Tete: 'Net als twee seizoenen geleden met Ajax, ook toen was het niet best'

    Tete: 'Net als twee seizoenen geleden met Ajax, ook toen was het niet best'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 10:22di 20-11-2018 om 10:22

    Kenny Tete dacht maandagavond in Gelsenkirchen even terug aan de kwartfinale van de Europa League in het seizoen 2016/17. Destijds ontsnapte de vleugelverdediger met Ajax op wonderbaarlijke wijze aan een nederlaag. Met Oranje beleefde Tete een déjà vu. 

    "Het positieve gevoel overheerst uiteraard. We hebben ons geplaatst voor de finaleronde van de Nations League. Dáár gaat het om, net als twee seizoenen geleden met Ajax. Ook toen was het niet best, maar we plaatsten ons wel. Ja, dat schoot net wel even door mijn hoofd", zei de rechtsback van Olympique Lyon in gesprek met ELF Voetbal Magazinedirect na afloop van de 2-2. Door die remise kroonde Oranje zich maandag tot winnaar van Nations League-groep A1. 

    Over zijn moeizame situatie in Frankrijk wilde Tete niet al te veel kwijt. "Of ik komende vrijdag tegen Saint-Etienne speel? Geen flauw idee. Ik heb daar geen invloed op, net als in mijn laatste seizoen bij Ajax. Ik kan wel over mijn situatie blijven praten, maar daar heb ik geen zin in. Dan praat ik mezelf alleen maar een complex aan."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 10:23
    Gewoon je best doen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29650
    dinsdag 20 november 2018 om 11:38
    Sympathieke knul, maar had natuurlijk niks te zoeken in de basis gisteren. Miste mega veel wedstrijdritme en had bijna geen aanvallende intenties. Kreeg tevens niet veel verdedigend bijval ban promes, zoals je dat wel ziet bij Bergwijn en Dumfries.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 10:23
    Die jonge kan beter weg gaan bij Lyon. Want ik kan je nu al verzekeren dat dat niks meer gaat worden.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2684
    dinsdag 20 november 2018 om 10:25
    Nooit meer opstellen, man wat is die slecht
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 10:26
    Inderdaad. Speelde echt slecht. Dumfries is nummer 1 voor die positie.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 20 november 2018 om 10:34
    Nu zeker wel, Tete moet ook gewoon veel meer aan spelen toekomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:37
    Tete naar ac milan
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 20 november 2018 om 10:41
    Als hij daar aan spelen toekomt..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    dinsdag 20 november 2018 om 10:49
    Slangenkuil. Helemaal als je als niet gearriveerde speler komt aanzette.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 12:30
    Raiola had mijn reactie gezien hh
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 10:40
    Ook dat inderdaad.
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    dinsdag 20 november 2018 om 11:30
    Aanvallend altijd een drama gevonden. Zodra hij over de middenlijn komt is hij waardeloos. En zijn verdedigende acties zijn vaak zijn eigen fouten die hij moet oplossen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 20 november 2018 om 11:36
    Dumfries schat ik, nu zeker, ook hoger in.
    Die blijft maar gaan en voegt aanvallend zeker meer toe, daar heb je gelijk in.
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    dinsdag 20 november 2018 om 11:47
    Dumfries oogt ook veel scherper. Tete vind ik altijd zo dromerig overkomen. Veel te bleu.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 20 november 2018 om 11:50
    Komt ook zeker door het gebrek aan wedstrijdritme, dus ook een les voor Koeman.
    Vind ik leuk
    3Bier +10887
    dinsdag 20 november 2018 om 10:39
    In ieder geval niet mee oproepen als hij niet speelt. Hij kan heus wel wat maar gisteren was dramatisch. Geen wedstrijd ritme, geen vertrouwen en dan volle bak tegen Sané. Dat mag niet.
    Overigens moet ook Cilissen snel gaan spelen bij Barca. Zag er ook ongelukkig uit bij die goals gisteren.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 20 november 2018 om 11:49
    Denk dat het ook een goede les voor Koeman is geweest.
    Dumfries is de nummer 1 rechtsback, en als je voor back-up geen speler hebt die elke week speelt dan wordt het lastig.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4685
    dinsdag 20 november 2018 om 10:27
    Toen hij bij ajax mocht vertrekken en toen ie bij Lyon op de bank kwam, beide keren zei ik tegen mijn PSV vrienden die moeten ze goedkoop op proberen te halen. Die jonge heeft snelheid, mentaliteit en een gruwelijke tackle. Maar gisteren wederom door de mand gevallen, tuurlijk niet wedstrijd fit maar dan moet de bondscoach hem ook niet selecteren. Persoonlijk hoe goei ventje ik het ook vind had ik hem na 25 min gewisseld en voorlopig niet meer opgeroepen. Ik adviseer hem een stap naar FC Basel of Freiburg ofzo even opnieuw beginnen, bij Lyon gaat het niet meer gebeuren helaas. Toch jammer want in potentie betere voetballer dan dumfries ook al is dumfries PSVer.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 10:30
    Mee eens. Maar Dumfries heeft wel andere kwaliteiten die veel waard zijn. Onverzettelijkheid, een enorme drive en hij is fysiek behoorlijk sterk.

    Bij Heerenveen zag je dat al en hij laat het bij Psv en oranje ook gewoon zien.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29650
    dinsdag 20 november 2018 om 11:39
    Ik ben blij dat je door de prestaties van Oranje hier ook meer verbroedering ziet tussen psv- en Ajax-supporters. Laten we doen lijn doortrekken
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 11:41
    Voor mij heeft dat weinig te maken met Oranje hoor. Ik ben voetballiefhebber en als iets slecht is zeg ik het maar als het goed is zeg ik het ook.

    Ik ben hier om over voetbal te ouwehoeren en niet om andere clubs of spelers van andere clubs af te branden. 😅
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29650
    dinsdag 20 november 2018 om 13:13
    Dat is het zeker. Alleen als ze een oranje shirt aan hebben dan zijn Frenkie, Steven, Matthijs en Dumfries van 'ons allemaal', maar in hun clubtenue is het toch vaak zij en wij...

    Net zoals je op EK's en WK's ziet dat Oranje toch verbroedert, ongeacht clubhaat/clubliefde.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 13:21
    Klopt ook wel maar ik vind het wel vreemd. Het hele jaar zijn bepaalde spelers slecht en dan bij Oranje zijn ze opeens wel goed. 😋
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    dinsdag 20 november 2018 om 12:17
    Zonde van z'n kwaliteit ,hij zit in een zware dip want slecht is tete niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:28
    Je hebt gisteren kunnen zien dat hij te kort komt voor de top en subtop. Gewoon een klein clubje in engeland of duitsland is voor hem het maximale. Verdededigend gaat het nog maar voetballend is het niet veel.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21431
    dinsdag 20 november 2018 om 10:28
    In potentie een goede back echter bank bij Lyon heeft hem slecht gedaan. Tijd om te verkassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:32
    Spanje bijvoorbeeld. Sevilla? Het is inderdaad een goede back. Gisteren was die echter wel niet best. Waarschijnlijk door het gebrek aan wedstrijd ritme.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6789
    dinsdag 20 november 2018 om 13:04
    Nee, het wordt lastig voor Tete om een nieuwe club te vinden. Zelfs bij een kleine club als Bournemouth spelen ze met opkomende backs. Die jongen is hopeloos ouderwets.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1464
    dinsdag 20 november 2018 om 22:00
    Bij Ajax heeft de bank hem ook geen goed gedaan, bij Lyon dus ook weer niet.
    Welke volgende club gaat meneer Tete nu als basisspeler aan de slag of wordt het daar ook weer banken.
    Die jongen moet eens gaan nadenken waarom hij steeds op de bank terecht komt. Zien al die trainers het dan verkeerd???
    Vind ik leuk
    rexxo +2826
    dinsdag 20 november 2018 om 10:31
    Het niveau van Oranje gaat omhoog en dan horen dit soort spelers af te vallen. Zijn sliding ziet er vaak spectaculair maar voetballend en qua snelheid is het zeer matig. Zonder spelritme blijft er vrij weinig over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:33
    Hij heeft genoeg snelheid. En is een prima back. Alleen voetballend is het wat minder. Gisteren kon je wel zien dat wedstrijd ritme wel degelijk telt.
    Vind ik leuk
    3Bier +10887
    dinsdag 20 november 2018 om 10:36
    Hij heeft de beste sliding van alle verdedigers in Oranje maar een echt goede verdediger heeft geen sliding nodig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    dinsdag 20 november 2018 om 10:47
    Er zal er ook een tussen de amateurs lopen met een goede sliding. Er is meer nodig dan een goede sliding!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    3Bier +10887
    dinsdag 20 november 2018 om 10:51
    Precies!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 10:31
    Niet bepaald een pot gespeeld waarmee hij zijn trainer bij Lyon het erg moeilijk gaat maken om te kiezen.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 10:41
    Eerst wedstrijdfit worden waar dan ook. En dan is hij overal zeer bruikbaar!. Vind het nog steeds jammer, maar wel begrijpelijk dat hij weg is bij ons aller Ajax!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    dinsdag 20 november 2018 om 10:45
    Zwakker schakel, staat stil en zit vaak niet eens op de bank bij Lyon.


    Niet meer oproepen!
    Vind ik leuk
    Oeb +215
    dinsdag 20 november 2018 om 10:50
    Zon heel goede back is ie helemaal niet hoor,pure middelmaat. En dat laat ie al heel lang zien ook. Bij ajax gewogen en te licht,bij Lyon gewogen en te licht,en bij Oranje voor deze wedstrijd ook al gewogen en toen ook al te licht. Snap niet dat Koeman m geselcteerd heeft.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1148
    dinsdag 20 november 2018 om 10:51
    Tete is niet slecht, hij heeft gewoon geen wedstrijd ritme. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Cillissen. Ik meen dat er ooit gesteld werd dat spelers die niet regelmatig speelden, niet geselecteerd werden voor het nationale team.

    Of je het er nu eens of oneens mee bent, ik meen dat ik gisterenavond wel gezien te hebben waarom dat ooit door een bondscoach gesteld werd.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34581
    dinsdag 20 november 2018 om 11:55
    Ik zou zoet en dumfries hebben opgesteld, spelers die ritme hebben.

    Heb je meer aan.
    Vind ik leuk
    rexxo +2826
    woensdag 21 november 2018 om 13:17
    Jij wilt de situatie van Tete vergelijken met die van Cillessen.
    Jasper is beter als zijn vervanger en Tete niet, of vind jij dat die onzekere Zoet moet gaan keepen in Oranje?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    dinsdag 20 november 2018 om 11:05
    Tete naar Feyenoord, is dat geen idee?
    Vind ik leuk
    rexxo +2826
    dinsdag 20 november 2018 om 11:09
    En Mark Rutte in het witte huis is dat geen idee?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34581
    dinsdag 20 november 2018 om 11:55
    Zou mooi zijn, maar gaat never ever gebeuren.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1148
    dinsdag 20 november 2018 om 18:05
    Ik weet niet zo net of het op dit moment wel een aanwinst voor Feyenoord zou zijn.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +553
    dinsdag 20 november 2018 om 11:25
    Hij heeft helaas nog niet bijgeleerd, maakte 2 jaar geleden dezelfde fouten bij ajax...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34581
    dinsdag 20 november 2018 om 11:54
    Deze man even niet meer oproepen.
    Vind ik leuk
    renemar +592
    dinsdag 20 november 2018 om 11:59
    Tete kan er helemaal niks van. Verdedigend gaat het nog wel maar als hij de bal heeft weet hij niet wat hij ermee moet doen. Alleen balletjes breed en terug. Wat een armoede. Ongelooflijk dat Koeman zo'n amateur selecteert. Een beetje back van een hoofdklasser heeft meer opbouwende kwaliteit en technisch vermogen dan deze niksnut.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:22
    NOOIT MEER OPSTELLEN. IK GA VOOR DUMFRIES.
    Vind ik leuk
    Basik013 +489
    dinsdag 20 november 2018 om 12:50
    OKE!
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1464
    dinsdag 20 november 2018 om 22:04
    Tete kan alleen maar harde tackles uitvoeren, maar voetballend heb je er weinig aan.

    Dat hebben nu onderhand genoeg trainers gezien lijkt me, en dan vraag ik me af om wat voor reden deze jongen geselecteerd wordt bij het Nederlands Elftal??
    Heeft nergens een basisplek?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws