Tilburgse topschutter wil record: 'Wil prachtige club op die manier achterlaten'

    Tilburgse topschutter wil record: 'Wil prachtige club op die manier achterlaten'

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 15:18ma 03-12-2018 om 15:18

    Fran Sol hoopt dat hij het doelpuntenrecord in één seizoen van Willem II kan gaan verbreken. De Spaanse spits, die afgelopen zaterdag tegen AZ (0-2) twee doelpunten aan zijn totaal toevoegde, staat nu op veertien treffers in de Eredivisie.

    Het huidige record staat op naam van Rob McDonald, die in het seizoen 1981/1982 tot 21 treffers kwam voor de Tricolores. Sol is goed op weg om dat record te verbreken. "Het zou geweldig zijn om deze prachtige club met zo'n mooi record in handen achter te laten", liep de Spanjaard in gesprek met het Brabants Dagblad alvast vooruit op zijn nakende vertrek na dit seizoen.

    Sol heeft een aflopend contract in Tilburg met een optie op nog een seizoen. De topschutter voelt zich na de overwinning op AZ sterk in het shirt van Willem II. "Ik miste een kans, maar ik kon het gelukkig snel van me af zetten. Daar ben ik best wel trots op. We hebben als krijgers de voorsprong verdedigd".

    Plaats een reactie

    Jackhalls +215
    maandag 3 december 2018 om 15:21
    Sol staat op 12 !!!
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 3 december 2018 om 15:25
    ook 2 in de beker gemaakt. gaat over officiële wedstrijden in het seizoen!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:34
    Ja maar in de tekst staat 14 doelpunten in de Eredivisie .
    Weer een foutje van VP dus .
    Goede spits die Sol , vraag me echt af waar ie naar toe gaat .
    Het zou echt een uitstekende spits voor Feyenoord of PSV zijn .
    En als blijkt dat Dolberg zijn oude niveau niet gaat halen , zou ie ook naar Ajax kunnen .
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 3 december 2018 om 15:53
    Je zegt het zelf al hé.... VP
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:58
    Pffff ja inderdaad , en dit zijn dingen die je gewoon op kan zoeken op internet .
    Maar dit is waarschijnlijk nog te moeilijk voor de redactie .
    Ik heb ooit het idee dat er mensen met een taakstraf op de redactie bij vp zitten .
    Die moeten alleen hun uren vol maken , en het maakt niet uit wat ze doen .
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5293
    maandag 3 december 2018 om 15:21
    toch maar naar feyenoord dan?
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    maandag 3 december 2018 om 15:22
    Ajax en de andere (sub)topclubs pak je kans. Met betere spelers om hem heen kan hij alleen maar meer scoren
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 16:58
    Ik denk dat hij niet genoeg meevoetbalt voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Almaniak +117
    maandag 3 december 2018 om 15:22
    En dan wandelt ie straks als topscorer gratis de deur uit. Degradatiezorgen voorkomen weliswaar, maar beleid van niks natuurlijk
    Vind ik leuk
    Pec010 +2188
    maandag 3 december 2018 om 15:23
    Een optie voor nog een jaar.
    Vind ik leuk
    Vendaron +222
    maandag 3 december 2018 om 15:54
    Waarom zou die gratis de deur uitlopen?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 16:10
    Haha, een reactie van niks bedoel je?
    Wij gaan echt die optie gewoon lichten hoor.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    maandag 3 december 2018 om 16:47
    Lees nou is haha
    Vind ik leuk
    Almaniak +117
    maandag 3 december 2018 om 19:06
    ‘Een optie.’ Dat dient wel van beide kanten akkoord te worden bevonden wijsneuzen. Stel er komt komende zomer een club voorbij waar Sol 100 % heen wil dan wordt die optie niet gelicht
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:19
    Nou “wijsneus” dit is een eenzijdige optie vanuit Willem II. Dus daar heeft Sol niet zoveel van te vinden.
    Vind ik leuk
    Almaniak +117
    maandag 3 december 2018 om 20:37
    Dat kan jij opmaken uit dit artikel? Of heb jij meer informatie?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:59
    Dat staat niet in dit artikel. Maar aangezien ik Willem II supporter ben en dus bijna alles lees over de club weet ik dat het een eenzijdige optie vanuit Willem II is. Staat onder andere in dit artikel: https://www.bd.nl/willem-ii/willem-ii-in-gesprek-met-fran-sol-over-contract~a2e6d8bb/
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    maandag 3 december 2018 om 21:52
    Geloof me nou maar dat het een eenzijdige optie is. Verder gaat Sol Willem II niet verlaten op zo'n manier of heb jij hem gevolgd afgelopen jaren?
    Vind ik leuk
    Almaniak +117
    maandag 3 december 2018 om 22:31
    Ik hoop het oprecht, maar vrees als er een grote club komt met bijbehorend salaris dat het klaar is. En geef hem ongelijk, hij is voor Willem II begrippen te goed, hij verdient een (behoorlijke) stap hogerop
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    maandag 3 december 2018 om 22:32
    Ja die stap is Willem II al bereid hem te geven dat waren ze vorig seizoen al maar Sol wil zelf blijven tot de juiste club komt. Als hij nu verlengt en er komt een mooie club gaat Willem II hem niet dwarsliggen. En Sol heeft een hele goede band met veel supporters en de club dat wil hij graag op goede voet verlaten
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    woensdag 5 december 2018 om 12:01
    Tuurlijk gaat sol bij een goede aanbieding weg!

    Maar door die optie zal dat niet gratis zijn maar levert dat enkele miljoenen op.

    Leg jij maar eens uit waarom dit een beleid van niks is dan?
    Vind ik leuk
    Almaniak +117
    woensdag 5 december 2018 om 13:13
    Omdat verondersteld wordt dat het een eenzijdige optie van Willem II kant is, maar dat kan ik nergens uit opmaken. Als ze dit eenzijdig kunnen verlengen verdien je er nog leuk geld aan, anders niet
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    woensdag 5 december 2018 om 15:56
    Misschien gewoon eens Willem II supporters geloven?? Het is 1000% waar dat er een éénzijdige optie van onze kant is.
    Superverstandig beleid dus!
    Vind ik leuk
    Feiten +450
    maandag 3 december 2018 om 15:22
    Ik denk dat Feyenoord voor Sol moet gaan.


    Offtopic:

    Is Midden-Noord al terecht?
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6654
    maandag 3 december 2018 om 15:25
    Wie?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:02
    Een gevluchte hagenees die Rusland geweldig vindt en Nederland stront en die graag slijmt bij de psv supporters.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33680
    maandag 3 december 2018 om 15:32
    Hangt er van af wat hij moet kosten...
    Als je sol haalt is het over en uit voor vente.

    P.s Geen idee waar hij uithangt, mis hem wel. Altijd een goede inbreng.

    Maar hij heeft wel vaker langere pauze's gehad.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22648
    maandag 3 december 2018 om 17:09
    Privéomstandigheden!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33680
    maandag 3 december 2018 om 20:58
    Mocht hij dit lezen dan hoop ik dat alles goed met hem is.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:22
    Sol speelt ze achter helemaal dol .
    Mooi man .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:24
    Bij Willem 2 gaat het aardig,maar bij een grotere club moet je het helemaal laten zien. Daar is de druk ook groter
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 16:14
    Altijd maar over druk? Ik dirf te verkondigen dat de druk bij de clubs onderin veel groter is dan bij grote clubs. De inpact van degradatie is dramatisch. Het kost vele mensen hun baan en kan in het uiterste geval tot omvallen van die club leiden.

    Dus de druk om te presteren is gewoon groter dan bij ajax en psv. Als sol daar al mee om kan gaan dan kan hij dat een niveau hoger zeker ook
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 17:01
    Ik denk dat dat niet klopt.
    Je hebt gelijk dat de impact van degradatie groot is.
    Alleen onderin hoef je alsnog minder te winnen en fouten zijn minder kostbaar.
    Bij Ajax en PSV moet je bijna al je wedstrijden winnen. Daarom ligt de druk daar hoger.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 17:43
    Staat tegenover dat ploegen onderin elke week die druk hebben om punten te halen terwijl de spelers van de topclubs dit misschien 10 vd 34 wedstrijden hebben. De rest doen ze op 50%.
    Dus veel minder vaak druk op de ketel bij akax of psv in vergelijking met willem II of nac
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 17:47
    En fouten minder kostbaar? Als sol die ene grote kans mist kan dat de wedstrijd kosten aangezien het misschien wel de enige vd wedstrijd is. Als dolberg of huntelaar een grote kans missen is dat nog geen ramp aangezien ze er bog meestal een stuk of 5 in de wedstrijd krijgen. De druk van sol is in dit geval vele malen groter.
    Telt ook voor keeper. Maakt die van ons een blunder dan kost dat vaak de wedstrijd. Maakt onana er 1 dan is dat vaak geen ramp aangezien ze er voorin toch wel 4 in schoppen.

    De druk onderin is echt groter dan die van bovenin.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 17:50
    Ze hoeven die punten niet elke week te halen, want ze kunnen die punten ook een andere week halen.
    Ajax moet ze juist elke week halen, want die moeten heel veel punten hebben.
    En op 50% verlies je gewoon.
    Nee.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 18:02
    Hier gaan we het niet over eens worden...haalt ajax die punten tegen willem II, ado niet op 50% Zelfs bij vitesse uit hoeven ze geen moeite te doen. Ajax weet 26 vd 34 wedstrijden al dat ze winnen. De vraag is alleen met hoeveel...
    Op die wedstrijden zit geen enkele druk... hooguit als het ff niet lukt en het na een uur nog 0-0 is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 18:08
    Druk zit ook niet in je best moeten doen, maar resultaat behalen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 18:12
    Maar als je in bijna al je wedstrijden zonder je best te hoeven doen resultaten haalt, is er geen sprake van druk he?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 18:16
    Als iets makkelijk is ligt er inderdaad minder druk op. Alleen moet je in Nederland alsnog in de meeste wedstrijden wel je best doen, anders kan het gewoon fout gaan. Ajax en PSV zijn nu bijna foutloos, maar kijk naar de afgelopen seizoenen. Ajax en PSV laten normaal gesproken met enige regelmaat punten liggen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 18:18
    Maar als beide ploegen wel veel punten laten liggen eordt de druk om te winnen ook weer wat minder ;)

    Zo kunnen we blijveb doorgaan 😉
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 18:24
    De verwachtingen van de supporters worden niet minder door een slecht jaar van de concurrent.
    Ik zeg niet dat er onderin geen enkele druk is.
    Alleen die clubs hoeven niet te winnen van de grotere clubs. Bij Ajax moet dat wel. En die moeten voor de kleinere wedstrijden ook scherp blijven.

    Ja, maar je kunt ook gewoon zeggen ja, dat klopt :p
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 19:55
    Dat laatste gebeurd niet zo snel ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 3 december 2018 om 19:59
    Ik denk dat het in dit geval wel terecht zou zijn.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 20:12
    Haha, ik vind van niet. Maar we gaan niet opnieuw beginnen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:00
    Zo is het precies
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:24
    Sol naar ons mooie utreg.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:27
    Zal wat zijn maat moet wel wat kosten denk ik .
    Maar we kunnen hem wel goed gebruiken .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:30
    Contract tot 2019, ome frans over ze bolletje aaien.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:31
    Dikkie kan er toch ook wat bij leggen .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:33
    Dat doet die ook, dick houden we nog een jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:34
    Denk ook wel dat hij dat wil .
    Waarom niet een warme nest kan hij niet vinden .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:37
    Inderdaad, de mooiste club van nederland Uuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:38
    👍
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:53
    Zou wel een mooie club zijn voor Sol, al hoop en verwacht ik dat hij naar Spanje vertrekt!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:55
    Zou zeker mooi zijn als die kwam, denk toch dat die op spanje gokt.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:04
    Haha en dat is voor ons te hopen. Heb hem liever mee dan tegen ;).
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1918
    maandag 3 december 2018 om 15:43
    Doe maar niet.
    Jullie maken alle spitsen die naar Utrecht komen, stuk.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:45
    Ze zijn niet van porselein.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6654
    maandag 3 december 2018 om 15:24
    Altijd gedacht dat Bud Brocken dat record had. Fran Sol gun ik een mooie club en Willem 2 een grote zak geld.
    Of Sol het in het buitenland ook kan is wel afwachten. De laatste (tientallen) jaren zijn alle topscoorders mislukt.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    maandag 3 december 2018 om 15:35
    Fran en Frenkie gaan Willem II een heel grote zak met geld opleveren.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    maandag 3 december 2018 om 15:41
    Je weet dat binnen de afgelopen 20 jaar o.a. deze spelers: van Hooijdonk, van Nistelrooy, Huntelaar, Kuyt, Suarez, Memphis en nog wat spelers die het redelijk doen/hebben gedaan de topscorers zijn geworden. Dus of de laatste (tientallen) jaren de topscorers zijn mislukt, dat vraag ik me af...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6654
    maandag 3 december 2018 om 15:45
    Je hebt gelijk. Ik had erbij moeten zetten dat het er geen van de top-3 mocht zijn.
    Jansen AZ. Vlemmix NEC. Alves Heerenveen. Etc.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    maandag 3 december 2018 om 15:46
    Ja dan heb je inderdaad gelijk, die maken het uiteindelijk nooit echt waar.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 16:16
    Maar die 3 die je noemt waren alle 3 ééndagsvliegen. Sol laat het nu al voor het 3e jaar zien he?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:26
    Franske Franske Sol! De held van Tilburg!! Genieten van deze man en helaas eind van dit seizoen afscheid nemen denk ik. Het is hem meer dan gegund! Ik hoop dat er een mooie club voor hem komt!!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 15:31
    Lees je mee Marc?
    Sol is de killer die je mist momenteel.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    maandag 3 december 2018 om 15:42
    Als je ziet hoe Dolberg gister die goal maakt, wacht ik persoonlijk toch liever tot hij weer echt zijn draai weet te vinden..
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 3 december 2018 om 15:57
    Je kan van Basten en Inzaghi pok niet met elkaar vergelijken dus waarom Sol en Dolberg wel!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    maandag 3 december 2018 om 16:04
    Maar ik vergelijk ze toch ook niet met elkaar? Ik bedoel dat ik zelf meer een fan ben van Dolberg, en dus niet Sol in de spits hoef te zien bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 3 december 2018 om 16:08
    Ik zie Sol ook noet naar ajax gaan of maar welke andere club in Nederland
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 16:17
    Die gaat lekker cashen in zijn vaderland. Het is hem gegund.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    maandag 3 december 2018 om 16:49
    Gaat denk ik inderdaad lekker terug naar Spanje, en gelijk heeft ie
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 3 december 2018 om 16:18
    Yup, dat denk ik ook!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27373
    maandag 3 december 2018 om 17:09
    Iets zegt me dat Sol met succes heeft gesolliciteerd in Alkmaar van het weekend.
    Vind ik leuk
    wil +1148
    maandag 3 december 2018 om 17:25
    Fran Sol wil naar Spanje.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:27
    Sol laat niet met zich sollen 😂
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:40
    Als de baby er is gaat hij met het gezin naar Spanje. Real Betis of Valencia.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:11
    Een paard op hol,
    Nee het is Fran Sol.
    Nog lang niet bejaard,
    Deze Spanjaard.
    Dit vertel ik voor de lol.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 21:54
    Gun het hem !
    Vind ik leuk
    wil +1148
    maandag 3 december 2018 om 23:43
    Waar hij ook naar toegaat. Hij zal nergens meer bejubeld worden als in Tilburg. Dat staat als een paal boven water.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws