Promes over wedstrijden tegen Frankrijk en Duitsland: 'Haha, dat is wel gebleken'

    Promes over wedstrijden tegen Frankrijk en Duitsland: 'Haha, dat is wel gebleken'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 12:45di 20-11-2018 om 12:45

    Quincy Promes maakte de belangrijke 2-1 tegen Duitsland, waardoor Nederland terugkwam in de wedstrijd. De speler van Sevilla was blij dat hij de kans kreeg tegen Duitsland en vond dat het tegen Die Mannschaft lastiger voetballen was dan tegen Frankrijk.

    "Ik denk dat we moeite hadden met hoe de Duitsers speelden, in een ander systeem. Veel beweeglijker dan de Fransen", vertelde Promes na afloop van de wedstrijd tegen de NOS. Op de vraag of het spel van Frankrijk het Nederlands elftal beter ligt was hij duidelijk. "Haha, dat is wel gebleken."

    Duitsland kwam goed uit de startblokken en stond al snel op een 2-0 voorsprong. In de kleedkamer werd besproken waar het mis ging en werd besloten het in de tweede helft over een andere boeg te gooien. "In de rust bespreken we dat natuurlijk en het was gewoon alles of niets in de tweede helft", aldus Promes. "We hebben goed gespeeld tegen Frankrijk en waren gebrand het vandaag ook weer goed af te sluiten."

    Promes vond het niet makkelijk dat hij tegen Frankrijk op de bank moest beginnen, maar was blij met de kans tegen Duitsland. "Ik blijf gewoon keihard werken en probeer belangrijk te zijn op de momenten dat ik mijn kans krijg. Ik denk dat het vandaag wel is gelukt."

    Lees meer over:NederlandQuincy Promes

    Poll

    Verdient Promes een basisplaats in het Nederlands elftal?

    (360 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 12:47
    Blind paard en tactisch zwak. Nooit basisplek waardig geweest.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2121
    dinsdag 20 november 2018 om 12:58
    Als hij in het Nederlands elftal nou eens laat zien van wat hij in Rusland deed. Dan kon het er misschien mee door. Hij heeft hiervoor genoeg kansen gehad in het verleden en heeft nog niks geweldigs laten zien. Dus nee geen basis plaats voor hem. Maar wat was zijn goal toch belangrijk tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    Castromann +7950
    dinsdag 20 november 2018 om 13:02
    Bergwijn voor promes, dumfries voor tete, v Anholt/ake voor Blind. En je bent op 3 plekken tig keer sterker.
    En we missen ook een topkeeper...dat zagen we gisteren met Cillessen weer en voorheen met Zoet.
    En ik zie voorlopig ook nog geen topkeeper bij de jeugd...dus dat bljjft een achilleshiel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:41
    Wat een onzin. Als Cillissen weer alle ballen eruit houdt zijn het zeker slappe doelpogingen. De 2 goals gisteren kon hij niks aan doen. De eerste feilloos hard in de hoek, de tweede van richting veranderd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 14:03
    Die tweede had hij gewoon moeten pakken , de bal ging via een be3n naar de hoek maar was net aan houdbaar geweest.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7771
    dinsdag 20 november 2018 om 15:08
    Kutkeeper, Achilleshiel, I see what you did there ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:25
    Je kunt zeggen over Blind wat je wil, maar van Anholt of Ake hebben beiden niet de voorzet in huis die Blind wel heeft. Neemt niet weg dat ook ik hem te langzaam vind als linksback.
    Vind ik leuk
    Castromann +7950
    dinsdag 20 november 2018 om 18:14
    Maar dat zeg ik ook vaak in topics... blind heeft een prima pass in zijn voeten.
    Maar dat is te weinig in het hedendaagse topvoetbal.
    Waarin snelheid kracht en het liefst nog lengte wordt verwacht.
    Vind ik leuk
    huge +500
    dinsdag 20 november 2018 om 12:47
    Prima kans om de bank te verwarmen inderdaad tegen Frankrijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:48
    Promes heeft het redelijk gedaan maar ik zie veel liever het koppeltje Dumfries en Bergwijn aan de rechterkant die spelen bij PSV ook samen en dat zie je terug.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    dinsdag 20 november 2018 om 12:56
    Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij speelt Bergwijn bij PSV vanaf links en vormt hij dus niet samen met Dumfries de rechter flank..
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1165
    dinsdag 20 november 2018 om 13:08
    Maar in het Nederlands elftal deden ze dat wel, en Dhr. Torres zegt dat ze bij PSV ook samen spelen, wat natuurlijk ook gewoon waar is. Dus ze kennen elkaars spel redelijk goed en kennen elkaars kracht waardoor je automatisch beter samenspeelt
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    dinsdag 20 november 2018 om 13:16
    Heb je een puntje..
    Vind ik leuk
    oostkust +653
    dinsdag 20 november 2018 om 13:01
    Doelpunt OK, maar zijn slechte mee verdedigen zette Tete tegenover 2 man, had ook Dumfries niet kunnen oplossen
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1165
    dinsdag 20 november 2018 om 13:10
    Viel mij ook op idd, vaak 2 man op de neus van Tete. Niet gek dat je dan minder presteert. Dit kwam mede door Promes en zijn tekort aan gespeelde wedstrijd sinds hij Ajax achter zich liet, daardoor is zijn ontwikkeling een beetje gestopt, was/is in potentie een prima back
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:15
    Helaas Promes, is bij jou nog altijd wisselvalligheid troef bij oranje.
    Je moet nog n stap maken als Wijnaldum, anders max op de bank.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    dinsdag 20 november 2018 om 13:18
    Het probleem voor promes is dat hij een nummer 10 is en daar het beste rendeert. En niet als rechterspits. Helaas heeft hij daar wijnaldum voor hem staan.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    dinsdag 20 november 2018 om 13:26
    Hij laat in Oranje nooit het niveau zien wat hij in Rusland wel had. Of dat aan hem ligt of aan de tactiek bij Oranje laat ik in het midden maar hij verdient nu niet perse een basisplaats.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 20 november 2018 om 13:42
    Snap 1 ding niet, De Roon, 27 jaar spelend voor de nummer 8 (Serie A) Atalanta Bergamo. Die jongen kan toch een betere club krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:57
    Of hij denkt, ik blijf want hier speel ik.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1876
    dinsdag 20 november 2018 om 13:58
    Die jongen zit nu op zijn fysieke top, denk dat er mede door zijn goede internationale prestaties nog wel een mooie transfer inzit voor hem!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 20 november 2018 om 14:14
    Hoop het voor hem. Kan makkelijk mee bij Lazio Roma of AC Milan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    heur es +780
    dinsdag 20 november 2018 om 14:11
    Je bakt er echt niks van, 1 zondagsschot en dat was het !
    Vind ik leuk
    Wittepiet +90
    dinsdag 20 november 2018 om 15:05
    Beide flanken vallen tegen, blind babel tete en promes is het gewoon net niet. Hopen dat zo’n kluivert flinke stappen gaat maken. Verder denk ik dat je internationals gaat verliezen door de nations league. De jongens die op de bank zitten en nu helemaal niet aan spelen toekomen. Kan me voorstellen dat als je bij een topclub speelt je geen zin hebt om 2 weken te trainen bij oranje zonder wedstrijd te spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:30
    Wat een verschrikkelijke kut voetballer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws