'Cillessen moet die bal gewoon hebben. Dat was wel een heel slap handje'

'Cillessen moet die bal gewoon hebben. Dat was wel een heel slap handje'

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 21:53ma 19-11-2018 om 21:53

Rafael van der Vaart is geschrokken van de eerste helft tussen Duitsland en Nederland. Oranje won vrijdag nog met 2-0 van wereldkampioen Frankrijk, maar wist het niveau van die wedstrijd geen moment te halen tegen Duitsland.

Van der Vaart was bij beide Nations League-wedstrijden aanwezig als analyticus namens de NOS. "De ene dag is de andere niet", concludeert de 109-voudig international. Volgens Van der Vaart denkt Oranje te makkelijk over de wedstrijd. "Als je op tachtig, negentig procent speelt, gaat Duitsland 3-0 winnen."

De schade bij rust bleef 'beperkt' tot 2-0. De tweede treffer van Leroy Sané werd van richting veranderd, maar was volgens Van der Vaart niet onhoudbaar. "Die moet Jasper Cillessen gewoon hebben. Dit was wel een heel slap handje." Collega Pierre van Hooijdonk valt hem bij. "Ik heb één fatsoenlijke aanval gezien", aldus de oud-spits. "De problemen liggen vooral rechts in het verdedigingsblok. Matthijs de Ligt moet de ruimte veel eerder dichtlopen."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Martinus69 +5301
maandag 19 november 2018 om 21:55
Ja was matig... maar niet zo slecht als de Ligt bij de 1-0
Vind ik leuk
Plattekar bv +32058
maandag 19 november 2018 om 21:59
De grootste tegenstander is de grote eigen muil. Gepaste bescheidenheid na troosteloze jaren zou geen overbodige luxe zijn. Omdat Oranje goed speelde tegen een vreselijk sloom Frankrijk, wil dat niet zeggen dat je even tegen Duitsland wint. Die konden in de Arena ook gewoon winnen. Dus gewoon terughoudend en bouwen aan een toekomst. Prima deze aanstaande nederlaag om te beseffen waar Ned echt staat.
Vind ik leuk
Mass +5791
maandag 19 november 2018 om 22:01
Precies...leuke potjes dit..op naar de poule wedstrijden. We zijn iig nog nergens...gepaste bescheidenheid lijkt me zeker op zn plaats...
Vind ik leuk
Martinus69 +5301
maandag 19 november 2018 om 22:02
Die grote muil, het opportunisme, het hypen, de clubachtergrond die belangrijk is bij de selectie en de clubbelangen... allemaal onze grootste vijanden wat er al tientallen jaren voor zorgt dat we niet altijd de beste spelers opstellen of dat we ondergaan door overmoed...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:04
Dat hoort een beetje bij Nederlanders

Vanavond ook na 10 minuten zingen "Wat zijn die Duitsers stil" Toen dacht ik al, als dat maar goed gaat.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12165
maandag 19 november 2018 om 22:11
Die waren wel verdacht stil ook hoor.. Hoor ze nu nog steeds niet.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32058
maandag 19 november 2018 om 22:11
Ja, dat liedje werd héél snel afgestraft
Vind ik leuk
slapss +4039
maandag 19 november 2018 om 22:08
De media heeft daar ook een groot aandeel in gehad. Want war was het allemaal weer geweldig na 1 goede pot tegen Frankrijk. Ze waren die 3-0 tegen Duitsland (die Oranje absoluut had moeten verliezen) alweer vergeten. Zo overdreven hier altijd.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
maandag 19 november 2018 om 22:16
Geeft eens en te nummer weer wat een kuddedieren het ook zijn.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
maandag 19 november 2018 om 22:14
Mooi gesproken, uiteraard deel ik jouw mening.
Vind ik leuk
appeltje +2886
maandag 19 november 2018 om 22:42
Hahaha. Jammer joh
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
Gewoonzo +258
maandag 19 november 2018 om 22:48
Jij hebt er kijk op! Whahaha...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:49
Aanstaande nederlaag ja? Waar we staan? In final four nations league...
Vind ik leuk
Plattekar bv +32058
maandag 19 november 2018 om 23:29
Heel makkelijk. Geluk moet je kunnen relativeren. Dit had gewoon 4-0 moeten zijn en dat weet jij ook. Ga je nu zeggen dat Nederland hier een topprestatie heeft geleverd. Het was een tobprestatie
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 00:00
Ik denk ook dat de euforische stemming iets getemperd mag worden. De Duitsers zaten er op zoals je dat mag verwachten van een topland. Nederland speelde niet goed, maar het straalde er de eerste helft wel vanaf dat ze wel even een resultaat gehaald zou worden. Misschien is de twee dagen rust hier mede debet aan, maar de hosannastemming mag weer even in de koelkast
Vind ik leuk
RenW +3278
dinsdag 20 november 2018 om 00:20
2-2 is knap toch.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 02:01
Leuk potje om naar te kijken maar totaal geen waarde aan de Nations League.

Het echte werk moet nog komen....namelijk kwalificeren voor de EK
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:05
We missen nu twee ijzeren longen...
Vind ik leuk
Plattekar bv +32058
maandag 19 november 2018 om 22:12
Moet je Iron Man ff bellen
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:13
Nee hoor, hij zit bij Koeman op de bank...
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
maandag 19 november 2018 om 22:12
Sorry hoor maar als je niet ziet dat tete, de ligt in deze problemen brengt waardoor hij moet kiezen tussen 2 man. Kan je beter stoppen met reageren, je zet jezelf voor schut.
Vind ik leuk
Martinus69 +5301
maandag 19 november 2018 om 22:13
Je bent geen knip voor de neus waard als je het falen van de Ligt goed probeert te praten.... Koeman mag hartstikke blij zijn dat van Dijk er nog loopt want de Ligt is een nachtmerrie daar achterin
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:20]
Vind ik leuk
Gewoonzo +258
maandag 19 november 2018 om 22:49
Kneus
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:51
Oja, als het hele team niet goed loopt ligt het natuurlijk aan 1 speler...
Vind ik leuk
Alex Koopman +1395
maandag 19 november 2018 om 22:35
Veel mee lullen wat ze doen hier, welke keuze de ligt ook had gemaakt de bal was naar de ander gegaan, Tete speelt echt rampzalig!
Vind ik leuk
Gewoonzo +258
maandag 19 november 2018 om 22:50
Precies dat! Tete was belabberd
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 21:56
Frenkie de Jong, van Cruijff tot....
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:04
Druijff?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:06
Van Cruyff tot blind?
Vind ik leuk
Mass +5791
maandag 19 november 2018 om 21:57
En cillissen dan...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:08
Tjonge matige keeper.
Word er altijd gemekkerd over onzen Jeroen.

Die is gewoon beter
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:10]
Vind ik leuk
Gewoonzo +258
maandag 19 november 2018 om 22:50
Neem er nog één!
Vind ik leuk
edjedonnie +151
dinsdag 20 november 2018 om 00:40
Dat hebben we in de CL inderdaad gezien
Vind ik leuk
Wim Horst +396
dinsdag 20 november 2018 om 11:04
waar woon jij in phantasia land, in welk opzicht is Zoet beter dan Cillessen, als Cillessen een PSV speler was had je dit niet gezegd, dus zet je bril af en wees neutraal
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
maandag 19 november 2018 om 21:57
Gewoon een ja!
Vind ik leuk
Forever Ajax +2199
maandag 19 november 2018 om 21:58
Wat een zeik allemaal. We kunnen toch ook accepteren dat er gewoon geen betere Nederlandse spelers rond lopen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
maandag 19 november 2018 om 21:58
Wandelvoetbal.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
dinsdag 20 november 2018 om 00:00
Tete speelt zitvoetbal. Al het hele jaar
Vind ik leuk
tikkietoe +5901
maandag 19 november 2018 om 21:59
Laten we de Fransen een bloemetje sturen.
Als zij het niet compleet afgeweten hadden, met uitzondering van de keeper, was Nederland gewoon gedegradeerd en hadden we dit armoedig zooitje een divisie lager moeten aanschouwen.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
maandag 19 november 2018 om 22:01
Koeman had nooit moeten wisselen. Promes kan niet en Tete ook niet.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:02
Als je Tete/Dilrason en mister spartak Moskou ziet dat kan niet op dit niveau!
Lijkt wel een vriendschappelijke wedstrijd
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 19 november 2018 om 22:02
Flutkeeper 🍺! En wat doet die de ligt daar ? Wanne pannenkoek. Die Koeman spoort niet met wissels in de basis zoals tete en gilisen
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:03]
Vind ik leuk
Lee +765
maandag 19 november 2018 om 22:17
Lekker makkelijk om nu 2 man aan te wijzen maar is dit niet een collectief falen van het hele elftal, maar laat me raden, je bent een PSV supporter en nu kun je effe lekker je gal spuwen op Ajacieden
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 19 november 2018 om 22:20
Wat doet dat er nu toe. België speelde ook slecht gister na de 0-2. Dit is toch bras eersteklas. Of vind je het geweldig dan ? Ze lopen alleeen maar achteruit
Vind ik leuk
Lee +765
maandag 19 november 2018 om 22:31
Zoals ik zeg, het hele elftal speelt slecht(collectief falen) alleen jij haalt er 2 spelers uit en dat zijn precies (ex) Ajacieden, notabene noem je De Ligt een pannenkoek, je zal het niet toe gaan geven maar dat is een van de beste verdedigers van Nederland.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 19 november 2018 om 22:38
Nou als hij er niet in had gestaan had je gewoon 0-2 gewonnen. Met dank aan den dijk.
Hij schuttert vaker in oranje volgens mij denk eens waarom jullie niet in Rusland waren. Uit tegen Bulgarije 2 fouten van den ligt
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:39]
Vind ik leuk
Lee +765
maandag 19 november 2018 om 22:40
Onzin en dat weet jij ook wel, maar goed, jij bent zo anti Ajax dat een redelijke discussie niet mogelijk is, jammer!
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 19 november 2018 om 22:42
Mij maakt het niet uit. Maar dat hij slecht speelt in oranje is een feit. Wij kregen gister met 5-2 klop das nog erger. En Lee is een Koreaan .
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:43]
Vind ik leuk
Lee +765
maandag 19 november 2018 om 22:45
Jammer voor jullie, gun België alles heb zelfs wedstrijden van België in België bekeken, maar het is te makkelijk om 1 man de schuld te geven om het feit dat we miet in Rusland waren en dat we vandaag niet winnen.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 19 november 2018 om 22:54
Deden wel meer Nederlanders afgelopen zomer
Vind ik leuk
Lee +765
maandag 19 november 2018 om 22:56
Mooi toch!!! En trouwens, welke Lee komt uit Korea volgens jou?
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
dinsdag 20 november 2018 om 07:01
Young Pyo
Vind ik leuk
edjedonnie +151
dinsdag 20 november 2018 om 00:42
Miss moeten we viergever dan maar is oproepen
Vind ik leuk
Kuip +9679
maandag 19 november 2018 om 22:03
Dit was te verwachten. De euforie na vrijdag was te groot. Internationaal ligt het zo dicht bij elkaar tegenwoordig. Iedereen kan van iedereen winnen. Geluk en vorm van de dag bepalen de uitslag. Nederland had ook een dag te weinig rust.
Onzin om nu individueel schuldigen aan te wijzen. Het elftal faalt collectief vanavond.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:10
Wij zien dit verdomme bijna elke competitie wedstrijd van Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:10
Maar nu lucky luke erin!!!!
Vind ik leuk
Martinus69 +5301
maandag 19 november 2018 om 22:11
Gelukkig voor Koeman loopt van Dijk er nog rond...
Vind ik leuk
Roeptoeter +12165
maandag 19 november 2018 om 22:12
Cillessen dook tenminste nog. Zoet blijft gewoon staan en heeft het geluk dat iedereen steeds recht op hem afschiet.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:54
Is dat duiken?
Hij vielmom alsof hij een steigerplank op had gegeten zonder te kauwen!
Watbeen k.tkeeper. Ook vlak voor de 2 - 1 sloeg hij helemaal langs de bal.
Vind ik leuk
Guusman +1166
maandag 19 november 2018 om 22:14
Matthijs rendeert niet naast Tete.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:14
Het wordt de hoogste tijd voor een afgeschermde VIP-sectie op VP, waar kenners als ik ongestoord van gedachten kunnen wisselen tijdens een volwassen discours met cognitief en analytisch gelijkgestemden die een wedstrijd van Oranje niet verkokeren dat een kleuterfittie op clubniveau.
Vind ik leuk
Quareck +7454
maandag 19 november 2018 om 22:22
Je hebt ergens wel een goed punt hoor, maar omdat je jezelf interessant wil laten lijken door synoniemen op te zoeken op internet worden je teksten juist irritant.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:34
'Je hebt ergens wel een goed punt hoor' is een veelbelovende en terechte constatering. Vervolgens sluit je moeiteloos aan in de rij zich niet onderscheidende primeurlemmingen met werkelijk onzinnig geblaat.

[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:34]
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 05:39
weetje:lemmingen blaten niet.dat doen schapen ;-)
Vind ik leuk
base +2350
dinsdag 20 november 2018 om 00:16
Als je wijs wil doen zoals publiekswissel maar fittie typt haak ik al af. 😂😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
maandag 19 november 2018 om 22:22
Wat een lange zin, of waren de puntjes op? 😉
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:38
De Dikke van Dale voorziet niet in interpunctie...
Vind ik leuk
Guusman +1166
maandag 19 november 2018 om 22:23
Wat let je?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
maandag 19 november 2018 om 23:19
Ik ben voorstander. Gewoon jou afschermen van de rest van de wereld. Dat zou een mooie stap zijn naar een betere wereld.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:20]
Vind ik leuk
Smithsonian +41122
maandag 19 november 2018 om 22:18
Dat zei ik ook al mr kroket.
Vind ik leuk
Quareck +7454
maandag 19 november 2018 om 22:19
Cillessen is gewoon een top keeper, dit was misschien niet zijn beste actie maar Zoet is echt niet beter. Dat Tete er in staat vind ik wel beschamend! Die wordt er echt zwaar afgelopen! Terwijl dumfries geweldig speelde tegen Frankrijk!
Vind ik leuk
Kingb +29
dinsdag 20 november 2018 om 02:51
Ik snap de gehele negativiteit van de mensen niet. Oranje is waar je trots op bent. Je vaderland. Onder Advocaat heeft Nederland 1 wedstrijd verloren. Uit tegen Frankrijk. Meer dan terecht. Door afhankelijk van andere resultaten helaas niet geplaatst voor het WK. Koeman wordt bondscoach. Portugal (Ek kampioen 0-3). Nu Nations league 2 wedstrijden tegen Frankrijk 3-2 voor Nederland en 5-2 tegen Duitsland. Er is geen 1 land die zulke goede cijfers kan weerleggen. Van paar jaar geleden verloren we kansloos van IJsland, Tsjechië en Turkije. Je moet hartstikke trots zijn. Je land supporteren. Als fan van Oranje werd woorden als zelfkastijding gebruikt. En we moesten ons maar meten met landen als letland Albanië en Malta. En wat was er veel lol. Nu versla je de beste landen ter wereld en lees volop kritiek. Frankrijk speelt laf, zaadpot tegen Duitsland. België niet op zijn sterkst. Ik weet niet wat mensen verwachten. Ik ben trots altijd op Oranje en goede en slechte tijden. En het was het slecht voetbal tegen de Duitsers. Maar als je de kwaliteiten en de klasse hebt om tegen een land als Duitsland in 6 minuten 2 doelpunten weet te maken, dan behoor je tot 1 van de gevaarlijkste/sterkste landen ter wereld. Ik heb een superleuke feest in Gelsenkirchen gehad en ik heb onwijs veel zin in Nation league finale in Portugal. Ja waar de critici zei: 'wat doet Nederland in pot A?" 1e worden. Pinksteren 2019 hoop ik dat we sinds 1988 een grote prijs pakken. Want voor mij is Nations league crème de la crème van de 12 sterkste Europese landen. Een EK in 2 fases. HOLLAND HOLLAND
Vind ik leuk
Linders +31
dinsdag 20 november 2018 om 06:08
Zo met beide benen weer op de grond ,we hingen ff boven het gras HOOP dat het nu weer binnen komt bij de jongens. We zijn er nog lang niet ! Finale nl Zwitserland, Portugal, Engeland en in Portugal (voordeel voor Portugal) had van mij wel in België, Spanje,Italië mogen gespeeld worden.Snap trouwens ook niks van de UEFA speel je uit moet je in oranje en Ajax kon in de cl zowel uit en thuis in het uit-shirt ,nou moet in een shirt spelen niks uit maken !maar toch .tot ergens in juni .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws