Boze supporters komen verhaal halen bij FC Twente: Dit is natuurlijk pijnlijk

Boze supporters komen verhaal halen bij FC Twente: "Dit is natuurlijk pijnlijk"

Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 10:21za 01-12-2018 om 10:21

FC Twente ging vrijdagavond verrassend met 2-5 onderuit tegen Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. Na afloop waren de fans van de Tukkers niet blij. Wout Brama en zijn medespelers kregen dat flink te horen.

"Dit is natuurlijk pijnlijk. Het publiek heeft zich tijdens de wedstrijd nog redelijk rustig gehouden, maar daarna krijg je een terechte reactie", vertelt hij aan FOX Sports. "Als er feest is in de Grolsch Veste maak je ook een ronde en wil iedereen erbij zijn. Als je verliest moet je het ook doen. Dat hoort bij deze club. Het is pijnlijk, maar het hoort erbij."

De boze Twente-fans zongen onder meer 'schaam je kapot'. "Als je 5-2 verliest schaam je je altijd, of dat nou tegen Jong Ajax, Top Oss of tegen AZ in de Eredivisie is. Thuis mag je sowieso niet verliezen en dan ook nog 2-5. Dan snap ik dat het publiek een reactie geeft en daar ben ik ook helemaal niet op tegen. Ik vind het prima, zolang het maar na de wedstrijd is", zegt Brama.

Door de nederlaag heeft Twente verzuimd om in punten gelijk te komen met koplopers Go Ahead Eagles FC Den Bosch en Sparta. De Tukkers staan op een vijfde plaats.

Plaats een reactie

pietprecies +10499
zaterdag 1 december 2018 om 10:22
Nog een jaartje KKD voor Twente
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 10:36
Hopelijk snel terug samen met NEC.
Vind ik leuk
Wim59 +579
zaterdag 1 december 2018 om 10:42
Terug naar de 2e divisie bedoel je toch???
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 10:45
Elke echte voetballiefhebber wil deze traditionele clubs mrt grote (Twente) en schitterend (NEC) gelegen stadions op het hoogste niveau. Enschede, Nijmegen: grote steden / achterban.
Vind ik leuk
Wim59 +579
zaterdag 1 december 2018 om 10:54
Ik dus niet.......🙃
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 10:58
Ik heb je gezien op VP, verbaast me niets van jou.
🥶
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 11:04
ik ook niet!! hoop dat ze nog een jaar of 5 in de 2e divisie mogen blijven is genieten voor jong Ajax tegen twente 2
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:07
Als Twente naar 2e divisie afzakt komen ze Jong Ajax niet meer tegen.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 15:28
Het is dus wel mogelijk dat een team van Ajax in de Grolsch Veste wint 😉
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 11:34
Zo schitterend was TOP gisteren anders niet
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 12:57
Klopt volledig, wat een sof. Roda speelde spelletje van ons. 1e goal was uit onterechte vrije trap, 2e goal was schitterend!!!!, 3e goal was goed uitgevoerde counter. 4e en 5e goal waren sinterklaas cadeautjes. Of-day, met een van de kleinste begrotingen uit KKD divisie. Jammer, bij winst hadden we tot maandag 1e gestaan.
Vind ik leuk
Edenees80 +503
zaterdag 1 december 2018 om 11:17
Nec mag van mij wel terug komen, hebben we in iedergeval de echte Gelderse derby weer terug.. Laat dat Twente maar lekker wegrotten in de KKD!
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 11:24
Geldt ook voor Sparta en Roda.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:06
Mee eens.
Vind ik leuk
grunnfan +372
zaterdag 1 december 2018 om 11:31
Ja maar als je een klote elftal hebt ga je af als een gieter.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:05
Waarheid als een koe.
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 21:18
Ja, Groningen weet het beter, crisis in de bestuurskamer, degradatiegevaar etc. Net FCT vorig seizoen
Vind ik leuk
grunnfan +372
maandag 3 december 2018 om 11:16
Dus jij denkt dat Groningen degradeert? En hoezo crisis bestuurskamer?
Vind ik leuk
Rodajc +18146
zaterdag 1 december 2018 om 11:33
Tja zo zijn er wel meer clubs. Je moet het verdienen, heel simpel.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:04
Gisteren verdienden jullie het, had wel iets minder gemogen. Proficiat. 😥😉
Vind ik leuk
Wally g +553
zaterdag 1 december 2018 om 11:44
Nou NEC ja Twente nee 😁
Vind ik leuk
semi1946 +266
zaterdag 1 december 2018 om 11:49
Twente een grote club ,ze hebben jarenlang de zaak bedonderd een grote club onwaardig !!!
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +598
zaterdag 1 december 2018 om 13:00
Ik ook niet.. Dat ze maar lekker kapot mogen gaan 😁
Vind ik leuk
Lucky Kes +6133
zaterdag 1 december 2018 om 17:07
Dan mag jij van mij kapot gaan.
Heel langzaam
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 23:40
Noord-Holland?
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 20:35
Deze voetballiefhebber vind dat het grote FCT en het schitterende NEC wel een paar jaartjes keukens mogen promoten en niet zon grote bek moeten hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 21:54]
Vind ik leuk
Vak-DD +12048
zaterdag 1 december 2018 om 12:32
Dan nog liever jullie dan die club van over de waal.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 12:59
Dank je, we doen ons best (1-5), maar gisteren totaal debacle.
Vind ik leuk
san the man +1117
zaterdag 1 december 2018 om 12:35
Ben je niet goed?
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 12:58
Bedoel je mij?
Vind ik leuk
san the man +1117
zaterdag 1 december 2018 om 13:16
Ja bedoel jou, fc Twente terug in de eredivisie. Dat hoopt toch niemand. Dat ze lekker in Duitsland gaan voetballen. Past ook beter bij de taal.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:19
Ieder zijn mening.
Heeft niets met mijn eigen club te maken, mijn idee.
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 21:00
Nou ik vind dat FCT wel weer gauw terug mag in de Eredivisie alleen maar om dat stomme gewauwel van jou dat ze in Duitsland moeten gaan voetballen vanwege de taal, wat een ongelofelijke eikel ben jij, dit toont Nederland op z'n allersmalst, we zijn al zon klein kutlandje in Europa en dan zulke opschepperige, randstedelijke opmerkingingen. Twente is een streek met ca. 600.000 inwoners en FCT is voor een groot deel belangrijk voor die inwoners, ben zelf Heracles fan maar voel me wel aangesproken door dit gezwets.
Groetn.
Vind ik leuk
san the man +1117
zaterdag 1 december 2018 om 12:36
Hopelijk altijd waardeloze ***club.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 13:04
Waarom TOP Oss waardeloos?
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 12:48
Nog een jaar zal ze technisch failliet maken. Begroting is nu kunstmatig 1 maal boven werkelijkheid gehouden. Gaan nog harde klappen komen in Enschede. Zonde met die achterban en een dergelijk stadion horen ze gewoon op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Henk3 +1169
zaterdag 1 december 2018 om 10:27
Die bestaan over een paar jaar niet meer. Definitief van deze club af. Heerlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 10:33
Twente hoort zo snel mogelijk te promoveren, dus logisch verdriet.
Vind ik leuk
twentepet +281
zaterdag 1 december 2018 om 11:20
Echt weer een reactie van een triest figuur.
Vind ik leuk
Mr bien +5881
zaterdag 1 december 2018 om 10:27
Ze zijn wel heel snel boos in Twente.

Ze hebben iets nodig wat ze kan op peppen
Vind ik leuk
Lexie026 +46
zaterdag 1 december 2018 om 10:28
Heb nog wel wat liggen 😀
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11625
zaterdag 1 december 2018 om 11:18
Als je heel Vak P daarmee kan bekoren ben je al miljoenair 😂
Vind ik leuk
Lexie026 +46
zaterdag 1 december 2018 om 11:39
Eerst maar eens Pandemodium vanavond zien te overleven. 😁
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11625
zaterdag 1 december 2018 om 11:48
Succes man zal vast wel lukken denk ik 😂
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 11:24
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.... jij ouwe snuiverd en spuiterd
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 21:26
In Twente zijn we niet snel boos😊 En we weten dat Heracles en FCT in Nederland nog een keer uit gaan maken wie er landskampioen wordt haaaaa......
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 10:27
Hoezo afgang van formaat ?
Gewoon verloren van AJAX ! 🤗
Vind ik leuk
Lexie026 +46
zaterdag 1 december 2018 om 10:27
Zag de uitslag en stond er niet eens van te kijken. Het is gewoon klaar daar. Ik gun dat normaal niemand, maar gezien wat wij allemaal over ons heen hebben gehad vanuit Enschede.... moet ik best wel lachen eigenlijk. 😂
Vind ik leuk
Joost69 +651
zaterdag 1 december 2018 om 10:39
Die lui mogen blij zijn dat de club nog bestaat. Daarbij met dit bij elkaar geraapte elftal weet je dat je tegen dit soort zeperds aan kan lopen. Vooral de actie van Schuurs, solo van de eigen 16 naar die van Twente plus de assist geven, liet duidelijk zien dat het qua team en organisatie weinig voorstelt.
Vind ik leuk
Wim59 +579
zaterdag 1 december 2018 om 10:41
Ik heb ervan genoten
Vind ik leuk
Argento8523 +7068
zaterdag 1 december 2018 om 10:42
Laat dat Twente maar lekker daar blijven waar het hoort

Zijn vaak genoeg gered door de gemeente en weer ik wat voor louche manieren er allemaal zijn geweest om die club overeind te houden
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11625
zaterdag 1 december 2018 om 11:23
Ze doen als of gisteren de kampioenschap wedstrijd was en zouden promoveren 😂😂
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zaterdag 1 december 2018 om 11:35
Spelers weer eens aanspreken. Wat willen die gasten nou, Ipv de spelers de les te lezen moeten ze zich maar eens gedragen ipv overal de zaak te molesteren.
Vind ik leuk
Friend +284
zaterdag 1 december 2018 om 11:57
Tweede garnituur van ajax is kennenlijk beter dan de hoofdmacht van twente !
Vind ik leuk
lemon9 +1012
zaterdag 1 december 2018 om 13:42
Sukkels gvrd
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 15:57
Supporters die verhaal komen halen na verlies tegen Ajax.
Ik snap dat niet.
Is dat zo raar?
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 16:22
hebben ze dan ook om het vertrek van pusic lopen bleren?
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 16:52
Ik ben geen twente fan maar hoop toch wel dat ze snel terugkomen want ja ze hore toch wel echt in de eredivisie een paar jaar geleden waren ze nog de top van nederland
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 18:56
Wat een haat en ellende hier zeg.

Gisteren was ik en de Veste en jong Ajax voetbalde fantastisch gisteren. Lieten Twente alle hoeken van het veld zien en het hadden er ook wel 10 kunnen zijn.

Even een goed bericht voor alle Twente haters en dat zijn er velen lees ik, maak je niet zo druk over Twente want jullie gebeden en wensen worden binnenkort gehoord. Als Twente niet binnen 2 seizoenen terug is in de ED dan is de club sowieso failliet. Die 59mil schuld doet ze binnenkort de das om.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 18:57]
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 21:30
Tja, wat zal ik zeggen, good goan !!
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 18:58
Wat een haat en ellende hier zeg.

Gisteren was ik en de Veste en jong Ajax voetbalde fantastisch gisteren. Lieten Twente alle hoeken van het veld zien en het hadden er ook wel 10 kunnen zijn.

Even een goed bericht voor alle Twente haters en dat zijn er velen lees ik, maak je niet zo druk over Twente want jullie gebeden en wensen worden binnenkort gehoord. Als Twente niet binnen 2 seizoenen terug is in de ED dan is de club sowieso failliet. Die 59mil schuld doet ze binnenkort de nek om.
Vind ik leuk
wikr +38
zaterdag 1 december 2018 om 22:49
Volgens mij wilden de Twente supporters de Jong-Ajacieden dronken voeren want ze smeten alleen maar bekers bier naar hen. Laat ze nog maar lekker even in de KKD afkoelen. En misschien moeten die imbecielen worden opgepakt voor het schenken van alcohol aan minderjarigen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws