De Eredivisie-flops: drie spelers van PSV én AZ, falende Jurjus en horrorshow ADO

    De Eredivisie-flops: drie spelers van PSV én AZ, falende Jurjus en horrorshow ADO

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 11:00ma 03-12-2018 om 11:00

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 11:04ma 03-12-2018 om 11:04

    Maandenlang denderde PSV als een tank door de Eredivise. Zondag, op bezoek in De Kuip, bleek de koploper tóch nog zo onvermurwbaar te zien. Meerdere spelers van de titelkandidaat lieten het afweten. Drie spelers kregen een plekje in ons wekelijkse floplijstje. Ook AZ is ruim vertegenwoordigd. 

    Hidde Jurjus (De Graafschap)
    Wéér een nederlaag voor De Graafschap, wéér een dubieuze hoofdrol voor Jurjus. De PSV-huurling kost zijn club dit seizoen haast wekelijks punten. 

    Giovanni Troupée (ADO Den Haag)
    Troupée had, net als veel van z'n Haagse collega's, niet zijn dag in Amsterdam. De back werd volledig zoekgespeeld door de vleugelaanvallers van Ajax. 


    Pantelis Hatzidiakos (AZ)
    AZ zakte in eigen huis door het ijs tegen Willem II. Fran Sol, de directe tegenstander van Hatzidiakos, scoorde twee keer en had in de tweede helft ook nog z'n derde kunnen maken. De laatste linie van de Alkmaarders oogde sowieso zeer kwetsbaar. 

    Erik Palmer-Brown (NAC Breda)
    Verdedigen lijkt niet de grootste kwaliteit van Palmer-Brown. Toch onhandig voor iemand die daar z'n beroep van heeft gemaakt. Op bezoek in Groningen (5-2 nederlaag) was de defensie van hekkensluiter NAC een gatenkaas. 

    Wilfried Kanon (ADO Den Haag)
    Net als zijn collega Troupée beleefde Kanon een horrormiddag tegen Ajax. ADO mocht van geluk spreken dat slechts vijf doelpunten incasseerde. 

    Lars Nieuwpoort (De Graafschap)
    De domste en meest smerige overtreding van het weekend werd gemaakt door Nieuwpoort - Lars, welteverstaan. De verdediger van De Graafschap benadeelde zijn ploeg door onbezonnen en snoeihard door te gaan op de enkel van Kingsley Ehizibue. 


    Jorrit Hendrix (PSV)
    De doorgaans zo betrouwbare en solide Hendrix bakte er niets van in De Kuip. PSV had met name in de eerste helft totaal geen grip op het middenveld van Feyenoord. Dat kwam vooral door het zwakke optreden van de controleur. 

    Guus Til (AZ)
    Wat is er toch aan de hand met Til? Afgelopen jaar dé revelatie van AZ, één van de sterren van de Eredivisie zelfs. Dit seizoen lukt er niets. Wie Til op dit moment aan het werk ziet, vraagt zich af hoe de middenvelder eerder dit jaar zijn debuut heeft kunnen maken in Oranje. 

    Gastón Pereiro (PSV)
    De mythe dat PSV-stilist Pereiro haast altijd goed is in topduels in de Eredivisie, kan na zondagmiddag ontkracht worden. De Uruguayaan was veruit de slechtste speler aan Eindhovense zijde. Mark van Bommel wisselde Pereiro na 45 minuten. 


    Albert Gudmundsson (AZ)
    Haast iedere speler van AZ leverde zaterdag in het AFAS Stadion een wanprestatie tegen Willem II (0-2). Gudmundsson grossierde in balverlies, zwakke passes en slechte keuzes aan de bal. 

    Hirving Lozano (PSV)
    De laatste weken was-ie lekker op dreef, maar juist in de kraker tegen Feyenoord speelde Lozano één van z'n mindere wedstrijden van het seizoen. Feyenoord-back Tyrell Malacia had de Mexicaan in z'n binnenzak. 

    Poll

    Wie vond jij de flop van speelronde 14?

    (1718 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 3 december 2018 om 11:01
    Pereiro natuurlijk
    Vind ik leuk
    Always PSV +12564
    maandag 3 december 2018 om 11:04
    Hoop dat van Bommel deze topic ook leest😏
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    maandag 3 december 2018 om 11:13
    Ik hoop al weken dat hij mijn opmerkingen leest. Tot nu toe overduidelijk 'niet', want Pereiro blijft maar in die verdomde basis staan...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:19
    Als je gewoon al je competitiewedstrijden wint lijkt mij dat vrij logisch.
    Misschien dat de wedstrijd van gisteren hem tot nieuwe inzichten heeft gebracht.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:59
    Hey Henkie! Lang niet gezien hier? Zelfs niet in de Heerenveen topics. Begon me al zorgen te maken ;)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:26
    Goedemiddag,
    Heb even 3 heerlijke weekjes in het Caribische zonnetje doorgebracht.
    Maar maak je geen zorgen, ik ben piekfijn terug gekomen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    maandag 3 december 2018 om 12:49
    Hee Henkie, dat hangt er vanaf welk niveau je nastreeft.. in de eredivisie kan je ook met pereiro en hendrix kampioen worden.. maar in de CL was het finest. Van Bommel moet de lat hoger leggen voor die spelers...
    Vind ik leuk
    pietprecies +7670
    maandag 3 december 2018 om 11:30
    Tegen Excelsior ook gewoon weer hoor want Gutierrez snapt nog niet de manier van spelen volgens Bommel, blijkbaar moet die nog bijleren op het gebied van rollen, duikelen en huilen bij de scheids ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:36
    Ja het klinkt heel absurd maar ik denk dat je nog gelijk hebt ook
    Vind ik leuk
    Always PSV +12564
    maandag 3 december 2018 om 12:08
    Voor de verkoop hoef je hem niet laten staan, de scouts komen echt niet meer terug. Ik ben er al langer klaar mee, gisteren was de overduidelijke bevestiging.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:50
    Ow wat zakte deze weer ongelooflijk hard door het ijs. Snap nog altijd niet waarom er nog sommigen zijn die denken dat deze de top gaat halen. Van de 10 wedstrijden is hij 9 onzichtbaar. Heb in 45 minuten 1 actie van hem gezien. Snel in de etalage zetten nu er nog enige waarde op zit
    Vind ik leuk
    Andre As +3220
    maandag 3 december 2018 om 11:01
    Toch nog 3 PSV-ers in een elftal van de week.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6893
    maandag 3 december 2018 om 11:03
    8 te weinig.
    Vind ik leuk
    Korm +37717
    maandag 3 december 2018 om 11:26
    niet overdrijven
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    maandag 3 december 2018 om 11:14
    Ja inderdaad, normaal gesproken domineren wij dat andere elftal van de week.

    En opzich doet PSV het nog steeds goed. Een topper verloren en slechts 3 flops. Toen Ajax van PSV verloor stonden er 5 Ajacieden in de flops..
    Vind ik leuk
    Andre As +3220
    maandag 3 december 2018 om 11:17
    De lat ligt daar (Ajax) nu eenmaal hoger.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29221
    maandag 3 december 2018 om 11:20
    Wordt er nog steeds american football gespeeld in de ArenA dan?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3407
    maandag 3 december 2018 om 11:36
    Psv speelt inderdaad constant, goed van feyenoord dat ze dat zo onschadelijk kunnen maken
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:21
    4 PSVers want die Jurjus is ook een PSVer.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:31
    En die keeper van VVV ook! Die kreeg er ook een paar om zijn oren...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:03
    Jurjus gaat hetzelfde flikken als dat hij bij Roda gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15800
    maandag 3 december 2018 om 11:28
    Jurjus=degradatie. En kutvoetballers om zich heen natuurlijk, maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:48
    Is gewoon een koet kieper.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5757
    maandag 3 december 2018 om 11:47
    Als wij dan weer promoveren ten koste van de Graafschap dan maakt hij zijn fout destijds wel weer iets beter :p
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:04
    Nee hoor dit is gewoon het niveau van PSV.
    Vind ik leuk
    Strijp +14032
    maandag 3 december 2018 om 11:10
    Waar refereer je “dit” aan?
    Vind ik leuk
    Korm +37717
    maandag 3 december 2018 om 11:26
    aan de 3-0 tegen ajax ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:18
    Nee hoor die topprestatie tegen RKC.
    Vind ik leuk
    Korm +37717
    donderdag 6 december 2018 om 22:43
    Welke basis 11 stonden erin kwibus
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    maandag 3 december 2018 om 11:11
    t mooie van voetbal !? de flops van deze week kunnen zomaar de toppers van volgende week zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34400
    maandag 3 december 2018 om 11:14
    Jurjus word zo langzamerhand de Fer van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Leozao +5619
    maandag 3 december 2018 om 11:27
    Jammer dat er geen zwakste trainer van de week wordt gekozen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:27
    .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:32
    Geen padt? Volledig verantwoordelijk voor de 2 tegendoelpunten bij Groningen. Was voor de rest in de wedstrijd ook super onrustig. Eigenlijk zoals hij is sinds dat trein incident
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:41
    Padt was deze week met afstand de zwakste keeper vd eredivisie maar Jurjus staat er al weken in dus waarschijnlijk dachten ze die laten we staan bij VP... Jurjus keepte niet fantastisch maar het waren geen blunders in mijn ogen. 1ste goal is strak ingeschoten en als keeper moet je afwachten of er iemand tegen die bal aan loopt. 2de goal staat ie misschien te ver voor z’n goal maar krijgt Namli ook alle ruimt om aan te leggen vanaf de hoek vd 16.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Tossa +2331
    maandag 3 december 2018 om 14:19
    Die tweede goal: waarom wil hij die met z'n linkerhand stoppen? De rechter was veel gemakkelijker geweest?!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:52
    Zo nu blijkt eens te meer dat Hendrix geen potentiële oranjeklant is. Leuke clubspeler maar helaas niet goed genoeg.....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 11:57
    ik mis hier ook dat keepertje van Groningen, verschrikkelijk wat was die (weer) slecht.
    Vind ik leuk
    HanV +4640
    maandag 3 december 2018 om 12:02
    Best verrassend dat een keeper wordt uitgekozen die (gedeeld) de meeste reddingen heeft gedaan, geen grove fouten heeft gemaakt en er toch echt wel keepers zijn die grote fouten hebben gemaakt of meer tegendoelpunten hebben gekregen. Ik twijfel tussen Padt, Jensen, Unnerstall of desnoods Bizot, Eduardo, Van Leer.
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    maandag 3 december 2018 om 12:11
    Dat hele elftal van AZ incl. Brom natuurlijk. Wat een aanfluiting. Als club zou ik beginnen met ze ieder 10.000,- euro boete te geven vanwege werkverzuim. Dan nog iedere dag een straf training op het strand hardlopen van Egmond naar Den Helder v.v. en wel binnen een bepaalde nader over een te komen tijd. En als ze dan nog niet wakker zijn terug naar de amateurs.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:36
    Az heeft ook aardig wat kwaliteit ingeleverd afgelopen zomer. Het is onrealistisch om dan te verwachten dat ze elk jaar even met de top 3 mee doen. De begroting van az scheelt niet zo veel met de rest van de subtop (wel de “rijkste” subtopper)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:15
    Mij verbaasd het nu nog dat Molenaar die flapdrol Jurjus heeft laten staan vorig seizoen, anders was Roda niet gedegradeert.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7552
    maandag 3 december 2018 om 12:35
    Van mij mag Jurjus in de winterstop de plek van Jeroen Zoet overnemen!!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:41
    Waar is de rest van de PSV-selectie?
    Vind ik leuk
    JoeyC +2923
    maandag 3 december 2018 om 12:48
    Wow, het lijkt wel alsof PSV met 10-0 vernederd is. Erg overdreven.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    maandag 3 december 2018 om 13:20
    Hendrix was matig. Maar Rosario was echt nog veel slechter. Ziet er dan wellicht wat meer imponerend uit, maar als er eentje de laatste paar potten (ook in de CL!) overal te laat komt is hij t wel.

    Lozano was niet goed. Maar om het dan maar een flop van de week te noemen gaat wat ver.
    Vind ik leuk
    badeend. +1464
    maandag 3 december 2018 om 13:32
    Sergio Padt natuurlijk...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws