Heftig nieuws: De Kogel ernstig gewond na auto-ongeluk op Malta

    Heftig nieuws: De Kogel ernstig gewond na auto-ongeluk op Malta

    maandag 18 juni 2018 om 11:40

    Leon de Kogel is afgelopen week ernstig gewond geraakt bij een auto-ongeluk op Malta. Het Algemeen Dagblad en Voetbal International melden dat maandag. De voormalig spits van FC Utrecht en Go Ahead Eagles ligt inmiddels in een ziekenhuis in Utrecht. Daar wachten hem 'enkele operaties'. 

    De 26-jarige De Kogel staat sinds januari 2018 onder contract bij Spaanse UE Cornellà. Wat er vorige week precies gebeurd is op Malta, wordt momenteel onderzocht door lokale autoriteiten. Duidelijk is volgens het AD al wel dat De Kogel zelf niet achter het stuur zat. Hij was met vrienden enkele dagen op het eiland. Te lezen valt dat het schijnbaar 'een wonder is' dat De Kogel het ongeluk heeft overleefd. Volgens de NOS zou de spits beide benen verbrijzeld hebben

    De Kogel begon zijn profcarrière bij FC Utrecht. In 2010 maakte hij zijn debuut in de Domstad. Utrecht verhuurde de targetman later aan VVV-Venlo en Almere City. In 2015 maakte De Kogel de defintieve overstap naar Go Ahead Eagles. Namens die club maakte hij in het seizoen 2015/16 27 goals in de Jupiler League. 

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 11:47
    Heftig. Sterkte met het herstel.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19876
    maandag 18 juni 2018 om 11:56
    Inderdaad heftig! Veel sterkte gewenst! Hopelijk herstelt hij er goed van.
    Vind ik leuk
    PRICE +17726
    maandag 18 juni 2018 om 12:49
    Op vakantie en dan zo'n drama,veel sterkte
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:47
    Sterkte Leon!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:48
    veel sterkte, hopelijk valt de schade mee.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14573
    maandag 18 juni 2018 om 13:36
    Als je leest dat het een wonder is , dat hij heeft overleeft....dan mag het ook een wonder zijn als hij ooit nog op de velden staat. Sterkte
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    maandag 18 juni 2018 om 14:01
    Kan niet zeggen of het klopt, maar er zijn berichten die zeggen dat zijn been op 8 plaatsen gebroken is.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:10
    Oh shit. Dat gaat een lang revalidatieproces worden..
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14573
    maandag 18 juni 2018 om 14:25
    Jezus, wat erg. Die komt nooit meer op niveau. Onmogelijk. Wat erg voor die gozer. Hoe weet jij het dan ?
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    maandag 18 juni 2018 om 14:29
    Van mensen rondom FC Utrecht die wat dichter bij het vuur staan. Nogmaals, kan het niet bevestigen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14573
    maandag 18 juni 2018 om 15:02
    ok dank
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:55
    Inmiddels dus bevestigd, been verbrijzeld en knie aan gort. Zal misschien nooit meer normaal kunnen lopen, laat staan voetballen. Triest...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14573
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:25
    Horror!. Bedankt voor de update, man
    Vind ik leuk
    flipper +1320
    maandag 18 juni 2018 om 11:49
    Sterkte kerel
    Vind ik leuk
    Wazzupp +401
    maandag 18 juni 2018 om 11:49
    Sterkte Leon. Je bent een topper!!
    Vind ik leuk
    PRICE +17726
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:22
    T jonge benen verbrijzeld,vreselijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:50
    Heftig sterkte
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:53
    Eerder deze maand? Raar dat het nou pas in de publiciteit komt
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23682
    maandag 18 juni 2018 om 11:57
    Veel sterkte vent!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:06
    Sterkte Leon!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 18 juni 2018 om 12:11
    Ten eerste natuurlijk sterkte en beterschap.

    Maar hebben ze op Malta geen (fatsoenlijk) ziekenhuis?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:14
    Ben er 2 jaar geleden geweest. Denk dat we in Nederland betere voorzieningen hebben. Misschien wilde hij zelf ook wel eerst terug.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    maandag 18 juni 2018 om 12:19
    Als ik lees dat hij ernstig gewond is en het een wondr is dat hij nog leeft, ga ik er van uit dat het dan ook kritisch is en hij dan waarschijnlijk geen boe of bah kan zeggen.
    Misschien is hij al wat opgeknapt en kon daarom vragen om naar Nederland vervoerd te worden omdat het in het stuk ook niet staat hoelang geleden dat ongeluk was.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:22
    Allemaal aannames, net als ik ook maakte hoor. Laten we hopen dat het snel beter met hem gaat
    Vind ik leuk
    Rodajc +11050
    maandag 18 juni 2018 om 13:27
    In een ziekenhuis liggen is natuurlijk nooit prettig, dan kan ik me voorstellen dat je liever in een bekende omgeving ligt zodat je beter weet waar je aan toe bent.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:11
    sterkte.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    maandag 18 juni 2018 om 12:15
    Sterkte voor Leon en sterkte voor de bestuurder. Het lijkt mij een absolute nachtmerrie om als bestuurder een ongeval te veroorzaken (hoewel hier niets over een eventuele schuldvraag geduid wordt) waarbij mede-inzittenden het er minder fortuinlijk vanaf brengen dan jezelf.
    Vind ik leuk
    Cookee +8850
    maandag 18 juni 2018 om 14:53
    Ja, ben ik met je eens, we doen allemaal wel eens gek, maar geeft maar weer aan dat een bestuurder ook verantwoordelijkheidsgevoel moet hebben. Hoop maar dat er niet iemand is die zo'n schuld moet meedragen.
    Vind ik leuk
    NickOs +45
    maandag 18 juni 2018 om 15:49
    @Tim. Waarom zoveel aannames? Zoals je zelf al gezegd is niet bekend wie schuld heeft. Ook is niet bekend of Leon er slechter afkomt dan de bestuurder omdat niet bekend is hoe de bestuurder er zelf er aan toe is. Het is trouwens een bestuurster, een 23 jarige vrouw.
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    maandag 18 juni 2018 om 17:06
    Zoveel aannames? Wat ijl je? Geen enkele aanname doe ik, ik doe een uitspraak over een persoonlijk en volledig hypothetisch nachtmerrie-scenario.
    Daar uit het artikel enkel blijkt dat hij met vrienden onderweg was, is het ook volledig normaal om over een bestuurder te spreken zonder daar een gespecificeerde sekse aan te verbinden.
    Vind ik leuk
    NickOs +45
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:06
    Het ging niet zo zeer om de sekse. Maar om dat Leon er onfortuinlijker vanaf komt dan de bestuurder. Dat is niet bekend. Misschien is de bestuurder er ook wel slecht aan toe. Zoals je zelf al zegt is er niets over een schuldvraag bekend. Aannames is misschien het verkeerde woord maar het is totaal onnodig om in mogelijke scenarios te denken waarbij de bestuurder fout was en er zelf beter af komt dan Leon.
    Vind ik leuk
    Tim +3526
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:44
    Nogmaals Nicky, dat 'scenario' betrek ik überhaupt niet op deze situatie. Wanneer ik zeg 'Het lijkt mij een nachtmerrie' dan heeft dat betrekking op mij. Gebaseerd op een jongen uit mijn dorp destijds van mijn leeftijd die met nog drie vrienden als bestuurder als enige levend uit het wrak is gekropen.
    Ik kon op basis van dit artikel geen enkele zinnige uitspraak doen over de toestand van de bestuurder en heb dat dus ook niet gedaan, hoewel wij inmiddels wel zo geprogrammeerd zijn dat we er automatisch van uitgaan dat wanneer er in het nieuws niets over de bestuurder staat geschreven dat diegene niet overleden is want het begint meestal met het aantal doden en gewonden.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    maandag 18 juni 2018 om 12:27
    Jeetje, veel sterkte Leon! Ik hoor berichten van een verbrijzeld been :S
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4766
    maandag 18 juni 2018 om 12:27
    Het word eentonig, maar wat kun je anders met je medeleven hier..
    Sterkte.
    Vind ik leuk
    Fc uuuuu +53
    maandag 18 juni 2018 om 12:55
    Sterkte leon met je herstel
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17139
    maandag 18 juni 2018 om 12:58
    Heavy! Sterkte
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +486
    maandag 18 juni 2018 om 13:11
    Er heeft nog niemand gezegd dat voetbal dan weer even bijzaak is...
    Vind ik leuk
    Fred1975 +443
    maandag 18 juni 2018 om 13:36
    Sterkte Leon! Komoptan!
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    maandag 18 juni 2018 om 13:52
    Het is te hopen dat het weer helemaal goed komt met hem.
    Vind ik leuk
    Gerro +5454
    maandag 18 juni 2018 om 14:11
    Sterkte bij herstel.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:14
    Heel veel sterkte.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 14:16
    Die maak het wel
    Vind ik leuk
    Lampenpit +254
    maandag 18 juni 2018 om 14:45
    He dodged a bullet.
    Vind ik leuk
    Cookee +8850
    maandag 18 juni 2018 om 14:49
    Goh in je vakantie, niet te geloven.
    En dan ook nog door toedoen van iemand anders, neem ik aan.
    Ik wens hem sterkte en herstel toe.
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    maandag 18 juni 2018 om 16:22
    https://www.tvm.com.mt/en/news/young-man-in-danger-of-dying-after-salini-crash/

    Het ziet er naar uit dat hij in levensgevaar verkeert heeft. Brute pech voor De Kogel, dit gun je niemand.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:09
    Heftig zeg, dit gun je natuurlijk niemand.
    Veel sterkte en een spoedig herstel!
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4012
    maandag 18 juni 2018 om 18:40
    Sterkte.
    Vind ik leuk
    klick +604
    maandag 18 juni 2018 om 19:35
    sterkte pfff
    Vind ik leuk
    NickOs +45
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:28
    Update, Bron De Stentor: De fysieke en sportieve toekomst van Leon de Kogel lijkt in duigen gevallen. De oud-spits van Go Ahead Eagles overleefde vorige week weliswaar een ernstig auto-ongeluk op het vakantie-eiland Malta, de 26-jarige Houtenaar hield zwaar beenletsel over aan de crash. Het is nog maar zeer de vraag of De Kogel ooit nog normaal zal kunnen lopen bevestigen bronnen dichtbij de familie van de zwaargewonde aanvalsleider.


    Leon de Kogel heeft zaterdag in het Universitair Medisch Centrum Utrecht zijn tweede van meerdere operaties ondergaan. Daarbij is een eerste aanzet gedaan om de volledig kapotte knie te herstellen. De kruis- en kniebanden zijn, net als de meniscus, gescheurd. Ook is het dijbeen van de rijzige aanvaller op meerdere plaatsen gebroken. Vandaag wordt het kniegewricht verder onder handen genomen door de medici in Utrecht, die De Kogel afgelopen vrijdag binnen zagen komen in het ziekenhuis.

    Levensgevaar

    Dat was vijf dagen na het ernstige ongeluk op Malta, waar de spits maandagnacht - vertelt de politie op het eiland aan de Stentor - voor zijn leven vocht. De Kogel was passagier in de auto die op de verkeerde weghelft reed en in het holst van de nacht frontaal op een tegenligger botste. Waar de 23-jarige bestuurster het ziekenhuis met relatief lichte verwondingen na drie dagen mocht verlaten, was De Kogel er slecht aan toe.

    Het vele bloedverlies en de open botbreuk in het bovenbeen maakten dat de voetballer, die door de brandweer uit het autowrak gezaagd moest worden, in het ziekenhuis van hoofdstad Valetta gestabiliseerd moest worden in een ruim vijf uur durende operatie. Daar werd het bloeden gestopt en het dijbeen met schroeven vastgezet. Pas een dag later was De Kogel buiten levensgevaar, meldden de autoriteiten op Malta.

    Leren lopen

    Het perspectief van De Kogel - die op Malta een korte vakantie vierde met vrienden - op volledig herstel is ongewis. Veel zal afhangen van de komende operaties in het UMC waar de exacte fysieke schade in het linkerbeen verder duidelijk zal worden. Met een terugkeer op het veld is de spits van het Spaanse UE Cornellà niet bezig. De oud-Eagle zal eerst opnieuw moeten leren lopen als zijn kniegewricht en bovenbeen weer volledig hersteld zijn. Daar gaat zeker een jaar overheen, is de verwachting.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heftig nieuws: De Kogel ernstig gewond na auto-ongeluk op Malta