Modric ziet 'overwinning voor het voetbal': 'Sneijder had 'm ook kunnen winnen'

    Modric ziet 'overwinning voor het voetbal': 'Sneijder had 'm ook kunnen winnen'

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 07:54di 04-12-2018 om 07:54

    Luka Modric maakte maandagavond ook in de Gouden Bal-verkiezing een einde aan de hegemonie van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. De Kroaat meent dat het tijd was dat een andere speler met de prijs aan de haal ging.

    De laatste tien jaar won zowel Messi als Ronaldo de Gouden Bal vijf keer. "Die twee waren de laatste tien jaar van uitzonderlijk hoog niveau", zei Modric in Parijs tegen diverse media. "Er waren in het verleden al een paar andere spelers die misschien de Gouden Bal hadden kunnen winnen, zoals Xavi, Iniesta of Sneijder, maar dat gebeurde niet. Misschien wilden de mensen nu een keer iets anders. Dit is een overwinning voor het voetbal. Ik ben blij dat ik de winnaar ben, maar deze prijs is voor iedereen die 'm ook had verdiend."

    Modric doorbrak onlangs ook bij de FIFA Best Men's Player-award al de heerschappij van de Portugees en de Argentijn. De spelverdeler had zijn prijzen echter graag ingeruild voor de wereldtitel met Kroatië. "Het succes op het WK is voor een klein land als Kroatië iets geweldigs. Zoals ik al zei, ik had dit allemaal graag ingeruild voor een wereldbeker. Dat gaat niet gebeuren, dan geeft dit een geweldig gevoel."

    De 33-jarige Modric onthulde ook zijn toekomstplannen. "Ik wil mijn loopbaan afsluiten bij Real Madrid. Mijn familie heeft het prima naar zijn zin en ik wil ook blijven genieten van deze grote club", aldus de middenvelder, die een contract tot medio 2020 heeft. Afgelopen zomer werd hij nog in verband gebracht met Internazionale.

    Plaats een reactie

    N.E.C. +433
    dinsdag 4 december 2018 om 08:06
    Gefeliciteerd kerel
    Vind ik leuk
    Hyena +30544
    dinsdag 4 december 2018 om 08:42
    Sneijder had hem zelfs moeten winnen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5161
    dinsdag 4 december 2018 om 08:50
    Nee, Sneijder is een prima kerel, maar Robben lijkt mij toch wel iets beter (zeg ik als Ajax-fan)
    Dat Modric hem wint is geen overwinning voor het voetbal, maar eerder een aanfluiting voor het voetbal.
    Het is onzin dat de mensen "wel eens wat anders willen"
    Damn..waar zijn we mee bezig.
    De beste moet gewoon winnen...klaar.

    Neem eens een voorbeeld aan de F1, daar zeggen we ook niet dat we eens wat anders dan Hamilton willen, weet je wat ? We roepen gewoon Verstappen uit tot wereldkampioen !
    Vind ik leuk
    The Genius +3514
    dinsdag 4 december 2018 om 09:01
    Amen
    Vind ik leuk
    2cents +57836
    dinsdag 4 december 2018 om 09:19
    Wat een rare vergelijking. Modric en Kroatië zijn toch niet uitgeroepen tot wereldkampioen? Hij krijgt een prijs in een verkiezing. Gekozen dus.

    Waarom denk je dat Verstappen zo vaak tot “driver of the day” verkozen wordt en niet Hamilton?

    En echt dat veel mensen graag eens een ander dan Hamilton (en vooral Mercedes) wereldkampioen zien worden hoor. Dat krijg je nu eenmaal standaard als je altijd wint. Zo gaat dat ook in het voetbal als steeds dezelfde clubs de prijzen pakken. Dan gaat voor de rest de lol er vanaf.
    Vind ik leuk
    Gein +448
    dinsdag 4 december 2018 om 12:41
    In 2010 was Sneijder de beste ter wereld. Hij was de beste speler op het WK en een spelmaker bij inter dat de CL won. Hij had toen echt de gouden bal moeten winnen dat jaar.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5161
    dinsdag 4 december 2018 om 16:29
    Onzin, Snijder is nooit de beste ter wereld geweest, zelfs niet eens de beste van Nederland, dat was Robben.
    Vind ik leuk
    Gein +448
    dinsdag 4 december 2018 om 20:05
    In 2010 was hij zo'n beetje het hele jaar geblesseerd. Op het WK na. Waar Sneijder toch echt een belangrijkere rol speelde.
    Vind ik leuk
    Farmer +12676
    dinsdag 4 december 2018 om 15:56
    Eens met je beredenatie. Ik zou toch zelf zeggen dat Modric nu ook de erkenning krijgt die hij - net als Ronaldo en Messi - hoort te ontvangen. Hij is het afgelopen WK bv, 'belangrijker'geweest voor zijn land, dan de andere 2.
    En in de CL-winsten van Real was Modric ook een zeer belangrijke schakel, net als Ronaldo bv.
    Er kan maar 1 de winnaar zijn, anderzijds vind ik bv de reactie van Ronaldo en Messi; 10 jaar op rij om en om winnen, en dan nu, omdat je 2e of 3e bent, niet op dagen, wel erg stijlloos.

    Geloof maar dat de verschillen in de top5 marginaal zijn.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5161
    dinsdag 4 december 2018 om 16:25
    Modric hoort geen erkenning te krijgen als beste voetballer van de wereld, want dat is hij niet.
    Het WK is een momentopname en zelfs toen vond ik Ronaldo beter. Bovendien is dit een individuele prijs, dus moet het niet uitmaken of hij belangrijk voor zijn land is geweest of niet.
    In de CL winsten was Ronaldo 3x belangrijker.
    Ronaldo is vaak genoeg geweest bij de uitreiking aan Messi, want dat was toen terecht.
    Modric als beste speler slaat nergens op, ik was ook weggebleven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:08
    Ik had hem alsnog aan Ronaldo gegeven...
    Modric ster van WK
    Maar in de competitie is het niet altijd zo stabiel...
    Vind ik leuk
    klick +938
    dinsdag 4 december 2018 om 08:10
    kijk de eerste 2-3 wedstrijden tijdens het wk even terug!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:11
    Heb ik ook al gedaan; maar modric was de held van croatië...
    Denk dat ik hem ook aan Ronaldo had gegeven!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:13
    Ik vond hem in de knock-out fase matig en overal is hij natuurlijk niet de beste op aarde. Dat zoud natuurlijk by far Messi moeten zijn.
    Vind ik leuk
    klick +938
    dinsdag 4 december 2018 om 08:09
    belachelijke beslissing@!
    Vind ik leuk
    TheManager +498
    dinsdag 4 december 2018 om 08:38
    Onderbouw dat eens. Veel mensen kijken naar prijzen of sucessen, nog veel vaker naar de goals omdat die zogenaamd laten zien hoe bepalend een speler is. Wat mij betreft zou er een dergelijke award voor iedere positie moeten komen, want een spits, keeper, back en controlerende middevelder zijn toch niet met elkaar te vergelijken. Er zijn daardoor zat grote spelers die deze prijs zijn misgelopen, terwijl ze hem wel verdiend hadden.

    Terug naar Modric, hij was zowel bij zijn club als bij zijn land bepalend in zijn positie, je zou zelfs kunnen zeggen dat hij in meerdere rollen overall gezien uitblonk. Hij toonde zich een waterdrager, leider, aangever, spelverdeler en controleur. Nee het is niet de beste goalgetter, ook niet de beste dribbelaar die er rondwandelt, maar vulde zijn rol op de momenten dat het ertoe deed vrijwel altijd goed in. Hij verdient het om erkent te worden in die prestaties, zoals velen voor hem en ik vindt het van een grootsheid getuigen dat hij naar enkele van die voorgangers wijst, die het nog meer verdiend hadden.

    Al vindt ook ik dat andere spelers de prijs ook hadden kunnen winnen, is het daarmee nog niet automatisch onterecht, het is maar net waarje de spelers op wilt beoordelen.
    Vind ik leuk
    Riszh +329
    dinsdag 4 december 2018 om 08:55
    Heel dit waslijst is nog steeds geen Balon’dor waard
    Vind ik leuk
    Reyk050 +26
    dinsdag 4 december 2018 om 10:34
    Ik ben het met je eens. Het gaat om de speler die het beste was dit seizoen. Aangezien de champions league and het WK toch de belangrijkste toernooien zijn, en Modric bepalend was voor zowel zijn club als zijn land vind ik het terecht. Tuurlijk, Ronaldo en Messi zijn overal de betere voetballers, maar gezien de prestaties van Modric en zijn aandeel in het succes van club en land toch zeker geen onterechte winnaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:11
    Prima kerel gun het hem van harte, maar het is natuurlijk grote onzin! Messi is by far de beste op aarde. Had hem al de afgelopen 10 jaar moeten winnen. Iedereen ziet toch dat hij het best kan voetballen?

    De top 4 zoud voor de rest uit de 3 op mijn pf-foto moeten bestaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    McRobbos +873
    dinsdag 4 december 2018 om 08:20
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:24
    Dat laatste is sarcastisch natuurlijk haha! Maarja als Varane op 7 staat.... Dat is ook echt onzin haha!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 08:25]
    Vind ik leuk
    HJR +8239
    dinsdag 4 december 2018 om 09:16
    Wat is het beste voetballen? Hij heeft natuurlijk een fantatische dribbel, scorend vermogen en een geweldig inzicht. Maar verdedigen en keepen kan die niet. Dus het is net wat je het belangrijkste vindt in voetbal.

    De Gouden Bal is de mening van de bondscoaches, aanvoerders en journalisten. Het is net hoe die erna kijken
    Vind ik leuk
    Jackpot +2338
    dinsdag 4 december 2018 om 09:32
    Messi is gewoon de beste. Dat weet elk normaal denkend voetbal mens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:55
    En Griezmann 3e??
    En trouwens, waar is de Ligt in het rijtje van die andere prijs (die Mbappé heeft gewonnen)?? Ik weet zeker dat jij daar misschien wel wat meer over weet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:18
    Griezmann prima speler, maar ook een arrogante eikel!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:19
    En de Ligt in dat andere rijtje?
    Vind ik leuk
    Riszh +329
    dinsdag 4 december 2018 om 08:15
    Dit bevestigd nogmaals dat het niet meer om de voetbalprestaties draait bij Balon’dor, alsof hij Kroatie in zn uppie naar de finale heeft gespeeld
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:16
    Idd vond bij vlagen Rakitic zelfs beter en die staat niet eens in de top 25.

    Het is een individuele prijs voor de beste voetballer van dat jaar... Dus Messi.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:43
    Inderdaad. En dan zeggen mensen: maar hij heeft geen prijzen gepakt. (niet waar) Maar dat zou niet moeten uitmaken. Messi is de beste voetballer. Al degradeerd Barca. Messi was topscorer van de wereld + meeste assists ter wereld = beste speler.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    dinsdag 4 december 2018 om 08:18
    Mooi gesproken, ook al staat hij onterecht met die prijs. Er is gewoon niet één speler die tipt aan Messi. Zolang hij speelt hoort hij deze prijs te winnen.
    Vind ik leuk
    Feiten +450
    dinsdag 4 december 2018 om 08:23
    Wat heerlijk om dat zo te horen, Ronaldo had het waarschijnlijk weer alleen over zichzelf gehad.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33668
    dinsdag 4 december 2018 om 08:30
    Ook terecht.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 08:31
    Het is 'm wel gegund. Heerlijke speler is dat zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:35
    Hij heeft natuurlijk 100.000 keer hogere gunfactor dan Ronaldo. Ook wel goed, ze moeten die vallende aanstellers (dus vooral ook Neymar) die constant de scheids willen beïnvloeden niet belonen met prijzen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:47
    Ik vind het leuk voor Modric, maar een overwinning voor het voetbal? Naar mijn mening zijn er nog stees 2 spelers die met kop en schouders boven de rest uitsteken: Messi en Ronaldo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:03
    Die kan zijn gliimende bal binnenkort op het kastje in zijn Kroatische cel zetten.
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    dinsdag 4 december 2018 om 10:06
    die vrouw vroeg 1 van de cohosten of ze kon twerken hahaha geniaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws