ADO strikt zoon van cultheld: 'Volgende stap is debuut in de Eredivisie'

ADO strikt zoon van cultheld: 'Volgende stap is debuut in de Eredivisie'

Gepubliceerd: vrijdag 23 november 2018 om 13:18vr 23-11-2018 om 13:18

ADO Den Haag heeft Robin Polley vastgelegd. De negentienjarige rechtsback tekent een contract tot medio 2021 met een optie voor nog een jaar.

Polley is de zoon van de Ghanse aanvaller Prince Polley, die eind vorige eeuw uitgroeide tot cultheld bij Sparta, FC Twente en sc Heerenveen. Hij traint sinds de start van het seizoen mee met de eerste selectie van ADO, nadat hij vorig jaar werd opgepikt bij Feyenoord. In Den Haag werd de rechtsbuiten omgeschoold tot rechtsback.

"Dit is bijzonder, maar ook een beetje spannend. Hier werk je als jonge jongen naartoe. Dit is een droom die uitkomt", reageert Polley op de ADO-website. "Ik ben super trots op dit speciale moment. Ik heb een moeilijke route afgelegd en dat is niet voor veel jongens weggelegd. Dit is voor mij het échte begin."

"Wat mijn volgende stap moet zijn? Een debuut in de Eredivisie", aldus Polley. "Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben, maar zit natuurlijk ook nog in een leerproces. Ik wil nog meer rust in mijn spel krijgen en er verdedigend nog een tandje bij kunnen zetten. Ik merk dat ik hier al stappen in maak. Ik word met de dag beter."

Plaats een reactie

PinoyDenHaag +6211
vrijdag 23 november 2018 om 13:20
Al onze problemen zijn bij deze opgelost :)
Vind ik leuk
elmagico070 +23866
vrijdag 23 november 2018 om 13:22
Eigen jeugdspelers moet je gewoon binnenhuis houden en dat doen ze gewoon goed toch?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6211
vrijdag 23 november 2018 om 13:27
Ja oke, ik snap wel dat je dat zegt hoor. Ik ken hem niet, maar als hij echt zo geweldig is had Feyenoord hem niet bij de vuile was gezet + hadden we (inderdaad) Troupe niet hoeven huren.
Vind ik leuk
vrijdag 23 november 2018 om 16:59
Kan je verwachten van zn jongen dat die er gelijk staat dan een heel seizoen? En dat een speler het niet red bij een club(in dit geval Feyenoord) zeg dat meteen dat zn jongen het dan niet kan halen of niet goed genoeg is?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6211
vrijdag 23 november 2018 om 19:37
Nee hoor, natuurlijk niet, wie weet wordt het een geweldenaar. Maar gezien mijn eerder genoemde punten word ik vandaag de dag niet heel blij van het feit dat deze jongen een contract heeft getekend. Hopelijk zet hij mij geweldig voor lul en speelt hij binnen de kortste keren de pannen van het dak.
Vind ik leuk
vrijdag 23 november 2018 om 13:30
Een club als ADO in zo'n regio als Haaglanden verdient een hogere positie in de ranglijst, niet vanwege de prestaties, maar vanwege de mensen. Kan het weten, woon midden in de randstad.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6211
vrijdag 23 november 2018 om 13:44
Gratis drankie voor Georgie!
Vind ik leuk
vrijdag 23 november 2018 om 13:55
Nee, echt. Ik kom overal in de randstad, kan met iedereen lachen, maar met de Hagenaars en de Hagenezen nog het meest...

Edit: Hoe gaat 't trouwens met Rene Bom?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 14:00]
Vind ik leuk
zaterdag 24 november 2018 om 12:15
gaat goed hoor
Vind ik leuk
elmagico070 +23866
vrijdag 23 november 2018 om 13:21
Goed bezig Den Haag! Goede speler voor in de toekomst. Het was onnodig om Troupee te huren want Polley doet echt niks onder voor hem en fysiek al veel verder dan hem.
Vind ik leuk
Edenees80 +501
vrijdag 23 november 2018 om 13:26
Prince Polley idd.. Lang geleden, bij Fc Fraude.. Is zo'n naam, als je die hoort, dat je dan denkt.. Ooh ja, die! Net als Kanu, Obiku, Vos en John de Bever..
Vind ik leuk
HaagieHaag +1077
vrijdag 23 november 2018 om 13:35
Mooi, is een speler met veel potentie
Vind ik leuk
Sargon +1736
vrijdag 23 november 2018 om 13:38
Volgens Gijp had Prince Polley ook veel potentie.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1077
vrijdag 23 november 2018 om 13:39
Ja, dus?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 23 november 2018 om 14:11
Good news, gaat Feyenoord spijt van krijgen. Nu knallen!
Vind ik leuk
pietprecies +11836
vrijdag 23 november 2018 om 14:13
Polley got a cracker 😂
Vind ik leuk
Bep Slatter +11804
vrijdag 23 november 2018 om 19:21
Think I should get off her first.
Vind ik leuk
ELD070 +977
vrijdag 23 november 2018 om 14:29
Hopen dat dit beter uitpakt dan al die mails die ik van een Ghanese Prince krijg:P
Vind ik leuk
NorthSide +1290
vrijdag 23 november 2018 om 14:49
Polley komt er wel.

Gefeliciteerd en heel succes toegewenst jongen.
Vind ik leuk
PeterAdo +352
vrijdag 23 november 2018 om 15:17
Ik heb hem al een keer in actie gezien in een oefenwedstrijd en vond hem erg goed en snel. .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws