Zeldzaam voetbalfeest voor Groningen-fans: hekkensluiter NAC gekleineerd

Zeldzaam voetbalfeest voor Groningen-fans: hekkensluiter NAC gekleineerd

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 18:37zo 02-12-2018 om 18:37

FC Groningen is bijna verlost van de degradatiezone. In de kelderkraker tegen NAC Breda kwam de ploeg van trainer Danny Buijs als winnaar bovendrijven: 5-2.

Groningen en NAC gingen als nummer zestien en nummer achttien de laatste competitiewedstrijd van speelronde veertien in, maar maakten er een vermakelijk schouwspel van. Groningen opende het bal na zeven minuten met een doelpunt van Mimoun Mahi. De weer fitte aanvaller volleerde de bal knap binnen: 1-0.

Het antwoord van NAC liet niet lang op zich wachten. Mikhail Rosheuvel zette de bezoekers uit de rebound op 1-1. De gelijke stand haalde de rust, maar na een kwartier in de tweede helft was het weer raak. Mitchell te Vrede kopte de 1-2 binnen. Doelman Sergio Padt, niet bezig aan het beste seizoen in zijn carrière, ging niet vrijuit.

Kort na de NAC-treffer trok Groningen de stand weer gelijk. Ritsu Doan onderstreepte zijn waarde voor de thuisploeg: 2-2. In het laatste kwartier trok Groningen de wedstrijd uiteindelijk naar zich toe. Deyovaisio Zeefuik, Mahi - met zijn tweede van de middag - en Samir Memisevic bepaalden de eindstand op 5-2.

Ondanks de klinkende zege blijft Groningen de nummer zestien van de Eredivisie. Het verschil met plaatsen vijftien (FC Emmen) en veertien (PEC Zwolle) is echter nog maar één punt. NAC blijft de hekkensluiter met acht punten uit de eerste veertien competitieduels.

Poll

Stelling: NAC is de grootste degradatiekandidaat

(1567 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 2 december 2018 om 18:38
Gefeliciteerd Groningen! Erg fijn.

Nu maar hopen dat ze dit door zetten.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 18:43
Ze zijn op dit moment idd goed bezig, Doan speelde weer geweldig hij is echt klaar voor een stap hogerop
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 18:45
(Ik gokte maar wat, was niet de bedoeling om een hele discussie te starten he)
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:23
Nou sorry hoor, maar ik vond hem tegenvallen. Vaak bal kwijt en wil soms net te veel doen
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:24
Daar heb je een punt, maar het bewijst wel zijn werklust
Vind ik leuk
Farmer +13423
zondag 2 december 2018 om 22:12
Er zit werklust in het team, Doan laat al een tijdje zien over creatieve kwaliteiten te beschikken, Mahi lijkt ook zijn oude vorm weer te krijgen(Is eigenlijk een hele goede Eredivisiespits, met potentie op meer, Mahi heeft ook wel wat pech gehad met blessures, en rare trainersperikelen bv.)
Zoals je hem vanmiddag zag met een wereldgoal, en daarna ook nog een 'smerig' balletje op Zeefuik, én die 2e goal van hemzelf,....hoh! Hij komt er wel weer aan! ^^

Van mij mag Mahi ook gerust nog een jaartje of 2-3 bijtekenen bv.

T was Padt die mij wat zorgen baarde vanmiddag, had toch een grabbeltje bij die goal ...(ok verdediging zag er ook niet lekker uit.. NAC drukte even goed door daar, maar Padt zag er helemaal niet lekker uit!).
Sinds zijn akkefietje lijkt hij zn vertrouwen een beetje kwijt te zijn....

Maar kort gezegd: We speelde niet geweldig vanmiddag, bij vlagne zelfs erg slordig idd: sommige ballen leverden we gewoon in, of sprongen zó vd voet af etc...rommelig, maar men werkt voor elkaar, en dat resulteerde vandaag, tegen een zwakke tegenstander, in ons eigen huis, tot 5 doelpunten.

En dat mag best positief ervaren worden toch?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 23:03
Padt ziet er ook een beetje ongezond uit. Die lijkt me niet fit. Jammer want is een hele goede keeper!
Vind ik leuk
ja_daarom +320
zondag 2 december 2018 om 19:42
Ze?
Die keeper van hun is echt een slome vent.
Zoveel energie in het elftal, en dan zo'n keeper.

Eruit met die vent. Zo snel mogelijk een nieuwe gaan halen.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:47
Idd, na dat gedoe in die trein is ie zoveel slechter gaan keepen
Vind ik leuk
Farmer +13423
zondag 2 december 2018 om 22:19
"Danny mot em eem een beste loag op de penze ge'em"... dan komt het wel goed
Vind ik leuk
ja_daarom +320
maandag 3 december 2018 om 17:30
het lijkt erop alsof het hem allemaal geen moer boeit
Vind ik leuk
meee +213
dinsdag 4 december 2018 om 08:15
zo ongeveer het enige goed wat nac heeft dus een ruil v leer tegen padt. passen beter bij elkaar
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:51
Gaat goed komen, ze beschikken over één van de beste middenvelders van de eredivisie !
Vind ik leuk
FCGrunn050 +753
zondag 2 december 2018 om 18:39
En het blijft hier nog lang onrustig, hik! 😜🍻🍻🍻
Vind ik leuk
013Tilburg +615
zondag 2 december 2018 om 18:41
Daar gaat de derby.....
Vind ik leuk
Alibaba +630
zondag 2 december 2018 om 20:23
Als jullie dan solidair zijn met ons dan hebben we volgend seizoen toch een derby. Alleen dan een niveau lager ;-)
Vind ik leuk
meee +213
dinsdag 4 december 2018 om 08:17
zie hoe ver nak en zn aanhangers al afglijden..😂😂😂
Vind ik leuk
Alibaba +630
dinsdag 4 december 2018 om 12:50
Nak?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:24
Ja godverdomme kunnen we Tilburg niet meer verslaan :( zonder gekheid, dat lukt dit seizoen sowieso toch niet..
Vind ik leuk
RWB013 +2250
zondag 2 december 2018 om 22:04
Hopen op Den Bosch dan maar. :)
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 18:41
Wat een pracht wedstrijd zo genoten
Vind ik leuk
Alibaba +630
zondag 2 december 2018 om 18:43
Wat een bedroevend niveau! Dit team is nog slechter dan de middenmoot van de KKD. Niemand wist wat ie met de bal moest doen en zelfs met 5 verdedigers krijgen we 5 doelpunten tegen :-(
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 18:45
Psv moet die Doan halen in de winterstop. Die is wel klaar voor een stap hogerop
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
013Tilburg +615
zondag 2 december 2018 om 18:46
Gefeliciteerd Groningen. Goed om te zien dat het weer wat beter gaat.
Ga zo door!!
Vind ik leuk
meee +213
dinsdag 4 december 2018 om 08:19
dr gaat niets boven groningen is reeds aangepast in de dikke van daele tot: alles gaat boven nac
Vind ik leuk
plein19 +2854
zondag 2 december 2018 om 18:48
Heel goed voor Groningen. Leuk voor Buijs
Vind ik leuk
Ron jans +510
zondag 2 december 2018 om 18:48
Mooi om te zien dat eindelijk het stadion weer wat voller zit, en de fans zijn er rijkelijk voor beloond. Een hele mooie pot gezien.
Vind ik leuk
HanV +5130
zondag 2 december 2018 om 20:45
Moet je niet kijken hoeveel er vorig jaar zaten tegen NAC. Toen zaten er 3.498 meer.
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
zondag 2 december 2018 om 18:50
Dag dag nac city.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2178
zondag 2 december 2018 om 18:58
Lekker Groningen!
Vind ik leuk
Bosmeister +844
zondag 2 december 2018 om 19:03
Dik mooi!
Vind ik leuk
Farmer +13423
zondag 2 december 2018 om 19:09
Tikje geflateerd misschien, maar terechte overwining.
Het 1-2tje van Zeefuik met Mahi was slim gespeeld, en de 2e goal van Mahi zelf was knap gedaan. Dan zie je toch dat Groningen, naast Doan, nog wel meer spelers heeft die over kwaliteiten beschikt.

Het komt er het hele seizoen al moeizaam uit, maar zo nu en dan hebben ze ook eens een gelukje mee.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
zondag 2 december 2018 om 19:14
Leuk voor de Groningers! Dit soort momentjes geven hoop. Hopelijk gaan ze het vanaf nu wat beter doen.
Vind ik leuk
tikkietoe +5932
zondag 2 december 2018 om 19:19
Samen met de wedstrijd van Ajax, de enige wedstrijd die ik goed heb voorspeld in mijn poule.
Je moet de onvoorspelbaarheid van de Eredivisie koesteren, maar ik zat er deze week wel heel vaak naast.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:47
Je zal niet de enige zijn Ik had er 4 goed (ook Heerenveen,(Heracles)
Vind ik leuk
HanV +5130
zondag 2 december 2018 om 20:51
Je hebt wel iets meer goed gedaan met je gedeelde 3e plek dan twee uitslagen qua resultaat goed voorspellen die iedereen goed had bijvoorbeeld de winst van PEC, Heerenveen en Heracles.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:27
Ondanks de uitslag was Groningen ook niet echt geweldig hoor. Hrustic viel mij tegen. Passing liet veel te wensen over en ook in duels was Groningen de mindere. Neem bv Mahi. Die mag echt wel meer het duel aan gaan. En wat was er met Padt aan de hand? Met zijn kop bij de rechtzaak die eraan zit te komen? Want de 1-2 was zijn schuld en ook een duidelijke terugkopbal van Chabot durfde hij niet op te pakken en daardoor bijna nog een doelpunt tegen. En die eerste VAR dat was toch om te bepalen of het een penalty was ja of nee??
Vind ik leuk
Farmer +13423
zondag 2 december 2018 om 22:26
Hrustic valt idd wel vaker door de mand... Lijkt soms een stukje 'kloten' te missen, en echt er op te durven klappen.

Mahi is geen kleun-voetballer, maar een speler die je goed vrij kan zetten. Liet ie vanmiddag ook een paar keer zien, goed in de kleine ruimtes zelfs, en beschikt over een heel goed schot zelfs!(Nevland-kaliber bijna?). Zo'n speler moet je dan ook op die manier gebruiken natuurlijk. Faber maakte die fout vooral door zo'n type speler juist te veel terug te laten zakken bv.

Padt moet idd even ophouden en normaal gaan doen... Weet echt even niet waarom hij zo afwezig leek soms.. Normaal zit hij er juist bovenop...

"Danny mot em gewoon es een beste pak op de penze ge'em".
Misschien is hij iets gaan zweven na zijn goede periode, en oproepen van Oranje....en gaat ie nu even 'keihard op zn bek'... Harde realiteit...?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:45
Prachtige beelden ! Het feestje na de 5-2 !!!
Vind ik leuk
meee +213
dinsdag 4 december 2018 om 08:22
idd prachtige beelden, maar treurende nakkers is ook schitterend. maar jongens geeft niet. volgend seizoen komen ajax, psv, utecht en az gewoon op bezoek in breda. alleen staat dr jong voor....
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:23
22 nieuwe spelers in de winterstop, anders is het NAXIT. Wat een drama
Vind ik leuk
redknap +1176
zondag 2 december 2018 om 20:46
Mooi veur Grunn. Good doan miejong.
Vind ik leuk
Martinus69 +5415
zondag 2 december 2018 om 21:30
Eerste doelpunt is de mooiste van het seizoen tot dusver... briljant
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 21:41
NAC krijgt het echt heel moeilijk. Wat een bagger elftal. Vies counteren maar kwaliteit 0,0.
Vind ik leuk
Janalb +12
zondag 2 december 2018 om 21:48
Groningen blijft een sukkelploeg, ze gaan in de nacompetitie, thats for sure.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 22:16
Grunn haalt Heracles nog wel in
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 22:17]
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:49
Viel niks op af te dingen. Ik heb tussen de Groningen supporters gestaan en het was een gezellige bende daaro. Heerlijke goal van Mahi, die eigenlijk nooit had mogen vallen. NAC scoort 2x terwijl het nergens geen recht van spreken op had. Groningen komt er wel, met mijn clubje....... nee
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 20:01
Sergio Pad afbranden is zo makkelijk, vorig jaar heeft hij ons vaak met mooie reddingen van tegen doelpunten en puntverlies gered Hij heeft gewoon door alle ophef rond hem ff een mindere periode nou en? zijn de critici hier elke dag scherp op het werk?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws