'Angelino was positioneel en verdedigend heel matig, hij deed maar wat-ie wilde'

'Angelino was positioneel en verdedigend heel matig, hij deed maar wat-ie wilde'

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 11:13di 20-11-2018 om 11:13

Inmiddels is Angelino niet meer weg te denken uit het eerste elftal van koploper PSV, maar voormalig NAC Breda-trainer Stijn Vreven had niet zo lang geleden nog het nodige aan te merken op de Spaanse back. Vreven vond Angelino 'positioneel en verdedigend heel matig'. 

Dat vertelt de Belg in gesprek met BN DeStem. Angelino speelde in het seizoen 2017/18 op huurbasis in het Rat Verlegh Stadion. "Angeliño heeft intrinsiek hoogstaande kwaliteiten, maar in het begin was hij positioneel en verdedigend heel matig. Hij deed maar een beetje wat hij wou", aldus Vreven.

"Hij stond niet open voor verbeteringen en kritiek. Met z'n allen hebben we ongelooflijk hard gewerkt om die jongen beter te maken. Uiteindelijk heeft City hem voor veel geld kunnen verkopen aan PSV."

De Eindhovenaren betaalden in juni naar verluidt zo'n vijf miljoen euro voor Angelino. De linkspoot stond dit seizoen zeventien keer in de basis bij PSV. Hij leverde drie assists. Angelino debuteerde daarnaast eerder dit jaar bij Jong Spanje. 

Lees meer over:EredivisiePSVNAC Breda

Poll

Gaat Angelino de Europese top halen?

(1836 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +94679
dinsdag 20 november 2018 om 11:19
Volgens mij deed Vreven het indiaantje maar wat.
Vind ik leuk
PinPelado +2022
dinsdag 20 november 2018 om 11:25
Whaha dus zij hebben hem beter gemaakt zodat City hem kon verkopen voor miljoenen :), grappig.
Vind ik leuk
Smithsonian +41056
dinsdag 20 november 2018 om 11:26
Hij schreeuwde veel en werd vaak weg gestuurd, dat waren zijn hoogtepunten.

Maar hij heeft ze er wel in gehoude, maaar ze hadden een beter elftal.

Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:31
Ja die Vreven heeft er wel echt kijk op.
Vind ik leuk
lange076 +275
dinsdag 20 november 2018 om 13:17
En volgens mij roep jij maar wat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
dinsdag 20 november 2018 om 14:16
Nee, ik ben geen roeptoeter. Ik ben er een met een eigen en zeer sterke mening. Mijn mening is dat Van Bommel 't tegendeel bewijst.

Hij stond/staat er zelfs gelijk!
Vind ik leuk
lange076 +275
dinsdag 20 november 2018 om 14:23
En hieruit moet ik opmaken dat Vreven maar iets deed.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
dinsdag 20 november 2018 om 14:40
Die deed sowieso maar iets. Als hij nadacht dan werd hij niet zo vaak weggestuurd. En dat gedrag had dan ook niet aan de orde geweest. Wees blij met van der Gaag, dat is een verademing tegenover die schreeuwende indiaan.

Bij de top wordt er nog meer positioneel van je verwacht. Dat doet ie meer dan prima.
Vind ik leuk
peesjeevee +3246
dinsdag 20 november 2018 om 11:19
Top aankoop!
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:12
Als je tegen een Zuid-Amerikaan schreeuwt loopt hij geen stap harder.
Daarom werd Steevens ook weggestuurd bij PSV met zijn Zuid-Amerikanen...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:22
Sinds wanneer ligt Spanje eigenlijk in Zuid-Amerika..? :D
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1710
dinsdag 20 november 2018 om 12:26
Omgekeerde kolonisatie
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:44
Foutje, Spanjaarden zijn nog moeilijker...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:53
Hm... matige redding ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:55
Hahaha ik snap je punt. Kon het even niet laten dit klein grapje te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:58
We zijn er hier voor het vermaak...
Vind ik leuk
Echt? +5257
dinsdag 20 november 2018 om 11:20
Denk dat Stijn Vreven er niet zo heel veel verstand van heeft. Ik zou ook niet naar die gek luisteren.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 11:41
Veel spelers hebben een goede gids nodig. Vreven moet naar zichzelf kijken, meneer weer-naar-de-tribune-gestuurd Vreven. Angeliño werd door zijn ploeggenoten besmet en die ziekte heette matigheid.
Vaak zie je spelers groeien binnen een beter team...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 11:45
Echt ?
Vind ik leuk
DBCooper +242
dinsdag 20 november 2018 om 11:20
Dit is me toch een lekker voetballertje, Pwhoaah
Vind ik leuk
pietprecies +10262
dinsdag 20 november 2018 om 13:42
Het is maar waar je op valt
Vind ik leuk
ajaksiet +1056
dinsdag 20 november 2018 om 11:22
Vreven heeft er erg veel verstand van......Angelino een van de beste backs in de eredivise!
Vind ik leuk
rinirat +3231
dinsdag 20 november 2018 om 11:23
Het is nog steeds voetballend matig en verdedigend zwak ,echt heeft een goede drive voor uit.
Vind ik leuk
DBCooper +242
dinsdag 20 november 2018 om 11:33
He Rinirat,

Er zit nog wat stront in je ogen.

Groetjes,
Vind ik leuk
rinirat +3231
dinsdag 20 november 2018 om 12:10
Ik heb geen roze bril ,ik zie ook veel internationale belangstelling hij
Hij doet het zo goed hahahahah
Vind ik leuk
Zultkop +6367
dinsdag 20 november 2018 om 11:23
Aldus Stijnke Vreven, toptrainert.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4568
dinsdag 20 november 2018 om 11:23
Geweldenaar!
Vind ik leuk
Smithsonian +41056
dinsdag 20 november 2018 om 11:24
Haha veel geld, 5 miljoen is voor city een tientje.
Vind ik leuk
PinPelado +2022
dinsdag 20 november 2018 om 11:27
Maar voor PSV veel geld. Dus voor PSV blijft het een dure aankoop.
Vind ik leuk
Smithsonian +41056
dinsdag 20 november 2018 om 11:52
Uiteindelijk heeft City hem voor veel geld kunnen verkopen aan PSV."

Ging nou ff over city
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 13:14
Maar wel een goede aankoop
Vind ik leuk
AllAdIn +22345
dinsdag 20 november 2018 om 11:26
Misschien lullig voor Vreven, maar ik denk dat Angelino meer aanneemt van Bommel dan van Vreven.

Dat ventje doet het nu best goed bij PSV, en die 5 miljoen is eigenlijk een fooi..
Vind ik leuk
yuuup +10350
dinsdag 20 november 2018 om 11:26
Die wil gewoon even een schouderklopje. Bij deze.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
dinsdag 20 november 2018 om 11:36
Stijntje heeft dan ook totaal geen kijk op voetbal. Dat is wel gebleken.

De schreeuwlelijkerd
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
dinsdag 20 november 2018 om 11:38
Was Angelino maar een nederlander.

Hij is precies de linksback die in het nederlands elftal ontbreekt
Vind ik leuk
Maan88 +6489
dinsdag 20 november 2018 om 11:40
Krankzinnige ontwikkeling doorgemaakt. Denk dat het niet lang zal duren voordat hij in Spanje 1 gaat spelen nu dat Spanje niet draait en ook al wat ouder wordt. Verjonging nodig zoals bij oranje en Duitsland. Ik denk dat hij beter wordt dan Alba. Ik zie hem uiteindelijk wel bij bayern of barca terecht komen
Vind ik leuk
Hvdp +1570
dinsdag 20 november 2018 om 12:28
spanje heeft drie geweldige backs
gaat echt niet gebeuren
Vind ik leuk
bombaste +482
dinsdag 20 november 2018 om 12:11
Denk ook niet dat je als topvoetballer ongelofelijk geïnspireerd wordt bij een club als NAC om het beste uit jezelf te halen
Vind ik leuk
stratumseind +191266
dinsdag 20 november 2018 om 12:31
Angelino is un baasje . Geweldige aanwinst vur ons mooie psv
Vind ik leuk
Nummer12 +43
dinsdag 20 november 2018 om 12:42
Vreven is een rare kerel , maar heeft hier zeker gelijk positionering is vaak ook erg matig en verdedigend al helemaal.
Is redelijk snel en een goede voorzet maar meer niet. Zo vind ik tagliafico 2 klassen beter en ik denk dat Angelino bij Ajax dan ook. Niet in de basis zou staan en ik betwijfel zelfs of hij haps ( fit ) eruit zou spelen. Dat zoveel mensen hier denken dat Hij de top gaat halen is krankzinnig en gebaseerd op een handvol goede
Wedstrijden in de ED.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:55
In een van zijn eerste interviews als PSV'er had Angelino het er ook over dat hij verdedigen niet echt zijn ding vond. Dat zal bij NAC niet anders zijn geweest.
Maar waar Vreven blijkbaar geen snaar wist te raken, daar heeft Angelino bij PSV heel snel begrepen dat hij op dit niveau niet meer weg kon komen met uitsluitend naar voren rennen en een voorzet geven.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 21:15
Meest overschatte verdediger van de eredivisie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws