De Jong over tactische omzetting: In feite met drie centrale verdedigers

    De Jong over tactische omzetting: "In feite met drie centrale verdedigers"

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 23:05ma 19-11-2018 om 23:05

    Frenkie de Jong kon zijn geluk niet op na de onverwachte 2-2 tegen Duitsland. De controleur vindt niet dat het uiteindelijke gelijkspel onverdiend is, maar realiseert zich dat Oranje niet slecht wegkwam met het punt in Gelsenkirchen.

    "Ja, op zijn Duits. Je blijft er natuurlijk altijd in geloven", lacht de Ajacied in gesprek met NOS-interviewer Arno Vermeulen. De Jong moest voor rust alle zeilen bijzetten tegen de betere tegenstander. "Voor rust hadden we ze niet onder controle en hadden we een antwoord op hun speelwijze. In de loop van de wedstrijd hebben we het iets omgezet, toen ging het veel beter."

    De Jong zakte een linie. "Als zijn balbezit hadden zakte ik terug naar de centrale verdediging. We speelden in feite met drie centrale verdedigers." Nu wacht de eindronde van de Nations League voor De Jong en zijn ploeggenoten. "Ja, hartstikke mooi. Ik denk niet dat veel mensen dit verwacht hadden."

    Plaats een reactie

    Lekkere pot! +1061
    maandag 19 november 2018 om 23:08
    Minste middenvelder
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:09
    Hij herstelde zich anders verdomd knap. Minste zeker niet van de middenvelders.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    Lekkere aan Frenkie is dat hij altijd bespeelbar is. En heeft vaak een oplossing. Speelde prima.

    Voor mij was toch de Roon de man of the match 👌🏼Wat was hij goed. Zat overal tussen

    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:14]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:12
    Precies. Bijzonder, hoewel dit eigenlijk normaal hoort te zijn. In de praktijk gebeurt het door velz voetballers te weinig. Gek vind ik toch altijd. Net dat ene stapje naar recht of die ene stap naar voren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    maandag 19 november 2018 om 23:37
    Je hebt waterdragers en voetballers, de waterdragers zijn de ruggegraad maar krijgen vaak de eer niet
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:14
    Toch was? Wat wilde je zeggen?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:21
    Nee, was foutje 😂
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:13
    Sommige Feyenoord en PSV supporters zoeken iets om kritiek te geven op De Ligt en Frenkie. In plaats van blij te zijn gaan ze weer dingen zoeken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:14
    Tsja, zegt idd veel over dat soort types.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:15
    Frenkie en de Ligt speelden prima. Maar minder dan de vorige wedstrijden. Ze zijn ook nog jong hè. Ook Sergio Ramos speelt slechte wedstrijden namelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:34
    Precies, die jongens zijn nog jong. Zelfde geldt voor Bergwijn en Dumfries. Zelfs Wijnaldum had moeite en die heeft toch echt al veel meer ervaring.
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    maandag 19 november 2018 om 23:17
    Sommigen zoeken alles om hun helden op een voetstuk te zetten.

    Nu weer even pas op de plaats...
    Vind ik leuk
    Olfie +4821
    dinsdag 20 november 2018 om 03:59
    Hebben Acda en de Munnik een nummer over geschreven. Mocht je m niet kennen, misschien goed eens op te zoeken. Lijkt me van toepassing op je.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:30
    Je mag blij zijn maar ook kritisch. Wat is daar mis mee?
    Zijn ze heilig omdat ze bij Ajax spelen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:54
    Hahaha nog zo eentje die niet serieus te nemen is
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:58
    Je bedoeld neem ik aan jezelf?!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6271
    dinsdag 20 november 2018 om 00:05
    Laat maar. Die gasten zitten al weken te wachten op een mindere wedstrijd van de Jong.
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1328
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    Wijnaldum was stukken beter ja.. lul toch niet zo.. wees blij dat we dit gastje hebben!
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    maandag 19 november 2018 om 23:14
    Heel blij, maar kan de hype wat minder?
    Het leek al of hij in zijn eentje het Nederlands voetbal weer op de kaart heeft gezet. Vergelijkingen met Cruyff......

    Laat die jongen rustig groeien!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:38
    Ik denk toch echt dat jij de verkeerde reacties leest. Mensen die dat soort dingen roepen, zijn vaak degene die er weinig verstand van hebben.

    Die jongen is geen doorsnee talentje dat ziet iedereen maar hij is er nog lang niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    maandag 19 november 2018 om 23:39
    Zo zie ik het ook!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:41
    Dan zijn wet het toch eens!
    Vind ik leuk
    Mr. O +1092
    dinsdag 20 november 2018 om 00:04
    Idd, lekker rustig laten ontwikkelen.
    Moet wel zeggen dat de vergelijking op voetballend gebied, best terecht is. Verschil is wel, dat Cruijff op het eerste oog meer invloed op het spel had, doordat hij wat aanvallender speelde. Frenkie speelt nog meer met z'n hoofd, omdat hij het spel wat meer voor zich heeft.
    De ervaringen die hij gaat opdoen in de toekomst, gaan er voor zorgen dat hij sneller een antwoord gaat vinden op het spel van de Duitsers (en andere tegenstanders). Een goede schaker, is nog geen schaakmeester. Maar schaken, dat kan hij zeker.
    Hij heeft verder (zo komt het over in ieder geval) een heel ander karakter dan Cruijff en zal daardoor minder invloed uit gaan oefenen op het voetbal in z'n geheel. Heel sympathiek ventje hoor, dat zeker!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6761
    maandag 19 november 2018 om 23:13
    Heb je met je ogen dicht gekeken?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:18
    Ze zaten heel kort op frenkie. Daardoor kwam niemand aan voetballen toe. Iedereen was overal een stap te laat. Maar toch lekker een punt van die Duitsers gestolen! Heerlijk!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:50
    Precies, hij werd heel kort gedekt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:08
    ‘en hadden we een antwoord op hun speelwijze’ > uiteraard hoort ‘een’ ‘geen’ te zijn.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    maandag 19 november 2018 om 23:08
    Pfff...enig realisme is hem totaal vreemd
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    Die jongen heeft in zijn kleine teen meer verstand van voetbal dan jij ooit zult hebben. Wat een jaloezie.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    maandag 19 november 2018 om 23:15
    Dus jij vond het gelijkspel verdiend???
    Ik roep al maanden dat we normaal moeten doen.
    Talenten!!!!!
    Normale voetballers de jong...bergwijn dumpries rosario..
    Ff een vergelijking ...ze zijn alledrie rond de 20/21.
    En dan gaan ze naar de wereldtop?
    Om te banken ja..niets meer niets minder .
    De ligt heeft t in zich .de rest ..komt net te kort.

    En jaloezie...ik reageer op zijn uitspraak dat het verdiend was .

    Als jij ook hetzelfde denkt..kan je beter dames voetbal gaan kijken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:32
    De Jong een normale voetballer noemen haha. Hier ga ik niet serieus op reageren.

    Nederland was niet goed maar Duitsland was ook niet goed. Die hielden alleen maar tegen en af en toe een countertje. Het enige wat telt in voetbal is hoeveel doelpunten je maakt en als je er evenveel maakt als je tegenstander dan is dat verdiend.

    Wees nou gewoon blij dat Nederland alsnog gelijk speelt.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    dinsdag 20 november 2018 om 07:12
    Ik hoor hier iedereen roepen el Salvador.
    Gisteren word hem het voetballen belet ..en wat blijft er over ?
    Dumpries ??speelt 2 goede wedstrijden en een interland en hij is de rechtsback van de toekomst.
    Dat is niet meer dan een beperkte voetballer met een enorme drive
    Maar als de ruimtes kleiner worden gaat ie het bij lange na niet redden.

    Zou beter zijn als iedereen zijn clubbril een keer afzet en goed kijkt naar wat ze zien.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    dinsdag 20 november 2018 om 06:07
    Grappig. Als PSV in de laatste minuut gelijk speelt of wint dan is het een kwaliteit.

    Het was een kut wedstrijd, maar ze zijn wel blijven voetballen en de spaarzame kansen die ze hadden, hebben ze benut.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 06:07]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    dinsdag 20 november 2018 om 06:59
    Je leest ook niet....ik zeg alleen dat het onverdiend was.
    Meer niet.
    Jullie maken er allemaal psv van.Das best treurig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:57
    Haha precies, hij kan het echt niet hebben.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4045
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    En dat zegt een PSV er
    Waar enig realisme totaal vreemd is is dat in Eindhoven wel
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    maandag 19 november 2018 om 23:16
    Ik heb het niet over ajax .sneu figuur.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4045
    maandag 19 november 2018 om 23:17
    Zoals gewoonlijk afgeven op een Ajax speler en dan word je ermee geconfronteerd en dan is het gelijk huilen .
    Wees blij dat er van die talenten rond lopen
    calimero
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    dinsdag 20 november 2018 om 07:14
    Ik heb het ook over de rest.
    Overgehypte dumpries net zo goed.
    Als de ruimtes kleiner worden valt ie af..
    Blijft overeind door zijn drive.niets meer niet minder
    Vind ik leuk
    Aal +22676
    maandag 19 november 2018 om 23:09
    Trots op de leeuwen!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    Dit idd. Apetrots man. We staan in Portugal jalalala
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:10
    Op z'n PSV's*
    Vind ik leuk
    Mr bien +4045
    maandag 19 november 2018 om 23:13
    In de competitie ja Europees totaal niet
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:23
    PSV - Tottenham, of BATE - PSV...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:40
    Tottenham - PSV, PSV - Inter was dan weer een ander verhaal. Blijft wel jammer. Tegen Inter zijn ze genaaid geweest door de scheids.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:10
    Toen ging het veel beter > dat is echt niet waar. Het ging beter, ziet een Stevie Wonder ook nog wel, maar niet veel. Wel voldoende om Duitsland een tik te geven.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:11
    Frenkie was eigenlijk de enige die af en toe iets leuks kon bedenken terwijl hij 3 man om hem heen had. Speelde idd wel wat minder dan normaal, maarja darmt heeft iedereen wel eens en zeker tegen zo'n tegenstander!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15553
    maandag 19 november 2018 om 23:13
    Frenkie moest de sleutel voor Duitsland worden.
    3 man telkens bij Frenkie.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11308
    maandag 19 november 2018 om 23:44
    Ik heb niet gekeken vanavond omdat wij niet thuis waren , maar wanneer ik de statistieken moet geloven valt het allemaal wel mee met Frenkie en zoeken ze gewoon iets om te zeiken!

    Frenkie de Jong’s passing vs. Germany in the first 45 minutes:

    43 passes
    43 passes completed
    100% passing accuracy
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15553
    maandag 19 november 2018 om 23:49
    Frenkie had het zwaar.
    Bijna iedereen om hem heen stond stil.
    Dus ja hij kon de ballen niet echt kwijt.
    Dus veel balletjes kort of terug.

    2e helft ging het veel beter want toen kwam er ook meer ruimte.
    Overall dik tevreden over Frenkie, Mathijs en Dailey.
    Gelukkig (tot zover bekent) geen blessures.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11308
    maandag 19 november 2018 om 23:50
    Gelukkig geen blessures piet, die kunnen we niet gebruiken bij Ajax, we zijn Ziyech al twee weken kwijt.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15553
    dinsdag 20 november 2018 om 00:11
    Ja ik weet het.
    Stiekem hoop ik dat na 1 week Ziyech weer beschikbaar is.
    In de wedstrijd, uit naar AEK, kan je hem goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    dinsdag 20 november 2018 om 06:09
    Blessure Piet....toepasselijk 😂
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:14
    Koeman deed een ten Hagje, hij haalde Frenkie naar achteren en Virgel ging samen met Luuk oorlog maken. Ja dan moet je geluk hebben dat die bal goed valt en dat gebeurde gelukkig ook. Veerkracht getoond en hier groeit deze ploeg ook weer van.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:15
    Ronald Koeman experimenteerde gewaagd in de geest van de voorloper van de National League.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1235
    maandag 19 november 2018 om 23:52
    Het is niet echt gewaagd. Op dat moment dat Koeman Virgil naar voren stuurde was Nederland aan 't verliezen. Het is wel een risico dat je dan een counter krijgt en dat ze dan de beslissing maken, maar soms moet je nou eenmaal alles op alles spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:04
    Daar doel ik uiteraard niet op.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    maandag 19 november 2018 om 23:18
    Is er een rede waarom mephis zijn sokmaat niet weet ? Zit nou al 2 wedstrijden naar die enkel sokjes van hem te kijken en vraag me af waarom...
    Vind ik leuk
    Sunil010 +246
    maandag 19 november 2018 om 23:20
    Frenkie en de ligt de 2 parels van Oranje de komende decennia...
    Dan ook nog Bergwijn, dumfries...
    Talenten van buitencategorie...
    Vind ik leuk
    Marco S +6032
    maandag 19 november 2018 om 23:20
    Lekker briefje.. ere wie ere toekomt
    Vind ik leuk
    ronniever +207
    maandag 19 november 2018 om 23:22
    Wat een moeilijk gedoe lees ik hieronder weer , erg jammer want dit Oranje kan ook eens een slechte wedstrijd spelen toch maar het mooiste is dat ze terug komen van een schier onoverbrugbare achterstand ,dit tekent wel het Oranje van nu onder leiding van Koeman die geen onderscheid maakt tussen PSV of Ajax spelers ! Vilehna viel wel beter in dan hij normaal bij Feyenoord speelt trouwens ;)
    Vind ik leuk
    Nuance +9494
    maandag 19 november 2018 om 23:39
    Hij heeft in Oranje wat betere spelers om zich heen. Voor hem prettiger voetballen.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1612
    maandag 19 november 2018 om 23:24
    'Voor rust hadden we ze niet onder controle en hadden we (G)een antwoord op hun speelwijze.'

    'Als zij(n) balbezit hadden zakte ik terug naar de centrale verdediging.'

    Beter teruglezen pik!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:28
    Frenkie vandaag minder dan normaal.

    Wijnaldum was zo mogelijk nog minder.

    Jammer dat de 2 mannen van glas van PSV verstek moesten laten gaan. Talentvol maar kwetsbaar ... zo blijkt ... 😉
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Ik heb hem nog nooit zoveel balverlies zien leiden..
    Vind ik leuk
    Ben +142
    maandag 19 november 2018 om 23:44
    Wat een meesterzet van Koeman hoor ik die lul van een verslaggever zeggen. Het was een dramatisch slechte wedstrijd van Nederland en de Duitsers mogen zich schamen dat ze zoveel kansen mistten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:33
    Het was slecht
    Heel slecht
    Wat kan gebeuren
    Resultaat was tegen verhouding in, maar toch wel fijn, zeg ik als Nederlander.
    Volgende pot hoop ik op n sterkere basis en beter spel
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 05:38
    Ik schrok al..dacht even dat "one trick pony" de jong ineens begon te praten over tactiek🤪
    Vind ik leuk
    Ray01 +87
    dinsdag 20 november 2018 om 12:54
    Goed gedaan Frenkie en team.. :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws