Heerenveen moet verkopen: 'Bedragen waar wij geen nee tegen zeggen'

    Heerenveen moet verkopen: 'Bedragen waar wij geen nee tegen zeggen'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 15:15ma 19-11-2018 om 15:15

    Net als veel andere clubs uit de Eredivisie is ook sc Heerenveen genoodzaakt om op regelmatige basis z'n beste spelers te verkopen. Dat is namelijk de enige manier om zwarte cijfers te blijven schrijven. Algemeen directeur Luuc Eisenga laat dat weten. 

    Het lukte Heerenveen afgelopen jaar om winst te maken. Eenvoudig was dat niet, vertelde Eisenga tijdens een Q&A-sessie via de Facebook-pagina van de club. "Het is altijd een uitdaging in voetbal. Het afgelopen boekjaar hebben we winst gemaakt, best wel veel. We zitten nu op een derde van dit boekjaar. Moeilijk om daar iets over te zeggen. Het hangt er ook vanaf wat we in de winterstop gaan doen."

    Eisenga doelt daarmee op inkomende en uitgaande transfers. De verkoop van belangrijke krachten is onvermijdelijk, wil hij duidelijk maken. "Zo'n beetje alle clubs in Nederland hebben geld uit transfers nodig. Wij dus ook. Clubs gaan aan spelers trekken en dan komen er bedragen voorbij waar wij geen nee tegen zeggen."

    "We moeten spelers verkopen. Dat is ook ons verdienmodel. We hebben geen suikeroom bij Heerenveen en we willen baas in eigen huis blijven."

    Plaats een reactie

    El Cazador +7549
    maandag 19 november 2018 om 15:24
    Het hele leven bestaat uit de juiste keuzes maken.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    maandag 19 november 2018 om 15:24
    Ik wens ze daar veel succes met het verkopen van wat er nu rond loopt.
    Huidige voorhoede is geen schim van wat ooit Narsingh - Dost - Assaidi was
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:28
    Sorry, rapportage was verkeerd!!! men het HELEMAAL EENS met Dub_Rtd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:30
    Dan tik je nog eens op rapporteer en dan gaat het weer weg.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:33
    Of Sulejmani, Alves, Yildirim.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    maandag 19 november 2018 om 15:40
    Vlap, Pierie en Zeneli kunnen ze echt wel verkopen. Prima spelers.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1105
    maandag 19 november 2018 om 15:57
    Kunnen redelijk spelen, Maar Zeneli zn contract loopt af, krijgen ze geen topbedrag meer voor, Vlap en Pierie zijn redelijke talenten, maar vind ze voor een stap hogerop nog niet goed genoeg. Zal lastig worden dit jaar voor Heerenveen om een financiele klapper te maken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    maandag 19 november 2018 om 15:59
    V&P naar Vitesse, AZ of Utrecht
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    maandag 19 november 2018 om 20:05
    ik denk niet dat heerenveen aan concurenten verkoopt.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    maandag 19 november 2018 om 22:52
    Ze moeten wel...Ajax en PSV en Feyenoord hoeft ze niet en de rest Heeft de centen niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3494
    dinsdag 20 november 2018 om 00:13
    dan zijn er altijd nog buitenlandse clubs en flappie is juist een speler die bij jou club zou passen
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 16:35
    Pierie is pas net 18. Die jongen heeft nog tijd zat om zich te ontwikkelen bij Heerenveen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    maandag 19 november 2018 om 18:31
    Niet als ze hem willen verkopen
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 18:41
    Niemand in de Eredivisie gaat hem kopen. Heel misschien AZ
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    maandag 19 november 2018 om 18:45
    Dan misschien het buitenland.
    Ik denk wel dat ze eerder Zeneli verkopen trouwens
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 19:07
    Zeneli heeft nog maar een contract tot einde van het seizoen. Heerenveen heeft overigens bijna 2 miljoen betaald voor Zeneli 2,5 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    maandag 19 november 2018 om 19:09
    Hij heeft nog een optie toch of niet?
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 19:39
    Klopt. De optie is aan Heerenveen voor 1 jaar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    maandag 19 november 2018 om 19:49
    Dan kun je daar nog best een paar miljoen voor vangen lijkt me.
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 19:51
    Inderdaad. Verkeert in de vorm van zijn leven: 3 goals en 7 assists in 13 wedstrijden (competitite + beker). Moeten ze eigenlijk wel minstens €5 miljoen voor kunnen beuren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    maandag 19 november 2018 om 20:02
    Misschien wil feyenoord ruilen voor larsson :p
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 19:52
    Nog een optie jonge, laat je beter informeren.
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 19:56
    Ik ben al verbeterd :)
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 18:50
    Vlap gaat een hoop Flappen opleveren.
    Pierie maakt bijna wekelijks de blunder van de week en Zenelli zijn contract loopt af. Lammers is gehuurd en er lopen nog 3 contracten af waaronder Schaars, is dat niks voor AZ of Vitesse?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 19:54
    Die beide bovenste spelers kon jouw clupje niet scouten? Respectievelijk Sneek en leeuwarden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 20:33
    Ze kiezen voor 't geld ipv voor de sympathiekste club.
    Dat mag. Cambuur lijkt in Friesland niet meer te scouten, dat ben ik met je eens dat is heel slecht.
    Ik had gehoopt dat Foeke ook hier op de hoogte is... blijkbaar niet dus.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 21:38
    Kijk maar naar begin dit jaar, spelers willen daar niet meer heen. krijg dat maar weer eens voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:51
    H'veen en Cambuur bewegen neerwaarts.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    woensdag 21 november 2018 om 11:08
    Klopt. En als de gemeente van leeuwarden niet zo amateuristisch had gehandeld mbt het nieuwe stadion was dat ook veel dichterbij geweest. Dat helpt ook niet. Wij moeten alleen een andere trainer hebben want Jor snapt er niks van.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    donderdag 22 november 2018 om 17:24
    Stadion schijnt nu zeker te zijn, maar ze denken dat daarmee de hemelpoort opengaat. Om aan te sluiten moet je eerst beleid voeren daarop.
    Maar wie weet leren ze van de huidige missers.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 19:51
    Zeneli heeft Heerenveen nog een optie van nog een jaar op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:13
    Voor de eredivisie hebben ze echt geen slecht materiaal Daar moet meer van te maken zijn
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    maandag 19 november 2018 om 17:54
    Vind ik ook.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:57
    Ja wij zijn het wel vaker net elkaar eens valt me op ! 😏
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    maandag 19 november 2018 om 18:35
    Ajacieden he. 😉

    En ik vind liverpool ook de mooiste club van Engeland.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:12
    Toen ik nog jong was, waren bij mij AJAX en Barcelona de favoriete clubs Na de Cruijff-periode werd Barca langzaamaan vervangen door Liverpool
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:13
    Ben het trouwens lang niet altijd eens met álle Ajacieden! 😉
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:51
    Nu noem je ook wel 3 spelers op die wereldklasse zijn, al moet ik overigens zeggen dat Dost het nog niet zo heel slecht doet in Portugal.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    maandag 19 november 2018 om 15:56
    Ze leverden wel bij elkaar 12,5 miljoen op voor Heerenveen en daar gaat dit stukkie over
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 18:51
    Als je moet overleven van verkoop lijkt mij linke soep.
    Dan is er ook weinig kans op groei.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 19:55
    Alles beter dan leven van de gemeente en het belastinggeld van de burger van leeuweradeel.
    Vind ik leuk
    Hall +103
    maandag 19 november 2018 om 20:34
    Hupfean heeft het weer het is gemeente Leeuwarden.
    Leeuwarderadeel is er niet meer ff goed bij de les blijven.
    En dat clubje van jou heeft meer geld gekregen van de gemeente en provincie Friesland dan wij hebben gekregen.
    En wij hebben leningen gehad en die zijn allemaal keurig terug betaald.
    Dus boertje bekje dicht en ga je koeien melken stink boer.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 20:39
    Goed zo, zij kregen van geld van onze Leeuwarder PEB de 20 miljoen vd provincie en Cambuur kreeg geen cent.
    De belastingfraude die ze pleegden heeft de belasting hun kwijtgescholden.
    Cambuur is eerlijk en echt. H'veen is nep... een namaak marketing-produkt.
    Vind ik leuk
    Hall +103
    maandag 19 november 2018 om 20:43
    Ja maar daar hoor je niet over.....altijd het vingertje
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 21:37
    Tokkie is weer losgelaten? Wij hebben helemaal niets van de gemeente gekregen stinkstadjer. Mooie 10e plaats in de KKD. Het het nooit wat weest en zal nooit wat wurde. Nou hup terug naar je reclasseringsambtenaar.
    Vind ik leuk
    Hall +103
    maandag 19 november 2018 om 22:48
    Wat ben jij een zaaddonor.
    Ik hoop dat je geen kinderen hebt of krijgt.....vieze stinkboer.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    dinsdag 20 november 2018 om 10:46
    Kan je niks anders verzinnen?
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 20:35
    Woon jij in Leeuwarderadeel? Waar jij van leeft moet jij weten, dat boeit me niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:40
    Die trainer past ge er ook hier niet en nog houd men hem in het zadel. Als je kijkt fhoe hij gister daar ongeïnspireerd daar stond .kijk je als krijg je als voetbal liefhebber een zeer bittere smaak .dat druk ik nog zacht uit.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:36
    Lodeweges is nu bij Oranje die was toch niet zo slecht dus.
    ook toen ging het al bergaf, deze trainer kan ook geen ijzer met handen breken, is die groep wel zo goed?
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4830
    maandag 19 november 2018 om 15:41
    Ik volg Heerenveen vanaf de zijkant als import-Fries maar kan helaas niet enthousiast worden over een speler.., Vlap is aardig, van Bergen lijkt wat te hebben.., maar daar is eigenlijk ook nog niets van te zeggen. Of komt dit omdat het als team collectief door het ijs zakt?
    Vind ik leuk
    Tim +4812
    maandag 19 november 2018 om 15:48
    Hebben ze jou daadwerkelijk tegen je wil geïmporteerd of heb jij je in een vlaag van verstandsverbijstering vrijwillig in 's werelds centrum der bekrompenheid gevestigd?
    Vind ik leuk
    Stremco +3
    maandag 19 november 2018 om 16:15
    Ik weet niet waar jou centrum van bekrompenheid ligt. Het lijkt me namelijk duidelijk dat die niet in Friesland ligt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    Tim +4812
    maandag 19 november 2018 om 16:35
    Probeer het anders nog eens nadat je die cursus 'bezittelijke voornaamwoorden' succesvol hebt afgesloten.
    Vind ik leuk
    appeltje +1645
    maandag 19 november 2018 om 16:37
    Sorry hoor, maar als je denkt dat Friesland 's werelds centrum der bekrompenheid is, dan is je eigen wereld nogal bekrompen.
    Vind ik leuk
    Tim +4812
    maandag 19 november 2018 om 16:37
    Het één sluit het ander niet uit.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:01
    Hij is 14 en voor dat groningen najah dan ben je verstand ook allang kwijt man.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:11
    Ik ben met je eens het is heel matig, en wat nog aardig is hebben ze gehuurd, dus daar zit ook geen transfervlees aan.
    Vlap zou bij AZ of Heracles wel meekunnen, toch weer een stapje hoger, dat levert wel weer geld op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:42
    Heerenveen moet verkopen
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    maandag 19 november 2018 om 16:28
    Welkom op voetbalprimeur. Dat er nog veel topreacties moge volgen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 16:31
    Het is lastig overleven.. en dan zegt vd Sar, die clubs moeten niet zeuren maar creatief zijn, wat bedoelt hij zoals Twente was?
    Als er 35 milj binnenkomt dan heb je rek maar andere clubs buiten Ajax hebben dat niet. Ook Groningen wilde nota bene nog 3 spelers wegdoen, hun beste spelers... het is sappelen onder de top en dan heeft H'veen nog een begroting van 25 miljoen kan je nagaan hoe goed Excelsior het dan doet met 10x niks.
    Als H'veen niks verkoopt dan schrijven ze rood.
    En ik zie niet veel lopen wat verkoopbaar is.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:19
    Sc Heerenveen heeft geen 25 miljoen meer hoor het is nu rond de 19 miljoen helaas , wij als sc Heerenveen zitten op een belangrijk kantelpunt het is nu de dood of de gladiolen voor ons er is nog een beetje eigen vermogen over van onze top tijden en deze miljoenen zullen nu goed ingezet moeten worden wand het elftal wat er nu staat is helaas niks
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 18:45
    Mja, dat hoor ik overal... dood of gladioli. Zo snel ga je niet kapot.
    Het loopt overal terug, golfbeweging naar onder kan gebeuren.
    Maar dat de verhoudingen veranderen daarin heb je gelijk.
    En in die middenmoot is ook niet sexy meer, als je terugdenkt aan vorig seizoen, dan wordt je niet warm vanbinnen, maar dat geldt voor veel middenmoters. Die play-off interesseert ook niemand toch? Aansluiten bij de top-2 is een kansloze missie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    Hall +103
    maandag 19 november 2018 om 19:09
    Elk jaar gaan ze terug in de begroting komt ook dat het stadion bij lange na niet vol zit en dat er nog steeds sponsors weglopen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:24
    Ja, klopt. En de club is gespleten in 2 of 3 partijen.
    Maar vanuit de hoofdplaats dan hun afzeiken wil ik ook niet want je zou zeggen daar kan Cambuur van profiteren, maar ook daar volgen ze de neerwaartse lijn.
    Vind ik leuk
    Hall +103
    woensdag 21 november 2018 om 09:05
    Is ook zo er zal zo snel mogelijk een nieuw stadion moeten komen en dan wil ik het nog zien.
    Heerenveen heeft nu al last van clubs om hen heen Emmen,Zwolle en ik hoop straks ook van Cambuur.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    donderdag 22 november 2018 om 17:19
    Ik hoop dat sponsors de club niet weer laten stikken,
    want dat laatste jaar in de ED hadden ze best een helpende hand kunnen toesteken... Willem II haalde Cambuurs spits en maakte daarmee degradatie definitief... zij hadden 1 miljoen om erin te blijven en sponsors lieten Cambuur stikken.
    H'veen is een MacDonald... een marketing-produkt. Mensen zien dat het allemaal plastic is en haken af.
    Cambuur speelt geen rol, die is echt... soms is dat echte een heerlijkheid en soms heb je er last van... maar doe mij maar echt.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1129
    maandag 19 november 2018 om 18:28
    Flappie kan wel wat hoor!!
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 18:57
    Ja wel maar die komt uit Sneek, afwachten of hij buiten Friesland meekan.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1129
    maandag 19 november 2018 om 21:41
    Niet naar Feyenoord gaan in ieder geval ;) loopt vaak slecht af. Al is het in mijn ogen een prima vervanger voor Toornstra.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:26
    Feijenoord heeft Ayoub, Persie en Jorgensen al voor die positie achter de spits, dan heb je niks aan Vlap, ik denk dat die een tussenstap moet maken naar AZ, Willem II of Heracles of ADO.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1129
    dinsdag 20 november 2018 om 22:46
    Persie gaat stoppen he, Jorgensen spits of weg. Dus kan prima
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    donderdag 22 november 2018 om 17:14
    Nee, als hij echt goed is dan neemt hij H'veen op sleeptouw... kan hij dat dan is hij klaar voor Fey.
    Al die miskopen die Feijenoord van H'veen haalt houden H'veen uit de rooie cijfers maar sinds Thomasson is het 10x niks.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1129
    maandag 19 november 2018 om 18:25
    Vooral spelers als Bulthuis halen, zit potentie in om door te verkopen èn een schat aan ervaring van de bank in Duitsland. Oh ja en maak er direct een 3 van ipv zijn oorspronkelijke positie nummertje 5 aka houten Klaas. De nog mindere versie van die ex back van Ajax die nu in Italie zijn centen pakt. Heel erg maar ben zijn naam al vergeten ...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10503
    maandag 19 november 2018 om 19:27
    M.a.w.; een goed scouting apparaat helpt je te overleven, anders, ben je ten dode opgeschreven op lange termijn, je verkoopt namelijk steeds de belangrijkste bron van inkomsten.
    Het zegt veel over het professionele voetbal in Nederland, dat je organisatie niet rendabel kan zijn op basis van de reguliere inkomsten .........
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws