Teleurstelling over mislopen Gouden Bal: Wat moet ik nog meer doen?

Teleurstelling over mislopen Gouden Bal: "Wat moet ik nog meer doen?"

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 09:53di 04-12-2018 om 09:53

Antoine Griezmann is teleurgesteld dat hij niet is uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Bal. De Atlético Madrid-ster eindigde als derde, achter winnaar Luka Modric en Cristiano Ronaldo.

Griezmann, die in 2016 ook al derde werd, maakt er geen geheim van dat hij vindt dat hij recht had op de prijs. "Ik won de Europa League en de wereldbeker, wat moet ik nog meer doen? Ik zou het niet weten", reageert de 27-jarige Fransman, geciteerd door Voetbal International.

Griezmann is desondanks trots dat hij weer het podium haalt. "Het is een enorme eer om op het podium te staan en wereldkampioen te zijn. Ik ben erg blij met mijn 2018, het is een geweldig jaar geweest. Ik ben een beetje teleurgesteld, maar het was een mooie avond waarop we de winnaars in het zonnetje moesten zetten. Dus ik moest erbij zijn."

Zijn hoop om de Gouden Bal te winnen is bovendien nog niet vervlogen. "Ik reken op mijn ploeggenoten bij mijn club en de nationale ploeg om Luka's plek in de toekomst in te nemen." Daar heet Griezmann echt vertrouwen in. "Als ik hard blijf werken zoals ik nu doe, waarom niet?"

Poll

Gaat Griezmann ooit de Gouden Bal winnen?

(911 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +45326
dinsdag 4 december 2018 om 09:58
Modric heeft hem tercht gewonnen.
Vind ik leuk
peesjeevee +3223
dinsdag 4 december 2018 om 10:02
Vind je? Ik vind namelijk dat de traditionele twee spelers (Messi en Ronaldo) dit jaar het beste waren. Je moet bij dit soort dingen niet naar team prestaties kijken maar naar individuele klasse. Als je vanuit dat perspectief kijkt dan is Modric geen terechte winnaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:04]
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
dinsdag 4 december 2018 om 10:16
Ja. Modric heeft een geweldige wk achter de rug, en een keer wat anders kan ook geen kwaad.
Vind ik leuk
jollyrogers +9272
dinsdag 4 december 2018 om 10:20
lekker argument: een keer wat anders kan geen kwaad.
Volgend jaar Michiel Kramer?
Vind ik leuk
Smithsonian +45326
dinsdag 4 december 2018 om 10:33
Johnny van beukering ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +15106
dinsdag 4 december 2018 om 11:44
of Luuk de Jong hahaha
Vind ik leuk
Bremmelem +151
dinsdag 4 december 2018 om 11:30
Eindelijk, iemand die het snapt!
Vind ik leuk
Metal +3479
dinsdag 4 december 2018 om 11:30
Messi en Ronaldo zijn individualisten. Geen teamspelers.Gaan het liefst voor eigen succes.
Messi doet verdedigend helemaal niets, hij wacht op balbezit en loopt dan waar hij wil. Wat hij overigens super doet hoor.
CR7 ziet te vaak een medespeler niet staan. Werkt altijd wel hard, ook defensief.
Modric is overal aanvallend en verdedigend. Is bovendien de motor van Real en Kroatie. Speelt bijna altijd foutloos. Terechte winnaar dus.
Vind ik leuk
peesjeevee +3223
dinsdag 4 december 2018 om 11:37
Wat is dit nou weer voor onzin "Messi en Ronaldo zijn geen teamspelers" Ronaldo heeft nu bij Juve 10 goals en 5 assists. En Messi bij Barca 9 goals en 7 assists. En dat alleen al in de Competitie.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4819
dinsdag 4 december 2018 om 12:09
Hoe doe jij dat zeg, zoveel onzin in een stukje tekst?
Vind ik leuk
JG +276
dinsdag 4 december 2018 om 18:08
Weet eens waarover je spreekt, het enige dat min of meer klopt van wat je zegt over messi is dat hij niet mee verdedigd en dat is ook nog niet altijd waar. Maar waarom zou hij moeten mee verdedigen? Dat is niet messi zijn taak, laat de rest dat maar doen. Maar een teamspeler is hij zeker wel als je elk jaar heel wat assists achter je naam hebt
Vind ik leuk
power +7926
dinsdag 4 december 2018 om 19:08
Ik hoop dat je beetje verstand van voetbal hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 18:19
Gouden bal is niet meer serieus te nemen dus.
Vind ik leuk
power +7926
dinsdag 4 december 2018 om 19:10
dat klopt laatste jaren niet meer te serieus nemen.
Vind ik leuk
rexxo +17190
dinsdag 4 december 2018 om 11:03
Waardeloze bond die FIFA die lopen daar te slapen.
Waarom heet die prijs nog steeds niet '' De Gouden Frenkie''
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 14:14
Goede vraag! Waarom noemen ze de Kopa Award niet meteen de Onze Aller Matthijs Prijs?
Vind ik leuk
DeanJayden +13796
dinsdag 4 december 2018 om 11:21
Welnee man, Modric heeft hem dankzij Ronaldo gewonnen. Of zie je niet dat Ronaldo de motor is achter de kracht van Real?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6974
dinsdag 4 december 2018 om 11:36
Meneer doet alsof hij in zijn uppie gewonnen heeft ook. Heel respectvol naar je teamgenoten.
Vind ik leuk
JCJWZ +15106
dinsdag 4 december 2018 om 11:44
Griezman moet de CL winnen. Lijkt me vrij duidelijk.
Vind ik leuk
Ale +6207
dinsdag 4 december 2018 om 12:26
Modric verdiend alles behalve de gouden bal. Messi verdiende hem.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:59
Eén van de grootste anti voetballers van europa en dan nog teleurgesteld zijn dat je hem niet wint.. Misschien wat beter gaan voetballen en minder teren op korte acties en penaltys? Heb hem weinig tot niks speciaals zien doen dit seizoen.. Met name het WK heeft hij toch niks laten zien?? Of heb ik een aantal prachtige individuele goals gemist of wat acties waarmee hij Frankrijk op sleeptouw heeft genomen?
Die jongen zit meer op de grond vragend naar de scheids te kijken dan dat hij daadwerkelijk met een actie bezig is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:01
Maak je niet druk om dat balletje.
De echte serieuze prijs is tegenwoordig een broccoli.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 4 december 2018 om 11:11
Ik hoorde dan ook dat Mimoun de prijs opdraagt naar spelers als Griezmann, Messi en Ronaldo.
Vind ik leuk
voorstopper +1154
dinsdag 4 december 2018 om 10:04
Iniesta heeft deze prijs nooit gewonnen, dus deze prijs moet nooit serieus genomen worden.
Vind ik leuk
abfab5300 +715
dinsdag 4 december 2018 om 11:15
Tuurlijk wel. Iniesta had de pech dat hij zijn hoogtepunten beleefde in de gouden jaren van Messi en Ronaldo. Helaas voor hem was hij bovendien in 2007 echt nog niet beter dan Kaká. Tot slot denk ik dat het een nieuwe ontwikkeling is dat middenvelders beter gewaardeerd worden en meer individuele prijzen (zullen) winnen.
Vind ik leuk
COYG +8529
dinsdag 4 december 2018 om 10:05
Persoonlijk vind ik de uitslag best verrassend. Echter áls er ook maar één speler uit Frankrijk in aanmerking zou moeten komen voor de Ballon D'or dan zou dat Varane moeten zijn. Won het WK, won de Champions League en het WK voor club teams. Ook al jaren één van de beste verdedigers ter wereld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:12]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:11
Volgend jaar is die voor Frenkie!!!
Vind ik leuk
DonBompa +41
dinsdag 4 december 2018 om 10:22
Misschien kan hij zich al mens beter gedragen?
Vind ik leuk
Corse996 +1669
dinsdag 4 december 2018 om 10:23
Is er geen prijs voor matennaaier, schwalbe koning of minst sympathieke speler? Dan was je waarschijnlijk 1ste geworden. En alleen omdat Neymar niet verkozen kan worden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
dinsdag 4 december 2018 om 10:27
Sinds Robben hem in 2014 al niet kreeg, verbaast het me allemaal niks meer.

Overigens had een eervolle vermelding voor de beste verdedigende actie van het kalenderjaar voor Het Legioen ook wel op zijn plaats geweest
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:40
Wil je echt beweren dat Robben toen beter was dan Messi of Ronaldo? Dat Modric hem krijgt is toch ook alleen omdat men unaniem vond dat Messi of Ronaldo deze keer ondermaats gepresteerd heeft? Kijk eens naar de cijfers. Messi en Ronaldo zijn nog steeds met mijlenverre afstand de beste spelers ter wereld.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
dinsdag 4 december 2018 om 10:43
Ja. tot het Wk in 2014 was hij op minimaal hetzelfde niveau als die 2 bezig en op het Wk was hij beter.
2de helft van dat jaar was het wat minder maar dat gold ook voor die 2. En zoals ook dit jaar weer te zien is, 1ste half jaar na een wk is iedere speler minder.
Modric raakt ook geen pepernoot meer op het moment.

Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:59
Grappenmaker. Hij had een beter WK, that's it. In de afgelopen 10 jaar is er niemand in de buurt van die 2 gekomen. Robben was geweldig, maar niet van het niveau Messi en Ronaldo.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
dinsdag 4 december 2018 om 11:09
Niet over die 10 jaar, nee.
Maar zo nu en dan halen spelers dat niveau wel tijdelijk.
Robben werd met 19 punten voorsprong kampioen van Duitsland
Won de Duitse beker
1/2 finale CL onderuit want Guardiola kan niet doseren dus was bayern op, op dat moment.
WK hoef ik je niet meer uit te leggen.

Niemand die begreep waarom Messi uitgeroepen werd tot speler van het WK.
Ronaldo was sowieso spoorloos daar.

Beiden werden geen Spaans kampioen (was Atletico)
En Ronaldo, totaal onzichtbaar won met alle geluk van de wereld (3de minuut blessuretijd gelijkmaker Ramos) de CL waarin zijn bijdrage was dat ie de 4-1 er vanaf de stip inschoot en vervolgens deed voorkomen alsof hij en niemand anders de boel had gered.

Noch Ronaldo, noch Messi verdiende de ballon d;or dat jaar.
Robben of Neuer.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:12
Bovenstaand is een opsomming van TEAMprestaties. Het is een INDIVIDUELE prijs. Robben kon met geen mogelijkheid tippen aan de goals en assists die Messi en Ronaldo produceren. Daarnaast: 19 punten voorsprong kampioen van Duitsland was Bayern met Sulejmani als rechtsbuiten ook nog wel gelukt. LaLiga en BPL zijn veel zwaardere competities om in te presteren. Dat heeft Robben denk ik wel bewezen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
dinsdag 4 december 2018 om 11:19
Maar ik beoordeel die 2 ook op individuele prestaties.
Als hun clubs prijzen winnen, krijgen zij de credits. Als ze die niet winnen is het ineens het team?

Als Robben heeft bewezen dat de BL makkelijker is dan de EPL (English premier league.. niet british, maak je de schotten boos mee) en la Liga, heeft Bergkamp dan bewezen dat de EPL makkelijker is dan Serie A?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:33
Barclays Premier League.....

Dat de Duitse competitie minder is, is een feit. Daar ga ik niet over discussieren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
dinsdag 4 december 2018 om 11:35
Laten we maar helemaal ophouden.
Het is 4 jaar geleden. veranderen doet het toch niet meer.

Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:38
Wat moet ik nog meer doen?

Wachten tot Messi en Ronaldo stoppen. Hopen dat Modric een slecht seizoen draait. Een keer een prijs pakken met Atletico en dan hopen dat Neymar, Hazard en Mbappe uit vorm zijn.
Vind ik leuk
Och jeh +2580
dinsdag 4 december 2018 om 10:40
beter voetballen, Griezman hoort echt niet bij de beste 3 voetballers
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 10:42
Griezman. Wat je nog meer moet doen. Meer scoren en meer assist geven. En niet zoveel vallen.
Vind ik leuk
Molletje +4240
dinsdag 4 december 2018 om 10:50
Griezmann zal hem nooit winnen... gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
fr0do +1593
dinsdag 4 december 2018 om 10:53
Tis nou niet dat Griezmann de beste man op het veld was voor Frankrijk, leuk dat je de EL wint maar dat is natuurlijk een troostprijs. Modric, de terechte winnaar.
Vind ik leuk
abfab5300 +715
dinsdag 4 december 2018 om 11:14
Karma, Griezmann. Mooie vergelding van Modrić voor dat vieze duikelen van je in de WK-finale, waar een onterechte vrije trap een onterechte voorsprong opleverde.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:27
Uit de kast komen, bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
RDion +128
dinsdag 4 december 2018 om 13:58
Eerlijk hoor. Maar die Griezmann lult nu ook te veel! Je bent niet geweldig, maar wilt geweldige prijzen winnen. Pfffft.......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws