Update: Kwakkelend FC Dordrecht zet De Nooijer per direct op straat

Update: Kwakkelend FC Dordrecht zet De Nooijer per direct op straat

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 10:30ma 19-11-2018 om 10:30

FC Dordrecht heeft per direct afscheid genomen van trainer Gérard de Nooijer. Voetbal International meldt dat maandagochtend. De selectie van de Keuken Kampioen Divisie-club krijgt het nieuws rond 10.00 uur te horen. De bevestiging van het ontslag ontbreekt nog via de officiële kanalen van Dordt.

De Nooijer weet inmiddels dat het einde verhaal is voor hem. "Ik heb met veel plezier bij Dordrecht gewerkt. Tot op het laatste moment", reageert hij in gesprek met VI"Ik heb alles gegeven, als ze het niet voldoende vinden is dat hun beslissing. Ik wil niet weg, de club wil van me af."

Dordrecht slaagde er dit seizoen slechts één keer in om te winnen in veertien competitieduels. De Nooijer was sinds februari 2015 hoofdtrainer van De Schapenkoppen. Afgelopen weekend werd er voor eigen publiek met 3-0 verloren van laagvlieger FC Eindhoven. 

Opvallend genoeg laat technisch directeur Peter Drijver weten dat De Nooijer, oud-speler van onder meer Feyenoord en sc Heerenveen, 'te veeleisend en te professioneel is' voor de huidige spelersgroep. Afgelopen seizoen reikte De Nooijer met Dordrecht nog tot de play-offs in de Eerste Divisie. In de halve finale werd verloren van Sparta. 

Update 10.30: Dordrecht heeft inmiddels bevestigd dat De Nooijer op non-actief is gesteld. 'Directie en De Nooijer streven ernaar de arbeidsovereenkomst, die loopt tot einde van dit seizoen, binnen enkele dagen op gepaste wijze te ontbinden', meldt de club. De taken van Nooijer worden voorlopig waargenomen door assistent-trainer Scott Calderwood. 

Plaats een reactie

peesjeevee +3245
maandag 19 november 2018 om 10:10
Ze hebben gewoon een team van niks. Ik denk dat je door de trainer te ontslaan niks bereikt.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:11
Dat zijn ook geen beste cijfers zeg poeh! Heeft er wel aardig tijdje gezeten
Vind ik leuk
The Genius +3705
maandag 19 november 2018 om 11:16
zijn we bij pec hier wel gewend..
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11635
maandag 19 november 2018 om 10:12
Ik kon nog herineren dat ze promoveerde naar de Eredivisie dat vond ik al heel knap.
Vind ik leuk
Dordtenees +1184
maandag 19 november 2018 om 11:27
Dat was onder Harry van der Ham, Eredivisie seizoen was onder Jan Everse
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11635
maandag 19 november 2018 om 13:40
Wat zijn de volgende stappen kwa trainer keuze denk je.
Vind ik leuk
Dordtenees +1184
maandag 19 november 2018 om 16:25
Boogers is een tijdje weg, dus ik zou het niet weten. Misschien Everse terughalen, haha
Vind ik leuk
Broekie +621
maandag 19 november 2018 om 10:13
Slachtoffer van eigen suc6?
Vind ik leuk
Smithsonian +41477
maandag 19 november 2018 om 10:13
te veeleisend en te professioneel is' voor de huidige spelersgroep.

Wtf, kut spelersgroep dan.
Vind ik leuk
Farmer +13426
maandag 19 november 2018 om 12:52

Gemiddeld krijgt een 1eDiv-speler ook al wel rond de ton betaald toch?

Is dat te weinig om je voetbalbaan als een serieuze fulltime job te zien waarbij je je lichaam in topconditie moet houden etc?

Blijkbaar niet dus...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:15
Bij dordrecht is er dus ook wel wat meer mis dan alleen een (kut keeper)
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:18
Ik dacht eerst: Hé, zit Teun de Nooijer tegenwoordig in het voetbal?
Vind ik leuk
buddha +10488
maandag 19 november 2018 om 11:00
jij dacht ?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:43
Ja, daar schrok ik in eerste instantie ook wel van ja.
Vind ik leuk
El Cazador +8671
maandag 19 november 2018 om 10:26
Er zullen er meer zijn die de kerst niet halen!!!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 10:28
Zouden ze in Kerchroa ook moeten doen!
Vind ik leuk
Smithsonian +41477
maandag 19 november 2018 om 10:58
Trieste actie.
Vind ik leuk
Dordtenees +1184
maandag 19 november 2018 om 11:26
Iedereen in Dordt hoopte hier op, hoor
Vind ik leuk
Smithsonian +41477
maandag 19 november 2018 om 11:27
Denk je dat ze het beter gaan doen zonder hem dan?
Vind ik leuk
Dordtenees +1184
maandag 19 november 2018 om 11:28
Jazeker, deze jongen straalt weinig uit. Was ook een veelgehoorde klacht. Hopelijk een schokeffect
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
Romarioo +635
maandag 19 november 2018 om 11:05
1x winnen in 14 duels dat gaat nooit een goed huwelijk worden
Er zit er wel 3 jaar
Misschien iets voor frank de boer?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:55
Hehe
Vind ik leuk
Farmer +13426
maandag 19 november 2018 om 12:53
Fa-ber!! De oer-goeroe van het moderne voetbal dat nog niet eens is uitgevonden!!
Grootheden als van Gaal en Advocaat liggen aan zijn tegen, en Koeman belt driemaal daags met deze grootheid voor advies en informatie!!
Vind ik leuk
Dordtenees +1184
maandag 19 november 2018 om 11:25
Werd tijd ook, die periode titel was gewoon geluk en uitstel van executie
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:30
Dat zeker, maar is gewoon drama, al jaren bij dord
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:28
Dus, wat Dordrecht nodig heeft is een trainer van het niveau 3e klas onderbond en dan komt het wel goed met die domme spelers.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:30
Aardige man, maar het werdt tijd dat die vertrok. Ben benieuwd wie ze gaan aanstellen
Vind ik leuk
COYG +7775
maandag 19 november 2018 om 11:41
Heb de broers De Nooijer ooit ontmoet. Toen bleek wel dat ze beter met jeugd kunnen omgaan, dan een eerste team leiden. Ook geen schande, niet iedereen kan een eerste team coach worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 11:42]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws