'Twente wil terug naar de Eredivisie, maar we moeten de realiteit niet vergeten'

    'Twente wil terug naar de Eredivisie, maar we moeten de realiteit niet vergeten'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 08:46ma 19-11-2018 om 08:46

    FC Twente vestigde zondagmiddag een bezoekersrecord in de Keuken Kampioen Divisie, maar van een feeststemming was absoluut geen sprake in de Grolsch Veste. Bijna dertigduizend toeschouwers zagen hoe de Eredivisie-degradant met 0-1 verloor van Go Ahead Eagles en verder achteropraakte in de titelrace.

    Na veertien wedstrijden staan de Tukkers op de vijfde plaats, met zes punten achterstand op koploper Go Ahead. "Als je ziet waar we deze zomer vandaan komen, staan we op de juiste plek", berust routinier Wout Brama in gesprek met TC/Tubantia. "We willen met Twente terug naar de Eredivisie, ik voorop, maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen."

    Trainer Marino Pusic baalde ook van de thuisnederlaag, maar gelooft nog in de titelkansen van zijn ploeg. "Het is een wisselvallige competitie, minder stabiel dan de Eredivisie. Als je Go Ahead ziet in deze wedstrijd, zou je niet zeggen dat ze met zes punten voor staan op ons", meent de geboren Bosniër. "Winnen we twee keer, dan gaan we als een komeet omhoog op de ranglijst."

    Poll

    Gaat FC Twente promoveren dit seizoen?

    (2668 stemmen)

    Plaats een reactie

    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 08:49
    Ach je kan gewoon 7e eindigen, en dan heb je nog alles in eigen hand..
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 19 november 2018 om 09:21
    Dat is wel het bizarre aan deze competitie-opzet. Eigenlijk moet je zorgen dat je of een periode pakt, of gewoon in het linker rijtje. 4 tot 6 wedstrijden even pieken en je staat in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 19 november 2018 om 08:50
    Geen medelijden met die club.. laat ze maar lekker alles verliezen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:01
    Zitten wel twee keer zoveel mensen als bij jouw club.
    En dat in de KKD😆
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 19 november 2018 om 09:03
    Ja en? AZ fraudeert niet, maakt geen schimmige deals, chanteert de gemeente niet om bij te springen etc etc..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:10
    Nee maar hun ex- voorzitter belazerde de gewone man en dat deed Twente niet.
    'T is maar waar je van houd
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 09:26
    DSB deed niets anders dan RABO, ABN Amro, SNS en ING.

    Sterker nog, er wordt aan een rechtzaak gewerkt die Scheringa nog weleens kan winnen. Er ligt een claim van 830 miljoen. Het is dan ook niet toevallig dat net in die periode Fortis en ABN Amro door de staat werden overgenomen en DSB niet, terwijl DSB wel winst draaide, en nu nog steeds winst draait. Over 2017 nog ruim 104 miljoen.
    Vlak na het faillissement zijn de 2 hoofdrolspelers Noud Wellink President Nederlandse Bank) en Wouter Bos (Minister van Financien) afgetreden.

    Dirk heeft niet buiten de wet gehandeld. Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar hij is ten onder gegaan aan de hebzucht van zijn klanten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:32
    Ik weet dat AZ hier eigenlijk niet veel aan kan doen.
    Maar in de ogen van al die Twente haters kan Twente er wel wat aan doen van het gesjoemel van Munsterman.
    Scheringa en Munsterman waren beide voorzitters die voor het zeggen hadden bij hun club.
    Bij AZ wordt Scheringa de boeman toegespeeld en Bij Twente de hele club inclussief de bevolking.
    Lees al die hatelijke reacties maar eens goed.
    Dus daarom reageer ik ook zo tegen een AZ twente hater.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:33]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 09:47
    Dirk is nog steeds mateloos populair bij AZ. Joop laat zijn gezicht niet meer zien in de Grolsch Veste, hoorde ik.

    Heb je trouwens je naam weer terug? Je was je wachtwoord toch kwijt of zoiets? Jij bent een van de enige Twente supporters die enigzins realistisch over de club praat.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:57
    Ja ben al weer een hele tijd onder mijn "eigen naam".
    Kon me toen niet meer via facebook inloggen maar nu wel weer.
    Is voor mij op de telefoon veel makkelijker.
    Die andere account, lucky kes de tweede, gebruik ik nooit meer.
    Ik weet ook niet of ik die wel mag houden maar heb nog niets vernomen.
    Anders laat ik het wel verwijderen maar dan ben ik die punten ook kwijt......:o(
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 10:19
    Werden eerst alleen punten in mindering gebracht bij de club....en nu ook al bij de supporters ;-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 10:47
    :O) :O() :O(
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 10:03
    Sorry maar wat Twente deed kan je niet met Az vergelijken. Dat slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 10:07
    Wie deed wat bij wie.
    Scheringa voorzitter die het te vertellen had bij AZ
    Scheringa in de fout
    Scheringa de schuldige
    Munsterman voorzitter die het voor het zeggen had bij Twente
    Munsterman in de fout
    Heel Twente, club, bestuur, spelers, supporters, het hele gebied de schuldigen.

    Die vergelijking wilde ik maken want ook AZ heeft kunnen profiteren van de ruime inkomsten van Scheringa
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 10:11
    Maar daar kwam geen fraude bij kijken. Netjes was het niet . Maar dit gebeurd bijna bij alle banken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 10:46
    Klopt wat je zegt.
    Maar het ging mij meer om dat bij AZ de verantwoordelijke de totale schuld kreeg en bij Twente het hele gebied
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 18:16
    Je hebt wel een punt Kes. En zoals men al zei, jij bent ook vaak redelijk, maar veel anderen bleven Twente's trucs goedpraten en dat hoorde ik bij AZ niet zo. Hoewel men ook daar nog steeds liefdevol over Scheringa praat.
    AZ heeft ook flink gesneden en Twente blijft flink uitgeven... das ook een verschil.
    Dat iedereen anti Twente is geloof ik niet.
    Punt is wel dat we in NL ook gladjakkers zien die overal mee wegkomen... en dan reageert de woede zich af op Twente.
    Maar nogmaals de goeden niet te na gesproken.
    Vind ik leuk
    P...... +1
    maandag 19 november 2018 om 16:28
    Mwoah. Ik heb begrepen dat Scheringa geld van zijn bank dat daar niet voor bedoeld was in AZ stak..... ook niet netjes.....
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 17:07
    Van wie heb je dat begrepen, ben benieuwd.
    Dat het niet netjes was allemaal daar zijn we het wel over eens. Maar fraude.. Dat is een ander verhaal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4937
    maandag 19 november 2018 om 12:06
    Bij Twente heeft de club destijds dubieus gehandeld.

    AZ heeft als club nooit dubieus gehandeld. Alleen de sponsor en eigenaar destijds met een ander bedrijf wel,
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14646
    maandag 19 november 2018 om 15:12
    Na munsterman is twente gewoon doorgegaan met de kluit de belazeren hoor. Fraude zit in het dna van de club, munsterman was slechts een passant.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 15:14
    Ja, denk je?
    Probeer mij dan eens te overtuigen waarmee ze de boel verder mee aan het belazeren waren dan?
    Graag wel met onderbouwde argumenten komen waar ik dan jou in gelijk moet geven of jouw kan overtuigen dat je het mis hebt.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14646
    dinsdag 20 november 2018 om 10:36
    Goh een Twente supporter dat nog overtuigd moet worden? Sluit maar aan achterin de rij...

    Jullie werken er net zo hard aan mee daar het niet te willen zien en het altijd maar te ontkennen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    dinsdag 20 november 2018 om 10:49
    Ik ontken niks
    Ik vraag jou gewoon om met feiten te komen.
    Dan kan ik OF ontkennen OF jou gelijk geven.
    Maar met loze woorden kun je alles wel zeggen.
    Maak het waar en we zullen een normale discussie hebben.
    Twente heeft gefraudeerd .
    Ja dat beken ik.
    Maar blijven frauderen?
    Dat moet je hard maken want daar twijfel ik erg aan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:13
    En fc twente wel?
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    maandag 19 november 2018 om 09:26
    Ja. Ze hebben de gemeente Enschede wel degelijk onder druk gezet om geld.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:31
    Maar dat wordt netjes terugbetaald.
    Weliswaar zonder rente, maar een gezond fc twente is voor de regio natuurlijk ook goed.
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    maandag 19 november 2018 om 10:03
    Net zoals al het geld dat naar Griekenland gegaan is.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 10:34
    Staatsteun voetbalclubs.

    top-10:
    1. Vitesse | 74.891.500 euro
    2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro
    3. PSV | 49.652.500 euro
    4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro
    5. FC Groningen | 39.638.500 euro
    6. NAC Breda | 39.293.500 euro
    7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro
    8. Ajax | 35.403.000 euro
    9. Roda JC | 32.160.000 euro
    10. FC Utrecht | 27.849.500 euro

    RTL

    Fc Twente staat met 25,4 miljoen nog niet eens in de top 10
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 10:55
    komt die weer met zijn leugen plak en knip lijstje je valt in herhaling voor de 1000ste keer met je leugens.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 11:02
    Vervelend hé, al die stomme onderzoekcijfers.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 11:11
    Lijstje uit 23 voor Chr.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 20:14
    ja als ze nou klopten maar zelfs dat weer niet.
    Vind ik leuk
    scorpion82 +104
    maandag 19 november 2018 om 11:02
    Hoe kom je toch elke keer bij die onzin? AZ heeft letterlijk 0,0 van de gemeente gehad. Als het aan de gemeente had gelegen dan had AZ niet eens meer in Alkmaar gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 11:16
    AZ heeft een deal gesloten met de gemeente om de Alkmaarderhout te verlaten in ruil voor landbouwgrond bij de Kooimeer waar een bouwvergunning op werd gegeven. Vergezocht. Zie het als een staatslot van 15 Euro waar 1000 Euro op valt. Het blijft een kado van 15 Euro.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 11:22
    Volgens az 0,0 volgens het onderzoek 37,7 miljoen....


    Neem AZ. Clubs weten hoe ze, gewapend met de bepaling dat ze eigenlijk niet failliet kunnen gaan, de gemeenten onder druk moeten zetten. En gemeenten voelen zich op hun beurt tegen elkaar uitgespeeld door de clubs. Voorzitter Dirk Scheringa dreigde al eens met AZ te verhuizen naar een andere stad, omdat Alkmaar te weinig voor de club deed. Prompt kreeg hij een mooi stuk bouwgrond. En zo gaat het door.

    Alkmaar antwoordde op de vraag hoeveel geld er in het betaald voetbal is gestoken trots dat AZ 'geen enkele financiële steun heeft ontvangen van de gemeente Alkmaar, direct noch indirect’. Sterker, de stad werd er financieel alleen maar beter van. De vastgoed-bv van voetbalclub AZ kocht de grond onder het oude stadion in stadspark de Alkmaarder Hout voor vijf miljoen euro, en schafte ook de grond voor het nieuwe stadion en trainingscomplex aan voor twaalf miljoen. De gemeente moest daarvoor wel wat investeringen doen, maar werd uiteindelijk vijf miljoen rijker van de deal.

    Op papier, want inmiddels staan op de plek van het oude stadion 150 luxe appartementen te koop. In de eigen grondnota rekent Alkmaar voor wat de werkelijke grondwaarde is. Die is 21 miljoen euro, zestien miljoen meer dan AZ ervoor betaalde. Ook op de grond onder het nieuwe stadion kreeg de club tien miljoen euro korting. Niks geen winst voor Alkmaar, maar 26 miljoen euro aan misgelopen inkomsten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    maandag 19 november 2018 om 11:10
    Hier heb ik een heel ander staatje voor je: https://www.daskapital.nl/4889212/deze_vijf_voetbalclubs_ontving/

    Twente staat met 32.000.000 als tweede.

    Vervelend hé, al die stomme onderzoekcijfers.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 11:21
    Maar dat gaat alleen over de afgelopen 5 jaar...

    Plus dat er staat dat van twente de gegevens nog niet vastonden.

    Het werd uiteindelijk geen 32 maar 25,4 miljoen.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/01/voetbal-geen-32-miljoen-maar-254-miljoen-voor-redding-fc-twente-6510093-a1544077
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 20:17
    55 miljoen en dit jaar nu al een tekort van 3 ton plus een giga hypotheek die betaald moet worden en dan nog werken met een subtop begroting eredivisie net clubje hoor
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    maandag 19 november 2018 om 12:09
    Fake news...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 19 november 2018 om 15:00
    Dit is totaal niet waar

    Lijstje van de groene.nl

    AZ 11.3 miljoen waarvan 10.8 miljoen een lening is van het trainingscomplex

    FC twente 36.8 miljoen wat openbaar is. Gemeente Enschede wilde er verder niet op in gaan. Dus rot opmet je bullshit lijst

    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 16:02
    Je zei toch 0,0? ....en die 10,8 van az is dus alleen van de laaste jaren. Het totale bedrag van az was 37,7 miljoen. Onderzoek van diezelfde groene, maar dan een all time overzicht.

    En twente was nog in onderhandelingen en uiteindelijk is het dus 25,4 miljoen geworden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10144
    maandag 19 november 2018 om 09:14
    Ik zeg NEE! Laat ze nog maar langer weg kwijnen daar dan een jaartje weg geweest te zijn.
    Laat ze maar eens effe goed voelen wat ze de eredivisie en clubs daar hebben aangedaan .
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:22
    Edit VP: Reactie verwijderd


    Waarom is min reactie verwijderd?
    Heb ik iemand persoonlijk beledigd?
    Ik kan nergens een motie of onderbouwing van jullie VP vinden waarom.
    Als ik het niet weet kan ik toch onbewust weer in de fout gaan?
    Of mogen de Twente haters wel alles en als je er tegen wilt verdedigen niet?
    Knap hoor VP.
    BRAVO
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Jur74 +9124
    maandag 19 november 2018 om 09:23
    Laat je niet opfokken, jullie zijn gestraft dmv puntenmindering en geen Europees voetbal. Fct komt er wel weer bovenop.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:27
    Nee heb je gelijk in.
    Maar ik wordt er zo moedeloos van dat er telkens weer provocerende dingen worden geplaatst.
    Zelf dingen waar Twente al voor gestraft is en enkele jaren geleden was.
    Ja, Twente heeft gefraudeerd wat ik ook heel erg vind/vond.
    "Wij" waren ook belazerd en dan doet het zeer dat dit gebeurde.
    Maar waarom doorgaan.
    Waarom doet VP hier niets aan.
    Ach ja, je hebt gelijk.
    Gewoon geen topics over mijn clubje meer lezen, dan kunnen ze me ook niet meer opfokken.
    Vind ik leuk
    Decimius +770
    maandag 19 november 2018 om 09:33
    Dikkere huid kweken misschien? Dat provoceren valt best mee.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 09:44
    Luckykes, volgens mij kom jij uit de tijd van Soccernews en in die tijd zat Feyenoord tegen de afgrond aan, toen was er ook een Twentesupporter die dit soort acties deed... Is hier soms ook actief: Twentegoal. Het gebeurd van alle kanten dat mensen dit doen! Leedvermaak is hoog als anderen daar op reageren maar gebeurd het bij je eigen club is die leedvermaak ineens weg... Inderdaad niet lezen en doorgaan, elke puntverlies, elk negatief nieuws zullen de mensen hier meteen weer vliegen op het artikel... Zelf ben ik ook geen voorstander van Twente na wat er gebeurd is en gun ik die club vrijwel niks meer, de supporters daarin tegen wel want zoals je al schrijft, jullie vierden in die tijd wel feest maar konden niet achter de schermen kijken
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:53
    Hoi NielsK

    Ben jij die Feyenoord supporter uit de achterhoek?
    Of is Didam dat niet meer?

    Wij hadden op soccernews juist altijd wel "eerlijke" discussies.
    En ik ga ook geen enkele goed beargumenteerde verwijt goed praten.
    Ik weet wat Twente in het verleden fout heeft gedaan.
    Maar ze zijn er voor gestraft.
    Misschien te licht maar het was de max straf telkens.
    Ook hebben zij onterechte straffen gehad wat nooit is teruggedraaid.
    Zowel de straffen niet (geldboete, 3 punten in mindering en uitsluiten europees voetbal) als in de media niet.
    Ik denk dat 90% hier niet eens weten welke straffen terecht waren en waarvoor.
    Zij zien alleen maar fraude club dit en fraude club dat.
    Eén persoon hier, een twente supporter die ik persoonlijk ken, is zelfs voor zijn leven geband omdat hij het ook zat was en iedereen de dood wenste.
    Kan niet natuurlijk, maar zo gefrustreerd werd hij hier gemaakt.
    Ik kan me wel ontzettend kwaad maken op dat soort klootzakken maar zal mezelf wel in de hand houden en niet de grens overschrijden want meestal zijn het maar van die kindertjes achter hun PC of dergelijke.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 09:58
    Didam? Haha nee daar kom ik niet vandaag en achterhoek ook niet, ik werkte er. Dus deels goed, geef ook aan dat niet jij maar een medesupporter van je het was. Met jou had ik normale discussies, geef alleen aan dat dit aan alle kanten is, mensen die anderen proberen te provoceren, daar was TG alleen wel een heel triest geval van maar goed.
    Twente zal nog een tijd deze status hebben tot ze schulden vrij zijn en dingen laten zien waarvan mensen denken, oh das mooi... Europa in en een knappe overwinning bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 10:03
    Klopt met TG.
    Ook ik wilde hem soms temperen omdat hij daarmee de Twente supporters in het algemeen "besmeurde".
    Maar hier heb ik hem nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 10:05
    Ik heel soms en dan kreeg hij een reactie van mij. Voor de rest waren er geen rotte appels op dat forum betreft Twente, op mijn werk wel 1 die erg op TG leek. Die gunde ik het ook... Voor de rest, het zal allemaal wel ;-)
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 10:06
    TG temperen lukte toch trouwens niet, die genoot van zijn anonieme plek achter zijn scherm, tot het bij Twente begon... Toen was het, het zielige jongetje van de klas en iedereen was gemeen ;-) nogmaals, mijn reactie heeft niks met jou te maken maar uitleg dat je die mensen overal treft
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 10:26
    Klopt, de Twente fans stonden ook bij Az op de tribunes met spandoeken en liedjes dat Az kapot moest gaan.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 10:28
    Daarom, nu is het andersom en moeten ze die bittere pil ook maar slikken dat het leedvermaak nu van de andere kant komt... Oké, sommigen gaan te ver en richten het ook op de goede supporters
    Vind ik leuk
    HansVites +5236
    maandag 19 november 2018 om 10:19
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    Jur74 +9124
    maandag 19 november 2018 om 10:28
    Je hebt er nu eenmaal van die pipo's tussen zitten, ik provoceer ook wel eens. Ik doe dat alleen bij degene die continue provoceren. Die meeste van die gasten hebben nog nooit een stadion van binnen gezien en moeten hebben even 5 minuten de tijd voor vp omdat de lijm van de reparatie van hun opblaaspop moet drogen. Probeer je er niet druk om te maken en geniet van je club en de positieve berichten daarover.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 12:18
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5847
    maandag 19 november 2018 om 10:27
    @ ryan
    Think again...

    Neem AZ. Clubs weten hoe ze, gewapend met de bepaling dat ze eigenlijk niet failliet kunnen gaan, de gemeenten onder druk moeten zetten. En gemeenten voelen zich op hun beurt tegen elkaar uitgespeeld door de clubs. Voorzitter Dirk Scheringa dreigde al eens met AZ te verhuizen naar een andere stad, omdat Alkmaar te weinig voor de club deed. Prompt kreeg hij een mooi stuk bouwgrond. En zo gaat het door.

    Alkmaar antwoordde op de vraag hoeveel geld er in het betaald voetbal is gestoken trots dat AZ 'geen enkele financiële steun heeft ontvangen van de gemeente Alkmaar, direct noch indirect’. Sterker, de stad werd er financieel alleen maar beter van. De vastgoed-bv van voetbalclub AZ kocht de grond onder het oude stadion in stadspark de Alkmaarder Hout voor vijf miljoen euro, en schafte ook de grond voor het nieuwe stadion en trainingscomplex aan voor twaalf miljoen. De gemeente moest daarvoor wel wat investeringen doen, maar werd uiteindelijk vijf miljoen rijker van de deal.

    Op papier, want inmiddels staan op de plek van het oude stadion 150 luxe appartementen te koop. In de eigen grondnota rekent Alkmaar voor wat de werkelijke grondwaarde is. Die is 21 miljoen euro, zestien miljoen meer dan AZ ervoor betaalde. Ook op de grond onder het nieuwe stadion kreeg de club tien miljoen euro korting. Niks geen winst voor Alkmaar, maar 26 miljoen euro aan misgelopen inkomsten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:58
    Ik denk dat een AZ supporter beter even z'n mond kan houden. Of zijn we Scheringa al vergeten?
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 13:46
    Nee hoor. Maar wat heeft DSB met AZ te maken, naast dat het de hoofdsponsor was?
    ABN AMRO heeft dezelfde hypotheken als DSB gehad en toch zijn zij er niet voor gestraft, en ook wordt Ajax er niet op aangekeken dat ABN ook jarenlang bij hun een sponsor was. Ajax kan er toch niets aan doen dat zij schimmige deals sluiten?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:22
    Omdat door 't geld, dat hij via schimmige constructies binnenharkte die hele gezinnen kapot gemaakt heeft, in de club heeft gestoken waar hij de aandelen van had. Dus niet de vermoorde onschuld spelen.En zolang ABN Amro niet geraakt wordt door zulke sancties zal er ook wel niet zoveel aan de hand zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 14:27
    Deze gezinnen (of de ouders eigenlijk) waren hier zelf schuldig aan. Dit waren vaak mensen met niet zoveel te besteden, maar wilden toch graag een gloednieuwe auto, of een nieuwe televisie. En daarom besloten ze dat geld maar te gaan lenen, zonder hulp in te roepen van een financieel expert die het hen misschien wel zou afwijzen. ABN en RABO deden ook mee aan deze hypotheken en leningen, echter zijn deze banken 'too big to fail'. Daarom heeft de regering hen geholpen. DSB failliet laten gaan heeft de rekeninghouders meer geld gekost dan wanneer de overheid ook DSB zou hebben geholpen.

    En daarnaast, alles wat DSB deed was binnen het kader van de wet, anders had Scheringa wel in de gevangenis gezeten.

    Mensen mogen wel eens verantwoordelijk zijn voor hun eigen acties.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:32
    Dat is niet waar, DSB hanteerde een agressieve verkoop en wees de mensen te weinig op de risico's. Misleidend dus! En waarom riep Pieter Lakeman dan op bij DSB hun geld van de rekening af te halen en deed hij dat bij andere banken niet?
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 14:40
    DSB hield een agressieve verkoop? En dus? Mensen worden alsnog niet gedwongen om een lening aan te gaan, dat is hun eigen verantwoordelijkheid. En wanneer dat fout gaat is dat toch echt de schuld van die mensen.

    Lakeman heeft een persoonlijke vendetta met Scheringa, dat blijkt ook wel uit het feit dat wanneer Scheringa ergens mee wilt beginnen dat Lakeman er als een dolle hond bovenop springt. En als hij zo'n gerenommeerd hypotheek en bankonderzoeker was, waarom zei hij dat dan? Dan weet je toch dat een bank failliet kan gaan waardoor iedereen die daar geld heeft staan zijn geld is verloren. Lakeman is in mijn ogen schuldig aan het opruien van de bevolking en door angstgevoelens te exploiteren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:53
    Denk dat voor 80% van de mensen geldt dat ze weinig verstand hebben van hypotheken. Als jij een hypotheek verkoopt waarbij je start met lage rentes maar die steeds meer gaan oplopen zodat de mensen 't niet meer kan betalen, dan creëer je een probleem. Om dan vervolgens weer een lening aan te bieden om dat gat weer te vullen. Er is onvoldoende gewezen op 't risico. Misleidend dus, daarom riep Pieter Lakeman op om iedereen die een rekening had bij DSB deze leeg te halen zodat de DSB ging omvallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 15:00
    Dan alsnog is het de schuld van deze mensen zelf. Ze kunnen toch nadenken?
    Ik weet ook weinig over hypotheken, dus bij de koop van mijn huis haalde ik er iemand bij die er wat van begreep.

    En alsnog, als hij zo'n genie is omtrent de bankensector, dan zou hij toch moeten weten wat voor gevolgen het zou hebben voor deze mensen?
    Als hij niet had opgeroepen tot een bankrun dan hadden de mensen altijd nog toegang gehad tot hun geld. DSB was zelfs bezig de hypotheken terug te draaien door enkele klachten. Dat hebben ze niet kunnen doen omdat ze failliet werden verklaard. Gezinnen die jaren zware hypotheken hebben gehad, terwijl DSB deze wilde terugdraaien, zouden dit niet hebben gehad als DSB nog steeds overeind zou staan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:35
    Zo werkt 't niet in NL. Hypotheekverstrekkers hadden toen ook gedragscodes om mensen niet te mogen misleiden.Er werden hypotheken verstrekt ver boven executiewaarde. Een bank hoort rekening te houden wat iemand te besteden heeft. Als je dan als lokkertje begint met lage rente dan trappen mensen daar in.
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 18:02
    En dan kom ik nog steeds terug op het eerdere, namelijk eigen verantwoordelijkheid. Deze mensen hadden zich beter moeten laten voorlichten, maar in hun blinde hebzucht hebben ze dat niet gedaan. En dat heeft dus als gevolg dat ze aan een lening vast zitten omdat ze de voorwaarden niet hebben gelezen. Ik kan hier geen medelijden voor opbrengen. Als de lening nou gedwongen geweest was, dan wel. Maar we mogen er toch wel vanuit gaan dat mensen zelf kunnen nadenken?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:12
    Snap jouw punt wel, maar 't mag nou eenmaal niet. En heb verder niks tegen AZ, neem me petje voor af hoe de club gerund wordt nu.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 19 november 2018 om 14:31
    Misschien moet jij even je mond als je niet weet waar je over praat
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:35
    Ik weet prima waar ik over praat.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14646
    maandag 19 november 2018 om 15:11
    Ryanaz, dat probeer je uit te leggen aan een Psver?
    Vind ik leuk
    Royke24 +10
    maandag 19 november 2018 om 19:24
    Eeeuhm Scheringa? DSB eeeuhm geen fraude. Tuurlk niet
    Vind ik leuk
    Jur74 +9124
    maandag 19 november 2018 om 09:22
    Klopt, in de tijd van Scheringa waarin alles kon zaten er meer supporters dan nu. Die zijn nu het minder gaat ( al een aantal jaar ) weer opgerot naar de club waar ze vandaan kwamen en ik denk dat ik je de naam van die club niet hoef te noemen. Laat die gasten maar lekker wegrotten daar en nooit meer terug komen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:27
    Gloryhunters komen van een koude kermis thuis.
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 10:04
    Logisch als je meer plekken in je stadion hebt..
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 13:47
    Het stadion is ook twee keer zo groot, muts.....
    Vind ik leuk
    peinke +2119
    maandag 19 november 2018 om 08:55
    Twente hoort in de eredivisie, zeker als je gisteren weer al die toeschouwers ziet. Maar FCT zal de organisatie goed op poten moeten zetten voor de toekomst. Dat kan snel gaan als er louter goede keuzes worden gemaakt. Of dat nu het geval is weet ik niet en betwijfel ik soms als ik al die berichten moet geloven. Het blijft zonde om zo'n club te zien stuntelen in die KK. Helaas is op dit moment ook het elftal representatief voor de hele club. Net niet. Het minst vertrouwen heb ik nog in die hoofdtrainer, daar moet de beste keuze van het afgelopen jaar, Ted van Leeuwen, snel verandering in brengen. Dergelijke ,,scholletjes'' moet je niet in je club willen hebben.
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    maandag 19 november 2018 om 08:59
    Ik denk dat er heel veel mensen zijn die vinden dat Twente helemaal niet thuis hoort in de eredivisie. En dan mogen er veel mensen zitten maar dat maakt helemaal niks uit.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 09:30
    Die zouden er met dit spelersmateriaal keihard uitvliegen.
    Ook met 30.000 Tukkers op de tribune kun je degraderen. Je krijgt namelijk geen enkele punt voor de kwantiteit van het publiek.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 09:47
    Dan was Feyenoord record kampioen geweest in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    peinke +2119
    maandag 19 november 2018 om 10:23
    Die worden de eerste 10 jaar geen kampioen meer, ook al zetten ze een nieuw stadion met 150.000 toeschouwers neer. Geval van triestheid noemen we dat.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 10:26
    Schattig, maar nee. Je krijgt hier geen inhoudelijke reactie op aangezien ik je glazenbol niet mag lenen voor de lotto en dergelijke!
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 14:14
    Geen één club 'hoort' in de Eredivisie. Dat is een kwestie van verdienen. En Twente heeft dat niet verdient.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:58
    Met dat achterlijke playoffs systeem kan twente zelfs als het 7de wordt nog promoveren. Ik stem voor 2 directe promotie en degradatie plekken en 1 playoffs plek voor degradanten, zoals gewoon in elk fcking land gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4205
    maandag 19 november 2018 om 09:02
    Laat dat nu net overeengekomen zijn zeg.... Als de KKD daar mee eens is gaat dat.binnenkort ook gebeuren
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:16
    Ben er als Twente supporter er volledig mee eens.
    Ondanks dat Twente zo wel de meeste kans op promotie heeft.
    Maar ik denk dat jij het juist wilt, dat Twente niet promoveert :)D
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:08
    Dat klopt, maar dat is mijn geval puur sentiment. Om praktische redenen vind ik het huidige playoffssysteem gewoon frustrerend. Hoeveel ploegen mogen nu vechten om 2 plekken? Als je promoveert moet je het verdienen op basis van sportieve prestaties. Als je als nr 7 een periodetitel gewonnen hebt dan lijkt me dat cru.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 10:44
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    maandag 19 november 2018 om 09:48
    Waarom niet gewoon de nummer 2,3 van de KKD tegen de 16,17 van de Eredivisie? Je wordt kampioen op basis van het hele seizoen dus waarom ook niet promoveren?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    maandag 19 november 2018 om 09:02
    Wout Brama kan echt niet meer. En maar mekkeren op dat veld..
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2563
    maandag 19 november 2018 om 09:17
    Jij bent af en doet niet meer mee , je hebt er geen verstand van.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:18
    Nee?
    Bij andere clubs moeten spelers die weken lang geblesseerd zijn eerst in jong weer wedstrijdritme opdoen.
    Brama staat er gelijk weer en was niet eens te zien dat hij wedstrijdritme ontbrak.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 09:32
    Dat is precies waar de schoen wringt, Lucky Kes. Dat zoiets al niet opvalt zegt meer over het niveau van de selectie van over Wout.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:41
    Oh maar als het een Ajacied of in jouw geval een AZ'er was, dan was het de klasse van die speler?
    Het is wel KKD he`, geen eredivisie niveau.
    En het was tegen de nieuwe koploper.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 19 november 2018 om 09:43
    Brama is de absolute topspeler van FC Twente.
    Een van de betere spelers van de gehele KKD.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13661
    maandag 19 november 2018 om 09:10
    Tja... maar dat twee keer op een rij winnen...dá's blijkbaar toch een probleem.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:19
    Hebben ze al gepresteerd hoor.
    Ook nog twee uitwedstrijden achter elkaar (Dordrecht 0-2 en Telstar 1-3)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13661
    maandag 19 november 2018 om 09:29
    In alle eerlijkheid, van mij mag (moet) Twente zo snel mogelijk terugkeren. Je moet mij ook niet wijsmaken dat Sparta, NEC, Eagles béter zijn.
    Alleen thuis, tegen het decor van 30,000 bloedfanatieke supporters, mag je natuurlijk niet verliezen, en dan al helemáál niet van een concurrent.

    Voelen die nieuwe jongens misschien juist teveel druk, thuis voor zo'n menigte te spelen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4743
    maandag 19 november 2018 om 09:38
    Nou, gisteren behoorde Twente te winnen gezien de kansenverhoudingen en het spelbeeld.
    Vooral tweede helft waar de Eagles sporadisch uit hun eigen strafschopgebied kwamen.
    En als je die kansen mist zoals oosterwijk vlak voor tijd........

    Persoonlijk vind ik Sparta dé titelkandidaat.
    Zij hebben hun elftal grotendeels behouden en kwamen er stevige versterkingen (die Twente helaas niet kan betalen) met oa Veldwijk en Drenthe, maar ook een Duplan, die nota bene reserve bij hun is.

    Ook Den Bosch heeft flink ingekocht maar sluipt er geruisloos doorheen zonder media.
    Als je ziet dat Holla te duur voor Twente was ivm degradatie en dat zij hem over konden nemen weet je het wel.
    Waren geloof ik dit seizoen ook elf nieuwelingen en in de winterstop zou er nog meer mogelijk kunnen zijn.
    Zij hebben de zoon Jordania hè.
    En kijk waar ze nu staan.
    Gedeelde tweede met Sparta.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33943
    maandag 19 november 2018 om 10:26
    Lekker weg blijven.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:48
    Die supporters gun ik het wel! Gewoon 30.000 mensen terwijl het zo slecht gaat zegt wel wat! Hopelijk komen ze zo snel mogelijk terug!
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    maandag 19 november 2018 om 14:52
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Ramptoerisme
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:01
    Gisteren zaten er ongeveer 15000 uit Twente en ongeveer 15000 uit Deventer en omgeving
    Vind ik leuk
    Fred1975 +504
    maandag 19 november 2018 om 12:41
    Pusic, wat een opmerking over Go Ahead! Go Ahead staat daar terecht! Wij hebben dit seizoen nog geen onterechte strafschop mee gehad, jullie al zes! Dat is ook de enige manier waarop Boere kan scoren!
    Dus zonder hulp van de scheidsrechters had FC Rente naast Roda gestaan!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    maandag 19 november 2018 om 15:18
    Moet wel te doen zijn lijkt me voor die club, is groot zat. Ookal promoveer je niet in één keer, hopelijk hou je er een gezond fundament aan over.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 22:08
    Als ze niet samen gaan werken dan redden ze het niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws