'Naar verwachting zitten er 140 tot 200 journalisten voor hem bij Groningen-NAC'

22 november 2018 om 08:20

De aandacht vanuit Japan voor FC Groningen-ster Ritsu Doan is gigantisch. Volgens sportmarketeer Edward Rikkert de Koe komt de populariteit van Doan inmiddels in de buurt van Shinji Ono, die in het verleden onder meer voor Feyenoord speelde. 

"Deze jongen kan net als Shinji Ono al niet meer normaal over straat in zijn vaderland en dat zal alleen maar erger worden", vertelt Rikkert de Koe in gesprek met De Telegraaf. Hij adviseert FC Groningen over de te volgen marketingstrategie in Japan.

"Het heeft er alle schijn van dat hij de kant van Ono zal opgaan qua populariteit. Die groeit volledig volgens de verwachtingen. Ono-achtige toestanden zitten erin, afhankelijk van de verdere ontwikkeling van zijn carrière."

De populariteit van Doan zorgt op de Nederlandse velden voor een mediacircus. "Toen Ono richting het WK ging, kenden we een enorme climax qua media exposure, ook voor Feyenoord. De afgelopen maanden is er een run ontstaan van aanvragen van de Japanse media, zowel schrijvend als tv-stations. Het is nog niet bevestigd, maar de verwachting is dat er 140 tot 200 journalisten voor hem zullen zitten bij FC Groningen-NAC."