'De Carvalho had contact met hoofd hooligan-groep en zat achter aanval op Dost'

'De Carvalho had contact met hoofd hooligan-groep en zat achter aanval op Dost'

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 13:26ma 19-11-2018 om 13:26

Oud-voorzitter Bruno de Carvalho van Sporting Portugal zou de manipulator zijn geweest van de laffe aanval op spelers van de club. Bas Dost liep bij die bestorming een hoofdwond op.

Volgens BILD is de oud-voorzitter enkele dagen geleden aangehouden. Hij zou worden gezien als het brein achter de aanval op de spelers. Kort voor de aanval zou De Carvalho hebben getelefoneerd met de leider van een groep hooligans. "Knal er maar in", zou hij tegen hem hebben gezegd.

Ook de leider van de groep hooligans is gearresteerd, maar beide mannen zijn inmiddels op borgtocht vrij. De vraag is wel waarom De Carvalho hooligans op zijn eigen spelers af zou sturen. 'Het staat vast dat de club kort voor de aanval een Champions League-plek verspeelde', schrijft BILD. Volgens het medium geloofde De Carvalho dat de spelers tegen hun trainer Jorge Jesus, die De Carvalho in 2015 zelf bij de club haalde, hadden gespeeld.

De Carvalho is inmiddels geen voorzitter meer van Sporting Portugal. In juni werd hij massaal weggestemd.

Plaats een reactie

El Cazador +8681
maandag 19 november 2018 om 13:29
De wereld op zijn kop!! Belachelijk.
Vind ik leuk
dhrwobo +40929
maandag 19 november 2018 om 13:36
Wauw, bizar als dit waar blijkt te zijn.

En wat een wonder dat Dost weer voor die club uit wilt komen..
Vind ik leuk
Youri99 +10161
maandag 19 november 2018 om 13:51
Ik denk dat Dost je wel 1,5 miljoen wonders per jaar kan opnoemen waarom die is gebleven, netto wonders welteverstaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:51]
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5991
maandag 19 november 2018 om 15:11
Lijkt mij ook een typisch geval van count your "blessings" :)
Vind ik leuk
Ale +5583
maandag 19 november 2018 om 17:19
Wil die ook niet. Contract is contract zeggen ze daar.
Vind ik leuk
Rodajc +18149
maandag 19 november 2018 om 14:40
Ik zie hem al tussen de fans staan en iemand tot 'Hoofd Hooligan' promoveren.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:41]
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5991
maandag 19 november 2018 om 15:12
Sinds supporters ook al capo's schijnen te hebben kijk ik nergens meer van op.
Vind ik leuk
AllAdIn +22558
maandag 19 november 2018 om 13:30
Dit was toch al bekend?

15 jaar onvoorwaardelijke celstraf, op z'n minst!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 13:31
Dost moest meteen weg daar.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4640
maandag 19 november 2018 om 13:32
Zoiets zie ik Gudde of De Jong toch niet 1,2,3 organiseren.
Van der Sar wel. Dat is natuurlijk wel een beetje een gangster :D
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 13:34
Hahaha The Godfather :)
Vind ik leuk
The Iceman +14924
maandag 19 november 2018 om 13:37
Lange Ed uit de Bijlmer.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4640
maandag 19 november 2018 om 13:39
Nou, na van het weekend eerst Narcos : Mexico en daarna El Chapo gekeken te hebben, je moet wat zonder voetbal, wil ik maar gaan voor El Flapo
Vind ik leuk
Emnu +6591
maandag 19 november 2018 om 15:10
Mwah, als ik vdSar, Gudde en de Jong naast mekaar zet, ziet er toch maar één uit als n doorgesnoven huisjesmelker.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 17:18
El Flapo, dat is toch Marc Overmars aka Flappie?
Vind ik leuk
AllAdIn +22558
maandag 19 november 2018 om 13:38
Geen grappen met Sar!
Vind ik leuk
Bdog +7100
maandag 19 november 2018 om 13:59
Niet sarren met die grap!
Vind ik leuk
DrDeef +2372
maandag 19 november 2018 om 13:33
Weet niet wat die pannenkoek wilde bereiken maar zijn eens zo mooie club is wel verder afgegleden na die aanval. Onder andere de zeer stabiele en goede keeper patricio weg. Imago een deuk. En nu zit er ook nog een trainer van nagenoeg geen naam omdat de grotere jongens nu echt niet meer in gaan stappen.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:33]
Vind ik leuk
HJR +8950
maandag 19 november 2018 om 13:57
Bruno de Caralho!!!! Gestoorde man hoor, ben benieuwd of het echt waar, maar daar lijkt het wel op.
Vind ik leuk
Smithsonian +41531
maandag 19 november 2018 om 14:04
Aparte taferelen.
Vind ik leuk
Strijp +14065
maandag 19 november 2018 om 14:23
Deze geruchten waren er al naar dag 1, en dan ook nog zaken aanspannen tegen spelers die weg willen. Schandaal.
Vind ik leuk
Blindsy +17319
maandag 19 november 2018 om 16:49
Only in Portugal... dorpsgek.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 19:02
Zonde vd mooie club.
1 debiel die het verziekt.
Net als supporters die daar naar luisteren. Hersenloze idioten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws