Ongekende cijfers: Barcelona betaalt gemiddeld twaalf miljoen salaris per speler

Ongekende cijfers: Barcelona betaalt gemiddeld twaalf miljoen salaris per speler

Gepubliceerd: maandag 26 november 2018 om 18:19ma 26-11-2018 om 18:19

FC Barcelona keert gemiddeld bijna twaalf miljoen per speler uit in één jaar. Dat blijkt uit cijfers die gelekt zijn door Football Leaks. De Catalanen zijn daarmee de sportclub met de hoogste salarisuitgaven ter wereld.

De hoogte van dat bedrag is voor een groot gedeelte toe te schrijven aan het salaris van Lionel Messi, zo maakt de NOS op uit de cijfers van Football Leaks. De Argentijn verdient minimaal 55 miljoen euro per jaar en dat bedrag kan door allerlei premies oplopen tot bijna 100 miljoen. Real Madrid geeft na Barcelona het meeste geld uit aan spelerssalarissen (gemiddeld ruim negen miljoen per speler), voor een drietal Amerikaanse basketbalclubs.

Uit de cijfers blijkt ook dat voetballers in Engeland gemiddeld het meest verdienen op jaarbasis. Het gemiddelde in de Premier League ligt op meer dan 3,3 miljoen euro per speler. Opvallend is ook dat de salarissen in de Belgische competitie hoger liggen dan in Nederland. Het gemiddelde in België ligt op bijna 350.000 euro, waar dat in Nederland zo'n 70.000 euro minder is.

Plaats een reactie

maandag 26 november 2018 om 18:23
Minimaal 55 miljoen per jaar, als of het niks is!
Vind ik leuk
FCG1971 +4385
maandag 26 november 2018 om 18:29
In een land met naar ik meen 40% jeugdwerkloosheid. We moeten met z'n allen nog meer van die veel te dure shirtjes kopen....
Vind ik leuk
pvdsmissen +985
maandag 26 november 2018 om 18:49
Ik blijf ze toch wel kopen ieder jaar inderdaad
Vind ik leuk
FCG1971 +4385
maandag 26 november 2018 om 18:51
Ik niet. En al helemaal niet van een topclub.
Vind ik leuk
pvdsmissen +985
maandag 26 november 2018 om 18:55
Ieder zijn ding natuurlijk, ik ben al zeker 20 jaar fan van Barca en koop ieder jaar weer een shirt. Ik geniet van het spel dat ze spelen en daar gaat het me om. Het geld blijft toch stijgen en daar hebben wij geen invloed op, mensen blijven toch sowieso shirts kopen.

Jij bent fan van Groningen zie ik, heb je geen shirt van hun dan?
Vind ik leuk
FCG1971 +4385
maandag 26 november 2018 om 19:03
Heb ik inderdaad ook geen shirt van. De shirts die ik wel heb zijn van spelers geweest. Van clubs als Metalist Kharkiv, Sjachtar Donetsk. Maar het spel van Barca kan ik ook wel van genieten hoor. Ik kan het alleen slecht hebben dat het voetbal kapot gemaakt wordt door het grote geld. Voetbal is bij uitstek een sport van het volk. Dat volk wordt steeds meer buitenspel gezet.
Vind ik leuk
maandag 26 november 2018 om 21:05
Je moet gewoon je handen uit je mauwen steken en werken voor de centen. Dan kun je prima een shirtje betalen en hoef je niet te bedelen in het Oostblok.
Vind ik leuk
maandag 26 november 2018 om 19:45
Haha toch in verhouding met zijn voetbal kwalitieten en alle andere spelers is dat eigenlijk wel terecht.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12165
maandag 26 november 2018 om 18:23
Dat verschil tussen Belgie en Nederland is natuurlijk zwijggeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 18:23]
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
maandag 26 november 2018 om 19:52
Geen wonder dat er tegenwoordig zoveel spelers naar onze Zuiderburen verkassen...
Vind ik leuk
Topdrie +3443
maandag 26 november 2018 om 18:26
Daar kan Dembele veel games van kopen en vaak van naar KFC
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5164
maandag 26 november 2018 om 18:27
De titel klopt niet helemaal. Het gaat om het gemiddelde salaris van een eerste selectie speler
Vind ik leuk
Farmer +13319
maandag 26 november 2018 om 18:34
Ik vond Barcelona altijd een mooie club, maar sinds ze zo zijn doorgeslagen met krankzinnige bedragen, hoop ik steeds meer dat ze vandaag of morgen, gewoon failliet gaan.

55Mil salaris, en kan oplopen tot 100 mil..
Gemiddeld 12 mil per speler per jaar...

En natuurlijk heet de UEFA het allemaal getoetst volgens hun fantastische Fair Play systeem.....
Vind ik leuk
maandag 26 november 2018 om 18:48
Fake Play systeem zou een betere benaming zijn denk ik
Vind ik leuk
power +6957
maandag 26 november 2018 om 18:49
Ze gaan gelukkig niet failliet vandaag of morgen.

Hoop ik zeker nooit.

Barca betaald miljoenen aan salaris waarom moet wij zorgen over maken, dat is Barca probleem ik geniet er van hoe ze voetbal spelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
pvdsmissen +985
maandag 26 november 2018 om 18:51
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
power +6957
maandag 26 november 2018 om 18:55
Ik weet niet waarom sommige maken zich druk om dat Barca of een andere club die betalen miljoenen aan salaris.

Vind ik leuk
pvdsmissen +985
maandag 26 november 2018 om 18:57
Precies, je moet gewoon genieten van het spel dat ze spelen!
Mensen blijven toch shirts kopen dus je hebt er toch geen invloed op..
Vind ik leuk
power +6957
maandag 26 november 2018 om 19:03
IDD,, Het is toch nooit goed,, mensen zijn nooit tevreden.
Vind ik leuk
FCG1971 +4385
maandag 26 november 2018 om 18:53
Gesponsord door Spaanse banken.
Vind ik leuk
Farmer +13319
maandag 26 november 2018 om 22:28
Die op hun beurt subsidies van de EU ontvangen...

Die vooral betaald worden van de tegoeden die landen als Nederland hebben uitstaan....

Het gaat via een omweg, maar we betalen wel degelijk mee aan die onzin...
(Als ik het goed heb, staat er meer dan 140 Miljard aan tegoed van NL, 'gereserveerd' in een EU-potje. Baudet van de FVD vroeg - tevergeefs - naar bevestiging van dit giga-bedrag, bij de EU-bankcommissie bv... Maar laten we ons vooral niet druk maken om.... :P)
Vind ik leuk
WilcoS64 +3201
maandag 26 november 2018 om 19:49
Ik solliciteer daar ook even op een leuke functie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws