PSV opent kantoor in Mexico en samenwerking met topclub: 'Brug slaan naar de VS'

PSV opent kantoor in Mexico en samenwerking met topclub: 'Brug slaan naar de VS'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 06:55di 04-12-2018 om 06:55

PSV ziet grote commerciële en sportieve kansen in Mexico en gaat een kantoor openen in het land. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Na de komst van Andrés Guardado en nu Hirving Lozano en Érick Gutiérrez staat PSV er goed op in Mexico.

De leiding van PSV maakte onlangs een tiendaagse rondreis door onder meer Mexico. Commercieel directeur Frans Janssen van PSV zal de plannen dinsdag bekendmaken. PSV is door zijn Mexicaanse spelers één van de bekendste buitenlandse clubs in het land geworden. De Eredivisie-koploper wil onder meer via een businessclub Mexicaanse partners aan zich binden en gaat proberen om consumenten beter te bereiken. De shirtverkoop ligt nog zeer laag, terwijl tientallen miljoenen mensen in Mexico de prestaties van Lozano en Gutiérrez op de voet volgen.

PSV werkt daarnaast aan een samenwerkingsverband met de Mexicaanse topclub Chivas Guadalajara. Het opzette van de vestiging in het stadion van Chivas is een serieuze optie. Dat verschaft PSV ook beter en sneller inzicht in de lokale spelersmarkt en de ontwikkeling van talenten. De leiding van Chivas is op zijn beurt geïnteresseerd in de trainingsmethoden van PSV, waar onder meer Lozano zich sterk heeft ontwikkeld.

PSV benoemt vrijdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Excelsior oud-spelers Carlos Salcido en 'Maza' Rodríguez als ambassadeurs in Mexico. "In Nederland zijn er grenzen aan de commerciële groei en via Mexico denken we ook de brug te slaan naar de Verenigde Staten en andere gebieden", bevestigt commercieel directeur Frans Janssen in het ED. Hoewel PSV vermoedelijk geen nieuwe hoofdsponsor vindt in Mexico, verwacht Janssen dus diverse partners te binden.

Plaats een reactie

AJAXDEGOD +496
dinsdag 4 december 2018 om 07:03
Mexico het land waar iedereen uitvlucht en de cartels de hoogste woord hebben? Dit word net zo grap als met FCT en cartel connecties.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 07:03]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:05
Jullie doen zaken in een land waar geen voetbalcultuur heerst, een dorpsidioot president is en Youtube mensen ertoe leidt om als Rambo school in te lopen en maar om zich heen te gaan schieten. Wat is je punt? Wilde je even scoren op de vroege ochtend? Voeg dan iets inhoudelijks toe.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
dinsdag 4 december 2018 om 07:06
Geen voetbal cultuur? Haha je slaapt kerel echt je leeft nog in de jaren 80. En de rest is zeer suggestief en onjuist. Daarbij is dit een discussie forum dat jij bij het lezen van andere meningen zo reageert zegt genoeg. Je bent het diep van binnen gewoon eens.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 07:08]
Vind ik leuk
NvC +8482
dinsdag 4 december 2018 om 07:18
Er heerst wel meer voetbalcultuur in Mexico dan de VS. En dat over een dorpsidioot als President is gewoon juist. Of youtube mensen ertoe leidt om al die tragedies uit te oefenen betwijfel ik maar de VS heeft wel een zwaar probleem met wapen geweld. Maar al dat tezijde want het gaat over voetbal, en daar heeft Mexico een beentje voor de VS. Of PSV vanuit Mexico een brug naar de VS kan slaan betwijfel ik, vooral als er straks een grote muur langs de hele grens staat 😂
Vind ik leuk
dsl-dsl +6
dinsdag 4 december 2018 om 10:13
Vs heeft een groot wapen geweld probleem?
Mexico niet dan😂😂
Vind ik leuk
NvC +8482
dinsdag 4 december 2018 om 13:36
Zeg ik dat ze dat niet hebben? Reageer alleen op wat hierboven is gezegd. 👋
Vind ik leuk
base +2338
dinsdag 4 december 2018 om 19:29
Als Trump een dorps idioot is wat hebben wij dan wel niet voor Mongolen in Den Haag/ Brussel ?
Vind ik leuk
NvC +8482
dinsdag 4 december 2018 om 19:49
Vergeleken met Trump lopen er bij ons Einsteins rond.
Vind ik leuk
PinPelado +2013
dinsdag 4 december 2018 om 07:31
Je zegt het zelf, dit is een discussie forum. Maar alleen ben je niet bezig met een discussie maar alleen maar mensen aan het uitlokken met je niet slimme reacties. Maar ja, alles voor de likes..... best zielig dus!
Vind ik leuk
dhrwobo +43657
dinsdag 4 december 2018 om 08:47
Hij kan weer mooi in het rijtje van typische internethelden hier. Misschien moet VP op iedere pagina aan de rechterkant een wekelijkse trol top 5 presenteren. En naast de knoppen 'vind ik leuk', 'rapporteer' en 'reactie' ook een knop 'sneu figuur' erbij plaatsen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:42
Dat word een heel moeilijke verkiezing om een top 5 van trollen samen te stellen .
Er zijn hier ongeveer 100 gegadigden voor .....
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
dinsdag 4 december 2018 om 09:46
1:bien
2:bien
3:bien
4:bien
5:bien
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:09
Je bent jezelf vergeten ....
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
dinsdag 4 december 2018 om 16:34
Haha dus als iemand een TERECHTE ONDERBOUWDE mening etaleert is het een troll haha
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
dinsdag 4 december 2018 om 09:27
Ah, dus jouw reactie is niet suggestief en onjuist? Probeer eerst zelf wat fatsoenlijks te typen voordat je anderen de maat gaat nemen. Dat helpt ook op een discussieforum. Het wordt er niet beter van wanneer trollen zoals jij ongefundeerde uitspraken doen en dan anderen gaan lopen afzeiken.
Vind ik leuk
De Hout +2012
dinsdag 4 december 2018 om 10:45
*voetbalcultuur *discussieforum *vanbinnen (spatieblamages)
Vind ik leuk
la galaxy +1041
dinsdag 4 december 2018 om 07:24
Amerika heeft zeker een voetbalculture grote namen speelde hier in Amerika.Ik kijk wekelijks mls (woon zelf ook in de states) en hier is de sfeer gezelliger dan in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:27
Dat de sfeer gezelliger is geloof ik meteen maar inzake de voetbalcultuur: het gaat met horten en stoten en er lijkt iets meer structuur te staan inmiddels maar dergelijke processen duren tientallen jaren voor ze van de grond komen en iets opleveren. Dat een zichzelf Ajaxgod noemde persoon vervolgens een deal van PSV in Mexico gaat afschieten en alles rondom Ajax als geweldig inschat is veelzeggend nietwaar? Waar woon je in de US? Geweldig land, woonde in een grijs verleden 2 jaar in Manhatten
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
dinsdag 4 december 2018 om 08:06
Ajaxgod mag niet maar schijtbakoleole is natuurlijk wel een toffe naam....En jij trapt alles wat met Ajax te maken heeft de grond in maar da's anders....
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:15
ik heb helemaal niets tegen die naam. Inzake Schijtbak: ik vond het te grappig wat GJ Verbeek zei vorig jaar en vond tevens dat hij gelijk had. Vond PSV niet om aan te gluren vandaar die naam. Er zijn mensen hier die never nooit inhoudelijk reageren. Daar kun je mij niet van betichten.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
dinsdag 4 december 2018 om 11:05
Kwestie van perceptie. Dat PSV vorig jaar niet aan te gluren was heb je wel goed gezien! Gaat dit jaar al een stuk beter....
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 4 december 2018 om 08:32
dat is helaas de trent op deze site, elkaar afzeiken.
Vind ik leuk
Toon N +329
dinsdag 4 december 2018 om 08:19
Man, reageer toch niet zo. Je bevestigt het vooroordeel van een Calimero maar. En vergis je niet in het Amerikaanse voetbal. Er is een structuur en in Florida (ken ik het beste) is het al een belangrijke sport. Kijk ook maar eens hoe vol de tribune’s zitten en echt op zijn Amerikaans: een evenement met bbq en volle koelboxen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:54
Vooralsnog breekt er bijzonder weinig talent uit Amerika daadwerkelijk door in Europa. Ik zie meer Mexicanen op een redelijk niveau acteren dan Amerikanen en zoals het er nu voorstaat gaat dat de komende jaren nog zeker niet veranderen.
Vind ik leuk
la galaxy +1041
dinsdag 4 december 2018 om 17:37
Met alle respect naar Ajax en PSV maar Atlanta United is voetballend beter dan beide clubs.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:37
NOEM EENS EEN AMERIKAANSE TOP SPELER ? DIE ROODBAARD ?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:13
Cristian pulisic?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:14
ik dacht iets van lala
Vind ik leuk
chicken +14772
dinsdag 4 december 2018 om 09:38
Lalas....25 jaar geleden ofzo
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:46
noem jij er dan 1
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 07:34
Earnie Stewart.
Maar ook die al met pensioen als speler.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:55
Een voetbalcultuur heerst er wel een beetje , maar voetbal blijft gewoon de 5e sport in de states .
En ik kan het weten want ik heb jarenlang aan de rand van New York gewoont .
En onder de mensen die geinteresseerd zijn in voetbal , zitten veel hispanics en mensen met Italiaans bloed .
Dus Italiaanse en Spaanse topclubs zijn populair in Amerika , maar in het Nederlandse voetbal is geen mens geinteresseerd .
Dus wat dat betreft snap ik niet zo goed wat Ajax en PSV in Amerika te zoeken hebben .
Vind ik leuk
JCJWZ +14815
dinsdag 4 december 2018 om 09:48
Je kunt ook meteen een kantoor vestigen in de USA, dat scheelt je een brug bouwen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
dinsdag 4 december 2018 om 10:47
Hoe precies zorgen YouTube filmpjes ervoor dat iemand een school beschiet? Ben wel benieuwd wat voor verbijsterende logica daarachter zit.
Vind ik leuk
base +2338
dinsdag 4 december 2018 om 19:27
Wie wil er makkelijk scoren door youtube te beschuldigden van schietpartijen en een president die tenminste voor zijn land op komt in plaats van het hondje van Brussel te zijn een idioot te noemen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 07:36
Een land met een taal besturen is lastiger dan een continent met verschillende talen en culturen. Europa zou met een taal veel daadkrachtiger kunnen zijn, de VS profiteert van onze zwakte.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:07
Je kijkt teveel Narcos
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:16
Qua scouting betreft wel interessant. Mexico is wel een arm land dus qua merchandising niet veel van te verwachten. De criminaliteit is wel een giga probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:18
Een groot land met enorm veel groeipotentie is altijd interessant. Veel multinationals zijn al jaren actief in dit soort landen en willen profiteren van de groei van de consumptie. Daarbij komt dat er een aantal zeer rijke bedrijven en individuen aanwezig zijn. Win win situatie op LANGE termijn.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:32
Mexico zit al 30 jaar in crisis en presteert al jaren heel slecht.
De armoede is enorm en groeit meer en meer. Tekenen van herstel zijn er nauwelijks.

Qua scouting denk ik wel een goeie zet, economisch weet ik het niet.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:42
Een land met meer dan 129 miljoen inwoners is in potentie altijd interessant. alle multinationals bewegen richting dergelijke landen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 12:53
De tijd zal het leren...
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 07:38
Sinds 01-12 Lopez Obrador. Benieuwd wat dat wordt.
Peso tov dollar in 20 jaar nog niet eens gehalveerd, wat voor een land met de problemen als mexico heeft niet slecht is.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:11
Zeker benieuwd. Ik vraag me af of ze de weg omhoog kunnen vinden.
Vind ik leuk
la galaxy +1041
dinsdag 4 december 2018 om 07:22
Lijkt net de Bijlmer he
Vind ik leuk
benny-boys +2027
dinsdag 4 december 2018 om 07:30
De eerste jaloerse reactie komt natuurlijk uit...……..
Vind ik leuk
2-1 +1440
dinsdag 4 december 2018 om 07:45
Met jouw redenatie hoef je nergens meer een samenwerking op te zetten. Overal is er wel iets. En Ajax werkt toch ook in Zuid Afrika ? Das inderdaad een veel stabieler land ....

Zet je roze ajaxbril eens af. Niet alles wat je concurrent doet is slecht....
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:06
Mm even kijken Amerika het land dat andere landen aanvalt voor zijn olie,de grootste scheefgroei tussen arm en rijk kent,waar de kartels en de maffia ook zit,wat grote wapenindustrie kent,de doodstraf heeft,grote drugsproblemen heeft,dat een president heeft die geholpen is door Poetin en jij zeurt over een andere club. Ik zou eerst voor mijn eigen deur vegen
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:21
Het hoogste woord. Schot voor open doel.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:03
Het zal de voorkant van de Telegraaf wel niet halen maar een geweldige deal in een land met een enorme voetbalcultuur als het inderdaad doorgaat. Nu nog een shirtsponsor met een smak geld en status.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
dinsdag 4 december 2018 om 07:04
Als het een tientallen millioenen deal is wel.


Afz: Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:08
Ajax staat toch voor goud? Houd de P&L in de gaten de komende jaren of zou deze deal daarbuiten gehouden worden?
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
dinsdag 4 december 2018 om 07:09
Ajax staat voor voetbal dat had je na deze gouden honderd plus jaren toch wel moeten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:14
Ik zal vandaag weer eens op die aandelen schijten. Fijne dag harde werker.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:00
Misschien als jij wat harder in je leven werkt ipv de mooie jonge spelen om kwart over 7, zou je misschien ook een fijne dag hebben.

De hele dag op vp zitten gaat uiteindelijk toch vervelen lijkt me?
Vind ik leuk
Ale +5820
dinsdag 4 december 2018 om 07:04
Tja goed voorbeeld doet volgen he...
Vind ik leuk
Jorg Vde +359
dinsdag 4 december 2018 om 07:15
Goed bezig, PSV staat gelijk aan slimme goede deals. We zijn nu bezig met de gemeente om de lucht boven het stadion te verkopen. Daarna gaan we de naam aan de stad verbinden. Plannen voor airport PSV staan ook al klaar.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:16
Altijd goed om jezelf ergens te nestellen waar het voetballen zo leeft. Strategies een goede zet.
Vind ik leuk
ElNDHOVEN +219
dinsdag 4 december 2018 om 07:21
Wist niet dat een topclub 11e van de Mexicaanse competitie kon zijn. Maar toch mooi voor ons mooie PSV
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 4 december 2018 om 09:19
Chivas is de grootste club in Mexico, grootste historie en zijn matties met USA waardoor je op termijn een én/én creëert;-)
Goede zet, hoop dat er geld en spelers uit voortvloeien
Vind ik leuk
repeP +2189
dinsdag 4 december 2018 om 07:22
Heeft Feyenoord niet al jarenlang samenwerkingsverbanden met menige voetbalorganisatie in zowel de V.S. als Canada?
Vind ik leuk
Leeds United +1434
dinsdag 4 december 2018 om 07:30
Een brug over de muur van Trump! Grappig bericht op de vroege ochtend 😂
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
dinsdag 4 december 2018 om 07:44
Na Ajax ook PSV de grens over op zoek naar meer geld en voetbaltalent. Slimme zet om dit in Mexico te doen!
Vind ik leuk
Toon N +329
dinsdag 4 december 2018 om 08:24
PSV zat in Amerika tijdens de winter, maar organisatie wilde groeien en grotere clubs. Nu gaat Ajax!!! Geeft maar eens aan hoe het buitenland tegen Nederland aankijkt. Feyenoord is in het buitenland ook nog altijd groter.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
dinsdag 4 december 2018 om 12:19
Dat weet van Geel dan goed verborgen te houden.. Niemand merkt daar iets van!
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:44
Had ik al voorspeld! PSV moet gat met Ajax zo klein mogelijk maken... Laat rat nieuwe talent maar Komen!!!
Vind ik leuk
Larrush +275
dinsdag 4 december 2018 om 07:50
Zelfs nu rent psv achter ajax aan.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 4 december 2018 om 08:00
Wat een reacties hierboven....allemachtig. Alsof alles een strijd is...

Slimme zet van PSV - vestiging in Mexico is natuurlijk makkelijk met die Mexicanen binnenboord. Ben wel nieuwsgierig of hier echt geld uit te maken is. Net als Amerika voor ajax trouwens. Klinkt leuk, kantoortje op Time square....en dan?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:03
Ja en dan houd het voor jou daar op.

Man, ze gaan niet alleen daar "zitten"... Jij ziet zaken doen als een pak aantrekken en achter een bureau plaatsnemen is het niet..?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 4 december 2018 om 18:01
Vertel, wat gaan ze doen? Vooralsnog was het persmomentje vooral gericht op het kantoortje met De Ligt op de muur.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:00
Ze gaan met zijn alle twister spelen nou goed.

Ga jij maar veder met het produceren van ghb in je schuur.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
dinsdag 4 december 2018 om 09:34
Je moet weten waar je over praat.
Lees: svp
https://www.forbes.com/sites/filipbondy/2018/01/08/soccer-will-soon-be-americas-third-favorite-spectator-sport/#3927b0923c53
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 4 december 2018 om 18:03
Ja, voetbal zit in de lift in de USA. Wist je dat de Vancouver Whitecaps gemiddeld al 30.000 bezoekers heeft bij thuiswedstrijden? Maar hoe gaat ajax daar geld uit maken?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
dinsdag 4 december 2018 om 18:49
Het gaat Ajax om de naam herkenning zo groot mogelijk te maken, dat heeft dan tot gevolg dat de sponsor gelden flink gaan stijgen.
Dus Ajax zal via TV en Internet makkelijk toegangbaar worden gemaakt in de USA.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 4 december 2018 om 20:12
Dat snap ik niet. Waarom wordt de naamsbekendheid groter? Waarom wordt Ajax via TV en Internet makkelijker 'toegangbaar' in de US? Vanwege dat kantoortje?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
dinsdag 4 december 2018 om 20:32
Ja precies.
Je hebt kennelijk niet veel kaas gegeten van marketing en business........maar dat geeft ook niet, van voetballen heb je vast meer verstand.
Wil je in het buitenland naamsbekendheid opdoen en zakelijke contacten leggen, dat doe je dan via eigen vestigingen aldaar, niet achter je burootje in Nederland.
Zo werkt dat met Internationaal georiënteerde businesses.
Dus Ajax gaat naar China, naar de US, PSV in Mexico etc.,
Deze clubs hebben nu een bereik van 17 miljoen mensen en daar is de rek wel uit, je moet dus zoeken naar uitbreiding en die vind je niet in Staphorst.
Rutger Arisz, de COO van Ajax, heeft in de US het development gedaan voor JFK Airport ( New York ), heeft dus uitstekende contacten en ervaring daar.
Succes hebben is vooruit kijken en handelen !
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 4 december 2018 om 21:01
Dat is echt te simpel. Met marketing heb je ook te maken met een vraagzijde. Welke Amerikaan ligt wakker voor ajax? Of andersom: welke Nederlander ligt wakker voor de Philadelphia Eagles?

PSV heeft de Mexicanen binnenboord. Dat helpt wellicht.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
dinsdag 4 december 2018 om 21:07
Kijk dat bedoel ik nu.....ha ha
Je moet ze wakker maken !!!! dat is ondernemen, een plan maken, er is nog niets, niemand zit op je te wachten maar daar ligt wel de uitdaging.
Lees svp:
https://www.forbes.com/sites/filipbondy/2018/01/08/soccer-will-soon-be-americas-third-favorite-spectator-sport/#13f485353c53
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
woensdag 5 december 2018 om 15:16
Daarom vroeg ik al drie berichten geleden: wat gaan ze dan doen? Hoe worden ze wakker gemaakt?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
woensdag 5 december 2018 om 19:33
Sport organisaties benaderen en de media bereiken in de eerste plaats.
Spelers halen is ook een goede manier om aandacht te krijgen voor Ajax in de USA.

Ratelband doet dat goed; die kreeg een heel interview op de Amerikaanse Radio gisteren
( ik woon daar ) ivm zijn leeftijd verandering en de uitspraak van de rechter in die zaak.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 19:34]
Vind ik leuk
Justin Kees +2479
dinsdag 4 december 2018 om 08:02
Slim! El Chapo heeft nog wel wat verborgen miljoenen daar, kan PSV best gebruiken..
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:04
O ik dacht een tacowinkel
Vind ik leuk
SanKev +1063
dinsdag 4 december 2018 om 08:07
Grappig dat zo veel mensen dit bestempelen als een reactie op de sprong naar de VS die Ajax eerder maakte. Dit is een traject waar PSV echt al wel langer mee bezig is geweest. Zoiets ga je ook niet even op een paar haastige weekjes zitten verzinnen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:40
Vergeet de kogelvrije vesten niet!!!
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:58
Beetje ajax naapen... wederom een grote fout van gerbrands dit samen met john de jong die hier verantwoordelijk voor zijn en een rvc die alleen maar ja en amen knikt en bang zijn hun plaatsje op het pluche te verliezen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:11
Iedereen weet toch wel dat Ajax dit doet om sponsorcontracten en zakenrelaties op te bouwen? Ajax zit gewoon achter nog meer geld aan, en in New York en Amerika zitten gewoon de grootste bedrijven te wereld. Dus dat voetbal in Mexico zo populair is en in Amerika minder maakt ze geen drol uit. Als Ajax in de winter een Mexicaan aantrekt is het daar net zo populair. Zou daar niet teveel waarde aan hechten.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 4 december 2018 om 09:21
WoW, ben je lekker klaargekomen op het ajax logo knulletje?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:24
Nee man dat smeer ik op je zuster
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
dinsdag 4 december 2018 om 09:28
Goede zet van PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:08
Ach jongens het gaat in voetbal alleen over geld en de rest is maar verre bijzaak.
Als er ergens geld te verdienen is zijn de clubs er heel snel bij.. mensenrechten, milieu, leefomstandigheden zijn dan helemaal niet belangrijk.
En ja dat er af en toe wat drugsbendes zijn toevallig een paar honderd mensen doden ......
Vind ik leuk
Jelmer038 +226
dinsdag 4 december 2018 om 10:50
Ik dacht dat er een muur werd gebouwd tussen de VS en Mexico, wordt klimmen of graven!
Vind ik leuk
chuckie88 +2459
dinsdag 4 december 2018 om 11:30
Hahahaha... hoezo kopieer gedrag? het openen van een kantoor in Mexcico om een brug te slaan naar de VS..... no more say... wat een zielloze club is het toch ook.. geen identiteit... al deccenia kopieren ze alles wat Ajax doet.. zelfs de (komende) 4 jaar zonder prijs.... wat een loserclub is het toch ook
Vind ik leuk
Leggoo +79
dinsdag 4 december 2018 om 12:25
Ahhww psv moet weer naar ajax kijken en hun volgen..
Vind ik leuk
bert +553
dinsdag 4 december 2018 om 12:30
Altijd proberen ze Ajax spelers binnen te halen,nu apen ze Ajax weer na met Mexico .ze trekken zich toch op aan Ajax.
Ajax is zeer belangrijk voor de calimero's.
Oei ik krijg weer huil reactie's
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
dinsdag 4 december 2018 om 15:35
Maradona om advies vragen :)).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws