Sven Nieuwpoort hekelt charge van broer Lars: 'Hij zet dat soort tackles vaker in'

    Sven Nieuwpoort hekelt charge van broer Lars: 'Hij zet dat soort tackles vaker in'

    Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 21:54za 01-12-2018 om 21:54

    Laatste update: zaterdag 1 december 2018 om 23:14za 01-12-2018 om 23:14

    Sven Nieuwpoort is niet te spreken over de actie van zijn broer Lars. De linksback van De Graafschap pakte in het duel met PEC Zwolle al na een kwartier spelen een rode kaart na een harde tackle op het standbeen van Kingsley Ehizibue, waarna de Superboeren met 2-0 van PEC Zwolle verloren.

    Na de rode kaart voor Lars Nieuwpoort had De Graafschap weinig meer te vertellen op de Vijverberg. "De rode kaart is wel een kantelpunt", erkent broer Sven bij FOX Sports. "Hij heeft wel vaker dat hij zulke tackles inzet, dat moet uit zijn spel. Nu krijgen we dus een rode kaart en dan is het gewoon heel erg lastig om nog een resultaat te halen."

    "We begonnen slecht", vervolgt Nieuwpoort. "Na de goal en de rode kaart hebben we het nog lang op 1-0 gehouden, waarna we anders druk wilden gaan zetten om nog kansen te kunnen creëren. Dat ging erg moeizaam. We zitten in een moeilijke situatie. Het is zaak om goed bij elkaar te blijven en het om te draaien."

     
     
     
     
     
    Dit bericht bekijken op Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    ROOD! Lars Nieuwpoort! Nou, roept U maar! Terecht? #graafschap #peczwolle #grazwo #eredivisie

    Een bericht gedeeld door Voetbal (@dutchfooty) op

    Plaats een reactie

    zaterdag 1 december 2018 om 21:57
    Familievete ????
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2300
    zaterdag 1 december 2018 om 22:08
    Familiediner maar inschakelen?
    Vind ik leuk
    Pec Man +806
    zaterdag 1 december 2018 om 22:06
    ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:11
    Het begint al met die achterlijke opstelling. Zet nou eens gewoon een logische verdediging neer ipv iedere x dat gewissel achterin. Daarnaast zou een extra middenvelder geen overbodige luxe zijn. Maar 4-4-2 komt niet in het boekje van de Jong voor...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    mazu +2757
    zaterdag 1 december 2018 om 22:22
    En dan dat publiek dat vervolgens Kingsley begint uit te fluiten.......die jongen was blij dat ie nog kon lopen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    zaterdag 1 december 2018 om 22:24
    Later was hij aant provoceren, moest hij ook niet doen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    zaterdag 1 december 2018 om 22:24
    Binnen 5 minuten al 6 sliding.... Daarna op zo'n plek een schandalige overtreding. Schaam je, je zet ons voor lul en ten schande
    Vind ik leuk
    Head-Butt +302
    zaterdag 1 december 2018 om 22:37
    De Graafschap kan zich nu al op gaan maken voor een noodplan tijdens de kerst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:55
    Daar zijn ze al weken mee bezig hoor ;-)
    Vind ik leuk
    Head-Butt +302
    zaterdag 1 december 2018 om 23:10
    Denk dat Ajax een keer of 4 op bezoek moet komen.
    Is altijd een garantie voor 12 punten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:43
    50 wedstrijden geven
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    zondag 2 december 2018 om 00:27
    Ha en dan dat verbaasde gezicht bij de rode kaart.
    Die Zwollenaar is blij dat hij al zijn ledematen nog op de juiste plek heeft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws