PSV opent kantoor in Mexico en samenwerking met topclub: 'Brug slaan naar de VS'

PSV opent kantoor in Mexico en samenwerking met topclub: 'Brug slaan naar de VS'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 06:55di 04-12-2018 om 06:55

PSV ziet grote commerciële en sportieve kansen in Mexico en gaat een kantoor openen in het land. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Na de komst van Andrés Guardado en nu Hirving Lozano en Érick Gutiérrez staat PSV er goed op in Mexico.

De leiding van PSV maakte onlangs een tiendaagse rondreis door onder meer Mexico. Commercieel directeur Frans Janssen van PSV zal de plannen dinsdag bekendmaken. PSV is door zijn Mexicaanse spelers één van de bekendste buitenlandse clubs in het land geworden. De Eredivisie-koploper wil onder meer via een businessclub Mexicaanse partners aan zich binden en gaat proberen om consumenten beter te bereiken. De shirtverkoop ligt nog zeer laag, terwijl tientallen miljoenen mensen in Mexico de prestaties van Lozano en Gutiérrez op de voet volgen.

PSV werkt daarnaast aan een samenwerkingsverband met de Mexicaanse topclub Chivas Guadalajara. Het opzette van de vestiging in het stadion van Chivas is een serieuze optie. Dat verschaft PSV ook beter en sneller inzicht in de lokale spelersmarkt en de ontwikkeling van talenten. De leiding van Chivas is op zijn beurt geïnteresseerd in de trainingsmethoden van PSV, waar onder meer Lozano zich sterk heeft ontwikkeld.

PSV benoemt vrijdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Excelsior oud-spelers Carlos Salcido en 'Maza' Rodríguez als ambassadeurs in Mexico. "In Nederland zijn er grenzen aan de commerciële groei en via Mexico denken we ook de brug te slaan naar de Verenigde Staten en andere gebieden", bevestigt commercieel directeur Frans Janssen in het ED. Hoewel PSV vermoedelijk geen nieuwe hoofdsponsor vindt in Mexico, verwacht Janssen dus diverse partners te binden.

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws