De Mos: 'Depay kwam erbij als nummer tien. En ik vond Blind erg belangrijk'

    De Mos: 'Depay kwam erbij als nummer tien. En ik vond Blind erg belangrijk'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 23:46ma 19-11-2018 om 23:46

    De blessure van Oranje-debutant Javairo Dilrosun kwam het Nederlands elftal niet slecht uit, meent Aad de Mos. De Hertha BSC-aanvaller moest een krappe twintig minuten na zijn invalbeurt zelf weer het veld ruimen en werd vervangen door Luuk de Jong.

    Duitsland had toen verzuimd om Oranje op een grotere achterstand te zetten, waardoor de mannen van bondscoach Ronald Koeman nog uitzicht hadden op een resultaat. "Met De Jong erbij ga je dan automatisch wat opportunistischer spelen. Depay kwam erbij in een nummer tien-rol. En Blind vond ik ook erg belangrijk. Die bleef heel rustig in de opbouw", vertelt De Mos aan Voetbal International.

    Koeman durfde zelfs aanvoerder Virgil van Dijk naar voren te sturen en zag de centrale verdediger voor 2-2 zorgen. Oranje had vrijwel de hele wedstrijd niets in te brengen, maar wist er toch nog een comeback uit te persen. "Maar dat zit wel een beetje in dit elftal opgesloten: dat ze de underdog zijn en dat het niet loopt, maar dat ze toch nog een resultaat halen. Dat hadden ze ook tegen Portugal en Italië." In juni wacht de finaleronde van de Nations League. "Ze zijn ook niet kansloos tegen Engeland, Portugal en Zwitserland, denk ik."

    Poll

    Gaat Oranje de finaleronde van de Nations League winnen?

    (1844 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 23:49
    Blind deed het beter dan zijn clubgenoten, opvallend...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:50
    Ook beter dan Dumfries en Bergwijn ... 😉
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:53
    Ik vond het gek dat, omdat Bergwijn geblesseerd was, Koeman ook Dumfries aan de kant hield. Of wilde Dumfries niet zonder zijn mattie Bergwijn spelen en hebben we een nieuwe kabel? Of gaan we het nu glasvezel noemen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:12
    De kabel zong vroeger het volkslied niet mee, nu zong iedereen mee...
    Vind ik leuk
    Mr bien +4045
    dinsdag 20 november 2018 om 07:34
    Die werden gewoon gespaard voor Zaterdag
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2061
    dinsdag 20 november 2018 om 09:19
    Denk dat Koeman het heeft gedaan omdat Sane een ander soort aanvaller is dan verdedigende mid Matuidi. Als je dan naar het profiel kijkt van je backs, is Tete normaal gezien de iets betere verdediger van de 2.

    Dat hij vervolgens zo slecht speelt, kan je van te voren ook niet weten.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:50
    Geintje ...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:51
    Tsja het is maar hoe je het interpreteert. De Jong voorkwam met een zeer sterke ingreep het derde doelpunt van De Duitsers.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:51
    Dat weer wel, deed hij heel goed...
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    dinsdag 20 november 2018 om 00:11
    En hij zet zich 100% in, ook al loopt het niet. Doen ze trouwens bijna allemaal, doet Koeman toch goed.
    Als je ziet hoe F de Jong juicht bij de 2-2 zie je die beleving.
    De Roon en Blind het sterkste bij Oranje. Cillessen matig en Tete slecht. Rest 5,5 - 6 je. Vilhena goeie invalbeurt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    Gordito +823
    dinsdag 20 november 2018 om 03:14
    Je vergeet de Ligt. Speelde een zeer matige pot. Stond bij beide tegentreffers te schutteren. Wordt mijns insziens teveel opgehemeld. Moet eerst constanter presteren in grote wedstrijden.
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    dinsdag 20 november 2018 om 09:07
    Die speelde niet goed inderdaad.

    Maar ik vind dat ook niet zo gek. Hij (overigens meerdere spelers) worden inderdaad snel opgehemeld, maar ook snel weer afgebrand. Hij heeft toch een aantal goede wedstrijden gespeeld bij het NL elftal en bij Ajax. Nu speelt hij een mindere wedstrijd en kan hij er niks meer van volgens een aantal.

    Hetzelfde als met het hele NL elftal trouwens, laatste wedstrijden was het geweldig, 1 mindere wedstrijd tegen een goed spelend Duitsland (eerste helft) en we kunnen er niks meer van.

    Het hoort een beetje bij het voetballen, dat ophemelen en afbranden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 09:38
    Als je slecht speelt en toch 2-2 als eindresultaat Weet te halen na een 2-0 achterstand ben je juist heel goed bezig. In het verleden had je ook dit soort wedstrijden alleen werd er toen verloren, die tijd is hopelijk voorbij en komen er mooie Oranje tijden aan!
    Vind ik leuk
    Ari as +290
    dinsdag 20 november 2018 om 17:33
    Na dat juichen was Frenkie zeker weer 5 miljoen duurder?
    Vind ik leuk
    HJR +8354
    dinsdag 20 november 2018 om 17:35
    Het maakt mij niet uit hoeveel die waard is of oplevert. Zolang hij maar goed speelt bij Ajax. En met oog op Nederlands elftal verstandige keus maakt in de toekomst.
    Snap niet waarom jij over geld begint??
    Vind ik leuk
    Ari as +290
    dinsdag 20 november 2018 om 17:38
    Volgens mij snap jij wel meer niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:51
    Maar goed ... erg slecht vandaag ... Dumfries en Bergwijn werden gemist.

    Totale offday ... punt gepakt en door.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:53
    Wat eng, Rat, ik ben het vandaag met jou eens...
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:55
    😂
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:54
    Ik denk geen off-day. Die Duitsers zaten er de eerste helft gewoon keihard op. Ze waren veel beter dan de Fransen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:02
    De Duitsers waren gewoon heel goed, zochten de vrije ruimte goed op, snelheid, positiewisselingen. Nederland bleef geloof houden, dat heeft Nederland gered...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:26
    De Duitsers waren goed doordat Tete speelde. Daardoor iedere keer een vrije man omdat Tete keer op keer te laat was. Daar komt ook de 1-0 door al had De Ligt daar beter positie kunnen kiezen waardoor hij het duel aan kon gaan voordat Werner schoot. Tete had ook geen diepgang in zijn spel stond bij iedere aanname met zijn gezicht naar de eigen goal. Speelde eigenlijk zoals Blind altijd speelt. Volgende keer Dumfries dus weer opstellen met of zonder Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Gerro +7487
    dinsdag 20 november 2018 om 00:16
    De Duitsers speelde in eigen huis en daar gaan er maar weinig weg met een goed resultaat.Daarnaast ook bij duitsland veel verniewing binnen de basis als je het vergelijkt met de basis van het wk. Die willen zich ook allemaal bewijzen en hadden tov Nederland ook niets meer te verliezen. Maar wat een geweldige comeback van Oranje.
    Vind ik leuk
    RenW +847
    dinsdag 20 november 2018 om 00:17
    Ik lees niets van de Blind haters?
    Vind ik leuk
    Gordito +823
    dinsdag 20 november 2018 om 03:17
    Je krijgt het commentaar wat je verdient. Zijn dus geen Blind haters maar voetbalkenners. ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 03:18]
    Vind ik leuk
    Gordito +823
    dinsdag 20 november 2018 om 03:19
    Je krijgt het commentaar wat je verdient. Zijn dus geen Blinf haters maar voetbalkenners. ;-)
    Vind ik leuk
    Echt? +4149
    dinsdag 20 november 2018 om 07:15
    Wat wil je horen over dat overschatte voetballertje?
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    dinsdag 20 november 2018 om 00:14
    Bergwijn wat minder maar dumfries zeker.
    Vind ik leuk
    Swout +1138
    dinsdag 20 november 2018 om 03:34
    Het is gewoon heel simpel. Met Blind in je elftal pak je punten in Europa!
    Vind ik leuk
    Echt? +4149
    dinsdag 20 november 2018 om 07:16
    Klopt, jij bent heel simpel
    Vind ik leuk
    Swout +1138
    dinsdag 20 november 2018 om 08:47
    zegt de jongen die leeft van een Wajong
    Vind ik leuk
    Sytz +3586
    maandag 19 november 2018 om 23:49
    Ah ik zie dat orakel Aad weer met statements komt zeg!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:50
    Blind was gewoon prima weer.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1190
    maandag 19 november 2018 om 23:55
    Op het einde in mijn ogen toch iets té rustig
    Vind ik leuk
    SanKev +859
    dinsdag 20 november 2018 om 00:00
    Tegen Portugal waren ze naar ik mij herinner toch behoorlijk sterk.
    Vind ik leuk
    Ben +142
    dinsdag 20 november 2018 om 00:14
    Het wordt voor koeman een hele klus om vervangers te vinden voor tete, cilissen en blind. Het was een ramp...
    Vind ik leuk
    RenW +847
    dinsdag 20 november 2018 om 00:18
    Blind? Man van de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    dinsdag 20 november 2018 om 00:27
    Blind is niet rustig in de opbouw, maar gewoon traag! Die de Mos snap er echt niks van
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:27
    Populair Gelul v d Mos!
    Duitsers in normale doen hadden dit nooit toegelaten.
    Start met sterke basis Koeman!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 04:15
    Aadje altijd aandacht...het zou je vader maar zijn ofzo..wat een karikatuur is dat zeg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 06:26
    Blind speelde wederom een prima pot
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 06:57
    Dat deze man nog de ruimte krijgt om zijn mening te geven......
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:15
    Tete was de swakste schakel. Keer op keer behoudens twee verdedigende acties werd deze jonge man overlopen door hun linkerkant. Men zegt ook een team is zo sterk als de zwakste schakel en dat was duidelijk een klein 3tje. Punt gestolen op zijn Duits en groepswinnaar dus verder geen klachten. Resultaat is wat de boeken in gaat. Kampioen wordt je door resultaat te boeken in slechte wedstrijden. Toch nog een Kleine kanttekening cillessen had die eerste goal tegen moeten houden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws