'Carrasco bood ploeggenoot 10.000 euro aan nadat hij hem gebroken neus sloeg'

'Carrasco bood ploeggenoot 10.000 euro aan nadat hij hem gebroken neus sloeg'

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 13:59di 20-11-2018 om 13:59

Yannick Carrasco heeft zich niet van zijn beste kant laten zien in China. De Belg bezorgde een ploeggenoot van Dalian Yifang een bloedneus. Carrasco bood hem daarna 10.000 euro aan, zo schrijft Het Laatste Nieuws

"Tijdens een training kwam het tot een klein dispuut (een conflict, red.)", aldus Carrasco. "Dat leidde tot een neusblessure van Jin Pengxiang. Ik wil me verontschuldigen bij hem", vertelt de Rode Duivel over het voorval. Volgens HLN was het zelfs zo ernstig dat Carrasco bij die actie de neus brak van Pengxiang.

Het merkwaardige moment dateert al van augustus van dit jaar. Sindsdien kwam Pengxiang niet meer in actie voor Dalian Yifang. "In het voetbal, vooral bij trainingen, kunnen zulke dingen gebeuren. Ik vind hem een sterke speler en heel goed persoon. Hopelijk herstelt hij snel", stelt Carrasco.

Geldbedrag
Carrasco bood Pengziang na het voorval een schadevergoeding van 10.000 euro aan, maar volgens VTM Nieuws heeft de Chinees dit aanbod afgewezen en een rechtszaak aangespannen. Daar bleef het niet bij, want ook het paspoort van Carrasco werd afgepakt. Hierdoor kon hij China niet verlaten en miste hij de wedstrijden van België tegen IJsland en Zwitserland.

Plaats een reactie

#Keizerout +41606
dinsdag 20 november 2018 om 14:02
Paspoort afgepakt. Lekker streng daar.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 14:30
Dat wordt een taakstraf...de Chinese muur opnieuw voegen
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 15:25
Pff, ff meters maken 😜👍
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5944
dinsdag 20 november 2018 om 15:33
Hehe ja die ploeggenoot gaat hier een geweldig slaatje uit slaan.
Vind ik leuk
G.Kopf +4357
dinsdag 20 november 2018 om 14:03
Prima excuus. Ik moet het meestal met een simpele 'sorry' doen
Vind ik leuk
Rodajc +18133
dinsdag 20 november 2018 om 14:08
Wordt jouw neus vaak gebroken?
Vind ik leuk
G.Kopf +4357
dinsdag 20 november 2018 om 14:14
Ik heb het over het excuus, niet de aanleiding.
Vind ik leuk
Rodajc +18133
dinsdag 20 november 2018 om 14:15
Dat verklaart!
Vind ik leuk
G.Kopf +4357
dinsdag 20 november 2018 om 14:17
Maar nog even als antwoord op jouw vraag, ik heb gelukkig nog nooit mijn neus gebroken.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
dinsdag 20 november 2018 om 14:09
"klein dispuut (een conflict, red.)"


Ik waardeer de inzet hoor, redactie.
Maar als hier lui rondhangen die niet weten wat een dispuut is, kunnen ze beter wat minder tijd hier besteden en wat meer op school. Of.. sgool in dat geval.


En voor Carrasco hoop ik dat die Chinees geen lid is van een of andere triade. Want dan gaat het wat meer kosten dan €10.000
Vind ik leuk
Dussss +593
dinsdag 20 november 2018 om 14:22
Zowel jij Dub-Rtd en de 'journalist': terug naar school:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dispuut
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
dinsdag 20 november 2018 om 15:03
Wikipedia gebruiken om mensen terecht te wijzen en dat terwijl het internet vol staat met woordenboeken.
Als je nog een moeilijk woord wil opzoeken, probeer ironie eens.
Vind ik leuk
Dussss +593
dinsdag 20 november 2018 om 15:33
Ik weet wat ironie is, maar omdat ik dat niet bij jouw reactie vind vraag ik me af of je niet vaker wikipedia op moet zoeken.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
dinsdag 20 november 2018 om 15:55
Je volgende opdracht is opzoeken wat "de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" precies betekent.

Ga even "george carlin never argue" googlen en dan zie je in het 1ste zoekresultaat de reden waarom ik het hier bij laat.
Vind ik leuk
Summit +830
dinsdag 20 november 2018 om 18:54
Wikipedia is geen goede bron ;)
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 01:00
De Dikke van Dale geeft precies dezelfde uitleg alleen dan in een kortere/beschaafdere vorm :’)
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 00:59
Dikke van Dale:

Dispuut:

1) Strijd met woorden
2)
(onderdeel van een) studentenvereniging

De ironie dat je wil janken over Wikipedia maar Nederlands bekenste woordenboek dezelfde uitleg geeft...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
woensdag 21 november 2018 om 08:41
Ah, de volgende die even tof komt doen.

De enige reden waarom ik jank om wikipedia gebruik voor het opzoeken van een woord is het feit dat het internet vol staat met woordenboeken.
Zoals je eigen voorbeeld, De Dikke Van Dale.

Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 09:11
Voor woorden en begrippen op te zoeken kan je ook encyclopedieën gebruiken, Wikipedia is een encyclopedie dus ik snap niet echt het probleem?
Vind ik leuk
Tsubamba +2491
dinsdag 20 november 2018 om 14:47
Wat ben jij nou weer voor een wijsneus? Er kunnen toch ook mensen zijn die daar de betekenis niet van weten, omdat ze nog jong zijn of welke andere reden dan ook? Het is niet een plek waar mensen met een lagere woordenschat niet welkom zijn toch..
En tegen meneer Dussss hierboven mij, ga nou niet Wikipedia als bron gebruiken, het woord dispuut kan ook prima conflict betekenen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
HJR +8868
dinsdag 20 november 2018 om 15:30
bedoel je : het wordt dispuut..... :P
Vind ik leuk
Summit +830
dinsdag 20 november 2018 om 18:53
Een klein dispuut is een kleine groep mensen die in een subgroep van een (studenten)vereniging zitten ;)
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 14:14
Klinkt als n hecht vriendenclubje!
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 14:16
welkom in nazi china..
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17833
dinsdag 20 november 2018 om 14:17
Die agressieve Belg kan beter gaan boksen dan.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:23
Daar wordt zijn neus gebroken.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17833
dinsdag 20 november 2018 om 18:24
Mischien een keer goed voor hem dan, zal hem leren!
Vind ik leuk
HupHolland +3489
dinsdag 20 november 2018 om 14:32
Een gebroken neus ..... augustus ..... hopelijk hersteld hij snel?

Dat lijkt mij wat meer dan een gebroken neus.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 16:04
De speler kwam sinsdien niet meer in actie, dit wil dan nog niet zeggen dat aleen de blesure de oorzaak ervan is
Vind ik leuk
HupHolland +3489
dinsdag 20 november 2018 om 16:22
Ja, het artikel is wat dat een beetje onduidelijk (zoals wel vaker).

"Hopelijk hersteld hij snel", lijkt wel erop te duiden dat hij nog geblesseerd is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 16:24]
Vind ik leuk
abraksas +1885
dinsdag 20 november 2018 om 14:56
Nou, hij mag mijn neus ook wel een keer komen breken dan hoor :P
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 15:21
Hahaha paspoort afpakken? Heftig, eerst een nummertje worden en dan je nummer afpakken?
Vind ik leuk
Mari +11729
dinsdag 20 november 2018 om 15:22
Gewoon een andere bestellen bij Ali express, aangezien hij het volgens de Chinees expres deed
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 15:38
Paspoort afgepakt? Haha wat een bananenrepubliek...
Vind ik leuk
Antonio_4 +2137
dinsdag 20 november 2018 om 16:06
Chinezen schijnen net als Amerikanen wel van een rechtzaakje te houden. Mij is ook geadviseerd om bij een ongeluk niet te helpen. Vaak proberen slachtoffers (of familieleden van) je dan te sue-en omdat je de toestand hebt "verergerd". Carrasco moet serieus gaan dokken.

Dat geldfeestje met al die buitenlandse zakkenvullers lijkt zo ten einde te komen. :( Die ene na de andere maakt er potje van. En misschien wel goed ook, want China speelde vandaag doodleuk met 1-1 gelijk tegen Palestina. Ruim 1 miljard Chinezen, 0 die kennen voetballen.
Vind ik leuk
rexxo +6746
dinsdag 20 november 2018 om 16:52
Gewoon solly zeggen ik doe het niet meel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 16:52]
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 17:09
daarom staan bij die chinezen de ogen scheef. dan valt zo'n gebroken neus minder op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws