Koploper Go Ahead maakt zich belachelijk in Eindhoven, Den Bosch alleen aan kop

    Koploper Go Ahead maakt zich belachelijk in Eindhoven, Den Bosch alleen aan kop

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 21:52ma 03-12-2018 om 21:52

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 22:30ma 03-12-2018 om 22:30

    Keuken Kampioen Divisie-koplopers Go Ahead Eagles en FC Den Bosch hebben de sensationele zestiende speelronde een passend slot gegeven. Nadat nummers drie, vier en vijf Sparta, TOP Oss én FC Twente vrijdagavond al hadden verloren, wisten ook de nummers één en twee niet te winnen.

    Go Ahead Eagles leverde zelfs een regelrechte wanprestatie. De ploeg begon op doelsaldo als koploper aan de maandagavond, maar beleefde een desastreuze eerste helft tegen Jong PSV. De ploeg van John Stegeman had geen antwoord op de flitsende counters van Jong PSV en keek na 45 minuten in het Jan Louwers Stadion tegen een 3-0 achterstand aan. Joël Piroe stuurde Cody Gakpo op weg naar een vroege 1-0. Op slag van rust voerden Zakaria Aboukhlal en Ramon Pascal Lundqvist de score nog verder op.

    Stegeman greep hard in na de rust: Gino Bosz en Richard van de Venne hoefden de kleedkamer niet meer uit te komen en werden vervangen door Givan Werkhoven en Orhan Dzepar. Die ingreep leek aanvankelijk effect te hebben: uitgerekend Werkhoven frommelde van dichtbij de 3-1 binnen. Voordat Go Ahead aan een comeback kon denken, had de ploeg van Dennis Haar alweer toegeslagen: Gakpo besliste de wedstrijd met zijn tweede van de avond. De absolute uitblinker gaf de wedstrijd vlak voor tijd wat extra glans door de bal over doelman Hobie Verhulst te stiften: 5-1.

    Jong FC Utrecht-FC Den Bosch 1-1
    FC Den Bosch had een serie van acht overwinningen op rij achter de rug, maar leverde thuis tegen SC Cambuur (1-1) weer eens punten in en begon ook belabberd aan de uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Na een slippertje van aanvoerder Sam Kersen kon Jonas Arweiler met de bal aan de haal, warna Sylla Sow het laatste zetje gaf: 1-0.

    Ook FC Den Bosch-trainer Willy Boessen wisselde twee keer halverwege: Danny Holla en Julian Marchioni moesten plaatsmaken voor Oussama Bouyaghlafen en Luuk Brouwers. De Boscchenaren ontsnapten bij een schot van Arweiler op de paal, maar werden gaandeweg de tweede helft sterker en kwamen een kwartier voor tijd op 1-1 via de Estse spits Rauno Sappinen. Het was niet genoeg voor een driepunter, maar wél voor de koppositie: de Bosschenaren staan op 33 punten, één meer dan Go Ahead en Sparta.

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 21:56
    "Nadat nummers drie, vier en vijf Sparta, FC Emmen én FC Twente"
    Emmen is alweer gedegradeerd zo te zien?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:12
    Ook is martin haar trainer van jong psv zo te lezen ipv dennis haar
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:14
    Ja de redactie van vp is echt niet normaal zo slecht .
    Hier worden elke dag heel domme fouten gemaakt .
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 22:17
    Alleen maar assistent bij AZ zijn gaat ook vervelen natuurlijk.
    Ambieert Martin niet een keer het hoofdtrainerschap?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:26
    Volgens de redactie van vp is ie dus al hoofdtrainer van jong PSV ....
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 21:56
    Het oosten is niet opgewassen tegen de JONG-ploegen !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 00:49
    Ze hadden verdomme Jong PSV tegen RKC moeten laten spelen dan de reservebank van PSV...
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    maandag 3 december 2018 om 21:58
    Den Bosch zonder Velkov en vd Winde
    Vind ik leuk
    ruudbr +1
    dinsdag 4 december 2018 om 00:17
    En jong utrecht zonder Venema. En er deden er 3 mee van onder 19
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    dinsdag 4 december 2018 om 07:40
    Den Bosch speelt altijd met 3 spelers van 19. Gisteren gedeeltelijk zonder de zieke Holla. Slechtste wedstrijd van het seizoen. Moeten we niet meer doen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 08:09]
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    dinsdag 4 december 2018 om 17:15
    En nog een stel die niet mee deden. Maar wat was het slecht. Zeker de eerste helft, totaal geen inzet. Om eerlijkste zijn ben ik best geschrokken vanhet niveau.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    dinsdag 4 december 2018 om 17:20
    Heeyyy.
    Waar was jij? Waarom waren al je bijdragen verwijderd??
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +207
    dinsdag 4 december 2018 om 17:24
    Had mijn profiel verwijderd. Had genoeg van al die trollen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 21:58
    Emmen ????

    Tjonge,jonge,jonge,jonge ...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:13
    Echt he, de stagiair van VP is zelf van het niveau FC Knudde
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:20
    Een stagiair wordt in een goed bedrijf altijd gecontroleerd/gecorrigeerd
    Vind ik leuk
    mazu +2685
    maandag 3 december 2018 om 21:59
    Echt een eerste divisie weekend, de hele top verliest.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    maandag 3 december 2018 om 22:00
    Zo zie je maar dat er altijd verrassende uitslagen zijn. Sparta staat er nog keurig voor nu. Wie had dat verwacht na de wanvertoning in Helmond.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    maandag 3 december 2018 om 22:04
    Sparta en Den Bosch zijn de kanshebbers volgens mij.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:00
    FC Emmen doet het inderdaad niet best in de Keuken Kampioen Divisie,
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 22:02
    Ze zijn al maanden nergens te bekennen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:06
    Die gakpo is nu al 10 miljoen waard hopelijk kiest hij voor het mooie Nederland ipv Marokko of wat zijn roots is
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:10
    Togolees
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 22:12
    Bij Togo ben je wel verzekerd van een basisplaats.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:13
    Misschien moet Koeman binnenkort eens met hem gaan zitten dan
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    dinsdag 4 december 2018 om 01:18
    De nieuwe Adebayor.
    Vind ik leuk
    appeltje +1408
    maandag 3 december 2018 om 22:26
    Hij heet Gakpo, en dan denk jij dat ie Marokkaanse roots heeft? Man man man...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 22:28
    Buut'nlanders bun buut'nlanders
    Vind ik leuk
    appeltje +1408
    maandag 3 december 2018 om 22:44
    Nederland ligt dichter bij Marokko dan Togo... :'(
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 3 december 2018 om 22:08
    Hoppa! Gunstig voor ons. Maakt overigens het genante verlies niet goed.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5475
    maandag 3 december 2018 om 22:15
    Leuk dat Jong Utrecht een punt pakt.
    Had eigenlijk, zo zonder Venema, een nederlaagje ingecalculeerd.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15680
    maandag 3 december 2018 om 22:15
    Lekker man, die spanning. Zelfs wij staan nog 'maar' 6 puntjes achter, al zie ik ons geen moment echt serieus in de titelstrijd mengen over langere tijd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    NvC +5096
    maandag 3 december 2018 om 22:23
    Haha ik ken het gevoel. NEC staat ook ‘maar’ 8 punten achter, alleen zijn wij veel te wisselvallig. Top 5 was het doel en die blijft gewoon haalbaar met dit soort weekenden. 👌
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 01:17
    Top 5 als doel met spelers als Van Eijden, Vd Berg, Darri, Achahbar, Overtoom en Braken kun je toch niet menen? Jullie horen met Sparta samen voor de titel te gaan. Top 5 zou echt mager zijn met die selectie!
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    maandag 3 december 2018 om 22:38
    De druk ligt niet bij Roda, dat speelt lekker. Bij ons begint de druk tiloe te nemen. 10 keer achter elkaar niet verloren, die nederlaag komt een keer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    Rodajc +15680
    maandag 3 december 2018 om 23:06
    Bij Den Bosch ligt de druk er toch ook niet zo op? In ieder geval niet zoals bij Twente en in mindere mate Sparta.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:21
    Volgens Derksen komen daar in de winterstop nog al wat spelers bij. Hij denkt dat Den Bosch kampioenskandidaat nummer 1 is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    dinsdag 4 december 2018 om 00:37
    Ik ga er wel van uit dat als Jordania op tijd officieel eigenaar van Den Bosch is, ze zeker 1 van de promovendi zullen zijn.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2217
    dinsdag 4 december 2018 om 07:35
    Is bekend. Er worden drie grote aankopen verwacht.
    Vind ik leuk
    cheeks +3863
    maandag 3 december 2018 om 22:24
    Gapko scoorde ook al 3x afgelopen interlandperiode. Ik zeg 1 jaartje Robben en daarna mag Gapko het stokje overnemen.
    Vind ik leuk
    appeltje +1408
    maandag 3 december 2018 om 22:27
    Ben benieuwd of ie deze vorm kan doorzetten.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2234
    maandag 3 december 2018 om 22:26
    Als zwollenaar valt met zo n 5-1 wel te leven
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    maandag 3 december 2018 om 22:29
    Net klein stukje gekeken, leuke wedstrijd
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2234
    maandag 3 december 2018 om 23:05
    Haha 👍
    Vind ik leuk
    orion73 +1514
    maandag 3 december 2018 om 22:30
    Emmen? Zijn die teruggezet ofzo?
    Vind ik leuk
    Mo +11769
    maandag 3 december 2018 om 23:15
    Waarom is die Verhulst in godsnaam professioneel keeper? Die kan er hélemaal niks van. En dat basseer ik zeker niet op vanavond.
    Vind ik leuk
    Wizdom +21
    maandag 3 december 2018 om 23:26
    No one goes where Eagles dare was het toch?
    Nee dat durven wij niet.
    Ik ben een Zwollenaar...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:38
    Toch leuk en aardig van al die ploegen dat ze solidair met FC Twente zijn en hun wedstrijden ook niet willen winnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws