:14
    Deze competitie is een verzinsel om de vriendschappelijke interlands meer inhoud te geven. Er word roofbouw gepleegd op deze jonge gasten. Gaan ze de voetballers nog verder belasten?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10187
    maandag 19 november 2018 om 03:38
    Wat zielig he ? die Belgische voetballers, maar die Zwitserse voetballers dan en Oranje....?
    Ga die onzin nu eens vertellen tegen een wielrenner.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 03:39]
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 19 november 2018 om 20:30
    Zoveel concurrentie bij Belgie, kunnen ook wat anderen een keuze geven.
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    maandag 19 november 2018 om 07:02
    Als je de nations league niet had had gehad, zou je nu ook interlands hebben. Dikke lulkoek dus!
    Vind ik leuk
    Drobtine +2525
    maandag 19 november 2018 om 07:10
    Een tour de France is beduidend zwaarder volgens mij. Ze moeten niet lullen maar poetsen zoals ze in Rotterdam zeggen
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 19 november 2018 om 10:24
    Speelde een prima wedstrijd, scheelde weinig of hij had er evenveel ingeprikt als z'n broer. Ik vond voornamelijk het middenveld heel slecht en deze meunier mag de hand wel in eigen boezem steken want die bakte er helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    buddha +9052
    zondag 18 november 2018 om 23:49
    SHAQIRIIIIIIIIIIIIIIII wat een geweldenaar. wat ben ik blij dat hij bij Liverpool speelt.al zou hij wel wat vaker mogen mee doen.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +693
    maandag 19 november 2018 om 17:21
    Die Belgen zijn zwaar overschat.
    De enige goede speler is de bruine en hazard is een goede speler meer niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:22]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zondag 18 november 2018 om 23:50
    Ja dat vonden er meer.
    Vind ik leuk
    soccer02 +601
    zondag 18 november 2018 om 23:51
    Nederland gaat de Nations league winnen. Ek 2020 is een feit. Nederland doet weer mee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 november 2018 om 23:58
    Volgens Koeman niet
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    maandag 19 november 2018 om 00:03
    Ik kan me nog een wedstrijd tegen Wales herinneren..
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:24
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 00:25]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:25
    Siuuuuuu Zwitserland petje af wereldprestatie van Zwitserland...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:32
    Maar waar voetballen ze nu eigenlijk om.. Wat krijgt de winnaar??
    Wie weet het??
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:33
    Als jij het nog steeds niet begrijpt dan ben je echt dom.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:36
    Vertel het dan,,, wat krijgt de winnaar van dit toernooi>>??
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:39
    Poulewinnaars nemen het in de zomer van 2019 weer tegen elkaar op. De winnaar mag dus ook naar het EK. Zo kan het dus zijn dat minilandjes als Gibraltar en San Marino óók te bewonderen zijn op het aankomende EK, omdat ze de beste van divisie 4 zijn.

    Bron: sportnieuws.nl
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5077
    maandag 19 november 2018 om 00:41
    Hoef ik het niet meer uit te leggen 😉
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:44
    Dat klopt dus niet , er is geen EK ticket te verdienen... Dat denken dus velen maar dat is niet zo. EK tickets kun je alleen verdienen door je te plaatsen via de voorrondes. Zelfs de KNVB weet niet wat en waarvoor er gespeeld wordt aangezien ze ook verschillende lezingen geven. Maar de winnaars krijgen in ieder geval GEEN EK ticket.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:46
    Dan zijn er misschien wel badjassen te winnen voor de hele selectie, net als bij de beker...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:47
    Ja blauwe of zo. Maar toch raar dat volgens mij niemand nu precies weet waarom ze voetballen. Duitsland is gedegradeerd... mogen ze nu niet mee doen met het EK??
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:51
    Jawel via de EK-kwalificatiewedstrijden.

    Nations League:

    Via een halve finale en een finale plaatst één winnaar per divisie zich voor het EK, zodat elke divisie uiteindelijk één extra EK-deelnemer levert.

    Bron: Wikipedia
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    maandag 19 november 2018 om 08:06
    Groepshoofd / geen groepshoofd bij de EK loting, en de winnaar van de Nations League ontvangt iets van 10 miljoen.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1085
    maandag 19 november 2018 om 05:53
    Wij hebben ook de generatie net niet gehad en dat hebben de Belgen ook!! NET NIET!!
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    maandag 19 november 2018 om 06:55
    Wegwezen met die Belgen. Ze hebben even kunnen lachen om de Hollanders, nu weer terugzakken naar eigen niveau.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:51
    Iedereen kan wel eens eem slechte wedstrijd spelen en de scheidsrechter maakte een beginnersfout door er in te stappen bij een schwalbe bij het 1e doelpunt van Zwitserland wat geen strafschop was en bij de Belgische ploeg knakte er wat en geen duel werd meer gewonnen. Over dit soort voetbal kan je inderdaad zeggen dat dit op een slecht moment uitkwam voor een aantal spelers maar dit moet geen excuus zijn !
    Vind ik leuk
    Chebaisit +693
    maandag 19 november 2018 om 17:25
    Het eerste doelpunt van België stond T. Hazard meters buitenspel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:18
    Nee klopt niet want doordat door een verdediger verkeerd de bal raakte werd de buitenspel opgeheven !
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    maandag 19 november 2018 om 06:57
    Mooi voor Ajax, Vertonghen en aldeweireld zijn weer tien miljoen goedkoper..
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    maandag 19 november 2018 om 07:19
    België had afgelopen jaren nog wel betere spelers dan Oranje in de hoogtijdagen van de WK finale maar tegelijk wordt dat weer gecompenseerd door een gebrek aan mentaliteit. Het is ook onBelgisch om dingen recht tegen elkaar te zeggen en omdat dat niet gebeurt mopperen ze achter elkaars rug om en falen ze uiteindelijk.

    Lijkt me behoorlijk lastig in elk geval om daar trainer van te zijn ook.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:36
    België en finales, het zal helaas nooit een match worden
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 07:37]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    maandag 19 november 2018 om 08:12
    Ik herinner mij nog goed hoe de Belgen de laatste jaren hebben gelachen om Nederland, en dat zij het op het EK 2016, WK 2018 en nu in de Nations League wel 'even' gingen doen omdat zij nu een gouden lichting zouden hebben..

    Ik heb gisteren weer genoten!
    Vind ik leuk
    onbemind +380
    maandag 19 november 2018 om 10:33
    En dat was dus de nummer 1 vd wereld? Ongeloofelijk, weg
    gespeeld door Zwitzerland ! En nog verdiend ook ! Het was geen
    team dit Belgie, een handjevol spelers die voor zich zelf speelde ?
    Ik zei vorig jaar al, met deze trainer wordt het niks, en blijkt nu.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:39
    De Belgen zijn ook zwaar gehyped, wat niets zeggende oefenpotjes tegen D landen winnen en in de loting continue in de meest zwakke poules terecht komen. Ja ze winnen één keer tegen Brazilië, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws