'Angelino was positioneel en verdedigend heel matig, hij deed maar wat-ie wilde'

    'Angelino was positioneel en verdedigend heel matig, hij deed maar wat-ie wilde'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 11:13di 20-11-2018 om 11:13

    Inmiddels is Angelino niet meer weg te denken uit het eerste elftal van koploper PSV, maar voormalig NAC Breda-trainer Stijn Vreven had niet zo lang geleden nog het nodige aan te merken op de Spaanse back. Vreven vond Angelino 'positioneel en verdedigend heel matig'. 

    Dat vertelt de Belg in gesprek met BN DeStem. Angelino speelde in het seizoen 2017/18 op huurbasis in het Rat Verlegh Stadion. "Angeliño heeft intrinsiek hoogstaande kwaliteiten, maar in het begin was hij positioneel en verdedigend heel matig. Hij deed maar een beetje wat hij wou", aldus Vreven.

    "Hij stond niet open voor verbeteringen en kritiek. Met z'n allen hebben we ongelooflijk hard gewerkt om die jongen beter te maken. Uiteindelijk heeft City hem voor veel geld kunnen verkopen aan PSV."

    De Eindhovenaren betaalden in juni naar verluidt zo'n vijf miljoen euro voor Angelino. De linkspoot stond dit seizoen zeventien keer in de basis bij PSV. Hij leverde drie assists. Angelino debuteerde daarnaast eerder dit jaar bij Jong Spanje. 

    Lees meer over:EredivisiePSVNAC Breda

    Poll

    Gaat Angelino de Europese top halen?

    (1834 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90968
    dinsdag 20 november 2018 om 11:19
    Volgens mij deed Vreven het indiaantje maar wat.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1936
    dinsdag 20 november 2018 om 11:25
    Whaha dus zij hebben hem beter gemaakt zodat City hem kon verkopen voor miljoenen :), grappig.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    dinsdag 20 november 2018 om 11:26
    Hij schreeuwde veel en werd vaak weg gestuurd, dat waren zijn hoogtepunten.

    Maar hij heeft ze er wel in gehoude, maaar ze hadden een beter elftal.

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:31
    Ja die Vreven heeft er wel echt kijk op.
    Vind ik leuk
    lange076 +212
    dinsdag 20 november 2018 om 13:17
    En volgens mij roep jij maar wat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    dinsdag 20 november 2018 om 14:16
    Nee, ik ben geen roeptoeter. Ik ben er een met een eigen en zeer sterke mening. Mijn mening is dat Van Bommel 't tegendeel bewijst.

    Hij stond/staat er zelfs gelijk!
    Vind ik leuk
    lange076 +212
    dinsdag 20 november 2018 om 14:23
    En hieruit moet ik opmaken dat Vreven maar iets deed.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    dinsdag 20 november 2018 om 14:40
    Die deed sowieso maar iets. Als hij nadacht dan werd hij niet zo vaak weggestuurd. En dat gedrag had dan ook niet aan de orde geweest. Wees blij met van der Gaag, dat is een verademing tegenover die schreeuwende indiaan.

    Bij de top wordt er nog meer positioneel van je verwacht. Dat doet ie meer dan prima.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2063
    dinsdag 20 november 2018 om 11:19
    Top aankoop!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:12
    Als je tegen een Zuid-Amerikaan schreeuwt loopt hij geen stap harder.
    Daarom werd Steevens ook weggestuurd bij PSV met zijn Zuid-Amerikanen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:22
    Sinds wanneer ligt Spanje eigenlijk in Zuid-Amerika..? :D
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1460
    dinsdag 20 november 2018 om 12:26
    Omgekeerde kolonisatie
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:44
    Foutje, Spanjaarden zijn nog moeilijker...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:53
    Hm... matige redding ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:55
    Hahaha ik snap je punt. Kon het even niet laten dit klein grapje te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:58
    We zijn er hier voor het vermaak...
    Vind ik leuk
    Echt? +3906
    dinsdag 20 november 2018 om 11:20
    Denk dat Stijn Vreven er niet zo heel veel verstand van heeft. Ik zou ook niet naar die gek luisteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:41
    Veel spelers hebben een goede gids nodig. Vreven moet naar zichzelf kijken, meneer weer-naar-de-tribune-gestuurd Vreven. Angeliño werd door zijn ploeggenoten besmet en die ziekte heette matigheid.
    Vaak zie je spelers groeien binnen een beter team...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:45
    Echt ?
    Vind ik leuk
    DBCooper +245
    dinsdag 20 november 2018 om 11:20
    Dit is me toch een lekker voetballertje, Pwhoaah
    Vind ik leuk
    pietprecies +7590
    dinsdag 20 november 2018 om 13:42
    Het is maar waar je op valt
    Vind ik leuk
    ajaksiet +542
    dinsdag 20 november 2018 om 11:22
    Vreven heeft er erg veel verstand van......Angelino een van de beste backs in de eredivise!
    Vind ik leuk
    rinirat +2917
    dinsdag 20 november 2018 om 11:23
    Het is nog steeds voetballend matig en verdedigend zwak ,echt heeft een goede drive voor uit.
    Vind ik leuk
    DBCooper +245
    dinsdag 20 november 2018 om 11:33
    He Rinirat,

    Er zit nog wat stront in je ogen.

    Groetjes,
    Vind ik leuk
    rinirat +2917
    dinsdag 20 november 2018 om 12:10
    Ik heb geen roze bril ,ik zie ook veel internationale belangstelling hij
    Hij doet het zo goed hahahahah
    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    dinsdag 20 november 2018 om 11:23
    Aldus Stijnke Vreven, toptrainert.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3427
    dinsdag 20 november 2018 om 11:23
    Geweldenaar!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    dinsdag 20 november 2018 om 11:24
    Haha veel geld, 5 miljoen is voor city een tientje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:26
    Voor mij ook, keer 500000
    Vind ik leuk
    PinPelado +1936
    dinsdag 20 november 2018 om 11:27
    Maar voor PSV veel geld. Dus voor PSV blijft het een dure aankoop.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    dinsdag 20 november 2018 om 11:52
    Uiteindelijk heeft City hem voor veel geld kunnen verkopen aan PSV."

    Ging nou ff over city
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:14
    Maar wel een goede aankoop
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19201
    dinsdag 20 november 2018 om 11:26
    Misschien lullig voor Vreven, maar ik denk dat Angelino meer aanneemt van Bommel dan van Vreven.

    Dat ventje doet het nu best goed bij PSV, en die 5 miljoen is eigenlijk een fooi..
    Vind ik leuk
    yuuup +9904
    dinsdag 20 november 2018 om 11:26
    Die wil gewoon even een schouderklopje. Bij deze.
    Vind ik leuk
    Leozao +5611
    dinsdag 20 november 2018 om 11:30
    Bij psv doet hij het zeer redelijk. Afwachten wat zijn top is.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    dinsdag 20 november 2018 om 11:36
    Stijntje heeft dan ook totaal geen kijk op voetbal. Dat is wel gebleken.

    De schreeuwlelijkerd
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    dinsdag 20 november 2018 om 11:38
    Was Angelino maar een nederlander.

    Hij is precies de linksback die in het nederlands elftal ontbreekt
    Vind ik leuk
    Maan88 +4510
    dinsdag 20 november 2018 om 11:40
    Krankzinnige ontwikkeling doorgemaakt. Denk dat het niet lang zal duren voordat hij in Spanje 1 gaat spelen nu dat Spanje niet draait en ook al wat ouder wordt. Verjonging nodig zoals bij oranje en Duitsland. Ik denk dat hij beter wordt dan Alba. Ik zie hem uiteindelijk wel bij bayern of barca terecht komen
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    dinsdag 20 november 2018 om 12:28
    spanje heeft drie geweldige backs
    gaat echt niet gebeuren
    Vind ik leuk
    Artikia +478
    dinsdag 20 november 2018 om 12:36
    Alba zal hij er nu niet uitspelen, maar bij het WK 2022 is Alba alweer 33. Marcos Alonso is een aardige back, maar ook geen wereldtop, en die is tegen die tijd 31. Daarna komt een hoop middelmaat. Ik denk dat je als 3e back dan Grimaldo bedoelt, maar die heeft tegen Ajax nou ook niet bepaald indruk gemaakt.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    dinsdag 20 november 2018 om 12:39
    er is nog een hernandez ook of twee zelfs
    en Alonso is wel wereldklasse !!
    een goede voetballer die goed leeft kan echt wel langer mee
    spanjaarden zuipen niet!!
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    dinsdag 20 november 2018 om 13:17
    Die Hernandez die je bedoelt. Dat zijn twee Fransen.
    Maar met Alba, Alonso, Gaya en Grimaldo zal Angelino er echt niet bijkomen.
    Vind ik leuk
    bombaste +408
    dinsdag 20 november 2018 om 12:11
    Denk ook niet dat je als topvoetballer ongelofelijk geïnspireerd wordt bij een club als NAC om het beste uit jezelf te halen
    Vind ik leuk
    stratumseind +173978
    dinsdag 20 november 2018 om 12:31
    Angelino is un baasje . Geweldige aanwinst vur ons mooie psv
    Vind ik leuk
    Nummer12 +34
    dinsdag 20 november 2018 om 12:42
    Vreven is een rare kerel , maar heeft hier zeker gelijk positionering is vaak ook erg matig en verdedigend al helemaal.
    Is redelijk snel en een goede voorzet maar meer niet. Zo vind ik tagliafico 2 klassen beter en ik denk dat Angelino bij Ajax dan ook. Niet in de basis zou staan en ik betwijfel zelfs of hij haps ( fit ) eruit zou spelen. Dat zoveel mensen hier denken dat Hij de top gaat halen is krankzinnig en gebaseerd op een handvol goede
    Wedstrijden in de ED.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:55
    In een van zijn eerste interviews als PSV'er had Angelino het er ook over dat hij verdedigen niet echt zijn ding vond. Dat zal bij NAC niet anders zijn geweest.
    Maar waar Vreven blijkbaar geen snaar wist te raken, daar heeft Angelino bij PSV heel snel begrepen dat hij op dit niveau niet meer weg kon komen met uitsluitend naar voren rennen en een voorzet geven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:15
    Meest overschatte verdediger van de eredivisie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws