Update: Witte rook uit Southampton: Hasenhüttl tekent contract tot 2021

    Update: Witte rook uit Southampton: Hasenhüttl tekent contract tot 2021

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:57wo 05-12-2018 om 12:57

    Niet Peter Bosz of Paulo Sousa, maar Ralph Hasenhüttl is de grote favoriet om Mark Hughes op te volgen als manager van Southampton. Dat meldt The Telegraph. Hughes kreeg maandagochtend zijn congé op St. Mary's.

    Hasenhüttl is een Oostenrijke oefenmeester, die aan het einde van vorig seizoen RB Leipzig verliet. Met de Bundesliga-club wist hij twee seizoenen boven verwachting te presteren. Hasenhüttl (48) wordt gezien als één van de meest veelbelovende coaches in Europa en was, voordat Niko Kovac werd aangesteld, ook in beeld bij Bayern München.

    In de Engelse pers wordt druk gespeculeerd over de nieuwe manager van Southampton. Opvallend genoeg valt de naam van Bosz niet meer. Quique Sanchez Flores, David Moyes, Craig Shakespeare en Nigel Pearson worden wel genoemd. Ook maakt Sam Allardyce, die altijd in beeld komt als een Premier League-club met degradatieproblemen kampt, naar verluidt een kans.

    Hughes kreeg Southampton dit seizoen niet op de rails. De laatste tien wedstrijden onder zijn leiding leverden geen overwinning op, waardoor The Saints zijn afgezakt naar de degradatiezone. Southampton speelde zaterdag nog gelijk tegen Manchester United (2-2).

    Update 04/12 11.35: Hasenhüttl lijkt inderdaad de nieuwe manager van Southampton te worden. Sky Sports meldt dinsdag dat de clubloze Oostenrijker een akkoord heeft bereikt met The Saints over een contract voor drie seizoenen. 

    Update 05/12 12.57: Witte rook uit Southampton: Hasenhüttl is inderdaad aangesteld als nieuwe manager van de club. De Oostenrijker heeft een contract gesigneerd tot de zomer van 2021. Woensdagavond gaat Southampton op bezoek bij Tottenham Hotspur. Hasenhüttl zit dan nog niet op de bank. 

    Plaats een reactie

    rexxo +2152
    maandag 3 december 2018 om 12:59
    Onzin topic Bosz heeft paar weken allang gezegd dit niet te willen te doen.
    Een club uit PL die ergens onderin staat ging de manager ontslaan.
    Hij zei letterlijk ''ik zei nee die voorzitter snapte er niks van''

    Waarom wordt dit geplaatst, is er een uur geen Frenkie nieuws?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:55]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    maandag 3 december 2018 om 20:40
    Maar dat klopt dan toch ? Hasenhuttl is de favoriet. ( want Bosz wil niet )
    Vind ik leuk
    Josip Broz +760
    dinsdag 4 december 2018 om 12:12
    Bosz is ook geen trainer voor Southampton, kom op... 😂
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    maandag 3 december 2018 om 13:01
    "Opvallend genoeg valt de naam van Bosz niet meer. "

    Hoezo opvallend?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2055
    maandag 3 december 2018 om 13:04
    Hij heeft Ajax 6 weken behoorlijk laten voetballen dus is hij hier gods gift aan het voetbal.
    In het buitenland denken ze daar iets genuanceerder over.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    maandag 3 december 2018 om 13:09
    Denk dat een PL club bij het spelen tegen degradatie niet aan Bosz denkt.

    Bosz is een type trainer die aan het begin van een seizoen voor een groep moet komen te staan. Tijd krijgen om zijn manier van voetballen in te slijpen. Die tijd krijg je niet bij een club die vecht tegen degradatie.

    Ik vind Bosz een goede trainer, maar niet voor een club in nood.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    dinsdag 4 december 2018 om 11:48
    Idd. Ze hebben een degradatie coach nodig die de ploeg voor ieder puntje laat knokken om uit die degradatiezone te komen. Lukt dat niet dan staat ook hij weer op straat.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 3 december 2018 om 13:08
    Bosz is geen eenheidsworst. Daar hoort echt een partij die achter hem staat. Anders kansloos
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:30
    Zolang er nog geen nieuwe club is voor Bosz kan Feyenoord het nog even aankijken met Gio donderdagavond weer een testcase.👍
    Vind ik leuk
    Bill +829
    dinsdag 4 december 2018 om 11:36
    South wat? Sinds wanneer is dit nieuws.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33931
    dinsdag 4 december 2018 om 11:39
    Goede keuze denk ik
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:43
    Prima keuze voor Southampton. Southampton zal wel nog wat defensiever gaan spelen. Ik weet alleen niet of ze het daar mee gaan redden. Ze zullen hard aan de bak moeten. Fulham, Newcastle, Crystal Palace, Huddersfield en Burnley staan ook niet stil.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    dinsdag 4 december 2018 om 11:59
    Hassenhüttel?

    Wie is dat in vredesnaam?

    Nog nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 17:18
    Ex.trainer v RB Leipzig
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    dinsdag 4 december 2018 om 12:06
    Logisch dat de naam Bosz niet meer valt; die heeft Southampton de deur gewezen...
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    dinsdag 4 december 2018 om 17:06
    Euh, een contract voor DRIE jaar bij een kerkhof trainers voetbalclub.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 17:17
    Ze hadden voor Moyes moeten gaan. Die heeft solide ervaring in de EPL en deze knakker helemaal niet. Riskant aangezien een degradatie dichtbij lijkt. Ik denk dat Sou naar de Championship gaat dit seizoen samen met Cardiff en Huddersfield...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3550
    woensdag 5 december 2018 om 13:37
    En die wil nu zijn carriere om zeep gaan helpen bij Southampton ?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    woensdag 5 december 2018 om 13:51
    Bosz is niveauloos en de grote jongens hebbe daar eindelijk doorheen geprikt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:28
    Ja tuurlijk, heeft nog lang geduurd...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws