De Kogel doet verhaal na desastreus auto-ongeluk: 'Dacht dat ik dood ging'

De Kogel doet verhaal na desastreus auto-ongeluk: 'Dacht dat ik dood ging'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 11:24di 04-12-2018 om 11:24

Laatste update: dinsdag 4 december 2018 om 12:33di 04-12-2018 om 12:33

Leon de Kogel hoopt dat hij in de toekomst weer een functie kan bekleden in het profvoetbal. Afgelopen zomer raakte de spits van Go Ahead Eagles zwaargewond bij een auto-ongeluk op Malta. De Kogel keek de dood in de ogen. 

Deze week deed de voormalig speler van onder meer FC Utrecht, VVV-Venlo en Almere City zijn verhaal voor de camera van FC Utrecht TV. De taxi waarin De Kogel zat, raakte betrokken bij een frontale botsing. "De taxichaffeur reed tegen de verkeerde richting in, hij had de verkeerde afslag genomen op een rotonde. Het is best wel hard gegaan, want de tegenligger kwam met een aardige snelheid, heb ik gehoord."

"Ik heb het daarna soort van meegemaakt, ik heb mijn knie nog gezien. Een vriend van me kwam gelijk bij me, want ik had heel erg het gevoel dat ik weg zou gaan, dat ik dood ging."

De Kogel vocht in het ziekenhuis voor z'n leven. Inmiddels werkt hij vijf dagen per week in Doorn aan zijn herstel. Zijn profcarrière zit erop. Nu is het de vraag of hij ooit weer een functie kan bekleden in het profvoetbal. "Ik sta er nu zo in dat ik wel zie waar het gaat eindigen - als ik er maar alles aan doe. Dan zie ik wel waar het uiteindelijk stopt."

"Enkele weken na het ongeluk kwam ik wel steeds meer tot bezinning, dat ik ook gewoon heel blij moest zijn dat ik er nog was. Ik vind voetbal nog steeds heel leuk en ik zou er heel graag nog iets in blijven doen. Misschien omdat ik er nog totaal niet klaar mee ben." 

Lees ook: Heftig nieuws: De Kogel ernstig gewond na auto-ongeluk op Malta

Plaats een reactie

dinsdag 4 december 2018 om 11:32
Herstel op 1 en voetbal als bijzaak.
Hoop dat je nog ooit kan voetballen en hier boven op komt.
Sterkte, Leon.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
peesjeevee +3245
dinsdag 4 december 2018 om 11:33
Hoe kan je nou als taxi chauffeur de verkeerde richting in rijden. Dan rijd je al heel de dag op de weg en dan maak je nog zon fout. En hoe zit het eigenlijk met die gast is die dood?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:39
Dat kan ook het probleem zijn geweest , dat ie heel de dag op de weg zit en daardoor moe was .
Ik vraag me ook altijd af hoe het mogelijk is dat mensen gaan spookrijden op de snelweg .
Je ziet toch dat je op de verkeerde baan zit als je de snelweg opkomt , en dan draai je toch om ??
Vind ik leuk
Will024 +75
dinsdag 4 december 2018 om 11:40
Die chauffeurs in Malta rijden echt als bezetenen. Heb dat ervaren op de terugweg van het hotel naar het vliegveld. Al bellend en schreeuwend als een malloot zigzaggend de straten door op volle snelheid.

Sneu voor Leon, maar fijn dat hij nog leeft en herstelt.
Vind ik leuk
michelhx +4459
dinsdag 4 december 2018 om 11:40
Sowieso knap om tegen de verkeerde richting in te rijden, zoals het artikel aangeeft. :)
Vind ik leuk
JonathanAjax +9512
dinsdag 4 december 2018 om 11:53
Misschien is het in Eindhoven beter geregeld dan bij ons in Amsterdam. Als je hier een taxi instapt mag je hopen dat:

- je heel aan komt
- je al je spullen nog hebt
- je niet "toevallig" rondje A10 rijdt
- je niet per ongeluk in een Uber stapt en wordt klem gereden door een TCA-er
- je niet per ongeluk in een ripdeal terecht komt
- je een redelijk acceptabel tarief krijgt
- er niet "toevallig" foto's van je huis worden genomen zodat men weet wanneer je weg bent

Tegenwoordig is het dus levensgevaarlijk om überhaupt een taxi in te stappen...
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 12:03
Per ongeluk kan je niet in een Uber stappen, dat is vele malen beter geregeld!
Vind ik leuk
michelhx +4459
dinsdag 4 december 2018 om 13:34
Ik raad je aan om eens in Belgrado een taxi te nemen.
Alhoewel...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2508
dinsdag 4 december 2018 om 13:47
Geweldige hoofdstad inderdaad...de film Taxi was een mooi voorbeeld. Schiphol ook al zo fijn, zeker de incheck naar israel...verschrikkelijk, je wordt er ondervraagt terwijl je notabene nog in je eigen land staat.

Lang leve onze hoofdstad en jullie burgermoeder met haar niet verbieden van gezichtskleding maar wel intussen het kinderfeest maar aanpakt.

Los van dat is het een prachtige stad met veel mooie historie maar het is voor een Nederlander eigenlijk niet te doen om een leuk en normaal uitje te boeken in Amsterdam, alles is gericht op de toerist.
Begrijp ik van ondernemers standpunt ook wel alleen lijkt het me verdraaid irritant als je gewoon Amsterdammer bent, een auto nodig hebt en amper kunt parkeren en of in de stad kunt geraken.

Ik woon inderdaad maar in een dorpje, ook hier nadelen daar niet van maar parkeer toch fijn onder op mijn eigen opritje met carport.

Ik heb een klein huis maar ben toch blij dat ik niet in een stad woon, ieder zijn ding. Hier is echt niets te doen in de stad altijd....

maar ik zever te veel door...

in ieder geval johantan ajax....over een paar jaar bestaan er geen chauffeurs meer, dan komt Nissan, Tesla of een ander merk je gewoon ophalen zonder chauff...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
dinsdag 4 december 2018 om 12:05
Ze rijden links op Malta. Is ook verwarrend natuurlijk.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5989
dinsdag 4 december 2018 om 12:15
Niet allemaal hoor.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
dinsdag 4 december 2018 om 12:16
Nee, die taxichauffeur klaarblijkelijk niet.
Vind ik leuk
michelhx +4459
dinsdag 4 december 2018 om 11:39
Afgezien van het feit dat het gewoon een trieste gebeurtenis is voor zo'n jongen en dat ik hem heel veel succes wens met z'n herstel, valt me toch het volgende op:

De taxichaffeur reed tegen de verkeerde richting in. Da's knap.

Volgens mij moet het zijn:
- Hij reed de verkeerde richting in, óf
- Hij reed tegen het verkeer in.

:)
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
dinsdag 4 december 2018 om 11:53
Dat is waarschijnlijk heel veel mensen opgevallen. Er zijn er slechts enkelen, die menen hierop te moeten reageren. Ga werk aan het werk.
Vind ik leuk
Smithsonian +41475
dinsdag 4 december 2018 om 11:57
Sterkte Leon!
Vind ik leuk
voorstopper +1087
dinsdag 4 december 2018 om 13:13
Hopen dat hij snel herstelt. Het zal vast erg zwaar zijn geweest als je een bepaalde carriere voor ogen hebt en dat valt letterlijk in één klap weg.

Maar het leven heeft nog veel meer moois te bieden!

Sterkte.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 13:13]
Vind ik leuk
Ari as +437
dinsdag 4 december 2018 om 16:55
Sterkte jongen.
Vind ik leuk
ajaxdev +595
dinsdag 4 december 2018 om 17:13
Ja zo neemt je loopbaan een rare wending. Hoop voor hem dat hij weer normaal kan lopen straks. Neem aan dat de verzekering wel over de brug komt. Sterkte Leon
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws