Koeman over nu al legendarisch briefje: 'Die kreeg ik van mijn assistenten'

    Koeman over nu al legendarisch briefje: 'Die kreeg ik van mijn assistenten'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 23:19ma 19-11-2018 om 23:19

    Ronald Koeman sprak tijdens de rust van Duitsland-Nederland profetische woorden. Hoewel Oranje tegen een ogenschijnlijk kansloze 2-0 achterstand aankeek, had de bondscoach nog steeds hoop op een gelijkspel.

    Koeman liet tijdens de rust weten dat hij meer verwachtte van zijn spelers. "Ik heb gezegd: als we 2-1 maken, maken we ook 2-2. Maar dan moet je wel beter voetballen en scherper zijn", liet hij na afloop weten aan de NOS. "We gingen risico nemen, één op één en Frenkie de Jong achterin, en toen kregen we wel de overhand."

    Na de 2-1 van Quincy Promes liet Koeman zijn nu al legendarische briefje bezorgen bij aanvoerder Virgil van Dijk, die mee naar voren ging en de 2-2 aantekende. "Dat kreeg ik van Dwight Lodeweges en Kees van Wonderen (assistent-bondscoaches, red.). Die zeiden bij 2-0 al: moeten we niet iets forceren? Het was heel moeilijk om tien veldspelers uit te leggen hoe we moeten staan, dus ik deed het met een briefje. Dan is het geweldig wanneer die goal alsnog valt."

    Lees ook: 'Winnend' briefje Koeman voor Oranje-held Van Dijk: "Ik raak 'm heerlijk"

    Plaats een reactie

    Marco S +5665
    maandag 19 november 2018 om 23:22
    Heerlijk.. goed boter briefje dit.. boter op je hoofd qua voetbal maar geweldig qua resultaat.. goed gedaan, we kunnne du dook Duits voetballen..
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:23
    Nederlanders houden wel van die briefjes he. Van Bommel Met zijn a4tje in de kleedkamer. Nu Koeman Met zijn briefje aan van Dijk. 😂 Zieke codetaal😱
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    maandag 19 november 2018 om 23:30
    Daarom horen we bij de top vijf landen van de wereld. Op het gebied van geluk en welvaart, onderwijs, sociale verzekeringen etc etc. Dat komt ergens vandaan.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15307
    maandag 19 november 2018 om 23:32
    Als je blind bent voor armoede, zie je alleen rijkdom.
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    maandag 19 november 2018 om 23:34
    Meer met briefjes werken, dat loont.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27393
    maandag 19 november 2018 om 23:47
    Wie schrijft, die blijft!
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    maandag 19 november 2018 om 23:33
    Slavernij?
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Mwoah, ik denk meer de VOC. Dus de gewone handel.
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    maandag 19 november 2018 om 23:36
    Dat zeg ik.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    maandag 19 november 2018 om 23:55
    Nee, dat zeg je niet! Slavernij kwam van de West-Indische Compagnie.
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    maandag 19 november 2018 om 23:56
    Het ging er niet om waar t historisch vandaan komt maar hoe Nederland z’n positie in de wereld heeft veroverd.

    En de VOC heeft alleen maar kunnen floreren door slavernij, twee handen, een buik en dat allemaal,ter meerdere glorie van het koninkrijk (lees: de regent).
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    dinsdag 20 november 2018 om 00:08
    Nope, de slavernij kwam qua handel pas achter de glorie aan. De Zeven Provincïen die zich onder het juk van de overheerser eindelijk hadden vrijgevochten konden op avontuur. Dat avontuur leidde tot verre domeinen en veel rijkdom. Rijkdom voornamelijk als specerijen en goederen. Later begaven De Nederlanden zich pas op de paden van de slavenhandel.
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    dinsdag 20 november 2018 om 00:20
    Dankjewel voor dit historisch inzicht.
    Laat onverlet dat, ondanks het fysiek ontbreken van slaven, de VOC nooit had kunnen floreren zonder geweld en onderdrukking maar dat is inherent aan elk monetair systeem.
    Slavernij gegoten in n geprogrammeerd moreel aanvaardbaar jasje.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    dinsdag 20 november 2018 om 00:38
    Ja en nee. Uiteraard is er sprake geweest van geweld en onderdrukking. Maar de VOC zag nog veel meer dat je meer vliegen vangt met honing dan azijn. Ze lieten zichzelf zelfs bekeren tot het lokale geloof om tot een vreedzame handelsmissie te kunnen komen. In de tussentijd werd de Nederlandse vloot ook ingehuurd om voor andere landen slaven te verhandelen. Dat is dan niet een directe slavenhandel maar wel een hele duidelijke indirecte. Howel het in andere landen gebruikelijk was om ook slaven in huis te halen werd dat dan weer in Nederland als iets ongebruikelijks gezien.

    Sorry, ik dwaal af...
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    dinsdag 20 november 2018 om 00:54
    Nee nee, interessante discussie.

    Blijft wel zuiver manipulatief gedrag om je handelspartner n rad voor de ogen te draaien om ze uit te kunnen persen maar daar is Nederland natuurlijk geen uitzondering op (geweest).
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    dinsdag 20 november 2018 om 01:11
    Dat was dan weer niet waar ik op doelde. Dit heeft er destijds voor gezorgd dat we unieke banden met China maar voornamelijk Japan hadden. En daarin werden geen partijen uitgeperst! Maar we waren wel de enige grootmacht in de wereld die mocht blijven terugkomen.
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    dinsdag 20 november 2018 om 06:23
    Ironisch dat altijd vergeten wordt dat indertijd Arabieren (vanaf Noord Afrika, tot richting Perzie) naar schatting anderhalf miljoen Europeanen in slavernij hadden. Maar het is op dit moment in de mode om vooral blanken op dit vlak aan te pakken. Wat Afrikanen elkaar onderling hebben aangedaan, gaat ook altijd in de doofpot. Wat helemaal vergeten wordt, is dat het liberale blanken zijn die kinderarbeid en slavernij hebben afgeschaft. Vrouwenkiesrecht hebben ingevoerd, sociale voorzieningen tot stand hebben gebracht. Zaken waar men in andere culturen alleen maar van kon dromen.
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    dinsdag 20 november 2018 om 09:23
    Ik kan het wel waarderen hoor. Iemand die de geschiedenis kent, dat en het cultuurhistorisch besef wat erbij hoort zie je helaas nog weinig.

    Neemt niet weg dat ik de opmerking van Nuance alsnog erg misplaatst vind overigens.

    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    maandag 19 november 2018 om 23:25
    Maximaal rendement vandaag! En dat tegen de Duitsers!
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    maandag 19 november 2018 om 23:26
    Heerlijk Duits is dit.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26488
    maandag 19 november 2018 om 23:32
    We verloren jaren met kutspel en nu winnen we met kutspel....t gaat vooruit
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:40
    Isimat kreeg tegen PEC ook een briefje van de assistent zonder medeweten Cocu...
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    dinsdag 20 november 2018 om 12:10
    Overspelen!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Vilhena is dat briefje duidelijk ontgaan. Gelukkig maar. Hij had linker verdedigende middenvelder moeten spelen, maar zijn voorzet kwam van de rechtsbuitenpositie...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    Herendivisie +2003
    dinsdag 20 november 2018 om 04:07
    Kenny T ? Omdat ze hem anders verwarren met Kenny B. ? 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1199
    maandag 19 november 2018 om 23:22
    We hebben de genesis, de verlosser en nu ook de profeet. Als dit geen wk wint weet ik het ook niet meer!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    maandag 19 november 2018 om 23:23
    "Oranje geredt door 3 Feyenoorders en 1 PSV-er, na blamage Ajacieden."
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    maandag 19 november 2018 om 23:26
    Want Promes en van Dijk zijn Feyenoorders... man man man
    Vind ik leuk
    The Iceman +11442
    maandag 19 november 2018 om 23:27
    Gered door een Twentenaar en Groninger.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4202
    dinsdag 20 november 2018 om 07:34
    Groninger??? Willem IIer bedoel je. 10 jaar hier in de jeugd gehobbeld.
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    dinsdag 20 november 2018 om 09:29
    ja, maar een plaatsje in de basis kon die 'trage slungel' bij WII vergeten. Maargoed, ik zal niet klagen. Ik ben ze enorm dankbaar dat ze Van Dijk voor een appel en een ei hebben verpatst.

    Stond bij Groningen trouwens ook wel 's in de aanval en scoorde dan ook wel 's. Bij Celtic werd het wel heel bont (10 goals in 1 seizoen).
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4202
    dinsdag 20 november 2018 om 10:23
    Ik ga niet nog eens verkondigen waarom v dijk niet bij ons is geslaagd... waar je wel gelijk in hebt is dat dat jullie geluk is geweest en dat dat veke miljoenen heeft opgelevert.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11442
    dinsdag 20 november 2018 om 09:49
    Idd, ere wie ere toekomt.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1614
    maandag 19 november 2018 om 23:29
    Het is maar waar je jezelf mee bezig houdt, niet te zeggen dat wat je post je geen lekker gevoel geeft met hoe sommige Ajacieden zich presenteren hier op de forum.

    Just saying dat je nu op hetzelfde niveau begeeft :).
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1199
    maandag 19 november 2018 om 23:30
    Dit jochie duikt daar vrolijk onder hoor.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    dinsdag 20 november 2018 om 00:42
    Rectificatie.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    maandag 19 november 2018 om 23:31
    Dank. Ga je nu voortaan die anderen ook steeds wijzen op hun niveau?

    Fijn.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Trieste hondesnor bende
    Vind ik leuk
    murmur27 +1614
    maandag 19 november 2018 om 23:40
    Sure, neem aan dat je mij nu een goed betaalde baan aanbiedt om dit in kracht te zetten?

    Fijn. :)
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    dinsdag 20 november 2018 om 00:42
    Tja, als je dat niet doet ben je niet veel beter dan die anderen toch?

    Begin eens met die real Mallorca hierboven...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:43
    Wow, goed verhaal, lekker kort ook? Leg eens uit?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:05
    Jij ben echf een triest figuur zonder verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    dinsdag 20 november 2018 om 00:43
    Jij moet niet rijden op de parkeerplaats bij de arena.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:19
    Triest figuurtje
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    dinsdag 20 november 2018 om 18:09
    Dat vond ik nou ook. Waarom neem je dan zijn naam als nick?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:23
    Google eens me naam, dan zie hoevaak die naam voorkomt ipv zo idioot te reageren.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8609
    woensdag 21 november 2018 om 06:47
    Jeetje, je hebt toch niet je maandelijkse probleem?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 08:04
    Volgens mij heb jij die problemen
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    maandag 19 november 2018 om 23:25
    Die Egbers zei trouwens dat de beste 2 landen straks in Portugal gewoon direct geplaatst zijn voor het EK.... Iedereen spreekt elkaar tegen haha
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1199
    maandag 19 november 2018 om 23:26
    Volgens mij niet maar wat weet ik 😂
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    maandag 19 november 2018 om 23:27
    Volgens mij ook niet hehe.. Dacht dat ik het eindelijk op een rijtje had, komt die Egbers weer alles in de war gooien
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1199
    maandag 19 november 2018 om 23:29
    Ach ja houd het spannend, krijgen we nou wel of niet een ticket ? 😂
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    maandag 19 november 2018 om 23:30
    Ik zeg; niet!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:38
    Rechtstreeks geplaatst voor een eventuele play-offticket, ja...
    Ik las dat ook wat Egbers zei, maar dat is dus niet zo...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:25
    Dat moet in braille zijn geschreven.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:25
    Slim gedaan van de hele technische staf. Tuurlijk moet je geluk hebben en dat hadden we. Dit is nog een jonge ploeg in opbouw en ja dan speel je eens een mindere wedstrijd en dan toch nog een resultaat halen is ook knap. Niet te zuur zijn we zijn 1e geworden in een poule met de wereldkampioen en Duitsland die ook nog genoeg goeie spelers heeft.
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    maandag 19 november 2018 om 23:28
    Heerlijk zo’n resultaat..
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    maandag 19 november 2018 om 23:31
    Waarom iedereen zijn voornaam en dan Kenny T ;) Valt me alleen op dat hij vrij diep staat voor iemand met beperkte voetballende kwaliteiten dat is ook gelijk zijn manco ten opzichte van Dumfries.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8110
    maandag 19 november 2018 om 23:34
    Waarschijnlijk heeft hij een strafblad....
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15307
    maandag 19 november 2018 om 23:38
    Laten we eerlijk zijn, ook denzel had het niet gered tegen Sane.
    Remember de wedstrijd tegen Totenham, Son.
    Sane is best wel wat sneller als Son.
    Maar goed Tete is een makkelijke naam, net zoals Blind.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    maandag 19 november 2018 om 23:42
    Ik heb het over de laatste 10 min waar hij wordt doorgeschoven en aanvallend iets moet gaan brengen.
    Ik had hem omgeruild met De Roon die heeft meer voetballende kwaliteiten.
    Verdedigend ten opzichte van Dumfries zullen ze elkaar niet veel ontlopen maar Dumfries heeft iets extra als back ten opzichte van Tete
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15307
    maandag 19 november 2018 om 23:44
    Dat ben ik met je eens.
    Aanvallend heeft dumfries meer in zich.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:33
    Nuance, jij snapt m.
    Vandaag moest de diesel even op gang komen. Tien minuten eerder scoren en t wordt 2-4
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33843
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Een koekje van eigen deeg, jawohl.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:39
    Ik hou van die eerlijkheid!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:41
    Ja man die briefje man.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 20 november 2018 om 00:24
    Wat een verandering in veldbezetting wel niet teweeg kan brengen. Elke speler is op voorhand goed voorgelicht over zijn direct tegenstander maar als dan alles word omgegooid zorgt dat voor grote verwarring.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:25
    Geloel
    Pakt toevallig goed uit.
    Begin met n normale, betere, sterke basis.
    Voetbal is niet zo moeilijk!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4202
    dinsdag 20 november 2018 om 07:37
    Geloel,

    2 spelers waren niet fit. Dasrom zijn ze niet opgesteld. Raar he?
    Voetbal is niet zo moeiljk
    Vind ik leuk
    Andre As +3048
    dinsdag 20 november 2018 om 05:17
    Koeman liet tijdens de rust weten dat hij meer verwachtte van zijn spelers. "Ik heb gezegd: als we 2-1 maken, maken we ook 2-2. Maar dan moet je wel beter voetballen en scherper zijn."

    "Dat briefje kreeg ik van Dwight Lodeweges en Kees van Wonderen."

    Het vak van bondscoach is dan wel erg simpel. Dat kunnen 17 miljoen Nederlanders. ;-)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    dinsdag 20 november 2018 om 06:23
    R.K. My man 👍🏻
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:28
    ach Kenny hoefde niks te veranderen stond al 80 minuten veels te diep en sjokte terug....wat was die slecht
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:32
    Dat briefje gaat de wereld rond hahaha!
    Daar kan geen WhatsApp tegenop hahaha!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws