Teleurstelling over mislopen Gouden Bal: Wat moet ik nog meer doen?

    Teleurstelling over mislopen Gouden Bal: "Wat moet ik nog meer doen?"

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 09:53di 04-12-2018 om 09:53

    Antoine Griezmann is teleurgesteld dat hij niet is uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Bal. De Atlético Madrid-ster eindigde als derde, achter winnaar Luka Modric en Cristiano Ronaldo.

    Griezmann, die in 2016 ook al derde werd, maakt er geen geheim van dat hij vindt dat hij recht had op de prijs. "Ik won de Europa League en de wereldbeker, wat moet ik nog meer doen? Ik zou het niet weten", reageert de 27-jarige Fransman, geciteerd door Voetbal International.

    Griezmann is desondanks trots dat hij weer het podium haalt. "Het is een enorme eer om op het podium te staan en wereldkampioen te zijn. Ik ben erg blij met mijn 2018, het is een geweldig jaar geweest. Ik ben een beetje teleurgesteld, maar het was een mooie avond waarop we de winnaars in het zonnetje moesten zetten. Dus ik moest erbij zijn."

    Zijn hoop om de Gouden Bal te winnen is bovendien nog niet vervlogen. "Ik reken op mijn ploeggenoten bij mijn club en de nationale ploeg om Luka's plek in de toekomst in te nemen." Daar heet Griezmann echt vertrouwen in. "Als ik hard blijf werken zoals ik nu doe, waarom niet?"

    Poll

    Gaat Griezmann ooit de Gouden Bal winnen?

    (909 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34623
    dinsdag 4 december 2018 om 09:58
    Modric heeft hem tercht gewonnen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    dinsdag 4 december 2018 om 10:00
    Mee eens. En als het Modric niet geworden zou zijn dan had ik ook niet voor Griezmann gekozen. Al is hij wel een geweldige speler.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    dinsdag 4 december 2018 om 10:10
    wat een jankerd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:50
    Hij zou vooral kunnen beginnen met wat minder zeiken om erkenning en een beetje vent worden. Blijkbaar vindt de rest hem niet goed genoeg voor deze titel.
    Vind ik leuk
    Aad300 +63
    dinsdag 4 december 2018 om 15:01
    Jaa idd, alsof hij met kop en schouders boven de rest uit steekt dit seizoen. Denk dat er dit jaar genoeg kandidaten waren die net zo goed een topjaar hebben gedraaid (+finales, prijzen etc. hebben gehaald)
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2148
    dinsdag 4 december 2018 om 10:02
    Vind je? Ik vind namelijk dat de traditionele twee spelers (Messi en Ronaldo) dit jaar het beste waren. Je moet bij dit soort dingen niet naar team prestaties kijken maar naar individuele klasse. Als je vanuit dat perspectief kijkt dan is Modric geen terechte winnaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34623
    dinsdag 4 december 2018 om 10:16
    Ja. Modric heeft een geweldige wk achter de rug, en een keer wat anders kan ook geen kwaad.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +5667
    dinsdag 4 december 2018 om 10:20
    lekker argument: een keer wat anders kan geen kwaad.
    Volgend jaar Michiel Kramer?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34623
    dinsdag 4 december 2018 om 10:33
    Johnny van beukering ;)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14755
    dinsdag 4 december 2018 om 11:44
    of Luuk de Jong hahaha
    Vind ik leuk
    Bremmelem +138
    dinsdag 4 december 2018 om 11:30
    Eindelijk, iemand die het snapt!
    Vind ik leuk
    Metal +2739
    dinsdag 4 december 2018 om 11:30
    Messi en Ronaldo zijn individualisten. Geen teamspelers.Gaan het liefst voor eigen succes.
    Messi doet verdedigend helemaal niets, hij wacht op balbezit en loopt dan waar hij wil. Wat hij overigens super doet hoor.
    CR7 ziet te vaak een medespeler niet staan. Werkt altijd wel hard, ook defensief.
    Modric is overal aanvallend en verdedigend. Is bovendien de motor van Real en Kroatie. Speelt bijna altijd foutloos. Terechte winnaar dus.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2148
    dinsdag 4 december 2018 om 11:37
    Wat is dit nou weer voor onzin "Messi en Ronaldo zijn geen teamspelers" Ronaldo heeft nu bij Juve 10 goals en 5 assists. En Messi bij Barca 9 goals en 7 assists. En dat alleen al in de Competitie.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3599
    dinsdag 4 december 2018 om 12:09
    Hoe doe jij dat zeg, zoveel onzin in een stukje tekst?
    Vind ik leuk
    JG +269
    dinsdag 4 december 2018 om 18:08
    Weet eens waarover je spreekt, het enige dat min of meer klopt van wat je zegt over messi is dat hij niet mee verdedigd en dat is ook nog niet altijd waar. Maar waarom zou hij moeten mee verdedigen? Dat is niet messi zijn taak, laat de rest dat maar doen. Maar een teamspeler is hij zeker wel als je elk jaar heel wat assists achter je naam hebt
    Vind ik leuk
    power +6198
    dinsdag 4 december 2018 om 19:08
    Ik hoop dat je beetje verstand van voetbal hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 18:19
    Gouden bal is niet meer serieus te nemen dus.
    Vind ik leuk
    power +6198
    dinsdag 4 december 2018 om 19:10
    dat klopt laatste jaren niet meer te serieus nemen.
    Vind ik leuk
    rexxo +2852
    dinsdag 4 december 2018 om 11:03
    Waardeloze bond die FIFA die lopen daar te slapen.
    Waarom heet die prijs nog steeds niet '' De Gouden Frenkie''
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 14:14
    Goede vraag! Waarom noemen ze de Kopa Award niet meteen de Onze Aller Matthijs Prijs?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9635
    dinsdag 4 december 2018 om 11:21
    Welnee man, Modric heeft hem dankzij Ronaldo gewonnen. Of zie je niet dat Ronaldo de motor is achter de kracht van Real?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6589
    dinsdag 4 december 2018 om 11:36
    Meneer doet alsof hij in zijn uppie gewonnen heeft ook. Heel respectvol naar je teamgenoten.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14755
    dinsdag 4 december 2018 om 11:44
    Griezman moet de CL winnen. Lijkt me vrij duidelijk.
    Vind ik leuk
    Ale +5089
    dinsdag 4 december 2018 om 12:26
    Modric verdiend alles behalve de gouden bal. Messi verdiende hem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:59
    Eén van de grootste anti voetballers van europa en dan nog teleurgesteld zijn dat je hem niet wint.. Misschien wat beter gaan voetballen en minder teren op korte acties en penaltys? Heb hem weinig tot niks speciaals zien doen dit seizoen.. Met name het WK heeft hij toch niks laten zien?? Of heb ik een aantal prachtige individuele goals gemist of wat acties waarmee hij Frankrijk op sleeptouw heeft genomen?
    Die jongen zit meer op de grond vragend naar de scheids te kijken dan dat hij daadwerkelijk met een actie bezig is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    Decimius +787
    dinsdag 4 december 2018 om 10:00
    Antoine begrijpt denk ik niet dat de Ballon niet perse gaat naar de speler met de meeste prijzen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:01
    Maak je niet druk om dat balletje.
    De echte serieuze prijs is tegenwoordig een broccoli.
    Vind ik leuk
    Koeien +2770
    dinsdag 4 december 2018 om 11:11
    Ik hoorde dan ook dat Mimoun de prijs opdraagt naar spelers als Griezmann, Messi en Ronaldo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:04
    Iniesta heeft deze prijs nooit gewonnen, dus deze prijs moet nooit serieus genomen worden.
    Vind ik leuk
    abfab5300 +257
    dinsdag 4 december 2018 om 11:15
    Tuurlijk wel. Iniesta had de pech dat hij zijn hoogtepunten beleefde in de gouden jaren van Messi en Ronaldo. Helaas voor hem was hij bovendien in 2007 echt nog niet beter dan Kaká. Tot slot denk ik dat het een nieuwe ontwikkeling is dat middenvelders beter gewaardeerd worden en meer individuele prijzen (zullen) winnen.
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    dinsdag 4 december 2018 om 10:05
    Persoonlijk vind ik de uitslag best verrassend. Echter áls er ook maar één speler uit Frankrijk in aanmerking zou moeten komen voor de Ballon D'or dan zou dat Varane moeten zijn. Won het WK, won de Champions League en het WK voor club teams. Ook al jaren één van de beste verdedigers ter wereld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:06
    O jee. Wat zijn de tere zieltjes van de topvoetballers weer gekrenkt. Alsof je een stel peuters ziet waar er maar één een lolly krijgt.

    Get a life!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:11
    Volgend jaar is die voor Frenkie!!!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    dinsdag 4 december 2018 om 10:19
    En het jaar daarna, en daarna, en daarna etc.... 😂
    Vind ik leuk
    DonBompa +15
    dinsdag 4 december 2018 om 10:22
    Misschien kan hij zich al mens beter gedragen?
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    dinsdag 4 december 2018 om 10:23
    Is er geen prijs voor matennaaier, schwalbe koning of minst sympathieke speler? Dan was je waarschijnlijk 1ste geworden. En alleen omdat Neymar niet verkozen kan worden.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 4 december 2018 om 10:27
    Sinds Robben hem in 2014 al niet kreeg, verbaast het me allemaal niks meer.

    Overigens had een eervolle vermelding voor de beste verdedigende actie van het kalenderjaar voor Het Legioen ook wel op zijn plaats geweest
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:40
    Wil je echt beweren dat Robben toen beter was dan Messi of Ronaldo? Dat Modric hem krijgt is toch ook alleen omdat men unaniem vond dat Messi of Ronaldo deze keer ondermaats gepresteerd heeft? Kijk eens naar de cijfers. Messi en Ronaldo zijn nog steeds met mijlenverre afstand de beste spelers ter wereld.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 4 december 2018 om 10:43
    Ja. tot het Wk in 2014 was hij op minimaal hetzelfde niveau als die 2 bezig en op het Wk was hij beter.
    2de helft van dat jaar was het wat minder maar dat gold ook voor die 2. En zoals ook dit jaar weer te zien is, 1ste half jaar na een wk is iedere speler minder.
    Modric raakt ook geen pepernoot meer op het moment.

    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:59
    Grappenmaker. Hij had een beter WK, that's it. In de afgelopen 10 jaar is er niemand in de buurt van die 2 gekomen. Robben was geweldig, maar niet van het niveau Messi en Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 4 december 2018 om 11:09
    Niet over die 10 jaar, nee.
    Maar zo nu en dan halen spelers dat niveau wel tijdelijk.
    Robben werd met 19 punten voorsprong kampioen van Duitsland
    Won de Duitse beker
    1/2 finale CL onderuit want Guardiola kan niet doseren dus was bayern op, op dat moment.
    WK hoef ik je niet meer uit te leggen.

    Niemand die begreep waarom Messi uitgeroepen werd tot speler van het WK.
    Ronaldo was sowieso spoorloos daar.

    Beiden werden geen Spaans kampioen (was Atletico)
    En Ronaldo, totaal onzichtbaar won met alle geluk van de wereld (3de minuut blessuretijd gelijkmaker Ramos) de CL waarin zijn bijdrage was dat ie de 4-1 er vanaf de stip inschoot en vervolgens deed voorkomen alsof hij en niemand anders de boel had gered.

    Noch Ronaldo, noch Messi verdiende de ballon d;or dat jaar.
    Robben of Neuer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:12
    Bovenstaand is een opsomming van TEAMprestaties. Het is een INDIVIDUELE prijs. Robben kon met geen mogelijkheid tippen aan de goals en assists die Messi en Ronaldo produceren. Daarnaast: 19 punten voorsprong kampioen van Duitsland was Bayern met Sulejmani als rechtsbuiten ook nog wel gelukt. LaLiga en BPL zijn veel zwaardere competities om in te presteren. Dat heeft Robben denk ik wel bewezen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 4 december 2018 om 11:19
    Maar ik beoordeel die 2 ook op individuele prestaties.
    Als hun clubs prijzen winnen, krijgen zij de credits. Als ze die niet winnen is het ineens het team?

    Als Robben heeft bewezen dat de BL makkelijker is dan de EPL (English premier league.. niet british, maak je de schotten boos mee) en la Liga, heeft Bergkamp dan bewezen dat de EPL makkelijker is dan Serie A?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:33
    Barclays Premier League.....

    Dat de Duitse competitie minder is, is een feit. Daar ga ik niet over discussieren.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 4 december 2018 om 11:35
    Laten we maar helemaal ophouden.
    Het is 4 jaar geleden. veranderen doet het toch niet meer.

    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:38
    Wat moet ik nog meer doen?

    Wachten tot Messi en Ronaldo stoppen. Hopen dat Modric een slecht seizoen draait. Een keer een prijs pakken met Atletico en dan hopen dat Neymar, Hazard en Mbappe uit vorm zijn.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2170
    dinsdag 4 december 2018 om 10:40
    beter voetballen, Griezman hoort echt niet bij de beste 3 voetballers
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:42
    Griezman. Wat je nog meer moet doen. Meer scoren en meer assist geven. En niet zoveel vallen.
    Vind ik leuk
    Molletje +551
    dinsdag 4 december 2018 om 10:50
    Griezmann zal hem nooit winnen... gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    fr0do +1473
    dinsdag 4 december 2018 om 10:53
    Tis nou niet dat Griezmann de beste man op het veld was voor Frankrijk, leuk dat je de EL wint maar dat is natuurlijk een troostprijs. Modric, de terechte winnaar.
    Vind ik leuk
    abfab5300 +257
    dinsdag 4 december 2018 om 11:14
    Karma, Griezmann. Mooie vergelding van Modrić voor dat vieze duikelen van je in de WK-finale, waar een onterechte vrije trap een onterechte voorsprong opleverde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:27
    Uit de kast komen, bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    RDion +122
    dinsdag 4 december 2018 om 13:58
    Eerlijk hoor. Maar die Griezmann lult nu ook te veel! Je bent niet geweldig, maar wilt geweldige prijzen winnen. Pfffft.......
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws