Boze supporters komen verhaal halen bij FC Twente: Dit is natuurlijk pijnlijk

    Boze supporters komen verhaal halen bij FC Twente: "Dit is natuurlijk pijnlijk"

    Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 10:21za 01-12-2018 om 10:21

    FC Twente ging vrijdagavond verrassend met 2-5 onderuit tegen Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. Na afloop waren de fans van de Tukkers niet blij. Wout Brama en zijn medespelers kregen dat flink te horen.

    "Dit is natuurlijk pijnlijk. Het publiek heeft zich tijdens de wedstrijd nog redelijk rustig gehouden, maar daarna krijg je een terechte reactie", vertelt hij aan FOX Sports. "Als er feest is in de Grolsch Veste maak je ook een ronde en wil iedereen erbij zijn. Als je verliest moet je het ook doen. Dat hoort bij deze club. Het is pijnlijk, maar het hoort erbij."

    De boze Twente-fans zongen onder meer 'schaam je kapot'. "Als je 5-2 verliest schaam je je altijd, of dat nou tegen Jong Ajax, Top Oss of tegen AZ in de Eredivisie is. Thuis mag je sowieso niet verliezen en dan ook nog 2-5. Dan snap ik dat het publiek een reactie geeft en daar ben ik ook helemaal niet op tegen. Ik vind het prima, zolang het maar na de wedstrijd is", zegt Brama.

    Door de nederlaag heeft Twente verzuimd om in punten gelijk te komen met koplopers Go Ahead Eagles FC Den Bosch en Sparta. De Tukkers staan op een vijfde plaats.

    Plaats een reactie

    pietprecies +7392
    zaterdag 1 december 2018 om 10:22
    Nog een jaartje KKD voor Twente
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 10:36
    Hopelijk snel terug samen met NEC.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    zaterdag 1 december 2018 om 10:42
    Terug naar de 2e divisie bedoel je toch???
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 10:45
    Elke echte voetballiefhebber wil deze traditionele clubs mrt grote (Twente) en schitterend (NEC) gelegen stadions op het hoogste niveau. Enschede, Nijmegen: grote steden / achterban.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    zaterdag 1 december 2018 om 10:54
    Ik dus niet.......🙃
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 10:58
    Ik heb je gezien op VP, verbaast me niets van jou.
    🥶
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:04
    ik ook niet!! hoop dat ze nog een jaar of 5 in de 2e divisie mogen blijven is genieten voor jong Ajax tegen twente 2
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:07
    Als Twente naar 2e divisie afzakt komen ze Jong Ajax niet meer tegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 15:28
    Het is dus wel mogelijk dat een team van Ajax in de Grolsch Veste wint 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:34
    Zo schitterend was TOP gisteren anders niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 12:57
    Klopt volledig, wat een sof. Roda speelde spelletje van ons. 1e goal was uit onterechte vrije trap, 2e goal was schitterend!!!!, 3e goal was goed uitgevoerde counter. 4e en 5e goal waren sinterklaas cadeautjes. Of-day, met een van de kleinste begrotingen uit KKD divisie. Jammer, bij winst hadden we tot maandag 1e gestaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 18:09
    TOP krijgt het de 2e seizoenhelft moeilijk, laat hun het spel maken en ze krijgen doelpunten om hun oren. Maak de tegnstander van TOP het spel dan slaan ze toe in de counter.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +537
    zaterdag 1 december 2018 om 11:17
    Nec mag van mij wel terug komen, hebben we in iedergeval de echte Gelderse derby weer terug.. Laat dat Twente maar lekker wegrotten in de KKD!
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:24
    Geldt ook voor Sparta en Roda.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:06
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    grunnfan +325
    zaterdag 1 december 2018 om 11:31
    Ja maar als je een klote elftal hebt ga je af als een gieter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:05
    Waarheid als een koe.
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 21:18
    Ja, Groningen weet het beter, crisis in de bestuurskamer, degradatiegevaar etc. Net FCT vorig seizoen
    Vind ik leuk
    grunnfan +325
    maandag 3 december 2018 om 11:16
    Dus jij denkt dat Groningen degradeert? En hoezo crisis bestuurskamer?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15679
    zaterdag 1 december 2018 om 11:33
    Tja zo zijn er wel meer clubs. Je moet het verdienen, heel simpel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:04
    Gisteren verdienden jullie het, had wel iets minder gemogen. Proficiat. 😥😉
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    zaterdag 1 december 2018 om 11:44
    Nou NEC ja Twente nee 😁
    Vind ik leuk
    semi1946 +206
    zaterdag 1 december 2018 om 11:49
    Twente een grote club ,ze hebben jarenlang de zaak bedonderd een grote club onwaardig !!!
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +455
    zaterdag 1 december 2018 om 13:00
    Ik ook niet.. Dat ze maar lekker kapot mogen gaan 😁
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4631
    zaterdag 1 december 2018 om 17:07
    Dan mag jij van mij kapot gaan.
    Heel langzaam
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:40
    Noord-Holland?
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 20:35
    Deze voetballiefhebber vind dat het grote FCT en het schitterende NEC wel een paar jaartjes keukens mogen promoten en niet zon grote bek moeten hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11573
    zaterdag 1 december 2018 om 12:32
    Dan nog liever jullie dan die club van over de waal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 12:59
    Dank je, we doen ons best (1-5), maar gisteren totaal debacle.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zaterdag 1 december 2018 om 12:35
    Ben je niet goed?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 12:58
    Bedoel je mij?
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zaterdag 1 december 2018 om 13:16
    Ja bedoel jou, fc Twente terug in de eredivisie. Dat hoopt toch niemand. Dat ze lekker in Duitsland gaan voetballen. Past ook beter bij de taal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:19
    Ieder zijn mening.
    Heeft niets met mijn eigen club te maken, mijn idee.
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 21:00
    Nou ik vind dat FCT wel weer gauw terug mag in de Eredivisie alleen maar om dat stomme gewauwel van jou dat ze in Duitsland moeten gaan voetballen vanwege de taal, wat een ongelofelijke eikel ben jij, dit toont Nederland op z'n allersmalst, we zijn al zon klein kutlandje in Europa en dan zulke opschepperige, randstedelijke opmerkingingen. Twente is een streek met ca. 600.000 inwoners en FCT is voor een groot deel belangrijk voor die inwoners, ben zelf Heracles fan maar voel me wel aangesproken door dit gezwets.
    Groetn.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zaterdag 1 december 2018 om 12:36
    Hopelijk altijd waardeloze ***club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:04
    Waarom TOP Oss waardeloos?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 12:48
    Nog een jaar zal ze technisch failliet maken. Begroting is nu kunstmatig 1 maal boven werkelijkheid gehouden. Gaan nog harde klappen komen in Enschede. Zonde met die achterban en een dergelijk stadion horen ze gewoon op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Andre As +3026
    zaterdag 1 december 2018 om 10:23
    Aan het eind van het seizoen met lege handen
    Doemscenario wat realiteit kan worden. Vraag mij af of ze dat financieel kunnen dragen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    zaterdag 1 december 2018 om 10:24
    Niks om je voor te schamen tegen het machtige jong Ajax. 😂
    Vind ik leuk
    Ropa +181
    zaterdag 1 december 2018 om 10:27
    Jong Ajax even zien spelen, maar dit elftal zou zomaar in de middenmoot van de Eredivisie mee kunnen doen.
    De toekomst ziet er voor Ajax zo wel heel erg roze uit.

    Onbegrijpelijk en dom in alle opzichten dat Feyenoord niet doorgepakt heeft in 2016. Gokken en verkeerd gegokt, het is de rode draad in het leven van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    zaterdag 1 december 2018 om 10:34
    Dat allerlaatste wil ik niet zeggen, maar dat ze de boot gemist hebben qua jong teams is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504
    zaterdag 1 december 2018 om 10:46
    Van de middenmoot in de KKD, zo naar de Eredivisie? Knap hoor...
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:10
    Feyenoord staat waar ze moeten staan (eigenlijk nog te hoog) en met feyenoord -psv in het verschiet vrees ik het ergst voor feyenoord uitslag feyenoord -psv 0-12!!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504
    zaterdag 1 december 2018 om 12:46
    Feyenoord staat 3e. De plek waar ze in mei volgend jaar ook staan. Met de 3e begroting van Nederland. Hoezo te hoog? Zit die haat je zó dwars?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:17
    en de toekomst ziet er niet goed uit voor feyenoord met de uittocht van de jeugd van feyenoord. want die willen ook in de 2e divisie spelen net zo als jong Ajax jeugd en dat kan niet bij feyenoord de grote uittocht is begonnen bij feyenoord van de top jeugd van feyenoord
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504
    zaterdag 1 december 2018 om 12:44
    Ben je weer aan de GHB begonnen? Werkt hallucinerend, is het niet? Uittocht bij Feyenoord? Welke? Dezelfde als bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Ropa +181
    zaterdag 1 december 2018 om 14:40
    Was het maar een grote uittocht, dan zou je nog kunnen spreken van een grote intocht van jeugd. Maar bij die intocht van goede spelers gaat het al jaren mis. Dan zou je moeten proberen de jeugd heel goed op te leiden, maar ook op dat vlak is het verschil tussen Ajax en PSV al groot.
    Dus eigenlijk is het een uittocht van middelmatige jeugdspelers en resteert er niet veel doorstroming naar het 1e zoals je nu al weer een paar jaar lang ziet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15679
    zaterdag 1 december 2018 om 11:34
    Op basis van 1 wedstrijd? Jong Ajax is nou niet bepaald stabiel dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zaterdag 1 december 2018 om 10:27
    Die bestaan over een paar jaar niet meer. Definitief van deze club af. Heerlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 10:33
    Twente hoort zo snel mogelijk te promoveren, dus logisch verdriet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    zaterdag 1 december 2018 om 10:39
    Heerlijk? Meen je dat ja?

    Ik vind Twente een mooie club die ik liever in de Eredivisie zie. Maar buiten dat. Weetje hoeveel gezinnen met kleine kinderen genieten van die club en er wekelijks heen gaan.

    Ik zou het juist heel triest vinden als die club niet meer zou bestaan.
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zaterdag 1 december 2018 om 10:47
    Meeste Utrechters haten Ajax. Ik haat Ajax niet. Als er 1 club is waar ik een pesthekel aan heb is het Twente. Kopen een keer een landstitel met geld dat ze niet hebben en denken topclub te zijn. Iedere keer gezeik met die supporters van die club. Zelfs spelers van Utrecht hebben ze gemolesteerd.

    Die supporters die niet meer naar wedstrijden toekunnen? Daar heb ik geen medelijden mee. They’ll never walk alone. Liverpool wanna be’s.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    zaterdag 1 december 2018 om 10:49
    Ik vind haat naar iedere club toe eigenlijk heel kinderachtig. Maar goed, jouw mening zal zeker niet veranderen als ik jouw berichtje zo lees. 😅
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:01
    Helemaal mee eens Barca. Henk3 & Wim59 zitten in andere denkgroep, haat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:10
    Weer eentje die uit zijn nek lukt en niet weer die het over heeft. Het kampioenschap is gewoon verdient gewonnen toen en was er niets mis mee.
    Trouwens Ajax en PSV kopen ook dure speler om kampioen te worden en dat mag wel?/
    Vind ik leuk
    Edenees80 +537
    zaterdag 1 december 2018 om 11:20
    Ajax en Psv halen ook genoeg geld uit de CL om wat duurdere spelers te kopen.. Ook verkopen ze spelers voor heel veel geld en tja, dan kun je ook makkelijker spelers terugkopen hè..
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 12:31
    Dus ook Ajax en PSV kopen het kampioenschap??? En dat mag???
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:12
    Met het kampioenschap op zich niet. Dat klopt. Met de transfers en contracten vannde spelers die het kampioenschap gehaald hebben wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 13:15
    Ook die contracten klopten allemaal is pas fout gegaan daarna..
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:03
    Hoe graag ik TOP gisteren had zien winnen, de winst van NEC verzachtte de pijn en het verlies van Twente maakte het zuurder.
    Vind ik leuk
    twentepet +217
    zaterdag 1 december 2018 om 11:20
    Echt weer een reactie van een triest figuur.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3756
    zaterdag 1 december 2018 om 10:27
    Ze zijn wel heel snel boos in Twente.

    Ze hebben iets nodig wat ze kan op peppen
    Vind ik leuk
    Lexie026 +47
    zaterdag 1 december 2018 om 10:28
    Heb nog wel wat liggen 😀
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10131
    zaterdag 1 december 2018 om 11:18
    Als je heel Vak P daarmee kan bekoren ben je al miljoenair 😂
    Vind ik leuk
    Lexie026 +47
    zaterdag 1 december 2018 om 11:39
    Eerst maar eens Pandemodium vanavond zien te overleven. 😁
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10131
    zaterdag 1 december 2018 om 11:48
    Succes man zal vast wel lukken denk ik 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 11:24
    De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.... jij ouwe snuiverd en spuiterd
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 21:26
    In Twente zijn we niet snel boos😊 En we weten dat Heracles en FCT in Nederland nog een keer uit gaan maken wie er landskampioen wordt haaaaa......
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 10:27
    Hoezo afgang van formaat ?
    Gewoon verloren van AJAX ! 🤗
    Vind ik leuk
    Lexie026 +47
    zaterdag 1 december 2018 om 10:27
    Zag de uitslag en stond er niet eens van te kijken. Het is gewoon klaar daar. Ik gun dat normaal niemand, maar gezien wat wij allemaal over ons heen hebben gehad vanuit Enschede.... moet ik best wel lachen eigenlijk. 😂
    Vind ik leuk
    Montana7 +441
    zaterdag 1 december 2018 om 10:35
    Ahhhh ze zijn weer eens boos. Volgend jaar spelen ze gewoon in een half leeg stadion.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    zaterdag 1 december 2018 om 10:38
    Waar zijn die supporters nou boos over?
    Deden de spelers hun best niet? Denken die supporters dat de spelers veel beter zijn dan die van Ajax? Zijn ze boos op de trainer?

    Ik denk dat ze boos op zichzelf zijn omdat ze vinden dat ze voor gek staan.
    Verloren!! Dat kan toch niet, dat is een verschrikkellijke afgang!

    Twente staat vijfde en haalt de playoffs met gemak. Niks aan de hand.
    Het " verhaal halen" de spelers opwachten, de bestuurskamer bestormen en vernielingen aanrichten, ik krijg er genoeg van.
    Er kan er maar 1 winnen.
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 21:12
    Klopt, FCT fans denken dat hun zoiets niet kan overkomen. Let wel, de supporters moet je niet onderschatten en ze zijn hondstrouw. FCT is een "way of life" en niet een ploeg die je zomaar laat vallen.
    Ik heb wel bewondering voor de supporters als ze zich aan de regels houden v.w.b. Vernielingen etc.
    Groetn uit Almelo.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    zondag 2 december 2018 om 21:16
    600 in Den Bosch, gezellig niks aan de hand en slechts 30 man doet vervelend.
    Ik ben nog eens bij Heracles geweest toen er nog een houten tribune stond, mooi.
    Vind ik leuk
    Joost69 +24
    zaterdag 1 december 2018 om 10:39
    Die lui mogen blij zijn dat de club nog bestaat. Daarbij met dit bij elkaar geraapte elftal weet je dat je tegen dit soort zeperds aan kan lopen. Vooral de actie van Schuurs, solo van de eigen 16 naar die van Twente plus de assist geven, liet duidelijk zien dat het qua team en organisatie weinig voorstelt.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    zaterdag 1 december 2018 om 10:41
    Ik heb ervan genoten
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6727
    zaterdag 1 december 2018 om 10:42
    Laat dat Twente maar lekker daar blijven waar het hoort

    Zijn vaak genoeg gered door de gemeente en weer ik wat voor louche manieren er allemaal zijn geweest om die club overeind te houden
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10131
    zaterdag 1 december 2018 om 11:23
    Ze doen als of gisteren de kampioenschap wedstrijd was en zouden promoveren 😂😂
    Vind ik leuk
    frank1971 +2299
    zaterdag 1 december 2018 om 11:35
    Spelers weer eens aanspreken. Wat willen die gasten nou, Ipv de spelers de les te lezen moeten ze zich maar eens gedragen ipv overal de zaak te molesteren.
    Vind ik leuk
    Friend +157
    zaterdag 1 december 2018 om 11:57
    Tweede garnituur van ajax is kennenlijk beter dan de hoofdmacht van twente !
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    zaterdag 1 december 2018 om 12:23
    Helmond Sport is niet beter dan Sparta en Jong Ajax is niet beter dan Twente
    Jong Ajax staat 11e op zeven punten van Twente. Ze zijn niet beter, ze hebben gisteren dik verdiend gewonnen.
    Helmond staat een na laatste en Sparta derde. Helmond is niet beter dan Sparta.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    lemon9 +884
    zaterdag 1 december 2018 om 13:42
    Sukkels gvrd
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 15:57
    Supporters die verhaal komen halen na verlies tegen Ajax.
    Ik snap dat niet.
    Is dat zo raar?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 16:22
    hebben ze dan ook om het vertrek van pusic lopen bleren?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 16:52
    Ik ben geen twente fan maar hoop toch wel dat ze snel terugkomen want ja ze hore toch wel echt in de eredivisie een paar jaar geleden waren ze nog de top van nederland
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 18:19
    FC Twente is een mooie club, maar niet mooier dan RKC
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 18:56
    Wat een haat en ellende hier zeg.

    Gisteren was ik en de Veste en jong Ajax voetbalde fantastisch gisteren. Lieten Twente alle hoeken van het veld zien en het hadden er ook wel 10 kunnen zijn.

    Even een goed bericht voor alle Twente haters en dat zijn er velen lees ik, maak je niet zo druk over Twente want jullie gebeden en wensen worden binnenkort gehoord. Als Twente niet binnen 2 seizoenen terug is in de ED dan is de club sowieso failliet. Die 59mil schuld doet ze binnenkort de das om.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    Janalb +12
    zondag 2 december 2018 om 21:30
    Tja, wat zal ik zeggen, good goan !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 18:58
    Wat een haat en ellende hier zeg.

    Gisteren was ik en de Veste en jong Ajax voetbalde fantastisch gisteren. Lieten Twente alle hoeken van het veld zien en het hadden er ook wel 10 kunnen zijn.

    Even een goed bericht voor alle Twente haters en dat zijn er velen lees ik, maak je niet zo druk over Twente want jullie gebeden en wensen worden binnenkort gehoord. Als Twente niet binnen 2 seizoenen terug is in de ED dan is de club sowieso failliet. Die 59mil schuld doet ze binnenkort de nek om.
    Vind ik leuk
    wikr +35
    zaterdag 1 december 2018 om 22:49
    Volgens mij wilden de Twente supporters de Jong-Ajacieden dronken voeren want ze smeten alleen maar bekers bier naar hen. Laat ze nog maar lekker even in de KKD afkoelen. En misschien moeten die imbecielen worden opgepakt voor het schenken van alcohol aan minderjarigen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws