Oranje wendt kansloze nederlaag af en pakt Final Four-ticket in blessuretijd

Oranje wendt kansloze nederlaag af en pakt Final Four-ticket in blessuretijd

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 22:37ma 19-11-2018 om 22:37

Het Nederlands elftal heeft zich op de valreep gekwalificeerd voor de Final Four van de Nations League. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman leek op bezoek bij Duitsland een kansloze nederlaag tegemoet te gaan, maar boog in de laatste vijf minuten een achterstand om dankzij Quincy Promes en Virgil van Dijk.

Na amper twintig minuten stond er al een 2-0 stand op de scoreborden in Gelsenkirchen. Timo Werner kreeg een metertje te veel ruimte van Matthijs de Ligt en verraste doelman Jasper Cillessen met een verraderlijk afstandsschot: 1-0. Tien minuten later nam Leroy Sané een lange bal van achteruit aan en schoot hij de bal via Kenny Tete voorbij de grabbelende Cillessen.

Oranje kon de al gedegradeerde Mannschaft niet in verlegenheid brengen: Niklas Süle zorgde nog voor het meeste doelgevaar, maar kopte de bal net over het eigen doel. Vlak voor rust viel Ryan Babel geblesseerd uit, waardoor Javairo Dilrosun zijn Oranje-debuut mocht maken. De onfortuinlijke Hertha BSC-aanvaller mocht er welgeteld 21 minuten van genieten, voordat ook hij geblesseerd naar de kant moest.

Nederland was toen net aan de 3-0 ontsnapt: Frenkie de Jong verloor op het middenveld het duel van Serge Gnabry, die Werner de diepte in stuurde. De spits van RB Leipzig sprintte Tete eruit, maar schoot voorlangs. Vijf minuten voor tijd stond het opeens 2-1: Promes werd vrijgespeeld na een fraaie Oranje-aanval en krulde de bal op schitterende wijze voorbij Manuel Neuer.

Aanvoerder Van Dijk werd bij het ingaan van de vier minuten extra tijd naar voren gestuurd en had al direct succes. Invaller Tonny Vilhena slingerde de bal het strafschopgebied in, waarna Van Dijk de 2-2 binnenvolleerde.

Oranje staat nu net als Frankrijk op zeven punten, maar eindigt op basis van onderling resultaat als koploper in Poule 1 van Divisie A. Het zal in de zomer samen met Zwitserland, Engeland en Portugal gaan strijden om de eerste Nations League-titel.

Plaats een reactie

maandag 19 november 2018 om 22:39
JAAAAAAAA
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:39
Lekker man! En nu tete nooit meer oproepen en we winnen het Ek!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:40
Waar was Frenkie vandaag?? Waar was De Ligt vandaag?? Waar zijn alle mensen die riepen dat Oranje terug is en mee zou doen om EK winst?? Juist ja! Vandaag zie je maar weer eens hoe ongelofelijk overschat en overhyped De Ligt, Frenkie de Jong en de overige Oranje talenten zijn! Iedereen riep dat dit de nieuwe wereldtoppers gingen worden bij Barcelona, City, Juventus, Real Madrid of alle andere clubs. Ik hoorde zelfs mensen zeggen dat De Ligt en Frenkie de Jong minimaal 180 miljoen gaan opleveren. Geloof me, deze spelers zijn geen eens 60 miljoen waard bij elkaar. De Ligt en Frenkie mogen in mijn ogen toegevoegd worden bij spelers als: Bazoer, El Ghazi, Kishna, Tete, Sven van Beek, Boetius, Afellay en Vilhena als meest overhypte talenten in het Nederlandse voetbal. Vandaag zie je maar eens weer de ware tekortkomingen van deze twee. De Ligt die liep te sukkelen bij de 2-0 en Frenkie de Jong was de gehele wedstrijd onzichtbaar. Ik durf me geld nu wel te zetten dat we beide niet zien in de absolute top. Dit Oranje zal hooguit een subtopper zijn in Europa, maar het niveau (de absolute top) zoals: Brazillie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italie, Engeland en Argentinie zullen ze met deze overschatte generatie nooit halen. Iedereen in Nederland is nu mooi op hun plek gezet na de typische Hollandse hosannastemming na een paar leuke potjes die de talenten hebben.
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
maandag 19 november 2018 om 22:41
Nja, ik heb niet alles gelezen, maar het blijft een goed resultaat. Al was het met lelijk voetbal vanavond.

En ja, de ligt had t achterin niet op orde, frenkie had moeite met de fysieke duels en kan voetballen als ie niet onder druk komt te staan.. maar het blijven toptalenten.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
Always PSV +16969
maandag 19 november 2018 om 22:44
Precies, slechte pot. Koeman wel klasse om van Dijk naar voren te sturen.
Vind ik leuk
Hast57 +566
maandag 19 november 2018 om 22:47
Nou nou wat een tactische vondst. Dat kan alleen Koeman bedenken.
Vind ik leuk
Farmer +14271
maandag 19 november 2018 om 22:49
Van Dijk beschikt over een goed schot, dat liet hij bij Groningen al een paar keer zien.

Vond het knap doorgekopt van de Jong, en minstens zo knap in 1x op de volley ingeschoten.

En een mooie kwaliteit om in je team te hebben: een beer van een verdediger, die je ook nog even hiervoor naar voren kan sturen(Bij die corner, er even voor hield hij ook 2 lange Duitsers af, door voorin te blijven)

Misten dúidelijk Dumfries en Bergwijn vandaag.
Erg jammer van Dilrosun, en hopen dat het meevalt, net als Babel.

Maar, hoe slecht de wedstrijd ook was, t is toch wel extra lekker om juist de Duitsers op zn Duits, in hun eigen huis zó nog even 'een trap na te geven'. :P
Vind ik leuk
Always PSV +16969
maandag 19 november 2018 om 22:51
Op zijn Duits een punt gepakt, dat is heerlijk.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
maandag 19 november 2018 om 23:31
Kimmich kopte de bal door, hoor
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:16
Dat was dus bedacht door ex-interimtrainer van PSV Lodeweges...
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 19 november 2018 om 22:44
Dat zie ik niet in de Ligt... echt niet. Maakt teveel fouten en is soms compleet de weg kwijt. Vandaag was ook weer zo'n dag
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 19 november 2018 om 22:49
Frenkie kan normaal juist wel onder druk spelen. Daar wordt al een jaar over gesproken door analytici. Alleen vandaag had hij het lastig door veel positiewisselingen bij de Duitsers. Hij leek een beetje onder de indruk door die felle Duitsers, maar dit zie je 'm normaal nooit doen.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:58
Frenkievwas duizelig van het zoeken naar Sane
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:04
Het hele team speelde echt zo bizar slecht dat zelfs Messi in zn eentje het niet kan waar maken,kijk maar naar Argentinië bijvoorbeeld.

Frenkie gaf soms juist ballen tussen de linies wat vaart brengt in het spel,maar als team genoten niet met de druk om kunnen gaan,gaat het natuurlijk ook fout bij Frenkie. Voortaan weer dumfries opstellen in iedergeval,en uit eindelijk is bergwijn beter als promes. Hij heeft meer snelheid,controle en beter in kleine ruimtes. Tactische hebben we kunnen zien dat Koeman goede inzicht heeft,het is geen toeval dat juist van dijk de bal er in schiet met een volley.
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
maandag 19 november 2018 om 23:13
Druk van eredivisie spelers. Maar druk van de Duitse top is andere koek. Dat bleek vanavond ook wel.

Maar blijft een genadig talent
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 19 november 2018 om 23:20
Tegen Frankrijk uit en thuis.

Kreeg als enige op het veld een 8 voor de wedstrijd in Frankrijk van L'Equipe
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:21]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:33
Dat is het hem. Jonge spelers zoals de Ligt en de Jong gedijen goed bij automatismen en dat heb je veel minder bij interlandvoetbal. Komt wel goed. En we misten natuurlijk Dubbel D...
Vind ik leuk
Always PSV +16969
maandag 19 november 2018 om 23:21
Ze zaten heel kort en fel op Frenkie, daar had hij moeite mee.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 19 november 2018 om 22:41
Humor...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
Gedraag je eens ff feesten nu zuur misselijk mannetje. We gaan de Nations League winnen, heeeeuuuuuy!
Vind ik leuk
Senn +8105
maandag 19 november 2018 om 22:47
Hij mag toch zn mening geven, en deels geef ik hem ook nog gelijk. De Jong was echt slecht. Maar al die mensen die bij een goede pot van hem roepen dat hij weer 20 mil meer waard is hoor je nu niet.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:51
Het hele team was toch gewoon slecht? De Jong of de Ligt niet meer dan tete, de Roon, wijnaldum of promes etc. Lekker makkelijk om twee spelers eruit te halen omdat daar de schijnwerpers meer op staan, terwijl het gewoon een slechte pit was van het collectief.
Vind ik leuk
Senn +8105
maandag 19 november 2018 om 22:56
Klopt, maar als het goed gaat krijgen hun ook de credits. En trouwens De Roon was ruim voldoende
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:57
Die zag er niet lekker uit bij die tweede goal, samen met de gehele achterhoede wel te verstaan
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:08
Vond ik ook. Die gast is gewoon een drieftoeter.
Vind ik leuk
Fifagekkie +837
maandag 19 november 2018 om 22:41
Je bent een Duitser ik weet het zeker
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 19 november 2018 om 22:41
Gewoon 2-2 ... prima uitslag ...
Vind ik leuk
Always PSV +16969
maandag 19 november 2018 om 22:45
Uitslag wel, spel niet. Who cares, eerste in de poule.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
maandag 19 november 2018 om 22:42
Wat een lang verhaal, en wat een hoop onzin erin. Zoveel frustratie. Ha.
Vind ik leuk
Joey_S +156
maandag 19 november 2018 om 22:42
Waar was Depay vandaag?
Vind ik leuk
Always PSV +16969
maandag 19 november 2018 om 22:47
Depay was beste van het veld. Daar ging continu dreiging van uit.
Vind ik leuk
Joey_S +156
maandag 19 november 2018 om 23:18
ook vaak slordig balverlies anders hoor 🙄
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 19 november 2018 om 22:42
We hebben de groepswinst gepakt hè?

Ga jij lekker voor je twee Engelse clubjes juichen nepsupporter. Die lap tekst stond zeker ook al klaar voor de gelijkmaker was gemaakt?
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 19 november 2018 om 22:43
Klopt..ik twijfel ook zeer aan de mogelijkheden van de Ligt.... te vaak fouten en vandaag verschrikkelijk. Mensen die hem vergelijken met de wereldtop zijn in mijn ogen subjectief en stekeblind.
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 19 november 2018 om 22:46
Jij bent echt serieus alleen maar bezig met De Ligt. Jij zat zeker om vijf uur vanmiddag al klaar met je kladblokje en te hopen op foutjes van Matthijs?

Zie je ook alleen maar iets plaatsen na een ietwat twijfelachtige (overigens beide grotendeels veroorzaakt door Tete) actie van hem, de andere 15 wedstrijden horen we en zien we je niet.
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 19 november 2018 om 22:51
Onzin. Ja, ik vind dat de Ligt gigantisch gehyped wordt waarbij vele schapen elkaar nablaten en vervallen in een massa-hysterie. Je kan toch niet ontkennen dat hij zeer zwak was en laten we wel wezen dat hij wel te vaak fouten maakt... maar goed, het hypen gaat door.
Je verwijt richting tete is wel een enorm zwaktebod zeg....
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:59
Meneer De Ligt staat in de finale van de Nations league en binnenkort in de achtste finale van de CL. Heb jij zijn wedstrijden tegen Benfica en Bayern ook niet gezien? En zijn wedstrijd tegen België waarschijnlijk ook niet?
Vind ik leuk
Alibaba +686
maandag 19 november 2018 om 22:51
Dan is bijna heel Europa stekeblind. Gelukkig heb jij er verstand van.
Vind ik leuk
Alibaba +686
maandag 19 november 2018 om 22:43
Gewoon 2–2 jankert!!!!
Vind ik leuk
PinPelado +2013
maandag 19 november 2018 om 22:44
Ook dit is voetbal, je wint met zijn allen en verliest met zijn allen. Heel makkelijk om telkens een speler te wijzen die het achteraf wel of niet goed gedaan heeft.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:59
Kijk is an, met jou kan ik praten
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
Gerro +8864
maandag 19 november 2018 om 22:44
Ja even bij duitsland winnen is de normaalste zaak van de wereld dat land heeft nog nooit iets gepresteerd maar oeps toch nog 2-2 in die slotfase en das toch heerlijk tegen het lamd waar we al zo veel nare herinneringen aan hebben overgehouden.
Vind ik leuk
Old Star +8231
maandag 19 november 2018 om 22:44
Wat een zuur epistel zeg.
Als je t niks vond hoepel je lekker op hier. Die zure stukjes zitten we toch niet op te wachten
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:45
Lol je naam zegt genoeg hahaha
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 19 november 2018 om 22:48
Wat een nep reactie.
Zeker 10 minuten voor tijd geschreven.
Dat je uberhaupt nog zoveel onzin durft te posten !
Je zet jezelf helemaal voor schut, knap hoor !
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:49
Heel mooi lang verhaal, en dan England bij Brazilie, Frankrijk, en Spanje noemen. Ga gauw naar bed, want ik neem je al niet meer serieus.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:49
Denk dat je commentaar geschreven is gedurende de wedstrijd, vast niet erna. Toegegeven de talenten en meer gearriveerde spelers haalden allemaal niveau vandaag niet, maar goed dat komt weleens voor. De talenten die jij noemt zijn misschien geen astronomische bedragen waard, maar goed er worden wel meer gekke bedragen betaald voor ok spelers. De hele premier League is ermee gevuld. Van de toplanden die jij noemt liggen er al drie.uit deze competitie (Fr,De,Sp) en doen Brazilië en Argentinië niet mee hier (waarvan de tweede op dit moment echt niet wereldtop). Kortom, lekker azijn blijven zeiken en vooral niet trots zijn op deze prestatie, want dat is het en dat weet je zelf ook.

PS één van jouw clubjes heeft op dit moment het meeste interesse in één van de talenten die jij net afschrift. Ach ja, die zullen er wel geen goede kijk op hebben zoals jij dat wel hebt. Hè, ouwe topanalist dat je er bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
Luiehond +2501
maandag 19 november 2018 om 22:50
Bullshit verhaal zeg! Maar ja wat wil je je bent voor city EN liverpool! Haha menneke!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:50
Wow! Wat een onzin...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:50
Ik denk het allemaal de schuld is van Kluivert
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:50
Doe is rustig man, dat kan je ook in een zin zeggen.
Denk om je hart en probeer je niet te druk te maken. Beetje overdreven wel.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
maandag 19 november 2018 om 22:51
Allereerst... het was een bar slechte wedstrijd van frenkie. Mee eens!

Maar de rest van je verhaal is een gigantisch lulverhaal. Na al die mooie potten dit seizoen, ziwel nationaal als internationaal, mag hij dus geen slechte wedstrijd spelen? Dan is hij ineens overhypt? Dan zien alle topclubs en een guardiola het helemaal verkeerd?

Volgens jou briljante analyses kunnen griezman en mbappe er helemaal niks van en zijn ze ook overhypet.Want afgelopen vrijdag bakte die er niks van!

Hou toch op man
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:00
Hehe dit idd.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:51
beetje nuance is wel op zn plek. als je de wedstrijd hebt bekeken haalde niemand zn niveau en frenkie de jong was letterlijk telkens omsingeld door minimaal 3 man. hossana zul je me niet zien roepen, maar ook zeker niet zo negatief als jij nu doet overkomen. ook dit is een leerproces voor ze en het zegt wel wat over het team dat tot het gaatje gingen
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:52
en Brazilië topniveau?? momenteel zeker niet....goeie individuele klasse, maar dat maakt het nog geen team
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:02
Precies dit ja. Vergeten veel mensen nogal eens. En by the way, individueel is alleen helpend als het team dr beter van (kan) worden.
Vind ik leuk
Kremmidt +227
maandag 19 november 2018 om 22:53
Haha deze tekst had je al een aantal weken voorbereid in je windows kladblokje, of niet?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:02
👏👏👏 geweldige reactie van jou.
Vind ik leuk
Doenorma +131
maandag 19 november 2018 om 22:53
Als je slecht speelt en wint, zoals Portugal en Frankrijk bijvoorbeeld, dan betekent dat dat je het niet laat liggen als het ff tegenzit. Dat kan alleen als je een goede instellingen hebt in het team. Dat maakt het verschil tussen een succesvolle ploeg of een "slechte" ploeg. In het verleden had oranje geen ruggengraat, als het ff tegen zat dan ging het balletje breed. Dit elftal zoekt de weg naar voren en soms betekent dat slecht voetbal. Maar je wint alleen als je scoort en het maakt niet uit hoe. Dit elftal heeft het voorelkaar over en dat is klasse. Wellicht waardeer je dat niet of gun het je ze niet. Wellicht is het die tijd van de maand. Wellicht heb je te weinig sex ik weet het niet. En het is ook niet van belang. Maar als je een elftal niet kan waarderen wanneer ze er in blijven geloven als het geloof bij de gemiddelde thuis op de bankzittende bier en bitterballen etende halve gare amateur coach weg is bij de eerste tegenvaller dan weet je waarom die amateur bondscoach geen topsporter maar een topzeikert is 😂... Gewonnen van de Duitsers op zijn Duits 😂 😂 😂
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:03
Amen
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:54
Slechte pot. Lag niet één of twee personen. Mooi resultaat. Volgende pot gewoon weer lekker voetballen en verder bouwen.
Op z'n Duits het belangrijke punt gepakt.
Ik bemerk wel een clubsausje in je commentaar :-)
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:57
Wat jij zegt is echt waanzin. Ik moet gewoon echt kei hard lachen wat jij nu staat te verkondigen. Ondertussen vraag ik mij serieus af : ben jij een beetje sarcastisch?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:58
Haha om Frenkie stonden de hele wedstrijd standaard 3 Duitsers toch was hij de de eerste 85 minuten de enige die er af en toe uitkwam met een rush of een lekkere steekpass.

En hij bent ook weer een typische Nederlander. Ik zei al voor de westrijd dat wij gewoon de underdog zijn en Duitsland gewoon veel meer kwaliteit heeft.

Waarom altijd zo negatief dit resultaat is eigenlijk fantastisch als je ziet wat we de afgelopen jaren hebben bereikt.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:58
Er spreekt vooral veel frustratie uit je reactie. Waarschijnlijk een kansloze belg die nog meer gefrustreerd is dan hij al was.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1431
maandag 19 november 2018 om 23:00
Hosannastemming ben ik het wel mee eens maar de ligt afkraken zoals je doet? Laat alleen je gebrek aan inzicht zien, de ligt moet kiezen tussen twee man omdat Tete de hele wedstrijd bagger speelde. Het maakt niet uit welke speler de ligt gekozen had de bal was dan sowieso naar de ander gegaan. Anderzijds snap ik het "Bashen" van de ligt wel, moet verdomde pijnlijk zijn om te zien hoeveel talent er in Amsterdam rondloopt. Elke mogelijkheid om zo'n speler af kraken word aangepakt zelfs als hij niet degene is die de fout ingaat.... Diep en diep triest!!!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:01
HA HA HA, een of andere droeftoeter die de eerste de beste mindere wedstrijd gelijk aangrijpt om even een punt proberen te maken. En nu weer je hok in, het is mislukt namelijk.
Vind ik leuk
Hvdp +1845
maandag 19 november 2018 om 23:02
In een matige wedstrijd gelijk spelen is een prestatie
Natuurlijk waren frenkie en de ligt niet top maar de door jouw echte “topper” genoemde Duitsers hebben vrijwel de hele 2e helft verdedigt en tijd gerekt ,loerend op een counter
Frankrijk was kansloos vrijdag
Als je dat echte toppers noemt hoort Nederland daar gewoon bij
En nog even voor de goede orde Spanje , Italië uitgeschakeld
Laten we her maar op houden dat je een behoorlijke black-out hebt
Sterkte !!
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
maandag 19 november 2018 om 23:04
haha wat een zuurpruim ben jij zeg. Een beetje voetbalkenner weet dondersgoed dat de Ligt in potentie gewoon bij de beste van de wereld hoort.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:08
Och och wat ben jij een droeftoeter. De Ligt en Frenkie speelden in de 2e helft prima. Frenkie had nauwelijks afspeel mogelijkheden, let maar op die gaan voor een megabedrag vertrekken, en ik hoop niet naar een club zonder ziel dat City heet. Ze gaan lekker naar Barca.
Vind ik leuk
Drippel +10
maandag 19 november 2018 om 23:10
Ben jij in een citroen geboren? Zuurpruim
Vind ik leuk
Oeb +271
maandag 19 november 2018 om 23:12
je durft je geld wel in te zetten dat ze beide niet bij de absolute top komen? de Ligt en frenkie de Jong niet? Hoeveel geld heb je? Wil die weddenschap wel met je aan gaan! Je hebt gelijk dat ze alle 2 wat minder waren vandaag..zoals t hele nederlandse elftal..en volgens mij is niemand op zn plek gezet hier,we hadden genoeg aan n gelijk spel. Die landen die jij noemt als absolute top....wauw..helemaal gelijk hoor,hebben we gezien afgelopen vrijdag en vandaag..Italie was ook suuuuper zaterdag. Kijk je überhaupt wel voetbal? Of ben je hier alleen maar om frenkie en de ligt af te zeiken? dr waren dr namelijk nog wel een aantal die bij lange na hun nivo niet haalden,waarom hoor ik je daar niet over?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:13
Man City.... kijk jij wel wedstrijden van Frenkie en de Ligt??
Ze spelen al maaaaaaanden geweldig. In de CL en tegen Frankrijk was hij samen met Depay DE ster!De afgunst druipt erweer vanaf en je verstand van voetbal heb je ook niet, Zuurpruim!!!!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:15
Trouwens, waar Frenkie was? Frenkie heeft er wel voor gezorgd dat Duitsland niet zijn derde maakte doormiddel van een fantastische ingreep, maar dat vertel je er natuurlijk niet bij, omdat dit niet goed uitkomt in je verhaal. Nederland had daarnaast ook maar twee rustdagen.
Vind ik leuk
Jan1997 +137
maandag 19 november 2018 om 23:24
Mogen die jongens ook eens minder spelen?! Net of Messi of Ronaldo altijd top zijn.
Daarnaast zijn ze nog super jong, dus kan dit een keer gebeuren. Maar je kunt niet zeggen dat dit geen super talenten zijn.
Ik lees hier nu ook dat mensen denken dat we de Nations Laegue gaan winnen. De bal is rond en, zoals je in de poule ziet, alles kan gebeuren. Maar eigenlijk hoor wij hier niet te staan nee. Maar daarnaast is 2-2 uit tegen Duitsland een super resultaat. Ongeacht de vorm van Duitsland.
Ben het verder ook niet eens met je lijst van top landen. Italië was niet op het wk. Duitsland laatste op het wk en nu ook laatste. Argentinië speelt al jaren niet goed. En Spanje is ook over zijn top heen.
Vind ik leuk
Nuance +10723
maandag 19 november 2018 om 23:24
Wat is jouw probleem? Ben je geen Nederlander, ja jammer joh.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13948
maandag 19 november 2018 om 23:28
Goed verhaal man. Goed dat je ook alleen de jong en de ligt noemt maar daarbijj aangeeft dat iedereen puin was. Noem ze dan alle 11 plus wissels of helemaal niemand bij naam. Pfff
Vind ik leuk
markie +2755
maandag 19 november 2018 om 23:29
Man man man. De mannen spelen een keertje een mindere wedstrijd uit tegen Duitsland en begint meteen te roepen dat het niks is? Zielig hoor
Vind ik leuk
Renelas +278
maandag 19 november 2018 om 23:32
Sjongejonge, deze gasten zijn 19 en 21. Zie je Mbappe elke wedstrijd goed voetballen... nee. Juist en dat doet geen enkele voetballer. Het is erg indrukwekkend dat ze in Europees en nationaal verband toch zo goed doen. Gezeik gelijk als ze een keer een moeilijke wedstrijd hebben. Hopelijk leren ze daar van.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:33
Nou dat is een lang verhaal.
En dan lukt het je ook nog om alleen maar onzin uit te kramen. Best knap ;)
Vind ik leuk
Mr. O +1584
maandag 19 november 2018 om 23:40
Jij bent net zo hypocriet als degenen die jij hier aanspreekt. Tis een elftal in opbouw. Denk je nou werkelijk dat daar geen mindere potten bij zitten?
De helft van het elftal is nog volop in ontwikkeling, dus het is gewoon met wat pieken en dalen. Gaan echt nog wel stabieler worden, als ze meer ervaring hebben opgedaan.

Vind ik leuk
abraksas +2476
dinsdag 20 november 2018 om 00:09
Dan zul je zeker na de heen wedstrijd tegen Duitsland gezegd hebben "Die Duitsers kunnen er allemaal niks van. Stuk voor stuk amateuren" ? de Ligt en de Jong hadden vandaag hun dag niet maar om dan gelijk al hun afgelopen prestaties te vergeten en te doen alsof ze er niks van kunnen...
En als je je zo terug weet te knokken van een vroege 2-0 achterstand dan heb je toch wel ergens iets goed gedaan, denk je niet? Doe gewoon ff rustig aan en wacht ff een paar potjes voordat je roept dat dit Oranje niks voorstelt alleen omdat ze vandaag niet goed waren.
Belgie heeft zich niet weten te plaatsen voor de volgende ronde, zijn dat ineens ook een stelletje koekebakkers die niks te zoeken hebben in de top?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 00:13]
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
dinsdag 20 november 2018 om 00:21
Ik begrijp je punt, en bent het gedeeltelijk met je eens maar in mijn ogen overdrijf je ook.

Ja de Ligt en de Jong hadden het moeilijk, maar dat gold voor meerdere spelers. Duitsland deed het goed. Zij zetten op de juiste momenten druk, en wanneer de Jong in balbezit kwam had hij meteen 2/3 man om zich heen. Natuurlijk komt er dan een man elders vrij, maar die werd telkens niet gevonden omdat het tempo in balbezit veel te laag was. Je hebt eens zo'n wedstrijd als vanavond er tussen zitten waarin je mede door de tegenstander als elftal een moeilijke avond hebt. Wij hebben niet zoals bij Barcelona 11 toppers rondlopen. Wij hebben een paar toppers, een paar grote talenten maar ook met alle respect een paar nuttige spelers( een Babel, de Roon, Blind etc) die zijn belangrijk voor het team, maar daarmee voetbal je natuurlijk niet zo makkelijk als met 11 toppers zoals bijvoorbeeld bij Barca. Heb je alleen maar goede spelers om je heen, dan voetbal je natuurlijk een stuk gemakkelijker met zijn allen. Daarbij kun je niet verwachten dat een jongen van 19 Oranje maar constant op sleeptouw neemt.

Bovendien speelden zowel de Ligt als de Jong wel erg goed tegen Frankrijk en eerder ook Duitsland. Aan alles zie je en dat geldt met name voor de Jong dat het een heel groot talent is. 1 die het spel ziet en ook nog eens goed aan de bal is. Om hem vervolgens te vergelijken met spelers die jij opnoemt.. nee dat slaat in mijn ogen nergens op.

Ik ben ervan overtuigd dat de Jong de top wel gaat halen. Hij heeft alles wat een topvoetballer nodig heeft. Die gaat alleen nog maar beter worden. Als hij over 1/2 jaar bij een Barca terechtkomt, met alleen maar goede spelers om zich heen dan kan hij dat denk ik absoluut aan.
Vind ik leuk
Johan59 +962
dinsdag 20 november 2018 om 08:43
Calimero hiep hoi hoi Calimero, je werkt op mijn lach spieren
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
maandag 19 november 2018 om 22:40
Nou, EK winnen... maar tete is oranje onwaardig. Laat m eerst maar eens vaste waarde worden bij een club op niveau.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:43
Mee eens.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:50
Dumfries moet 1ste back zijn maar daar zal Koeman na vandaag ook achter zijn. Bergwijn mag er van mij ook in. Die brengt diepte en heeft meer snelheid en Power dan Promes. Promes scoort een mooie goal maar doet de rest van de wedstrijd veels te weinig.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:51
Laat me enthousiast zijn joh we kunnen na een aantal jaar weer eens genieten (niet van het voetbal maar van het resultaat vandaag).
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:45
Geweldige reactie van mightymike
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:48
Met dank aan Vilhena, geen psv'er heeft bijgedragen aan dit succes, voordat jullie dat gaan denken, depay was niet veel vandaag
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:50
Wat boeit het voor welke club ze spelen het gaat om het Nederlands elftal. Wel kwam Luuk erin bij de 2-0 achterstand... maar lijkt me dat jij ook vind dat dumfries werd gemist vandaag?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:57
Nou die Duitser verlengt de bal onder druk van Luuk de Jong, anders was de bal waarschijnlijk niet bij Virgil gekomen
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
maandag 19 november 2018 om 23:59
Maar als vilhena geen voorzet gaf.... Zucht. Sommigen hier... Vooral die maasbert en Theo heten
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:04
Wie kopte de bail door op van Dijk?

Luuk
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
dinsdag 20 november 2018 om 00:00
Nee... KIMMICH..
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
maandag 19 november 2018 om 23:58
Lekker boeiend gast... T gaat om de team prestatie en niet om welke speler van welke club t goed doet. Tegen France was er ook geen feijenoorder die t verschil maakte. Wie wel dan??? Juist. Ook depay heeft zn best gedaan droeftoeter en die speelt bij Lyon en niet bij PSV
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
maandag 19 november 2018 om 22:39
Lekker op zn Duits
Vind ik leuk
Rodajc +18647
maandag 19 november 2018 om 22:39
Wij zijn doooorrrr! Engeland, Zwitserland en Portugal pakken we ook!
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 19 november 2018 om 22:40
En de KNVB weer minimaal 4,5 miljoen rijker :P
Vind ik leuk
Old Star +8231
maandag 19 november 2018 om 22:40
België? Engeland bedoel je
Vind ik leuk
Rodajc +18647
maandag 19 november 2018 om 22:41
Die ja!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
Belgie en Zwitserland zaten in dezelfde poule, Engeland is door ipv Belgie
Vind ik leuk
Rodajc +18647
maandag 19 november 2018 om 22:42
In mijn emotie heb ik mij vergist, mijn excuses! Maar we pakken ze allemaal!
Vind ik leuk
kcim +3103
maandag 19 november 2018 om 22:47
Volgens mij heb eea gemist gisteren. België is uitgeschakeld. Net is Engeland, Zwitserland, Nederland en Portugal.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:47]
Vind ik leuk
Rodajc +18647
maandag 19 november 2018 om 22:48
Klopt, ben ik al gewezen. Maar we pakken ze gewoon!
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
maandag 19 november 2018 om 22:40
Van Dijk was met afstand de beste in Oranje, ook zonder dat doelpunt. De Ligt was een nachtmerrie achterin....
Vind ik leuk
Rectificatie +1190
maandag 19 november 2018 om 22:45
Schei toch uit jankbal de ligt is een uitstekende verdediger en doet het prima.
Vind ik leuk
Freddy M. +1264
maandag 19 november 2018 om 22:52
Kijk eens ff naar het eerste doelpunt daar greep van Dijk ook niet goed in! Wel objectief blijven graag! Het was vandaag allemaal niet best! Toch de 2-2. Snel vergeten want zo’n wedstrijd kan er gewoon tussen zitten!
Vind ik leuk
fr1963 +4305
maandag 19 november 2018 om 23:00
De Ligt en Tete waren onder de maat. Duitsers gewoon sterk. Daarom nog knap die 2-2. Duitsers hadden met 4-2 kunnen winnen qua kansen...
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
maandag 19 november 2018 om 22:40
Ok , nu mogen ze zingen :" Wat zijn die Duitsers stil "...😂
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 19 november 2018 om 22:42
Ze waren idd te vroeg hahaha begin van de wedstrijd al.
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 19 november 2018 om 22:40
Ben benieuwd of al die jankballen van de eerste helft nu ook weer staan te juichen. Blijf achter de ploeg staan stelletje zielenpoten, in plaats van direct weer spelers te bashen op basis van de clubbrilletjes.

Dit collectief is bezig iets moois op te bouwen!
Vind ik leuk
Luiehond +2501
maandag 19 november 2018 om 22:55
Helemaal gelijk hyena!
Vind ik leuk
Swout +1741
maandag 19 november 2018 om 22:41
Heerlijk zeg! Credits naar Vilhena!! viel ijzersterk in zeg..
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 19 november 2018 om 22:42
Achter Nederland blijven staan en alle fans gezamenlijk Oranje steunen.

En nu ophouden met de kinderlijke dicussies om (ex) Ajax spelers of (ex) PSV spelers af te zeiken (door rivaliserende zeiksupporters)!!!!!

Forza Oranje!!
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 19 november 2018 om 22:43
Eens, met zn alle kan het!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
maandag 19 november 2018 om 22:42
JAAAAA WINNEN GELIJK OOK MAAR HET EK 🍻🍻🍻😂😂😂😂
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2416
maandag 19 november 2018 om 22:42
Vilhena met afstand de beste middenvelder! Barcelona?
Vind ik leuk
fr1963 +4305
maandag 19 november 2018 om 23:02
+40 miljoen, na zo'n wereldpot zeker. Atletico gaat m kopen voor 52 miljoen!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 19 november 2018 om 22:39
Dit zag ik niet aankomen, geweldig!!!
Vind ik leuk
Old Star +8231
maandag 19 november 2018 om 22:40
Heerlijk lekker op z'n Duits nog wel...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 19 november 2018 om 22:41
Ja, super!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 19 november 2018 om 22:39
Conclusie Duitsland - Nederland 2-2
Het makkelijkste woordje van de avond was: Tete
Dacht toch echt dat hij een oranje shirt aan had en geen Ajax shirt.
Vind ik leuk
Rodajc +18647
maandag 19 november 2018 om 22:39
Wij zijn doooorrr!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:39
Het is aan Vilhena te danken en aan niemand anders!
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 19 november 2018 om 22:41
Hij speelde goed ja.
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 19 november 2018 om 22:39
Mwuahahaha! Alle azijnzeikers alweer naar bed zeker?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:40
Azijn pissers mama mia wat een negatieve mensen allemaal
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
maandag 19 november 2018 om 22:39
Bam, op zn Duits
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:39]
Vind ik leuk
Strijp +14116
maandag 19 november 2018 om 22:39
Laten we hopen dat Koeman de volgende ronde Dumfries er gewoon inzet
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:39
Heeeeeeerlijk
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
maandag 19 november 2018 om 22:39
Onverdiend, maar o zo heerlijk
Vind ik leuk
Roeptoeter +15560
maandag 19 november 2018 om 22:39
Een gelijkspelene coach heeft altijd gelijk. De fout van Tete opstellen. De fout van Tete er in de rust niet uit te halen, en de zelfde tactiek hanteren moeten we hem maar vergeven.
Plan 'C' heeft uiteindelijk toch gewerkt..
De euforie gaat toch weer overheersen nu. 4 punten tegen de Duitsers doen dat.
Vind ik leuk
TheRedMen +3601
maandag 19 november 2018 om 22:39
Haha ik kan echt lachen om de reacties onder het live topic. Hoe de mening van zoveel mensen in 10 minuten kan veranderen.
Vind ik leuk
HJR +9001
maandag 19 november 2018 om 22:42
Haha mooi he. Ik zit in Berlijn, werd uitgelachen in mijn NL shirtjes, zelfs door collega's. Maar goed... Wie het laatst lacht.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
maandag 19 november 2018 om 22:42
Lol, deze is ook lekker voor die zure twitteraars.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:43
Successupporters zijn dat. Nederland was niet goed maar Duitsland maakte ook geen geweldige indruk. Ze waren echt wel te pakken vandaag.
Vind ik leuk
TheRedMen +3601
maandag 19 november 2018 om 22:46
Het is ook absoluut niet mijn stijl op spelers compleet af te branden. Zoals vandaag door vele mensen Tete werd afgebrand. Ik vind dat zolang spelers inzet tonen je ze altijd moet supporten. Helaas denken velen hier daar anders over.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:58
Je kan het is niet eens zijn met opstelling maar spelers afbranden gaat wat ver. Ze hebben wel gelijk dat Dumfries erin moest in plaats van Tete, die mist ritme.

Maar ik had de indruk dat veel spelers wat vermoeid overkwamen. Wijnaldum had het ook lastig. Het is knap dat ze dit alsnog weten te winnen. Dat is ook een kwaliteit. En bij Duitsland deden nou niet bepaald de minste spelers mee (Reus, Sane, Muller, Werner, Kroos, ...).
Vind ik leuk
Kevindo +1966
maandag 19 november 2018 om 22:39
Op zn Duits tegen de Duitsers!!!! Fuck yes!
Vind ik leuk
Toerie +530
maandag 19 november 2018 om 22:39
Heerlijk op z’n Duits!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34291
maandag 19 november 2018 om 22:39
2 kansen 2 goals..effectief hoor
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15560
maandag 19 november 2018 om 22:43
Net op tijd verandert.. Maar ik had je wel door.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:44]
Vind ik leuk
Tossa +2976
maandag 19 november 2018 om 22:39
Over onverwacht gesproken... netjes!!
Vind ik leuk
Sirdaniel +122
maandag 19 november 2018 om 22:39
ONVOORSTELBAAR.... maar slecht was het wel 🤣😲
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:39
Vooraf nul punten verwacht. Wat een ontknoping! We zijn terug op het hoogste podium en dit blijft ook in het buitenland niet onopgemerkt :).
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
maandag 19 november 2018 om 22:39
Heeft iemand een nieuw hart voor me, ik denk dat ik de mijne ben verloren in de laatste 5 minuten
Vind ik leuk
Obl93 +2739
maandag 19 november 2018 om 22:40
Toppers, zonder goed voetbal resultaat kunnen boeken! Volgende keer gewoon weer Dumfries opstellen btw!
Vind ik leuk
Sytz +4137
maandag 19 november 2018 om 22:40
Het Vilhena effect.

Zonder dollen, toch lekker dat we alsnog door zijn!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:47
Vond 'm ook gewoon goed invallen.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
maandag 19 november 2018 om 22:40
Iemand interesse in een nederland elftal vlag. Zo goed als nieuw. Maar paar keer mee gezwaaid
Vind ik leuk
Barbie +1027
maandag 19 november 2018 om 22:40
Mazzel! Als ze maar geen verbeelding gaan krijgen.
Vind ik leuk
Het Brein +4766
maandag 19 november 2018 om 22:40
Hoe is dit in vredesnaam 2-2 geëindigd??

Slechtste wedstrijd onder Koeman! Maar ja, we gaan nog eens vieren vermoed ik..
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 19 november 2018 om 22:40
Ook dat is een kracht die je moet hebben, maar het was wel slecht. Maar ach, op z'n Duits. Niks mis mee.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:40
Wie had dat nog gedacht! Ongelooflijk wat een wonder maar dat maakt t niet minder mooi! Gefeliciteerd allemaal
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
maandag 19 november 2018 om 22:40
Op zijn Duits gelijkgespeeld met Duitsland. GEWELDIG.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 19 november 2018 om 22:40
Klasse. Karakter. Eenheid. We doen weer mee.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:40
unbefuckinglievable
Vind ik leuk
HJR +9001
maandag 19 november 2018 om 22:40
Jaaa, jammer voor de negatievelingen, maar dit is toch mooi, tegen Duitsland, laatste minuten. Ook al was het niet best :)
Vind ik leuk
McRobbos +1328
maandag 19 november 2018 om 22:40
Onverwachts, maar super dit!
Vind ik leuk
Vamos7 +10953
maandag 19 november 2018 om 22:40
Siuuuuuuuuu wat lekker op zijn Duits.........
Vind ik leuk
Joey_S +156
maandag 19 november 2018 om 22:40
Lekker!!! Op z’n Duits!!!
Vind ik leuk
Paul_dutch +842
maandag 19 november 2018 om 22:41
Geweldig dat we hier nog een resultaat boeken! Erg veel geluk dat Duitsland niet een counter heeft afstraft maar ik maal er niet om! Ik wil verder niet een zuurpruim uithangen maar wat is die Tete slecht.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
Yessssss, heerlijk dit. Op een Duitse manier de Duitsers pakken.

Op naar de final four!!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
BAM!!! Heerlijk op z'n Duits! Is 't verdiend? NEE! Is dit lekker? JA!!!!!!!!!!!

En een compliment aan Vilhena, viel perfect in. Deze jongen verdiend echt credits na vanavond!
Vind ik leuk
Ben +187
maandag 19 november 2018 om 22:47
Helemaal mee eens. Die Duitsers hebben dat geluk altijd gehad.
Vind ik leuk
ElNDHOVEN +219
maandag 19 november 2018 om 22:41
Verdiend, in de laatste ronde met Engeland, Zwitserland en Portugal. Dit kunnen we niet verliezen
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
maandag 19 november 2018 om 22:41
Haha, wordt gezellig in Portugal! :D

Mooie actie van Koeman om van Dijk in de spits te houden bij die Duitse corner. Weinig (buitenlandse) coaches die dat zouden durven.
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:55
Dat was wel het meest logisch.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
maandag 19 november 2018 om 23:15
Voor Nederlandse begrippen misschien. Iets wat je alleen maar kan complimenteren. Ik denk dat veel coaches Van Dijk liever weer die corner hadden zien verdedigen
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 23:26
Ja maar wat ben je aan het verdedigen? Het was alles of niets.
Vind ik leuk
PinPelado +2013
maandag 19 november 2018 om 22:41
Prima invalbeurt van Vilhena
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:55
Idem van Luuk. Maar je weet: met een PSV’er in de ploeg is het altijd spannend in de slotseconden
Vind ik leuk
DrDeef +2351
maandag 19 november 2018 om 22:41
Welke kleur droegen de Duitsers nou? Verwarrend gedoe.
Vind ik leuk
Psv1989 +2450
maandag 19 november 2018 om 22:41
Verdiend of niet wel
Heerlijk gevoel zeg haha die Duitsers zijn zuur hoor haha
Vind ik leuk
slapss +4037
maandag 19 november 2018 om 22:41
Waardoze pot. Wat een geluk. Prachtig resultaat.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
Coolsingel????
Vind ik leuk
Het Brein +4766
maandag 19 november 2018 om 22:41
Ik denk dat geen enkele Nederlandse speler een voldoende verdiende! Ik kan iedereen wel afbranden hier...maar Tete is echt een parodie op een voetballer!
Vind ik leuk
Spiegel +11080
maandag 19 november 2018 om 22:41
Zonder geluk vaart niemand wel.

Tete voorlopig even niet, eerst maar ergens ritme pakken.
Promes voorlopig even niet, en al helemaal niet samen met Memphis. Er is maar plek voor 1 ster, en het is overduidelijk dat Memphis die rol beter past.

Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
maandag 19 november 2018 om 22:51
Promes maakt wel de anschlußtor! Verder niet gezien maar wel belangrijk....eerste helft heel matig, tweede redelijk...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:41
Virgil Van Dijk! Virgil Van Dijk! Virgil! Virgil! Virgil Van Dijk!!!
Vind ik leuk
NvC +8482
maandag 19 november 2018 om 22:42
Auf wiedersehen! Veel plezier in Divisie B! Misschien kan je daar wel een keer winnen! 😉
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 19 november 2018 om 22:42
Ik neem mijn woorden allemaal terug. Wat een comeback. Ongelofelijk. Heerlijk dit. En eigenlijk nog terecht ook als je je zo manifesteert in de poule des doods.
Vind ik leuk
wolfie +618
maandag 19 november 2018 om 22:42
Op zijn Duits maar echt niet verdiend. Geluk dat de Duitsers Nederland liet leven.
Vind ik leuk
John M. +5136
maandag 19 november 2018 om 22:42
Oranje is van de dood opgestaan. Een onverdiend gelijkspel, eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:52
Zeker waar. Maar het voelt toch wel lekker. En zeker tegen de duitsers, wat toch altijd speciaal blijft
Vind ik leuk
Ben +187
maandag 19 november 2018 om 22:43
Wat een meesterzet van Koeman hoor ik die lul van een verslaggever zeggen. Het was een dramatisch slechte wedstrijd van Nederland en de Duitsers mogen zich schamen dat ze zoveel kansen mistten...
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 19 november 2018 om 22:51
Die verslaggever is sowieso een volksmenner eerste klas. Na twintig minuten; Oranje kan de druk niet aan en dondert keihard van de roze wolk’. De verslaggever na drieënnegentig minuten ‘dit Oranje is zo gegroeid en kan ook op deze manier wedstrijden beslissen. Het tekend de groei van de ploeg’. Ik word onderhand een beetje moe van al die mensen in de sportmedia die alleen maar in superlatieven kunnen praten en nooit eens genuanceerd kunnen zijn.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
maandag 19 november 2018 om 22:43
Bam, de rollen zijn omgedraaid de duisters met hun eigen sterke punt afgemaakt in de slotfase. Nu geschiedenis schrijven door de eerste nations legeau beker te pakken
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:43
Wat een mazzel. Maar wel leuk. Zien we Nederland weer op het E.K👍
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:44
Hoezo?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:05
Even te vroeg met het E.K. Eerst in 2019 de Finale zien te halen in 2019. Kunnen we weer kijken naar het Ned.elftal👍
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
maandag 19 november 2018 om 22:43
Met dank aan Luuk !
Vind ik leuk
Spiegel +11080
maandag 19 november 2018 om 22:52
Hoezo?
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
maandag 19 november 2018 om 22:53
Hij kwam erin met 2-0 achter en de gaf de assist he
Vind ik leuk
Spiegel +11080
maandag 19 november 2018 om 23:03
Hij gaf nul assists vandaag.

Niet bij de 2-1 en ook niet bij de 2-2.

Ik ben een Luuk fan hoor, maar laten we wel reeel blijven.
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
dinsdag 20 november 2018 om 00:04
Goed kijken voor je gaat roepen
Vind ik leuk
Geer-dh +246
maandag 19 november 2018 om 22:43
Supâh
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:44
Beletselteken...
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
Bizzy +23375
maandag 19 november 2018 om 22:44
Die Tete kan er werkelijk niks van
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 19 november 2018 om 22:45
Snap de keuze van Koeman ook niet. Die moet dat niet meer doen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 19 november 2018 om 22:47
Onbegrijpelijk inderdaad. Aanvallend was het altijd al heel beperkt maar verdedigend stond die jongen continu verkeerd. Als een B junior. Die jongen heeft in zijn carrière al de nodige trainers gehad en telkens beland hij op de bank. Snap nooit waarom hij telkens een kans krijgt.
Vind ik leuk
DrDeef +2351
maandag 19 november 2018 om 22:58
Mag hopen dat t gewoon Dumfries en Janmaat wordt voor de rechtsback positie.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
maandag 19 november 2018 om 22:44
Never change a winning team Ronald.

Gelukkig zat het mee.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 19 november 2018 om 22:44
Van Dijk MOTM
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:44
Scheelt ook wel dat werner en sane eraf werden gehaald.

Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 19 november 2018 om 22:44
Geweldig gewoon over alle wedstrijden verdiend.
Deze competitie is beter en groter dan het EK zelf.
Vind ik leuk
Spiegel +11080
maandag 19 november 2018 om 22:44
Collega Luuk de Jong kopte door? Vp kom op, kijken jullie zelf wel wedstrijden?
Ik ben Pro Luuk hoor, maar Luuk zat nog niet misschien aan die bal.
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:51
Wat boeit het, hij viel goed in en was belangrijk in die situatie
Vind ik leuk
rexxo +11445
maandag 19 november 2018 om 22:44
Zijn al de zielige droeftoeters nu stil?
Kansloos volk hier ipv dat je Oranje steunt worden spelers afgezeken omdat zij bij een bepaalde club spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 00:09
Extreem kansloos, ik geef het ook op hier als Oranje speelt, het is geen doen meer met al die negatieve berichten ivm clubvoorkeur
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 19 november 2018 om 22:45
Luukie de Jong het befaamde breekijzer.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 19 november 2018 om 22:45
Ondanks Tete en Promes gelijk gespeeld. Knap.
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:51
Ja ach zo waren er wel meer met een mindere dag: Cillessen, Frenkie, Wijnaldum.. maar wat geeft het
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 19 november 2018 om 22:54
Ik vond Tete met afstand de zwakste. Dat er wel meer hun niveau niet haalde en dat Tete dan nog enorm achterblijft zegt veel. Voorlopig een tijdje niet oproepen.

Promes in Oranje is zelden een gelukkig huwelijk geweest. Sowieso is de vraag of die jongen nu Oranje materiaal is. Deed het leuk bij een nietszeggend clubje als Spartak maar bij een subtop ploeg als Sevilla op de bank.
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:57
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Die jongen mist heel veel wedstrijdritme. Sowieso belachelijk om hem op te stellen terwijl Dumfries in een geweldige vorm is
Vind ik leuk
NickA +68
maandag 19 november 2018 om 22:45
Koeman gouden pik geboren
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 19 november 2018 om 22:46
Ik vrees dat Duitsland met 2 punten geen groepshoofd is in de EK kwalificatie.
Ik hoop niet dat wij ze weer in de poul krijgen.
Vind ik leuk
NickA +68
maandag 19 november 2018 om 22:46
Er valt nog wel heel wat te leren van deze wedstrijd
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
maandag 19 november 2018 om 22:47
Makkie
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
maandag 19 november 2018 om 22:49
Het mooiste is nog wel dat het een echt vriendenelftal is . Dat spat er gewoon vanaf. Ajacieden, psv-ers en feyenoorders, ze schieten allemaal even goed met elkaar op.

Alleen de supporters halen elkaar keer op keer door het slijk. 😂😂
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
maandag 19 november 2018 om 22:49
Bizar! Op z'n Duits een gelijkspel uit het vuur gesleepd! Waardeloze pot met een verrassend einde!
Vind ik leuk
KvhZ +2506
maandag 19 november 2018 om 22:50
Zo we zijn weer terug op aarde na vrijdag. Maar super resultaat uiteindelijk.

Ps: je ziet het gemis van een balvaste spits goed in deze pot. Memphis kan het niet alleen
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:50]
Vind ik leuk
Laliga +2745
maandag 19 november 2018 om 22:50
Resultaat prachtig , uitvoering dramatisch. Totaaal geen beweging in de ploeg... dumfries altijd erin , bergwijn idem. Was misschien niet frenkie ze beste wedstrijd nee maar komop die kon die bal helemaal nergens kwijt , iedereen stond elkaar maar aan te kijke. Maar goed , leermomenten!
Vind ik leuk
karnisse +516
maandag 19 november 2018 om 22:50
Ik weet niet eens hoe ik me moet voelen. We speelden zo slecht, maar het heeft toch uitgepakt :/
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:51
Wat een bras partij maar ja resultaat telt.....
Hopen dat Koeman er ook wat van geleerd heeft...
Proficiat mannen
Vind ik leuk
fr1963 +4305
maandag 19 november 2018 om 22:51
Knap hoor! Zag er niet meer naar uit, de 3-0 leek er eerder te komen. Meesterzet van Koeman die verrassend goed uitpakt!
Vind ik leuk
Gid010 +714
maandag 19 november 2018 om 22:52
Super zet van Koeman met het briefje om Virgil naar voren te sturen op t laatst.. het was dan ook alles of niets voor een gelijkspel.
Dat hebben ze er knap uitgehaald. Mooi voor Vilena dat hij aandeel op dat moment laat zien, Van Dijk die scherp was met de voorzet.

Nu moeten het opnemen tegen Portugal, Engeland en Belgie dacht ik, soort van finale eindronde( ik weet t ook niet helemaal) :)

In ieder geval een lekker resultaat tegen die moffen :)

Low Raus hahaha
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:54
Zwitserland i.p.v. België.
Vind ik leuk
Gid010 +714
dinsdag 20 november 2018 om 12:59
Ja, je hebt gelijk :)
Vind ik leuk
JOJO +1795
maandag 19 november 2018 om 22:52
Moet je goed doen, geen PSV tandem op rechts opstellen. Dan heb je niet alleen op links een slechte flank, maar ook op rechts. De snelheid die PSV zowel op rechts als op links heeft, mistte Nederland vandaag op beide flanken. Omdat Duitsland dubbele dekking op Frenkie zette, was het heel makkelijk verdedigen voor ze.

Koeman moet echt op zoek naar een snelle back op links. Bij Blind loopt de opbouw continu vertraging op. Hij weet het niet, heeft geen idee en tikt hem continu terug. Vandaag zag je het zelfde op rechts. En dan stelt het totaal niks voor. Dumfries standaard voortaan op rechts en Van Aanholt of zelfs toch weer Willems op links. Er moet meer over de flanken komen. Dan kun je vooruit.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1077
maandag 19 november 2018 om 22:52
Beste stuurlui staan weer aan de wal oftewel spelers afkraken die ook wel eens niet in de wedstrijd zitten dat kent men als de beste !
Vind ik leuk
Settler11 +211
maandag 19 november 2018 om 22:52
Op z'n duits hehe
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
maandag 19 november 2018 om 22:58
Prachtig hoor en goed terugeknokt, maar ik vond vooral de rechterkant uitermate zwak. Vooral Dumfries werd daar gemist.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
kcim +3103
maandag 19 november 2018 om 22:58
Ik heb de wedstrijd helaas niet gezien. Ben benieuwd naar spelersrapport
Vind ik leuk
NvC +8482
maandag 19 november 2018 om 23:01
Eindelijk weer een eindtoernooi 😅
Vind ik leuk
tikkietoe +6108
maandag 19 november 2018 om 23:05
Op voorhand had ik een gelijkspel verwacht.
Ik had er echter na de 2-0 van Duitsland niet langer op gerekend.
Zeer fijn dat Oranje op zijn Duits dit punt veilig stelt.
Vind ik leuk
sweeper +126
maandag 19 november 2018 om 23:34
Yes op zijn Pisvees toch nog een onverdiend punt pakken in de laatste minuut...👍👍👍
Vind ik leuk