Ongekende cijfers: Barcelona betaalt gemiddeld twaalf miljoen salaris per speler

    Ongekende cijfers: Barcelona betaalt gemiddeld twaalf miljoen salaris per speler

    Gepubliceerd: maandag 26 november 2018 om 18:19ma 26-11-2018 om 18:19

    FC Barcelona keert gemiddeld bijna twaalf miljoen per speler uit in één jaar. Dat blijkt uit cijfers die gelekt zijn door Football Leaks. De Catalanen zijn daarmee de sportclub met de hoogste salarisuitgaven ter wereld.

    De hoogte van dat bedrag is voor een groot gedeelte toe te schrijven aan het salaris van Lionel Messi, zo maakt de NOS op uit de cijfers van Football Leaks. De Argentijn verdient minimaal 55 miljoen euro per jaar en dat bedrag kan door allerlei premies oplopen tot bijna 100 miljoen. Real Madrid geeft na Barcelona het meeste geld uit aan spelerssalarissen (gemiddeld ruim negen miljoen per speler), voor een drietal Amerikaanse basketbalclubs.

    Uit de cijfers blijkt ook dat voetballers in Engeland gemiddeld het meest verdienen op jaarbasis. Het gemiddelde in de Premier League ligt op meer dan 3,3 miljoen euro per speler. Opvallend is ook dat de salarissen in de Belgische competitie hoger liggen dan in Nederland. Het gemiddelde in België ligt op bijna 350.000 euro, waar dat in Nederland zo'n 70.000 euro minder is.

    Plaats een reactie

    maandag 26 november 2018 om 18:23
    Minimaal 55 miljoen per jaar, als of het niks is!
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3014
    maandag 26 november 2018 om 18:29
    In een land met naar ik meen 40% jeugdwerkloosheid. We moeten met z'n allen nog meer van die veel te dure shirtjes kopen....
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    maandag 26 november 2018 om 18:49
    Ik blijf ze toch wel kopen ieder jaar inderdaad
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3014
    maandag 26 november 2018 om 18:51
    Ik niet. En al helemaal niet van een topclub.
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    maandag 26 november 2018 om 18:55
    Ieder zijn ding natuurlijk, ik ben al zeker 20 jaar fan van Barca en koop ieder jaar weer een shirt. Ik geniet van het spel dat ze spelen en daar gaat het me om. Het geld blijft toch stijgen en daar hebben wij geen invloed op, mensen blijven toch sowieso shirts kopen.

    Jij bent fan van Groningen zie ik, heb je geen shirt van hun dan?
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3014
    maandag 26 november 2018 om 19:03
    Heb ik inderdaad ook geen shirt van. De shirts die ik wel heb zijn van spelers geweest. Van clubs als Metalist Kharkiv, Sjachtar Donetsk. Maar het spel van Barca kan ik ook wel van genieten hoor. Ik kan het alleen slecht hebben dat het voetbal kapot gemaakt wordt door het grote geld. Voetbal is bij uitstek een sport van het volk. Dat volk wordt steeds meer buitenspel gezet.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 21:05
    Je moet gewoon je handen uit je mauwen steken en werken voor de centen. Dan kun je prima een shirtje betalen en hoef je niet te bedelen in het Oostblok.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 19:45
    Haha toch in verhouding met zijn voetbal kwalitieten en alle andere spelers is dat eigenlijk wel terecht.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6876
    maandag 26 november 2018 om 18:23
    Dat verschil tussen Belgie en Nederland is natuurlijk zwijggeld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3546
    maandag 26 november 2018 om 19:52
    Geen wonder dat er tegenwoordig zoveel spelers naar onze Zuiderburen verkassen...
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:25
    For Messi his salary I leave it an messy office, voor dat loon kom ik het bed niet uit.

    Wat een kleine lonen ook in Engeland, verbaas me wel over het loon in Belgie.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:28
    Als je het salaris van Messi vergelijkt met Floyd Mayweather dan heeft Messi maar een karig salaris haha, Floyd Mayweather verdiende dit jaar 3 keer zo veel, tegen de 300 miljoen aan..
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:47
    Die krijgt er dan ook een paar klappen voor dat ik denk nee bedankt ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +11496
    maandag 26 november 2018 om 18:51
    Voor 1 gevecht he.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:55
    Dan nog, je loopt 2 jaar met een hersenschudding rond. Geeft mij te denken heeft Karius tegen hem gevochten voor de CL finale vorig jaar ;)
    Vind ik leuk
    slechtekont +4777
    maandag 26 november 2018 om 20:18
    En Parkinson op ke 65e
    Vind ik leuk
    Spiegel +10081
    maandag 26 november 2018 om 19:16
    Messi krijgt ook vaak schoppen? :)
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 19:31
    Je weet dat er in boksen niet geschopt wordt ;).
    Vind ik leuk
    05443 +2
    donderdag 6 december 2018 om 20:56
    En is met 40 jaar dement.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    maandag 26 november 2018 om 18:26
    Daar kan Dembele veel games van kopen en vaak van naar KFC
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3912
    maandag 26 november 2018 om 18:27
    De titel klopt niet helemaal. Het gaat om het gemiddelde salaris van een eerste selectie speler
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:27
    Die salarissen, zijn echt niet meer normaal, daar moet ook een norm aan gesteldt worden.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:32
    Waarom dat? Messi levert die 55 miljoen echt wel weer op voor de club! Shirtjes, sponsordeals, duizenden fans van over de hele wereld die naar de club komen om Messi te zien spelen. Messi is zijn geld waard!
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:35
    Norm gesteld. U vraagt, wei draaien.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2267
    maandag 26 november 2018 om 18:33
    Die 280000 is een gemiddelde. Als je de drie topclubs er buiten laat, zou je op ongeveer 200.000 per speler komen.
    Dat betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13782
    donderdag 6 december 2018 om 13:12
    Ga daar maar onder zitten. Clubs als De Graafschap en Emmen betalen niemand boven n ton uit, vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2267
    donderdag 6 december 2018 om 13:19
    Klopt. Het is een gemiddelde. Ajax en PSV er ver boven met 30 man in de selectie, de rest er ver onder met 20 man in de A selectie
    Vind ik leuk
    Blindsy +13782
    donderdag 6 december 2018 om 15:42
    Ook dat telt inderdaad mee, het aantal spelers..
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:33
    Zo zie je maar weer, geld zegt niet alles.
    Vind ik leuk
    Farmer +12741
    maandag 26 november 2018 om 18:34
    Ik vond Barcelona altijd een mooie club, maar sinds ze zo zijn doorgeslagen met krankzinnige bedragen, hoop ik steeds meer dat ze vandaag of morgen, gewoon failliet gaan.

    55Mil salaris, en kan oplopen tot 100 mil..
    Gemiddeld 12 mil per speler per jaar...

    En natuurlijk heet de UEFA het allemaal getoetst volgens hun fantastische Fair Play systeem.....
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:48
    Fake Play systeem zou een betere benaming zijn denk ik
    Vind ik leuk
    power +6114
    maandag 26 november 2018 om 18:49
    Ze gaan gelukkig niet failliet vandaag of morgen.

    Hoop ik zeker nooit.

    Barca betaald miljoenen aan salaris waarom moet wij zorgen over maken, dat is Barca probleem ik geniet er van hoe ze voetbal spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    maandag 26 november 2018 om 18:51
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    power +6114
    maandag 26 november 2018 om 18:55
    Ik weet niet waarom sommige maken zich druk om dat Barca of een andere club die betalen miljoenen aan salaris.

    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    maandag 26 november 2018 om 18:57
    Precies, je moet gewoon genieten van het spel dat ze spelen!
    Mensen blijven toch shirts kopen dus je hebt er toch geen invloed op..
    Vind ik leuk
    power +6114
    maandag 26 november 2018 om 19:03
    IDD,, Het is toch nooit goed,, mensen zijn nooit tevreden.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3014
    maandag 26 november 2018 om 18:53
    Gesponsord door Spaanse banken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12741
    maandag 26 november 2018 om 22:28
    Die op hun beurt subsidies van de EU ontvangen...

    Die vooral betaald worden van de tegoeden die landen als Nederland hebben uitstaan....

    Het gaat via een omweg, maar we betalen wel degelijk mee aan die onzin...
    (Als ik het goed heb, staat er meer dan 140 Miljard aan tegoed van NL, 'gereserveerd' in een EU-potje. Baudet van de FVD vroeg - tevergeefs - naar bevestiging van dit giga-bedrag, bij de EU-bankcommissie bv... Maar laten we ons vooral niet druk maken om.... :P)
    Vind ik leuk
    Peterfc +2267
    maandag 26 november 2018 om 19:21
    Suarez vond ik een grotere afknapper dan die salarissen.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1901
    maandag 26 november 2018 om 19:49
    Ik solliciteer daar ook even op een leuke functie!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws