Golden Boy Award lonkt voor De Ligt en Kluivert: vijf man over op shortlist

    Golden Boy Award lonkt voor De Ligt en Kluivert: vijf man over op shortlist

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 17:35di 20-11-2018 om 17:35

    Matthijs de Ligt en Justin Kluivert behoren tot de uiteindelijke shortlist van vijf talenten die kans maken op de Golden Boy Award 2018. Aanvankelijk bestond de shortlist van de Italiaanse prijs uit honderd namen.

    Op de oorspronkelijke Golden Boy-lijst prijkten ook onder meer Justin Bijlow (Feyenoord), Timothy Fosu-Mensah (Manchester United) en Javairo Dilrosun (Hertha BSC). Zij vielen eerder al af. Op de website van Tuttosport kon de afgelopen maanden gestemd worden. Inmiddels zijn er vijf kandidaten over: De Ligt (Ajax), Kluivert (AS Roma), Patrick Cutrone (AC Milan), Trent Alexander-Arnold (Liverpool) en Vinicius Junior (Real Madrid). 

    Een select gezelschap voetbaljournalisten gaat bepalen welk talent uiteindelijk aan de haal gaat met de Golden Boy Award. Op 17 december aanstaande wordt de winnaar bekend gemaakt. Eén keer eerder won een Nederlander. Rafael van der Vaart ging in 2003 aan de haal met de prijs. Afgelopen jaar won Kylian Mbappé. Opvallend genoeg ontbreekt de superster van Paris Saint-Germain nu bij de laatste vijf. 

    Poll

    Wie verdient de Golden Boy-award 2018?

    (8276 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9461
    dinsdag 20 november 2018 om 17:40
    De Ligt met afstand.
    Vind ik leuk
    Brijk +485
    dinsdag 20 november 2018 om 17:44
    Een ligtjaar aan afstand!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    dinsdag 20 november 2018 om 22:33
    Goden boys bij Ajax!!
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13025
    dinsdag 20 november 2018 om 18:47
    Idd, maar wat doet kluivert in die lijst. Wat heeft die nu helemaal laten zien? Zit bij roma meer op de bank dan op het veld.
    Vind ik leuk
    Guusman +449
    dinsdag 20 november 2018 om 18:57
    Het veld is ook om op te lopen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13025
    woensdag 21 november 2018 om 16:53
    Moet je tegen mr. epilepsie zeggen. Die zit toch echt meer dan dat die loopt..
    Vind ik leuk
    timm0s +530
    dinsdag 20 november 2018 om 19:24
    die Vinicius Junior vind ik ook vreemd, speelt niet in het eerste van Real. Wat ik op youtube heb gezien is het overigens wel echt een groot talent maar op basis daarvan alleen vind ik het vreemd dat ie er nog bij zit.
    Vind ik leuk
    Eresdee +3
    dinsdag 20 november 2018 om 19:31
    Hij heeft de laatste 3 vd 4 wedstrijden gespeeld waaronder 1 basisplaats en in iedere wedstrijd was hij goed voor een doelpunt/assist dus ik weet niet waar jij je punten vandaan haalt? 🤷🏽‍♂️
    Vind ik leuk
    ay42 +944
    dinsdag 20 november 2018 om 19:40
    Dus je vindt dat Jenna 3/4 wedstrijden in het eerste tot het zelfde rijtne behoort als De Ligt en Alexander-Arnold, die beiden al een tijdje in het eerste spelen en international zijn?
    Vind ik leuk
    Eresdee +3
    woensdag 21 november 2018 om 10:00
    Het gaat om heel 2018, in brazilie heeft hij ook goed gespeeld dus ik weet ook niet waar jij je feiten vandaan haalt? + Braziliaanse nationale elftal kan je niet vergelijken met de Engelse/Nederlandse.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    dinsdag 20 november 2018 om 21:38
    Op tuttosport kon iedereen de afgelopen tijd stemmen. Iedereen. Dus ook YouTube kijkers, Ajacieden, fans van kluivert enz enz. Misschien dat mbappe net te weinig stemmen heeft gehad om bij de top vijf te komen. Misschien stemmen Fransen minder (omdat de wereldspeler vh jaar georganiseerd wordt door l’equipe En dit door een Italiaans medium). Kluivert en cutrone spelen in Italië, dit zal ze ook de nodige stemmen hebben opgeleverd.

    Ik geef in dit rijtje De Ligt een goede kans, omdat hij het (bijna) wekelijks laat zien.
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    dinsdag 20 november 2018 om 17:41
    Mathijs of Frenkie, kan niet anders.. we zijn niet bescheiden wznb
    Wzawzdb
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 20 november 2018 om 17:42
    Staat Frenkie ook op de lijst dan? 😋

    Of vind jij hem zo goed dat hij moet winnen zelfs als hij niet genomineerd is? 😅
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 17:43]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    dinsdag 20 november 2018 om 17:43
    Gek genoeg hij niet en Kluivert wel. Hoe..?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 20 november 2018 om 17:45
    Frenkie is niet onder de 21 vandaar.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 20 november 2018 om 17:48
    Dat verklaard een hoop.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 20 november 2018 om 17:45
    Leeftijd?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:45
    Te oud duhh..
    Vind ik leuk
    3Bier +10705
    dinsdag 20 november 2018 om 17:46
    Leeftijd
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    dinsdag 20 november 2018 om 18:05
    Duudelijk mien keerlties!👌🏻
    Vind ik leuk
    Markieee +1001
    dinsdag 20 november 2018 om 18:34
    Gaat over jongens onder 21
    Vind ik leuk
    Oeb +197
    dinsdag 20 november 2018 om 18:38
    omdat je die lijst niet meer serieus kunt nemen nu mbappe afgevallen is
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    dinsdag 20 november 2018 om 18:53
    Ja waar afgevallen? Of bedoel je uit de broekzak van de Ligt gevallen want daar had de Ligt hem tijdens Ned Fra. Wat viel mbappe ff door de mand zeg 😂 😂 😂
    Vind ik leuk
    Oeb +197
    dinsdag 20 november 2018 om 19:23
    Laat ik vooropstellen dat ik groot fan van de Ligt ben..maar als je dan zo gaat beoordelen zoals jij doet nu,zou de Ligt dus ook moeten afvallen,mbappe viel net zo door de mand,als de Ligt gisteren. Als je objectief kijk hoort en moet mbappe gewoon bij die laatste 5 te zitten natuurlijk evenals de Ligt
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    dinsdag 20 november 2018 om 21:02
    Eens hoor, het was ook ff een pot sarcasme. Mbappe was een groot talent maar denk dat hij de talent status al een tijd voorbij is. Zeker na het wk. Als de Ligt zoiets had meegemaakt had ie denk ik ook niet in dit lijstje gestaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:31
    Denk omdat ie hem vorig jaar al gewonnen heeft
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:42
    Natuurlijk de Ligt. Keine frage!
    Vind ik leuk
    Molletje +474
    dinsdag 20 november 2018 om 17:45
    Nou dacht ik toch echt dat Mbappé toch ook op de lijst stond. Is het niet mogelijk om deze prijs soms 2x op rij te winnen?

    Het zal nu vast en zeker Matthijs de Ligt worden. Mooi voor die jongen als hij hem wint, maar hij zal er vast niet van wakker liggen als hij hem niet wint.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    dinsdag 20 november 2018 om 17:52
    Die stond ook op die lijst, alleen is afgevallen. Misschien omdat de ligt tegen frankrijk liet zien dat mbappe toch niet zo goed is;)
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1199
    dinsdag 20 november 2018 om 17:59
    Kluivert wel en mbappe niet. Dan ben je natuurlijk ook niet serieus.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2197
    dinsdag 20 november 2018 om 18:19
    Dat klopt, vandaar ook die knipoog erachter
    Vind ik leuk
    Molletje +474
    dinsdag 20 november 2018 om 20:38
    Raar dat hij is afgevallen en inderdaad, dan is de verkiezing ook niet echt geloofwaardig
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:07
    Dat moet het wel zijn.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 20 november 2018 om 17:49
    Het is gek dat Junior op die lijst staat heeft in Europa nog niets laten zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:10
    Ja, dus? Heerlijke speler! Gaat het wel maken bij Madrid. Heeft in Brazilië laten zien hoe goed hij is.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +328
    dinsdag 20 november 2018 om 19:57
    Bij Flamengo goed en wel een half jaartje basis gespeeld. Was nog erg jong, maar niet echt pannen van het dak. Ik zie de meeste wedstrijden van Flamengo. Groot talent, maar nog te groen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    dinsdag 20 november 2018 om 17:54
    Mbappé afgevallen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:25
    Mbappé afgevallen?

    Nee volgens de laatste Berichten nog steeds 68 kg
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    Streaker +3574
    dinsdag 20 november 2018 om 18:34
    68?😂 Vandaar dat hij niet zo snel meer kan sprinten; er mist minimaal 10kg aan spieren.
    Vind ik leuk
    035 +6354
    dinsdag 20 november 2018 om 18:28
    Misschien uit beeld omdat hij nog in de achterzak van de Ligt zit? :-))
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    dinsdag 20 november 2018 om 17:55
    Hoe is het mogelijk dat je kampioen van frankrijk word...wereldkampioen en je dan niet bij de laatste 5 zit.

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:08
    Mogelijk speelt het mee dat hij vorig jaar won en dat mensen dan toch eerder stemmen voor iemand anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:56
    Hoe kan Kluivert bij de laatste 5 zitten? Er lopen toch betere spelers rond dan hem. Voor Cutrone en Arnold hetzelfde.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    dinsdag 20 november 2018 om 19:41
    Arnold heeft wel een CL finale gespeeld afgelopen seizoen en heeft op het WK gespeeld. Er zijn niet veel spelers die dat op zijn leeftijd kunnen zeggen. Al had Mbappe natuurlijk wel in dit rijtje thuis gehoord. En Kluivert zou ik omruilen voor Pulisic.
    Vind ik leuk
    Reyk050 +26
    dinsdag 20 november 2018 om 17:58
    Mbappe niet op de shortlist? Kan je de prijs niet opnieuw winnen?
    Vind ik leuk
    BariAFCA +332
    dinsdag 20 november 2018 om 18:03
    Kluivert hoort niet thuis op deze lijst. De Ligt gaat uitgeroepen worden tot Golden Boy! Verdiend ook vind ik.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +966
    dinsdag 20 november 2018 om 18:03
    Sjaak Swart

    Logisch!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:22]
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    dinsdag 20 november 2018 om 18:14
    Wie is dat?
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +966
    dinsdag 20 november 2018 om 18:23
    Je weet wel. Autocorr.
    Vind ik leuk
    035 +6354
    dinsdag 20 november 2018 om 18:29
    Daarom ben jij een Bijgoochem.
    Vind ik leuk
    Muscles +907
    dinsdag 20 november 2018 om 18:03
    Hoezo Kluivert en de anderen genoemden? De Ligt staat er lichtjaren boven......,
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    dinsdag 20 november 2018 om 18:05
    Dat Justin Kluivert hierop staat... daar begrijp ik echt niets van.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    dinsdag 20 november 2018 om 18:08
    Waarom is Sjaak Swart niet genomineerd?😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:28
    Ik denk leeftijd, iets anders kan ik niet verzinnen.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    dinsdag 20 november 2018 om 18:30
    Weet Sjaak dat ook?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:33
    Dat betwijfel ik
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:12
    De Ligt verdient het natuurlijk om bij de eerste 5 te eindigen. Maar hoe kan het het nou dat Mbappe is afgevallen en dat Kluivert en Vinicious er wel tussen staat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:43
    Voor Mbappe zal het meespelen dat hij vorig jaar al heeft gewonnen.

    Die andere twee snap ik helemaal niks van...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:12
    Wat ziet iedereen toch in Kluivert? als hij jansen had geheten had hij waarschijnlijk niet eens bij de top100 gezeten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:12
    Kluivert👍
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    dinsdag 20 november 2018 om 18:17
    Gek dat Mbappe er niet in staat. By far de 1e natuurlijk. Maar goed, 1x maar die prijs winnen is het principe denk...

    Van dit rijtje zal de Ligt wel winnen. Al ken ik Cutrone wat minder.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 november 2018 om 18:42
    Die 2 Duitse jongens maakten gister meer indruk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:44
    Messi heeft hem ook maar 1x gewonnen dus ik denk dat dat echt meespeelt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:20
    Hoort Kluivert toch niet thuis
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 18:46
    Net als wij er niet van wakkerliggen dat hij bij jong oranje mag ballen.

    Niks te zoeken op een niveau hoger
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:35
    Ik zie toch liever Kluivert dan Promes als Bergwijn geblesseerd is
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 19:49
    Ik dus absoluut niet. Promes heeft zijn sporen al verdiend in Rusland. Tevens gisteren zeer belangrijk.

    Kluivertje is arrogant denkt dat hij er al is en heeft nog 0,0 gepresteerd.

    Ik zie ook liever babel, dilrosun, en zelfs elia
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:00
    Klopt absoluut over Kluivert, maar je kan zeggen wat je wil potentie zat. Promes heeft gister een leuke wedstrijd gespeeld voor oranje, mag de vlag uit naar al die kansen? Promes voegt buiten gister helemaal niks toe aan Nl. Dan zie ik ook liever babel en dilrosun en kluivert. Maar ik respecteer je mening, iederen de zijne toch?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 20:11
    Dat zeker. Is ook mooi dat iedereen zijn eigen mening kan geven.

    Het respect is vaak ver te zoeken.

    Als ik puur naar de flankspelers kijk dan noem ik :

    Depay
    Babel
    Dilrosun
    EliA
    Promes
    Bergwijn
    Groeneveld ( deze was ik even vergeten)

    Ik vind dat deze spelers allemaal kluivert voorbij zijn gestreefd .
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    dinsdag 20 november 2018 om 18:25
    Zovele die Kluivert misgunnen...

    Zal hij heerlijk vinden.

    Want hij ligt er totaal niet wakker van...
    Vind ik leuk
    Streaker +3574
    dinsdag 20 november 2018 om 18:37
    Als euro's en egoïsme het enige is waar je aan kan denken dan zal de mening van een gemiddelde voetballiefhebber je niet veel interesseren inderdaad.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    dinsdag 20 november 2018 om 18:41
    Ja maar jullie laten jezelf wel heel erg kennen..

    En stop een keer met dat achterhaalde bullshit verhaal euro s.. alsof dat DE reden was dat hij weg ging bij ajax.. elke verhaal heeft 2 kanten jij gaat zie ik blind voor het verhaal van ajax..
    Vind ik leuk
    Streaker +3574
    dinsdag 20 november 2018 om 20:14
    Ik ken het verhaal van Ajax niet evenals de zijne. Mijn mening is gebaseerd op meerdere interviews en de keuze van zijn vervolgstap.

    Ik vond hem volledig naast zijn schoenen lopen en dat terwijl hij nog maar een paar goede wedstrijden had gespeeld in het eerste van Ajax. Na nog nooit een goede periode te hebben gespeeld maakt hij een stap hogerop, maar was nog lang niet uitgeleerd bij Ajax. Hij kwam net kijken. Dit kan niet anders dan het met geld te maken heeft.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 19:50
    Gelukkig missen wij hem ook niet. Laten we het zo houden
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    dinsdag 20 november 2018 om 21:45
    Nou aan de vele reacties te zien zijn hij wel in mensen hun hoofden..
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 23:14
    Idd maar erg negatief
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:30
    Waarom geen Mbappé?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    dinsdag 20 november 2018 om 23:50
    Die is afgestopt door De Ligt. En ook bij de golden boy awards trouwens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:35
    De Ligt met lichtjaren afstand!!
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 november 2018 om 18:41
    Heb je gister niet gekeken? Hij was 2x zijn man kwijt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    dinsdag 20 november 2018 om 18:37
    Heel veel reacties tot nu toe, en allen gaan ze eigenlijk over 3 dingen:
    -De Ligt moet winnen.
    -Waar is Mbappé?
    -Kluivert hoort niet in dit rijtje thuis.
    Maar we gaan even aan het feit voorbij dat 2 vd 5 in dit lijstje gewoon Nederlands zijn, wat een weelde!
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    dinsdag 20 november 2018 om 18:44
    Inderdaad, volgens mij weer een tijdje geleden dat er uberhaupt een Nederlander bij de laatste 5 zat. Hulde!
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 november 2018 om 18:39
    Zinloze rangschikking, zag gister de Ligt weer 2x blunderen, die was zijn man helemaal kwijt. Natuurlijk geeft de commentator dan v Dijk de schuld, want Mathijs en Frenkie zijn heilig, maar van Dijk ging nog een duel aan maar de Ligt was meters los van de tegenstander die overigens ook een jong ventje is,
    die 2 Duitsers die staan toch hoop ik wel op de lijst. Zo niet stop er dan maar mee.
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    dinsdag 20 november 2018 om 18:43
    Echt bizar dat Mbappe er niet bij zit, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel, sinds hij vorig jaar heeft gewonnen en dat hij zeer waarschijnlijk volgend jaar kans maakt om tot beste voetballer van het jaar gekroond te worden. Nu hij er niet meer bij zit, geloof ik steeds meer dat De Ligt deze prijs gaat winnen. Alleen Vinicius kan hem nog van de prijs afhouden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:23
    Nee ook hij niet, pas 3 wedstrijden gespeeld voor real
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5446
    dinsdag 20 november 2018 om 18:44
    Alexander-Arnold. Geweldige speler
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 20 november 2018 om 18:47
    Champions League finale en WK!
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    dinsdag 20 november 2018 om 18:46
    Zal vinicius junior wel worden
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    dinsdag 20 november 2018 om 18:47
    Dat wordt dus De Ligt..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:48
    Ligt voor de hand: de Ligt met afstand!
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 18:53
    Golden boy award klinkt best gay dus dat zal wel één van die pis nichtjes van Ajax zijn.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    dinsdag 20 november 2018 om 23:49
    Boe boe
    Vind ik leuk
    wildlife +69
    dinsdag 20 november 2018 om 19:19
    Zouden jullie ook vinden dat Kluivert niet op de lijst hoort als hij bij Ajax was gebleven? Laat best wat zien als hij speelt bij Roma. De Nigt speelt en heeft een basisplaats, maar wel bij Ajax. Toch net iets andere level dan Roma.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:27
    Gek dat letterlijk niemand het over Cutrone heeft hierzo. Ik ben misschien licht bevooroordeeld als Milanista maar hij wordt echt enorm onderschat. Milan is inderdaad vrij rampzalig laatste jaren, maar dat betekent niet dat alles wat met ze te maken heeft gelijk ook ruk is.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    dinsdag 20 november 2018 om 19:44
    Alexander-Arnold lijkt mij net iets verder (qua resultaten en ploeg), dan De Ligt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:07
    Justin kluivert??haha .golden bankzitter.de ligt wordt het.zo niet is er gefraudeerd
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    dinsdag 20 november 2018 om 23:49
    Holy shit de ligt gaat hem gewoon winnen!?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 21 november 2018 om 00:28
    Als het een Nederlandse site had geweest, had Kluivert er niet bijgestaan.

    Kluivert speelt te weinig en zit (nog) niet bij Oranje.

    88% voor de Ligt in Nederland, lol
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 11:02
    Alexander arnold heeft meer laten zien in een grotere betere competitie, wk en champions league finale gespeeld.
    Hij verdient hem het meest!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws