Oranje op weg naar Euro 2020: de ideale opstelling voor Koeman

    Oranje op weg naar Euro 2020: de ideale opstelling voor Koeman

    Gepubliceerd: woensdag 21 november 2018 om 15:44wo 21-11-2018 om 15:44

    De stemming rond het Nederlands elftal is in een paar maanden tijd volledig omgeslagen. Nog geen half jaar na het Oranjeloze WK in Rusland hebben de mannen van Ronald Koeman hun Nations League-poule gewonnen en is de eerste stap naar het EK van 2020 gezet. VoetbalPrimeur analyseert de uitblinkers van de voorbije interlandperiodes en stelt het ideale elftal voor Euro 2020 samen.

    Keeper
    Jasper Cillessen en Jeroen Zoet zijn de enige twee serieuze gegadigden onder de lat. Hoewel hij tegen Duitsland zeker geen waterdichte indruk maakte, heeft Cillessen bewezen een betere keeper te zijn dan Zoet. Het is alleen te hopen dat hij snel een club vindt waar hij wél elke week speelt.

    Rechtsback
    En opeens was daar Denzel Dumfries: tijdens het WK van 2014 speelde hij nog bij BVV Barendrecht, maar de Rotterdammer lijkt hard op weg om de vaste rechtsback van Oranje te worden. Als de PSV-stoomwals zijn spectaculaire ontwikkeling door weet te zetten, is hij inderdaad een zekerheidje in 2020.

    Een fitte Daryl Janmaat zou zijn positie echter nog kunnen bedreigen. Kenny Tete is op papier verdedigend sterker dan Dumfries, maar speelt nauwelijks bij Olympique Lyon en viel door de mand tegen Duitsland.

    Centrale verdediging
    Virgil van Dijk is als aanvoerder en duurste verdediger ooit boven elke twijfel verheven. Matthijs de Ligt is een wereldtopper in wording, maar had het moeilijk in de beide wedstrijden tegen Duitsland. Het komende seizoen zal cruciaal worden voor De Ligt, die bij Ajax uitgeleerd lijkt: zal hij een absolute topclub kunnen vinden waar hij regelmatig aan spelen toekomt? Zo ja, dan is zijn plekje in Oranje veilig. Zo niet, dan komt een erkende topverdediger als Stefan de Vrij weer in beeld.

    Linksback
    Het zorgenkindje van het Nederlands elftal. Daley Blind kreeg tijdens de voorbije interlandperiodes de voorkeur links achterin, terwijl hij bij Ajax in het centrum speelt. Concurrent Nathan Aké, die dit seizoen nog geen Premier League-minuut miste bij Bournemouth, heeft hetzelfde 'probleem'. Verder is Jetro Willems zijn basisplek kwijtgeraakt bij Eintracht Frankfurt en heeft Ridgeciano Haps veel pech gehad met blessures. Toch maar vasthouden aan de ervaring van Blind?

    Rechtshalf
    Marten de Roon kreeg tijdens de Nations League-wedstrijden plotseling zijn kans en deed het zeker niet onverdienstelijk op het middenveld. De controleur van Atalanta Bergamo kan met name tegen toplanden een nuttige kracht zijn. Dat geldt ook voor PSV-revelatie Pablo Rosario, wanneer hij wat meer ervaring heeft opgedaan. Een fitte Davy Pröpper voegt echter werklust, loopvermogen én voetbal toe aan het middenveld en zal dus een streepje voor hebben op De Roon en Rosario.

    Aanvallende middenvelder
    Al jarenlang uitblinkend in de Premier League, maar nu lukt het ook eindelijk in Oranje: Georgino Wijnaldum is onder Koeman uitgegroeid tot dé aanjager van Oranje. Mits Wijnaldum fit blijft, zullen Donny van de Beek en Davy Klaassen nog even geduld moeten hebben.

    Linkshalf
    We kunnen er uiteraard niet omheen: Frenkie de Jong is de man. De controleur uit Arkel verdeelt en heerst alsof hij al jaren bij het Nederlands elftal speelt. Wat voor De Ligt geldt, geldt ook voor De Jong: als hij het vertrouwen krijgt bij een absolute topclub, kan hij alleen maar nog verder groeien.

    Tonny Vilhena bewees tegen Duitsland dat hij een waardevolle, energieke back-up op het middenveld kan zijn: ook de Feyenoorder lijkt toe aan een transfer. Kevin Strootman kan een streep zetten door zijn interlandcarrière.

    Rechtsbuiten
    Ondanks zijn fabelachtige krul in de bovenhoek wist Quincy Promes nauwelijks te overtuigen tegen Duitsland. Zijn start bij Sevilla belooft evenmin veel goeds voor de buitenspeler. Steven Bergwijn is bezig aan een topseizoen bij PSV en krijgt na zijn eerste Oranje-optredens het voordeel van de twijfel. Het is echter nog afwachten hoe Javairo Dilrosun zich ontwikkelt bij Hertha BSC. Hij zal toch niet altijd zoveel pech hebben als tijdens zijn debuut...

    Spits
    Hoewel hij doorbrak als buitenspeler, weet Memphis Depay in de punt van de aanval zijn grote potentieel waar te maken. De krachtpatser is na een moeilijke periode bij Manchester United volwassen geworden als speler van Olympique Lyon en geldt als één van de steunpilaren van het Oranje onder Koeman. Verder is Luuk de Jong de enige Oranje-waardige spits in Nederland, maar de PSV'er is niet meer dan een pinchhitter.

    Linksbuiten
    Ryan Babel is bezig aan zijn derde jeugd als Oranje-international, daar waren alle media het over eens. Uiteraard is het razend knap hoe de Amsterdammer zich weer in beeld van Oranje heeft gevoetbald, maar Babel is de dertig al gepasseerd en zit normaal gesproken nu al aan zijn plafond.

    Dat geldt niet voor de momenteel geblesseerde Arnaut Groeneveld, die in no time is uitgegroeid van een anonieme NEC-speler tot dé sensatie van de Belgische competitie. De geboren Nigeriaan moet haast wel een absolute toptransfer gaan maken en kan Oranje in de toekomst nog veel moois brengen.

    Hoe ziet jouw ideale Oranje-opstelling eruit? Laat het weten in de comments!

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3460
    woensdag 21 november 2018 om 15:48
    Als frenkie er maar in staat.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:51
    Als oranje maar goede resultaten haalt en leuk voetbal speelt :)
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    woensdag 21 november 2018 om 19:10
    Als ze maar een oranje shirt aan hebben..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 21:16
    Als die EK bokaal maar naar Nederland wordt gehaald.
    BAMMMM
    Vind ik leuk
    Nozem +174
    woensdag 21 november 2018 om 21:39
    Leuk voetbal kan me gestolen worden, resultaten die tellen !
    Vind ik leuk
    Chebaisit +719
    woensdag 21 november 2018 om 16:27
    Over 2 jaar staan daar ook Chong, Redan, Brobrery, Gravenberch en Xavier Simons bij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:52
    Ik zou Kluivertje nog niet uitvlakken. Die komt er ook nog wel.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +719
    woensdag 21 november 2018 om 17:07
    Die was ik vergeten en nog veel anderen.
    Vind ik leuk
    Dussss +359
    woensdag 21 november 2018 om 20:56
    Ik gun Kluivert wel een jaartje verhuren bij een club als Schalke of Everton.Denk dat hij daar echt beter kan worden, en als hij goed werkt: een basisplaats.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:56
    Als Xavier Simons voor oranje kiest. Aangezien hij ook een Spaans paspoort heeft en daar woont.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:12
    Haha Xavi Simons in nog jonger dan ik heb en ik ben 15.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +719
    woensdag 21 november 2018 om 17:14
    Xavi Simons is nu 15 jaar en over 2 jaar 17.
    Wat goed is komt snel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:16
    Hij gaat echt niet met zijn 17 in de basis spelen bij Oranje. Dan zit hij wss nog in Barca O19 of Barca B.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    woensdag 21 november 2018 om 20:57
    Gravenberg stond met zn 16e in Ajax 1. zeg nooit nooit
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 20:59
    Euh ja, maar hij maakte zijn debuut... Zit nog heel ver van de basis af en al helemaal van Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    woensdag 21 november 2018 om 22:09
    Komt goed, binnen 2 jaar in ajax selectie
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    woensdag 21 november 2018 om 17:49
    Die Chong, speelde bij jong oranje ook super slecht. Hopelijk wordt het nog wat.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 18:10
    Als Simons niet kiest voor Spanje..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 19:00
    Gravenberch, is de volgende Frenkie
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 23:01
    En hoe

    Frenkie samen met x. Simons op t middenveld


    En ook nog hopelijk samen bij barcelona

    Halleluja
    Vind ik leuk
    Obl93 +2529
    woensdag 21 november 2018 om 18:00
    Zou toch ook voor een (Fitte) Haps of Willems kiezen in dit systeem. zoals Dumfires rechts een extra wapen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    woensdag 21 november 2018 om 18:19
    Hij doet toch niet aan zitvoetbal of zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:48
    Ik zou alleen frenk opstellen meer als zat om de cup te pakken
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    woensdag 21 november 2018 om 16:28
    En dan zoet in de goal! Dan hebben we 2 zekerheidjes!

    1. We maken ontzettend veel doelpunten

    2. We krijgen er geen meer tegen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:16
    Ja die andere 10 lopen alleen maar in de weg
    Vind ik leuk
    Corse996 +1596
    woensdag 21 november 2018 om 15:49
    Het moet maar.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:50
    Andere 10 maakt dan inderdaad niet meer uit; doe maar wat
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:54
    Groeneveld? Wie is Groeneveld eigenlijk?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 15:56
    Danjuma. 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:57
    He????
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 15:59
    Haha verdiep je er maar in. 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:01
    Zal toch niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:01
    Die van Nec naar Brugge is gegaan. Ken je die echt niet nee?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:06
    Nee serieus, die ken ik echt niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:07
    Haha oké. Dat kan. Hij heeft onlangs nog in Oranje gespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:09
    Ik kijk niet altijd naar dat Nederlands elftal, heb er gewoon weinig mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:46
    Pleur op naar een andere topic dan ... Weet iemand wie Tom Egberts is, ik kijk geen tv, maar wil wel weten wie het is?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:25
    Scoorde tegen Belgie de 1-1
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    woensdag 21 november 2018 om 15:54
    ideale opstelling !! ; . . tendentieuze berichtgeving van, als ik het wel heb, 'n verhaaltjesverteller met amsterdamse belangen ??
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:54
    Frenkie opstellen en alles komt goed.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 21 november 2018 om 15:56
    Frenkie is de held van onze voetbalnatie. Ik stel voor om Frenkie te klonen tien keer en elf Frenkies het veld in te sturen!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 16:06
    niet mee eens, stel er raakt er eentje geblesseerd...
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    woensdag 21 november 2018 om 16:29
    Dan hebben we er nog 10
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 16:30
    nee, hierboven staat 10 keer klonen, en anders ben ik tegen want nog meer klones vind ik ethisch onverantwoord
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    woensdag 21 november 2018 om 17:18
    In Eindhoven staan 11 klones op het veld. Of schrijf je clowns?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 17:20
    dat is vernederend voor Ajax, 3-0 verloren tegen een stelletje clowns...
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    woensdag 21 november 2018 om 17:40
    Nee hoor, het was gewoon hun dag niet. Ze laten de voetjes wel in Europa spreken
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 21 november 2018 om 16:34
    We kunnen er altijd voor kiezen om nog vijf 'De Ligt's' achter de hand te houden.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 15:55
    Cillessen : Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Van Aanholt : Wijnaldum, Blind, Frenkie : Bergwijn, Depay, Kluivert.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 21 november 2018 om 15:57
    Kluivert??? Waar was hij met Jong Oranje tegen Jong Duitsland???
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 15:59
    Ik heb alle vertrouwen in Kluivert. Als hij bij Roma speelt dan speelt hij bijna altijd goed en hij is nog erg jong.

    Maar jij zal wel weer om je vriendje Malen roepen. 😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    woensdag 21 november 2018 om 16:29
    Ik heb expres geen andere namen genoemd. Maar met al het talent op de vleugels gaat het een lastig verhaal worden voor Justin. De toekomst zal het uitwijzen
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:48
    Ik geloof er wel in bij hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:56
    Ik ben het met je eens wat betreft Kluivert. Iedereen heeft een afkeer tegen hem gekregen wat de Ajax soap betreft, maar ik ben er ook van overtuigt dat ie het gaat redden bij Roma. Heeft gewoon wat tijd nodig, en zoals je zegt hij is nog jong.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:57
    Precies. En ik heb helemaal geen afkeer naar Kluivert. Leuk ventje.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:04
    Ik ook. En ik denk achteraf gezien dat het juist geen slechte keuze is geweest om weg te gaan bij Ajax. Gezien wie ze gehaald hebben, en dan was het ook maar de vraag of ie had gespeelt. Eigenlijk het zelfde als nu. Maar als hij het bij Roma wel haalt zal ie daar nog beter worden gezien een sterkere competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:03
    Gaat over WK. Kluivert heeft veel talent. Als zijn minuten langzaam meer worden wordt hij beter. Is over 2 jaar denk ik wel basisspeler bij AS Roma en dan hoort hij natuurlijk in Oranje.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    woensdag 21 november 2018 om 16:01
    Ik ben verbaasder over Blind op t middenveld. Doe mij propper of de Roon maar
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:02
    Dat mag. Ik vind Blind een uitstekende 6.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:16
    Meer dan een klein zesje zal het ook nooit worden.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:50
    Toch knap dat zo'n jongen al tig interlands heeft gespeeld onder verschillende coaches en bij Ajax en ook bij United veel gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:51
    En altijd een 6je das inderdaad best knap hoor!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:52
    Altijd inderdaad. Er zijn er genoeg die vaak onvoldoende spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:53
    Dat klopt óók!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    donderdag 22 november 2018 om 00:59
    Ik vind Blind gewoon totaal niet geschikt! Linksachter niet, want daar hoort Ake te staan en op het middenveld hoort de Roon en de Jong te spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:04
    Geen Van de Beek? Van de Beek kan in die 2 jaar nog heel veel beter worden Wijnaldum sws niet meer beter miss zelfs langzaam iets minder.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:51
    Nope. Van de Beek is een prima speler voor Ajax maar geen geweldenaar in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:55
    Hij is pas 22 en nu al een zeer goede speler die dicht tegen Oranje aanzit. Als hij zich nog 2 jaar doorontwikkeld is hij op 10 zeker beter dan Wijnaldum. Heeft nu al meer diepgang, scorend vermogen en ziet het spel beter.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 16:56
    Ik vind hem sowieso geen echte 10. Meer een box to box speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:00
    Ik vind het juist een 10 met zijn kwaliteiten. Een grote kwaliteit van hem is dat hij veel kan scoren en dat is lastig als je als box-to-box wordt gebruikt. Ook heeft hij veel diepgang en zorgt voor veel beweging en daardoor verwarring bij de verdediging van de tegenpartij.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    woensdag 21 november 2018 om 17:12
    Alles wat je zegt : diepgang, de 16 in komen en scorend is ideaal voor een box to box speler. Ik zie liever een creatieve nummer 10 zoals Ziyech.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:15
    Ik vind dat je Van de Beek zo dicht mogelijk achter de spits moet zetten. Vind Van de Beek wel een beetje type Alli eigenlijk. Ook wel anders, maar ook veel dezelfde kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    imho +1275
    woensdag 21 november 2018 om 16:58
    En dan gaat ervaring ook wel tellen, maar ik snap je punt.

    Het is (voor veel spelers) koffiedik kijken waar ze over 2 jaar staan. Kluivert zou kunnen groeien bij AS Roma, De Ligt en de Jong kunnen ergens op de bank zitten te verpieteren. Dumfries steekt ook ineens zijn kop op, misschien komen er in de komende 1,5 jaar nog wel meer verrassingen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:02
    Dat is natuurlijk altijd zo, maar ik denk dat Van de Beek veel potentie heeft. Kan natuurlijk altijd nog geblesseerd raken of dit seizoen heel veel op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 00:17
    Er is echt 0 reden om Blind van plek te wisselen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 november 2018 om 00:18]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    donderdag 22 november 2018 om 00:51
    De Roon 100x beter dan Blind
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    donderdag 22 november 2018 om 08:56
    😂
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:55
    Patrick van Aanholt ipv Blind, voor de rest lekker zo laten staan.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    woensdag 21 november 2018 om 16:42
    Ook geen Klaassen en Tete svp.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:56
    'Kenny Tete is op papier verdedigend sterker dan Dumfries'

    Hahahaha! Wat is dit nou weer voor rare opmerking? Hzo op papier beter dan Dumpfries? Ik weet zeker dat Dumpfries zowel op gras als papier beter was tegen Frankrijk dan Tete in zijn hele leven is geweest.

    Opstelling 2020:
    Cillessen
    Dumpfries, De Ligt, Van Dijk, Ake
    De Roon, Frenkie
    Van de Beek
    Kluivert, Depay, Berwijn
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    woensdag 21 november 2018 om 15:58
    Dat vroeg ik me ook af, misschien op FIFA 2019 ?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:01
    Idd ik denk dat de stagair ff in verward was met zijn Career Mode.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:13
    Dumpvries?😅
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    woensdag 21 november 2018 om 15:57
    Tete op papier sterker dan Dumfries ? Op FIFA ?
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    woensdag 21 november 2018 om 23:01
    Nouja, persoonlijk vind ik Dumfries verdedigend niet fantastisch. Hij ontwikkelt zich op dit moment erg goed hoor en ik hoop dat hij die stijgende lijn doorzet, maar tegen hele handige voetballers heeft ie het wel heel lastig. Denk dat Sane hem ook regelmatig zijn hielen zou hebben laten zien. Tegen Ajax werd hij tot de 1-0 ook een aantal keer door Neres de verkeerde kant op gestuurd. En dat mensen Tete verdedigend sterker vinden kan ik wel begrijpen. Hij speelt nu dan bijna niet bij Lyon, maar als hij heeft laten zien iets te kunnen is het verdedigen. Maar nu wordt gedaan of hij er niets meer van kan door een slechte wedstrijd tegen Duitsland en Dumfries is opeens verdedigend geweldig omdat hij tegen Frankrijk fantastisch was (waar hij verdedigend overigens niet bijster veel te doen kreeg). Ik kan me een wedstrijd van vorig jaar herinneren waar Tete met Lyon tegen PSG Neymar in z'n zak had... Het is een beetje de waan van de dag die regeert
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    woensdag 21 november 2018 om 23:37
    Mooie analyse, hou ik van, persoonlijk ben ik erg fan wat mijn blik misschien wat beïnvloed, maar we zullen het zien, stappen moeten zeker nog gemaakt worden! Wanneer Tete een transfer maakt en wekelijk speelt kan alles anders zijn.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    woensdag 21 november 2018 om 23:51
    Danku. Ik probeer zelf altijd wat rationeler te blijven, want talenten worden hier al snel helemaal de hemel in geprezen en voor dat soort jongens wordt het dan ook lastig om met beide benen op de grond te blijven. Al zie ik dat laatste bij Dumfries wel goed komen. Komt tot nu toe erg nuchter over.

    Persoonlijk was ik een enorme fan van Tete in zijn Ajax tijd. Dus ik hoop altijd nog dat hij het gaat maken. Vond het echt bizar dat Ajax maar 3 miljoen vroeg destijds...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    woensdag 21 november 2018 om 15:58
    Alleen Wijnaldum die bij een Europese topclub speelt ....magertjes
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:09
    Je vergeet onze aanvoerder Virgel van Dijk die toch echt ook bij Liverpool speelt Stratum.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1832
    woensdag 21 november 2018 om 16:13
    En Cillessen... o.k. die speelt niet altijd maar ik heb hem liever in het doel als Zoet....

    En de zin: "Kevin Strootman kan een streep zetten door zijn interlandcarrière." maakt mijn dag al helemaal goed.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    woensdag 21 november 2018 om 16:14
    ohhh sorry my bad , inderdaad maar toch voorheen speelden veel meer oranje klanten bij barca real manchester .

    daar wordt je toch sneller een grote jongen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 17:05
    Kan zelfs jou overkomen Stratum 😜😂
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:12
    Waar speelt van dijk dan stratum?
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    woensdag 21 november 2018 om 16:20
    Suggereer je dat Liverpool geen topploeg is?

    —— ik begreep je opmerking verkeerd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    woensdag 21 november 2018 om 16:22
    jaja ik weet het foutje is al hersteld......
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 21 november 2018 om 16:02
    Blind linksachter, nee! Anders haal je niet de volle potentie uit Frenkie.
    Kluvert als Linksbuiten te noemen is even vergeten.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    woensdag 21 november 2018 om 16:02
    2020 komt misschien nog te vroeg maar Malacia is in mijn ogen wel een potentiele topper op die positie...
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    woensdag 21 november 2018 om 16:22
    2022 niet denk ik, dan gaan we toch ff een beer van een elftal hebben staan!
    Zirkzee, Tahith Chong, Xavi Simons (dan 19), Zirkzee, Redan, Malen, Gravensberg, Malacia
    Die komen er allemaal aan, en bijna iedereen van het huidige Oranje kan dan ook nog mee kwa leeftijd.

    2022 worden we eindelijk wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    woensdag 21 november 2018 om 16:56
    Qua talenten zitten we zeker goed. Ik weet dat bij Feyenoord nog wel twee speler rondlopen die ook zeker in dit rijtje thuishoren.

    Wetende dat De Jong, De Ligt, Bergwijn, Dumfries, Aké, De Vrij, Van Dijk, Dandjuma, Depay en misschien nog wel meer nog op een respectievelijke leeftijd zitten, dat we dan inderdaad in 2022 hoge ogen kunnen gooien.

    Dan ook maar hopen dat spelers als Vilhena en Van de Beek, de motoren van elke team, in Europa ook een mooie club hebben.
    Vind ik leuk
    babbel1908 +245
    woensdag 21 november 2018 om 16:03
    De media zijn al niet in staat om de opstellingen voor komend weekend te voorspellen. Hoe is het mogelijk dat er nu een poging gedaan wordt voor over 1,5 jaar. Er kan zo enorm veel gebeuren in die tijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:06
    Ik ben er blij om mooie tijden komen er weer aan met Oranje .
    GENIETEN !!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 16:06]
    Vind ik leuk
    Sytz +3551
    woensdag 21 november 2018 om 16:07
    Oranje 2020

    Bijlow
    Karsdorp-de Vrij-van Beek-Kongolo
    Clasie-Vilhena
    Wijnaldum
    Schaken-Nelom-Boetius

    Durf ik vergif op in te nemen!
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1832
    woensdag 21 november 2018 om 16:14
    Zou je er niet wat meer Feyenoorders inzetten...?
    Vind ik leuk
    Sytz +3551
    woensdag 21 november 2018 om 16:23
    Heb je een punt!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    woensdag 21 november 2018 om 20:17
    Ennnn dan van Hanegem als Trainer zeker???
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:35
    Begin maar vast met drinken. Wel helemaal leeg he? Laat je het even weten als je het gedaan hebt. Oh wacht.......dat laatste.......😎🥚
    Vind ik leuk
    base +2414
    woensdag 21 november 2018 om 22:51
    Daarom was Nelom niks bij jullie hij was spits ?
    Vind ik leuk
    Sytz +3551
    donderdag 22 november 2018 om 09:35
    Ik was denk ik de enige die het in hem zag. De finesse, de dodelijke precisie en de tweebenigheid. Nelom is eigenlijk de nieuwe van Basten!
    Vind ik leuk
    jari11 +1086
    woensdag 21 november 2018 om 16:10
    Sorry dat ik weer de pessimist ga uithangen, maar met dit materiaal overleef je misschien net de groepsfase op het EK.
    Vind ik leuk
    satesaus +948
    woensdag 21 november 2018 om 16:14
    Aan de linkerkant is het nog niet klaar. Ik snap niet dat Kongolo, speelt wekelijks PL, daarvoor niet eens getest wordt. Ik verwacht ook een keer Kluivert ipv Babelm, mogelijk ook nog Chong. En voor RB komt mogelijk Karsdorp nog in beeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:20
    Kongolo speelt in een 3 mans systeem aan de linkerkant.
    Denk dat dat de reden is.
    Denk dat Koeman hem minder dan een Blind vind op die positie.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:21
    Ach op weg zullen we toch wel gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:24
    Groeneveld. Memphis. Bergwijn

    Frenkie. Gini. De Roon

    Ake. De ligt. Van dijk. Dumpfries

    Cillessen
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    woensdag 21 november 2018 om 17:57
    Ik zou Aké er ook inzetten!
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    woensdag 21 november 2018 om 20:18
    Cillessen al zo wie zo eruitttttttttttt
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    woensdag 21 november 2018 om 16:55
    Deze Ajacied komt met een alternatieve opstelling:

    In de goal: - Achterlinie van links naar rechts:
    Middenlinie van links naar rechts:
    Voorhoede:
    Reserves:

    Opstelling:
    Jeroen Zoet
    Erik Pieters - Virgil van Dijk - Matthijs de Ligt - Denzel Dumfries
    Frenkie de Jong - Tonny Vilhena - Gini Wijnaldum
    Memphis Depay - Stephen Bergwijn en Babel

    Reserves dus:
    Cillesen en Vorm
    Van Aanholt; Blind; Ake en Janmaat
    Donny v.d. Beek; De Roon en Propper
    Kluivert; Groeneveld en Dilrosun
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Stom +354
    woensdag 21 november 2018 om 17:08
    Kies tussen De Jong en Propper, niet tussen De Roon en Propper.

    Hoe staat het eigenlijk met Brenet? Ik hou de BL niet zo bij. Is hij geen optie als invaller achter Dumfries in plaats van Tete?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    woensdag 21 november 2018 om 17:29
    Dumfries, De Ligt, Van Dijk, F. De Jong, Wijnaldum, Memphis zijn zeker.

    De rest kan in twee jaar nog alle kanten op!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Kuip +8457
    woensdag 21 november 2018 om 17:40
    Cillissen
    Dumfries, de Ligt, Van Dijk, van Aanholt
    Wijnaldum, de Jong, Blind
    Chong, Memphis, Kluivert
    Vind ik leuk
    sistax +8
    woensdag 21 november 2018 om 17:51
    Ik hoop ook stiekem dat Bazoer zich nog herpakt. Een goede Bazoer kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    woensdag 21 november 2018 om 17:59
    Wat Bazoer niet kent, dat eet hij niet
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    woensdag 21 november 2018 om 17:51
    Eruit met die kut blind. Ake is vele malen beter.
    Vind ik leuk
    Kuip +8457
    woensdag 21 november 2018 om 18:04
    Stel je gaat drie maanden terug in de tijd. augustus 2018. En iemand zegt Dilrosun, Groeneveld, Rosario, Dumfries staan over drie maanden in Oranje. Dan was ie voor gek verklaard.
    Zo snel kan het gaan. Over twee jaar staan er weer namen in waar we nu nog nooit van gehoord hebben.
    Had iemand precies een jaar geleden verwacht dat van Dijk, toen hij nog bij Southampton speelde, nu een wereldster bij Liverpool zou zijn?

    Ben zeer benieuwd, maar de toekomst ziet er weer goed uit met Chong, Redan, Gravenberch, Zirkzee, Simons etc.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 21 november 2018 om 21:24
    Daarom is deze metamorfose geheel op het conto van Koeman te schrijven, een prima prestatie van een Trainer die "open minded" en nuchter tegen de zaken aan kijkt.
    Weet zich vervolgens gesteund door fantastisch jonge talenten en die combinatie is goud waard, ik schat Nederland in bij de top 5 van Europa.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 21 november 2018 om 18:08
    Ik denk dat er een aantal talenten zijn vergeten. Over een jaar staan er 3-4 nieuwe namen bij.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +621
    woensdag 21 november 2018 om 18:09
    Linksback is inderdaad een zorgenkindje. Ik vind het wel vreemd dat in deze "analyse" Van Aanholt in zijn geheel niet genoemd wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 18:13
    Tijd om Steven Berghuis erin te brengen, zorgt voor veel meer gevaar dan ieder ander buitenspeler
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 18:27
    Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van Eiting, Malen, Chong en Simons
    Vind ik leuk
    elbruno +1
    woensdag 21 november 2018 om 18:50
    De Roon wordt zwaar onderschat hier. Heeft men niet in de gaten dat hij met zijn manier van spelen de ontbrekende factor op het middenveld kan zijn?
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    woensdag 21 november 2018 om 19:22
    Zie toch liever de Roon tov Propper
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1160
    woensdag 21 november 2018 om 20:23
    Voorin houdt t nog niet over. Allemaal alles of niets types en geen echte spits. Ik hoop dat die nog door gaat stromen op korte termijn. Ik heb daarbij mijn hoop gevestigd op Redan. Die is 18 en speelt bij de beloftes van Chelsea. Ajax of psv zou zo’n speler moeten huren.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +702
    woensdag 21 november 2018 om 20:44
    Het is te hopen dat de liefde van Koeman voor Tete over is. Met Tete in het basisteam zijn we toch zwakker.
    Vind ik leuk
    Smash +3431
    woensdag 21 november 2018 om 21:14
    Wanneer heeft Cillessen dat bewezen dan? Ook hij heeft mindere wedstrijden gekeept bij Nederland.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 21 november 2018 om 21:21
    De positie en keuze mbt Blind is het grootste vraagteken, de rest "staat wel"
    naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Ray01 +86
    woensdag 21 november 2018 om 21:46
    Grotendeels mee eens met opstelling. Over 2 namen twijfel ik, nl toch liever Babel ipv Groeneveld en op middenveld zie ik liever Van de Beek dan Propper.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 23:32
    Vreemd dat Patrick van Aanholt niet genoemd wordt als linksback...en ik zou Marco van Ginkel, als hij weer 100% is, ook willen noemen als kandidaat oranjeklant..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    donderdag 22 november 2018 om 00:49
    BLIND EXIT EN AKE ERIN
    Vind ik leuk
    ritje +298
    donderdag 22 november 2018 om 10:24
    hallo. Bij de lampegatters is bergwijn favoriet! Ik vind hem niks. hij scoord alleen als we 5-0 voorstaan! Er ismaar 1 lampegatter die in het NED elftal kan Dumfries! Hij liet het tegen frankrijk en duitsland zien! De rest?Niet goed genoeg! mvg ritje
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 11:41
    Op Blind en Groeneveld na heeft voetbalprimeur het sterkst mogelijke elftal neergezet. Blind heeft weliswaar ervaring maar dat zijn niet altijd positieve ervaringen geweest. Het oogt positioneel af en toe wiebelig en onzeker. En qua kracht en snelheid zijn er betere opties op de linksback-positie.
    Groeneveld doet het leuk in België maar dat mag geen norm zijn voor het aankomende EK. Dan heb ik liever een aanvaller die een top 5-competitie in de benen heeft (Promes/Kluivert). Ik zou Oranje in twee elftallen opdelen:

    Basis:
    Cillessen
    Dumfries - van Dijk - de Ligt - Aké
    Wijnaldum - Pröpper - F. de Jong
    Bergwijn - Depay - Promes

    Reserve:
    Zoet
    Tete - Blind - de Vrij - van Aanholt
    van de Beek - Strootman - de Roon
    Babel - L. de Jong - Groeneveld.

    Maar we weten natuurlijk nooit hoe het gaat lopen. Wellicht komen er tegen die tijd nieuwe talenten aan als Sierhuis, Gravenberch, Chong en Simons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws