Golden Boy Award lonkt voor De Ligt en Kluivert: vijf man over op shortlist

Golden Boy Award lonkt voor De Ligt en Kluivert: vijf man over op shortlist

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 17:35di 20-11-2018 om 17:35

Matthijs de Ligt en Justin Kluivert behoren tot de uiteindelijke shortlist van vijf talenten die kans maken op de Golden Boy Award 2018. Aanvankelijk bestond de shortlist van de Italiaanse prijs uit honderd namen.

Op de oorspronkelijke Golden Boy-lijst prijkten ook onder meer Justin Bijlow (Feyenoord), Timothy Fosu-Mensah (Manchester United) en Javairo Dilrosun (Hertha BSC). Zij vielen eerder al af. Op de website van Tuttosport kon de afgelopen maanden gestemd worden. Inmiddels zijn er vijf kandidaten over: De Ligt (Ajax), Kluivert (AS Roma), Patrick Cutrone (AC Milan), Trent Alexander-Arnold (Liverpool) en Vinicius Junior (Real Madrid). 

Een select gezelschap voetbaljournalisten gaat bepalen welk talent uiteindelijk aan de haal gaat met de Golden Boy Award. Op 17 december aanstaande wordt de winnaar bekend gemaakt. Eén keer eerder won een Nederlander. Rafael van der Vaart ging in 2003 aan de haal met de prijs. Afgelopen jaar won Kylian Mbappé. Opvallend genoeg ontbreekt de superster van Paris Saint-Germain nu bij de laatste vijf. 

Poll

Wie verdient de Golden Boy-award 2018?

(8280 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6560
dinsdag 20 november 2018 om 17:41
Mathijs of Frenkie, kan niet anders.. we zijn niet bescheiden wznb
Wzawzdb
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 17:42
Natuurlijk de Ligt. Keine frage!
Vind ik leuk
Molletje +1754
dinsdag 20 november 2018 om 17:45
Nou dacht ik toch echt dat Mbappé toch ook op de lijst stond. Is het niet mogelijk om deze prijs soms 2x op rij te winnen?

Het zal nu vast en zeker Matthijs de Ligt worden. Mooi voor die jongen als hij hem wint, maar hij zal er vast niet van wakker liggen als hij hem niet wint.
Vind ik leuk
Dani82 +2774
dinsdag 20 november 2018 om 17:52
Die stond ook op die lijst, alleen is afgevallen. Misschien omdat de ligt tegen frankrijk liet zien dat mbappe toch niet zo goed is;)
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
dinsdag 20 november 2018 om 17:59
Kluivert wel en mbappe niet. Dan ben je natuurlijk ook niet serieus.
Vind ik leuk
Dani82 +2774
dinsdag 20 november 2018 om 18:19
Dat klopt, vandaar ook die knipoog erachter
Vind ik leuk
Molletje +1754
dinsdag 20 november 2018 om 20:38
Raar dat hij is afgevallen en inderdaad, dan is de verkiezing ook niet echt geloofwaardig
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:07
Dat moet het wel zijn.
Vind ik leuk
Gerro +8491
dinsdag 20 november 2018 om 17:49
Het is gek dat Junior op die lijst staat heeft in Europa nog niets laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:10
Ja, dus? Heerlijke speler! Gaat het wel maken bij Madrid. Heeft in Brazilië laten zien hoe goed hij is.
Vind ik leuk
AjaxRio81 +408
dinsdag 20 november 2018 om 19:57
Bij Flamengo goed en wel een half jaartje basis gespeeld. Was nog erg jong, maar niet echt pannen van het dak. Ik zie de meeste wedstrijden van Flamengo. Groot talent, maar nog te groen.
Vind ik leuk
Het Brein +4699
dinsdag 20 november 2018 om 17:54
Mbappé afgevallen?
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:25
Mbappé afgevallen?

Nee volgens de laatste Berichten nog steeds 68 kg
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
Streaker +3741
dinsdag 20 november 2018 om 18:34
68?😂 Vandaar dat hij niet zo snel meer kan sprinten; er mist minimaal 10kg aan spieren.
Vind ik leuk
035 +7206
dinsdag 20 november 2018 om 18:28
Misschien uit beeld omdat hij nog in de achterzak van de Ligt zit? :-))
Vind ik leuk
Vrolijkje +1938
dinsdag 20 november 2018 om 17:55
Hoe is het mogelijk dat je kampioen van frankrijk word...wereldkampioen en je dan niet bij de laatste 5 zit.

Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 17:56
Hoe kan Kluivert bij de laatste 5 zitten? Er lopen toch betere spelers rond dan hem. Voor Cutrone en Arnold hetzelfde.
Vind ik leuk
TheRedMen +3502
dinsdag 20 november 2018 om 19:41
Arnold heeft wel een CL finale gespeeld afgelopen seizoen en heeft op het WK gespeeld. Er zijn niet veel spelers die dat op zijn leeftijd kunnen zeggen. Al had Mbappe natuurlijk wel in dit rijtje thuis gehoord. En Kluivert zou ik omruilen voor Pulisic.
Vind ik leuk
Reyk050 +31
dinsdag 20 november 2018 om 17:58
Mbappe niet op de shortlist? Kan je de prijs niet opnieuw winnen?
Vind ik leuk
BariAFCA +427
dinsdag 20 november 2018 om 18:03
Kluivert hoort niet thuis op deze lijst. De Ligt gaat uitgeroepen worden tot Golden Boy! Verdiend ook vind ik.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
dinsdag 20 november 2018 om 18:03
Sjaak Swart

Logisch!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:22]
Vind ik leuk
035 +7206
dinsdag 20 november 2018 om 18:29
Daarom ben jij een Bijgoochem.
Vind ik leuk
Muscles +1444
dinsdag 20 november 2018 om 18:03
Hoezo Kluivert en de anderen genoemden? De Ligt staat er lichtjaren boven......,
Vind ik leuk
Henk3 +1169
dinsdag 20 november 2018 om 18:05
Dat Justin Kluivert hierop staat... daar begrijp ik echt niets van.
Vind ik leuk
rexxo +6743
dinsdag 20 november 2018 om 18:08
Waarom is Sjaak Swart niet genomineerd?😁
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:28
Ik denk leeftijd, iets anders kan ik niet verzinnen.
Vind ik leuk
rexxo +6743
dinsdag 20 november 2018 om 18:30
Weet Sjaak dat ook?
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:33
Dat betwijfel ik
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:12
De Ligt verdient het natuurlijk om bij de eerste 5 te eindigen. Maar hoe kan het het nou dat Mbappe is afgevallen en dat Kluivert en Vinicious er wel tussen staat.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:13]
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1073
dinsdag 20 november 2018 om 18:43
Voor Mbappe zal het meespelen dat hij vorig jaar al heeft gewonnen.

Die andere twee snap ik helemaal niks van...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:12
Wat ziet iedereen toch in Kluivert? als hij jansen had geheten had hij waarschijnlijk niet eens bij de top100 gezeten.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:12
Kluivert👍
Vind ik leuk
ArieBombarie +42275
dinsdag 20 november 2018 om 18:17
Gek dat Mbappe er niet in staat. By far de 1e natuurlijk. Maar goed, 1x maar die prijs winnen is het principe denk...

Van dit rijtje zal de Ligt wel winnen. Al ken ik Cutrone wat minder.
Vind ik leuk
Cookee +12187
dinsdag 20 november 2018 om 18:42
Die 2 Duitse jongens maakten gister meer indruk.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1073
dinsdag 20 november 2018 om 18:44
Messi heeft hem ook maar 1x gewonnen dus ik denk dat dat echt meespeelt
Vind ik leuk
Garinsha +5053
dinsdag 20 november 2018 om 18:25
Zovele die Kluivert misgunnen...

Zal hij heerlijk vinden.

Want hij ligt er totaal niet wakker van...
Vind ik leuk
Streaker +3741
dinsdag 20 november 2018 om 18:37
Als euro's en egoïsme het enige is waar je aan kan denken dan zal de mening van een gemiddelde voetballiefhebber je niet veel interesseren inderdaad.
Vind ik leuk
Garinsha +5053
dinsdag 20 november 2018 om 18:41
Ja maar jullie laten jezelf wel heel erg kennen..

En stop een keer met dat achterhaalde bullshit verhaal euro s.. alsof dat DE reden was dat hij weg ging bij ajax.. elke verhaal heeft 2 kanten jij gaat zie ik blind voor het verhaal van ajax..
Vind ik leuk
Streaker +3741
dinsdag 20 november 2018 om 20:14
Ik ken het verhaal van Ajax niet evenals de zijne. Mijn mening is gebaseerd op meerdere interviews en de keuze van zijn vervolgstap.

Ik vond hem volledig naast zijn schoenen lopen en dat terwijl hij nog maar een paar goede wedstrijden had gespeeld in het eerste van Ajax. Na nog nooit een goede periode te hebben gespeeld maakt hij een stap hogerop, maar was nog lang niet uitgeleerd bij Ajax. Hij kwam net kijken. Dit kan niet anders dan het met geld te maken heeft.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
dinsdag 20 november 2018 om 19:50
Gelukkig missen wij hem ook niet. Laten we het zo houden
Vind ik leuk
Garinsha +5053
dinsdag 20 november 2018 om 21:45
Nou aan de vele reacties te zien zijn hij wel in mensen hun hoofden..
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
dinsdag 20 november 2018 om 23:14
Idd maar erg negatief
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:30
Waarom geen Mbappé?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
dinsdag 20 november 2018 om 23:50
Die is afgestopt door De Ligt. En ook bij de golden boy awards trouwens.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:35
De Ligt met lichtjaren afstand!!
Vind ik leuk
Cookee +12187
dinsdag 20 november 2018 om 18:41
Heb je gister niet gekeken? Hij was 2x zijn man kwijt.
Vind ik leuk
Rodajc +18148
dinsdag 20 november 2018 om 18:37
Heel veel reacties tot nu toe, en allen gaan ze eigenlijk over 3 dingen:
-De Ligt moet winnen.
-Waar is Mbappé?
-Kluivert hoort niet in dit rijtje thuis.
Maar we gaan even aan het feit voorbij dat 2 vd 5 in dit lijstje gewoon Nederlands zijn, wat een weelde!
Vind ik leuk
meloen87 +798
dinsdag 20 november 2018 om 18:44
Inderdaad, volgens mij weer een tijdje geleden dat er uberhaupt een Nederlander bij de laatste 5 zat. Hulde!
Vind ik leuk
Cookee +12187
dinsdag 20 november 2018 om 18:39
Zinloze rangschikking, zag gister de Ligt weer 2x blunderen, die was zijn man helemaal kwijt. Natuurlijk geeft de commentator dan v Dijk de schuld, want Mathijs en Frenkie zijn heilig, maar van Dijk ging nog een duel aan maar de Ligt was meters los van de tegenstander die overigens ook een jong ventje is,
die 2 Duitsers die staan toch hoop ik wel op de lijst. Zo niet stop er dan maar mee.
Vind ik leuk
meloen87 +798
dinsdag 20 november 2018 om 18:43
Echt bizar dat Mbappe er niet bij zit, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel, sinds hij vorig jaar heeft gewonnen en dat hij zeer waarschijnlijk volgend jaar kans maakt om tot beste voetballer van het jaar gekroond te worden. Nu hij er niet meer bij zit, geloof ik steeds meer dat De Ligt deze prijs gaat winnen. Alleen Vinicius kan hem nog van de prijs afhouden.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 19:23
Nee ook hij niet, pas 3 wedstrijden gespeeld voor real
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
dinsdag 20 november 2018 om 18:44
Alexander-Arnold. Geweldige speler
Vind ik leuk
MojoRisin +14612
dinsdag 20 november 2018 om 18:47
Dat wordt dus De Ligt..
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 18:48
Ligt voor de hand: de Ligt met afstand!
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
dinsdag 20 november 2018 om 18:53
Golden boy award klinkt best gay dus dat zal wel één van die pis nichtjes van Ajax zijn.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
dinsdag 20 november 2018 om 23:49
Boe boe
Vind ik leuk
wildlife +71
dinsdag 20 november 2018 om 19:19
Zouden jullie ook vinden dat Kluivert niet op de lijst hoort als hij bij Ajax was gebleven? Laat best wat zien als hij speelt bij Roma. De Nigt speelt en heeft een basisplaats, maar wel bij Ajax. Toch net iets andere level dan Roma.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:20]
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 19:27
Gek dat letterlijk niemand het over Cutrone heeft hierzo. Ik ben misschien licht bevooroordeeld als Milanista maar hij wordt echt enorm onderschat. Milan is inderdaad vrij rampzalig laatste jaren, maar dat betekent niet dat alles wat met ze te maken heeft gelijk ook ruk is.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
dinsdag 20 november 2018 om 19:44
Alexander-Arnold lijkt mij net iets verder (qua resultaten en ploeg), dan De Ligt.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 20:07
Justin kluivert??haha .golden bankzitter.de ligt wordt het.zo niet is er gefraudeerd
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
dinsdag 20 november 2018 om 23:49
Holy shit de ligt gaat hem gewoon winnen!?
Vind ik leuk
HupHolland +3610
woensdag 21 november 2018 om 00:28
Als het een Nederlandse site had geweest, had Kluivert er niet bijgestaan.

Kluivert speelt te weinig en zit (nog) niet bij Oranje.

88% voor de Ligt in Nederland, lol
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 11:02
Alexander arnold heeft meer laten zien in een grotere betere competitie, wk en champions league finale gespeeld.
Hij verdient hem het meest!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws