Tilburgse topschutter blijft scoren: 'Als je dat zo vaak doet is het geen geluk'

Tilburgse topschutter blijft scoren: 'Als je dat zo vaak doet is het geen geluk'

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 06:56zo 02-12-2018 om 06:56

Fran Sol vindt dat hij zichzelf wel bewezen heeft in de Eredivisie. De Spaanse topschutter van Willem II, die in het duel met AZ (0-2) beide Tilburgse doelpunten voor zijn rekening nam, kent zijn kwaliteiten.

Sol scoorde de openingstreffer door een lastig aangespeelde bal toch tot doelpunt te promoveren. "Het maken van dat soort kleine kansen is één van mijn sterke punten", zegt Sol tegen de NOS. "Als je zo vaak scoort als ik is dat geen geluk meer. Tijdens mijn eerste seizoen konden mensen dat nog zeggen maar na drie seizoenen met doelpunten in de Eredivisie is dat geen geluk meer."

"Je moet slim zijn en de goede plek kiezen om te scoren", legt Sol uit. "Bij de 2-0 van Donis (Avdijaj, red.) stond ik opzettelijk buitenspel om uiteindelijk eerder bij de breedtepass te kunnen zijn dan de verdedigers. Ik ben altijd kritisch op mezelf, maar vandaag ben ik ook blij met wat ik gedaan heb. Ik maak er twee en het team verdedigde goed dus we mogen blij zijn."

Poll

Blijft Fran Sol in de winterstop bij Willem II?

(546 stemmen)

Plaats een reactie

013Tilburg +783
zondag 2 december 2018 om 07:07
Sol is een geweldenaar. Vanwege zijn pasgeboren kind blijft hij in de winterstop bij ons. Aan het einde van het seizoen gaat hij een mooie transfer maken naar Spanje.
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 11:14
Naar Feyenoord zou ook niet verkeerd zijn...
Vind ik leuk
013Tilburg +783
zondag 2 december 2018 om 15:52
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik Sol als ie bij ons weggaat niet meer in NL wil tegen komen. 😀
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 15:54
Jij bent gewoon bang van je eigen spelers, hahaha...
Vind ik leuk
013Tilburg +783
zondag 2 december 2018 om 16:11
Als ze Sol heten wel ja. 😁
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 07:26
Beste spits van Eredivisie
Vind ik leuk
Mo +13231
zondag 2 december 2018 om 10:08
Beste niet natuurlijk maar zeker één van de
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 11:15
Degene die het meest scoort is de beste. Simpel...
Vind ik leuk
Mo +13231
zondag 2 december 2018 om 12:44
Dus als een onbekende spits van pak ‘m beet Fortuna meer goals maakt dan De Jong of Huntelaar is hij beter? Aparte kijk op voetbal heb jij.
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 15:57
Inderdaad. De spits staat er in de eerste plaats om doelpunten te maken. Het gaat er niet om waar je speelt maar hoeveel doelpunten je maakt. Vroeger had je in Duitsland een spits genaamd Gerd Muller. Die kon nog geen lantaarnpaal voorbijgaan, maar hij scoorde altijd. Hij deed zelfs Nederland de das om in de finale van het WK 74. Hij maakte vooral lelijke doelpunten, maar who cares? Als je altijd scoort ben je de beste spits voor elke ploeg. Punt uit...
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:45
Een speler die het wekelijks laat zien bij een Willem II met alle respect (Voor Willem II)verdient de credits! En moet in het nieuwe seizoen een mooie stap maken(: Hoop dan wel dat die nog in de eredivisie te bewonderen is.. maar ik acht de kans klein. Ik zie hem persoonlijk zelf na een subtopper in Spanje of Engeland gaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 09:49]
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 11:15
Nieuw op CP, maar al net zo goed in het maken van spelfouten!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 14:37
Pff klein kind..
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
zondag 2 december 2018 om 15:22
LOL...
Vind ik leuk
Mo +13231
zondag 2 december 2018 om 10:07
Die Sol is gewoon beter dan Jorgensen hoor. Als hij zo door blijft gaat moet Feyenoord hem gewoon kopen.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 13:30
Heerlijke overwinning! En wat is Franske toch een held!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws