Koploper Go Ahead maakt zich belachelijk in Eindhoven, Den Bosch alleen aan kop

Koploper Go Ahead maakt zich belachelijk in Eindhoven, Den Bosch alleen aan kop

Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 21:52ma 03-12-2018 om 21:52

Laatste update: maandag 3 december 2018 om 22:30ma 03-12-2018 om 22:30

Keuken Kampioen Divisie-koplopers Go Ahead Eagles en FC Den Bosch hebben de sensationele zestiende speelronde een passend slot gegeven. Nadat nummers drie, vier en vijf Sparta, TOP Oss én FC Twente vrijdagavond al hadden verloren, wisten ook de nummers één en twee niet te winnen.

Go Ahead Eagles leverde zelfs een regelrechte wanprestatie. De ploeg begon op doelsaldo als koploper aan de maandagavond, maar beleefde een desastreuze eerste helft tegen Jong PSV. De ploeg van John Stegeman had geen antwoord op de flitsende counters van Jong PSV en keek na 45 minuten in het Jan Louwers Stadion tegen een 3-0 achterstand aan. Joël Piroe stuurde Cody Gakpo op weg naar een vroege 1-0. Op slag van rust voerden Zakaria Aboukhlal en Ramon Pascal Lundqvist de score nog verder op.

Stegeman greep hard in na de rust: Gino Bosz en Richard van de Venne hoefden de kleedkamer niet meer uit te komen en werden vervangen door Givan Werkhoven en Orhan Dzepar. Die ingreep leek aanvankelijk effect te hebben: uitgerekend Werkhoven frommelde van dichtbij de 3-1 binnen. Voordat Go Ahead aan een comeback kon denken, had de ploeg van Dennis Haar alweer toegeslagen: Gakpo besliste de wedstrijd met zijn tweede van de avond. De absolute uitblinker gaf de wedstrijd vlak voor tijd wat extra glans door de bal over doelman Hobie Verhulst te stiften: 5-1.

Jong FC Utrecht-FC Den Bosch 1-1
FC Den Bosch had een serie van acht overwinningen op rij achter de rug, maar leverde thuis tegen SC Cambuur (1-1) weer eens punten in en begon ook belabberd aan de uitwedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Na een slippertje van aanvoerder Sam Kersen kon Jonas Arweiler met de bal aan de haal, warna Sylla Sow het laatste zetje gaf: 1-0.

Ook FC Den Bosch-trainer Willy Boessen wisselde twee keer halverwege: Danny Holla en Julian Marchioni moesten plaatsmaken voor Oussama Bouyaghlafen en Luuk Brouwers. De Boscchenaren ontsnapten bij een schot van Arweiler op de paal, maar werden gaandeweg de tweede helft sterker en kwamen een kwartier voor tijd op 1-1 via de Estse spits Rauno Sappinen. Het was niet genoeg voor een driepunter, maar wél voor de koppositie: de Bosschenaren staan op 33 punten, één meer dan Go Ahead en Sparta.

Plaats een reactie

ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 21:56
"Nadat nummers drie, vier en vijf Sparta, FC Emmen én FC Twente"
Emmen is alweer gedegradeerd zo te zien?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:12
Ook is martin haar trainer van jong psv zo te lezen ipv dennis haar
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:14
Ja de redactie van vp is echt niet normaal zo slecht .
Hier worden elke dag heel domme fouten gemaakt .
Vind ik leuk
ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 22:17
Alleen maar assistent bij AZ zijn gaat ook vervelen natuurlijk.
Ambieert Martin niet een keer het hoofdtrainerschap?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:26
Volgens de redactie van vp is ie dus al hoofdtrainer van jong PSV ....
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 21:56
Het oosten is niet opgewassen tegen de JONG-ploegen !!!
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 00:49
Ze hadden verdomme Jong PSV tegen RKC moeten laten spelen dan de reservebank van PSV...
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 21:58
Emmen ????

Tjonge,jonge,jonge,jonge ...
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:13
Echt he, de stagiair van VP is zelf van het niveau FC Knudde
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:20
Een stagiair wordt in een goed bedrijf altijd gecontroleerd/gecorrigeerd
Vind ik leuk
mazu +3441
maandag 3 december 2018 om 21:59
Echt een eerste divisie weekend, de hele top verliest.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2538
maandag 3 december 2018 om 22:00
Zo zie je maar dat er altijd verrassende uitslagen zijn. Sparta staat er nog keurig voor nu. Wie had dat verwacht na de wanvertoning in Helmond.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:00
FC Emmen doet het inderdaad niet best in de Keuken Kampioen Divisie,
Vind ik leuk
ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 22:02
Ze zijn al maanden nergens te bekennen
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:06
Die gakpo is nu al 10 miljoen waard hopelijk kiest hij voor het mooie Nederland ipv Marokko of wat zijn roots is
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:10
Togolees
Vind ik leuk
ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 22:12
Bij Togo ben je wel verzekerd van een basisplaats.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:13
Misschien moet Koeman binnenkort eens met hem gaan zitten dan
Vind ik leuk
Tukkerland +3564
dinsdag 4 december 2018 om 01:18
De nieuwe Adebayor.
Vind ik leuk
appeltje +2921
maandag 3 december 2018 om 22:26
Hij heet Gakpo, en dan denk jij dat ie Marokkaanse roots heeft? Man man man...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 22:28
Buut'nlanders bun buut'nlanders
Vind ik leuk
appeltje +2921
maandag 3 december 2018 om 22:44
Nederland ligt dichter bij Marokko dan Togo... :'(
Vind ik leuk
Tukkerland +3564
maandag 3 december 2018 om 22:08
Hoppa! Gunstig voor ons. Maakt overigens het genante verlies niet goed.
Vind ik leuk
tikkietoe +5932
maandag 3 december 2018 om 22:15
Leuk dat Jong Utrecht een punt pakt.
Had eigenlijk, zo zonder Venema, een nederlaagje ingecalculeerd.
Vind ik leuk
Rodajc +18133
maandag 3 december 2018 om 22:15
Lekker man, die spanning. Zelfs wij staan nog 'maar' 6 puntjes achter, al zie ik ons geen moment echt serieus in de titelstrijd mengen over langere tijd.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 23:05]
Vind ik leuk
NvC +7384
maandag 3 december 2018 om 22:23
Haha ik ken het gevoel. NEC staat ook ‘maar’ 8 punten achter, alleen zijn wij veel te wisselvallig. Top 5 was het doel en die blijft gewoon haalbaar met dit soort weekenden. 👌
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 01:17
Top 5 als doel met spelers als Van Eijden, Vd Berg, Darri, Achahbar, Overtoom en Braken kun je toch niet menen? Jullie horen met Sparta samen voor de titel te gaan. Top 5 zou echt mager zijn met die selectie!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
maandag 3 december 2018 om 22:26
Als zwollenaar valt met zo n 5-1 wel te leven
Vind ik leuk
ruud wubbers +21156
maandag 3 december 2018 om 22:29
Net klein stukje gekeken, leuke wedstrijd
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
maandag 3 december 2018 om 23:05
Haha 👍
Vind ik leuk
orion73 +1543
maandag 3 december 2018 om 22:30
Emmen? Zijn die teruggezet ofzo?
Vind ik leuk
Mo +12339
maandag 3 december 2018 om 23:15
Waarom is die Verhulst in godsnaam professioneel keeper? Die kan er hélemaal niks van. En dat basseer ik zeker niet op vanavond.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 23:38
Toch leuk en aardig van al die ploegen dat ze solidair met FC Twente zijn en hun wedstrijden ook niet willen winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws