Tilburgse topschutter blijft scoren: 'Als je dat zo vaak doet is het geen geluk'

    Tilburgse topschutter blijft scoren: 'Als je dat zo vaak doet is het geen geluk'

    Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 06:56zo 02-12-2018 om 06:56

    Fran Sol vindt dat hij zichzelf wel bewezen heeft in de Eredivisie. De Spaanse topschutter van Willem II, die in het duel met AZ (0-2) beide Tilburgse doelpunten voor zijn rekening nam, kent zijn kwaliteiten.

    Sol scoorde de openingstreffer door een lastig aangespeelde bal toch tot doelpunt te promoveren. "Het maken van dat soort kleine kansen is één van mijn sterke punten", zegt Sol tegen de NOS. "Als je zo vaak scoort als ik is dat geen geluk meer. Tijdens mijn eerste seizoen konden mensen dat nog zeggen maar na drie seizoenen met doelpunten in de Eredivisie is dat geen geluk meer."

    "Je moet slim zijn en de goede plek kiezen om te scoren", legt Sol uit. "Bij de 2-0 van Donis (Avdijaj, red.) stond ik opzettelijk buitenspel om uiteindelijk eerder bij de breedtepass te kunnen zijn dan de verdedigers. Ik ben altijd kritisch op mezelf, maar vandaag ben ik ook blij met wat ik gedaan heb. Ik maak er twee en het team verdedigde goed dus we mogen blij zijn."

    Poll

    Blijft Fran Sol in de winterstop bij Willem II?

    (546 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 2 december 2018 om 06:59
    VdBrom is het alfabet bijster van Z tot A.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:10
    Wat ben je aan het brommen wim.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:28
    Nou maakt AZ ook eens mee, wat Feyenoord meemaakte vorig seizoen.
    Veel blessures.

    AZ dacht Feyenoord bijna voorbij te zijn.
    Jaja.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:32
    AZ, is in tegenstelling van vorig aseizoen enorm verzwakt. Die komen echt nooit in de buurt van feijenoord.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:34
    Van de zomer hoorde ik andere geluiden.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:36
    Klopt wim, ze hebben slecht ingekocht en op de centjes gelet. Dus kan je nooit aanhaken.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:56
    Dat doet AZ wel slim. Ik denk dat ze wel een paar miljoen in kas hebben. 10 a 15 schat ik zo.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 08:00
    Ja wim, maar je kunt beter je kapitaal op het veld hebben staan, europees voetbal levert meer op.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 08:06
    Eerst wachten tot je een goede jeugdlichting hebt. En dan aanvullen, dat levert uiteindelijk meer op.

    En AZ heeft goede jeugd.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 08:08
    Zou kunnen, maar je kunt niet 3 of 4 spelers inpassen. Dat is te riskant kan dan ook anders uitpakken.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 08:14
    Maar door de goede resultaten, leveren de jeugdspelers, gelijk veel meer op.
    Bayern en Barca zijn er heel rijk mee geworden. Ajax nu ook een beetje.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 08:15
    Daar heb je we een punt wim, als het goed uitpakt dan wordt je daar rijk mee ja. Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 11:13
    Feyenoord was ooit steenrijk. Bezat zelfs huizen. Maar je weet hoe de vlag er nu bijhangt...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13657
    zondag 2 december 2018 om 11:17
    Bedoel je de wijk Feijenoord? Hahaha.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 11:19
    In heel Rotterdam...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13657
    zondag 2 december 2018 om 11:26
    Het verhaal van het huizenbezit is mij onbekend. Feyenoord, met de Kuip in eigen bezit (een van) de rijkste club(s) van Europa helaas maar al te bekend.
    Jemig, de voortdurende financiële en sportieve debacles van Feyenoord, met af en toe toch weer die oplevingen met sportieve successen.
    Zou een indrukwekkend boek kunnen worden. Is dát niks voor uitgeverij De Buitenspelers? Ik zou hem kopen voor Sinterklaas...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13657
    zondag 2 december 2018 om 10:01
    Met de verkoop van Jansen, Wout en die Iraniër is volgens mij 55 miljoen opgehaald. Daar is vrij weinig aan spelers van uitgegeven.
    Wel is er geld in de trainingsfaciliteiten gestopt en gaan ze de entree vh eigen stadion verbouwen.
    Beetje zoals Feyenoord met de recente inkomsten heeft gedaan.

    AZ is wel eigenaar van het eigen stadion, ze doen leuke dingen maar voetbal blijft grotendeels n budgetsport. AZzal heus wel ns n incidenteel succesje boeken maar zal meestal achter Feyenoord blijven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 10:02]
    Vind ik leuk
    013Tilburg +393
    zondag 2 december 2018 om 07:07
    Sol is een geweldenaar. Vanwege zijn pasgeboren kind blijft hij in de winterstop bij ons. Aan het einde van het seizoen gaat hij een mooie transfer maken naar Spanje.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 11:14
    Naar Feyenoord zou ook niet verkeerd zijn...
    Vind ik leuk
    013Tilburg +393
    zondag 2 december 2018 om 15:52
    Ik neem aan dat je begrijpt dat ik Sol als ie bij ons weggaat niet meer in NL wil tegen komen. 😀
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 15:54
    Jij bent gewoon bang van je eigen spelers, hahaha...
    Vind ik leuk
    013Tilburg +393
    zondag 2 december 2018 om 16:11
    Als ze Sol heten wel ja. 😁
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:09
    Sol is prima spits, denk dat hij de subtop in spanje we aankan.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:26
    Beste spits van Eredivisie
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zondag 2 december 2018 om 10:08
    Beste niet natuurlijk maar zeker één van de
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 11:15
    Degene die het meest scoort is de beste. Simpel...
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zondag 2 december 2018 om 12:44
    Dus als een onbekende spits van pak ‘m beet Fortuna meer goals maakt dan De Jong of Huntelaar is hij beter? Aparte kijk op voetbal heb jij.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 15:57
    Inderdaad. De spits staat er in de eerste plaats om doelpunten te maken. Het gaat er niet om waar je speelt maar hoeveel doelpunten je maakt. Vroeger had je in Duitsland een spits genaamd Gerd Muller. Die kon nog geen lantaarnpaal voorbijgaan, maar hij scoorde altijd. Hij deed zelfs Nederland de das om in de finale van het WK 74. Hij maakte vooral lelijke doelpunten, maar who cares? Als je altijd scoort ben je de beste spits voor elke ploeg. Punt uit...
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 09:45
    Een speler die het wekelijks laat zien bij een Willem II met alle respect (Voor Willem II)verdient de credits! En moet in het nieuwe seizoen een mooie stap maken(: Hoop dan wel dat die nog in de eredivisie te bewonderen is.. maar ik acht de kans klein. Ik zie hem persoonlijk zelf na een subtopper in Spanje of Engeland gaan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 11:15
    Nieuw op CP, maar al net zo goed in het maken van spelfouten!
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 14:37
    Pff klein kind..
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 2 december 2018 om 15:22
    LOL...
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zondag 2 december 2018 om 10:07
    Die Sol is gewoon beter dan Jorgensen hoor. Als hij zo door blijft gaat moet Feyenoord hem gewoon kopen.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 13:30
    Heerlijke overwinning! En wat is Franske toch een held!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws