De Graafschap ontbindt contract en ziet broertjes naar Almere City vertrekken

De Graafschap ontbindt contract en ziet broertjes naar Almere City vertrekken

Gepubliceerd: woensdag 28 november 2018 om 16:39wo 28-11-2018 om 16:39

Laatste update: woensdag 28 november 2018 om 17:01wo 28-11-2018 om 17:01

De Graafschap raakt in één klap twee spelers kwijt. Kyvon Leidsman en zijn broertje Lynden verlaten de Doetinchemse eredivisionist voor Almere City FC.

De Graafschap heeft het vertrek van Kyvon Leidsman bevestigd via de officiële kanalen. De twintigjarige spits sluit na zijn contractontbinding aan bij de beloften van Almere City. Bij De Graafschap zag hij door concurrentie van onder meer Jordy Thomassen en Fabian Serrarens te weinig perspectief.

Leidsman speelde sinds 2016 voor De Graafschap, dat hem twee jaar geleden overnam van het Amsterdamse AFC. De spits speelde eerder in de jeugdopleiding van sc Heerenveen en kwam in de voorbije jaren tot 35 wedstrijden in het beloftenteam van De Graafschap, waarin hij twintig keer tot scoren kwam.

Ook zijn broertje Lynden (18) verruilt De Graafschap voor Almere City. Hij speelde eerder voor Feyenoord, maar had moeite om te aarden in de Achterhoek. Hij traint al een tijdje mee met Almere City O19.

Plaats een reactie

Eimersweide +8630
woensdag 28 november 2018 om 16:51
Vond Doetinchem niet leuk en ging naar Almere 😂
Vind ik leuk
woensdag 28 november 2018 om 16:53
Dan moet Doetinchem toch wel ècht heel erg tegenvallen!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21093
woensdag 28 november 2018 om 16:56
Bij Almere kan je in ieder geval nog naar Lelystad als je je verveelt, in Doetinchem is het wachten tot de Zwarte Cross weer is.
Vind ik leuk
woensdag 28 november 2018 om 17:11
Hahahah gekkie.. wat is er dan zo geweldig aan Lelystad hahahaha.

Vanuit Doetinchem kan je naar Arnhem, veel leuker dan almere qua sfeer.
Vind ik leuk
AllAdIn +22319
woensdag 28 november 2018 om 17:21
Arnhem is zeker leuk, maar vanuit Almere ga je ,denk ik, eerder naar Amsterdam..
Vind ik leuk
woensdag 28 november 2018 om 17:24
Ja daar heb je zeker gelijk in. In Lelystad wonen vooral oude mensen... geen moer te beleven.
Vind ik leuk
AllAdIn +22319
woensdag 28 november 2018 om 17:28
Nu beledig je veel van mijn Lelystadse vrienden hoor hahahaa
Maar dat het daar 'dood' is, dat is een gegeven..
Vind ik leuk
AllAdIn +22319
woensdag 28 november 2018 om 17:19
Lelystad?
Dan eerder Amsterdam..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21093
woensdag 28 november 2018 om 17:21
Je zou haast denken dat dat de grap ook was.
Vind ik leuk
AllAdIn +22319
woensdag 28 november 2018 om 17:22
Hahahaha, ik dacht even dat je het meende..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21093
woensdag 28 november 2018 om 17:25
Als je ooit in Lelystad bent geweest kan je weten dat ik het niet meende.
Vind ik leuk
AllAdIn +22319
woensdag 28 november 2018 om 17:26
Been there, done that!
Daarom verbaasde mij jouw reactie ook..
Vind ik leuk
woensdag 28 november 2018 om 17:09
Dan is die nog nooit in Almere geweest 😆
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 november 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
woensdag 28 november 2018 om 16:51
Opgeruimd staat netjes.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21093
woensdag 28 november 2018 om 16:52
20 doelpunten in 35 wedstrijden, het mag dan bij de beloften zijn maar dan heb je toch op zijn minst potentie om goed genoeg te worden voor de Graafschap.
Vind ik leuk
Malaga036 +471
woensdag 28 november 2018 om 17:47
Kunnen we prima gebruiken bij City! Geen probleem welkom jullie twee! En almere is veel leuker en meer te beleven dan in de regio Doetinchem, zo slecht is Almere niet ga er eerst maar eens even naartoe
Vind ik leuk
Smithsonian +41017
woensdag 28 november 2018 om 17:00
Houdoe.
Vind ik leuk
Doan +60
woensdag 28 november 2018 om 17:11
Fantastisch nieuws! Dit zijn nou nieuwtjes waar ik écht geïnteresseerd in ben!


NOT... who gives a shit??
Vind ik leuk
RenW +3232
woensdag 28 november 2018 om 17:16
Geef anders is door waar jouw interesses liggen.
Vind ik leuk
Malaga036 +471
woensdag 28 november 2018 om 17:48
Ik toevallig wel.. alsof het mij iets kan schelen of jullie keeper wel of geen treinkaartje koopt? Hoor je mij toch ook niet over hehe
Vind ik leuk
Head-Butt +274
woensdag 28 november 2018 om 17:12
Dacht dat de Graafschap spelers erbij wou hebben.

Nu doen ze er gelijk 2 van de hand.
Vind ik leuk
Micha EL +1118
woensdag 28 november 2018 om 19:22
Welkom bij city...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws