'Hoog overleg in Heerenveen: toekomst van directeur bungelt aan zijden draadje'

    'Hoog overleg in Heerenveen: toekomst van directeur bungelt aan zijden draadje'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 07:47wo 05-12-2018 om 07:47

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 09:26wo 05-12-2018 om 09:26

    De toekomst van algemeen directeur Luuc Eisenga hangt aan een zijden draadje bij sc Heerenveen. Volgens de Leeuwarder Courant is er dinsdag 'binnen de hoogste kringen van de club koortsachtig overleg gevoerd' over het functioneren en de houdbaarheid van Eisenga in het Abe Lenstra Stadion. 

    Onder fans, sponsors en vrijwilligers zou er 'bijzonder weinig draagvlak' meer zijn voor Eisenga. Ook de raad van commissarissen van sc Heerenveen heeft z'n twijfels over de houdbaarheid van de directeur, weet LC. 

    Er wordt Eisenga een gebrek aan visie, empathisch vermogen en daadkracht verweten, schrijft de krant. Op financieel, commercieel én sportief vlak gaat het al langere tijd niet goed met Heerenveen. 

    Diverse sponsors en betrokkenen maakten in de afgelopen maanden reeds hun onvrede over het functioneren van Eisenga kenbaar. Meerdere grote geldschieters van de Eredivisie-club schijnen 'uitermate ontevreden' te zijn en overwegen daarom serieus hun contracten op te zeggen. 

    Zoals gezegd vond er dinsdagavond in Friesland hoog overleg plaats over de toekomst van Eisenga. Betrokkenen 'wilden niet melden wat de definitieve uitkomst is' van het beraad. Eisenga zelf was ook niet bereikbaar voor commentaar. 

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +10142
    woensdag 5 december 2018 om 07:51
    Mischien dit seizoen loopt het wat minder bij Heerenveen maar de jaren daarvoor hebben ze het toch wel redelijk goed gedaan hoor.
    Heb altijd ook wel respect gehad wat de scouting van Heerenveen kwa talenten en spelers binnen haalt.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 07:55
    Money talks... (Meerdere grote geldschieters) Zelfs in Friesland krijgen ze het daar niet meer rustig lijkt het wel.
    Vind ik leuk
    N.E.C. +435
    woensdag 5 december 2018 om 07:56
    Mooi dan open je fcupdate en krijg je een bericht dat het onrustig is in Enschede. Open je voetbalprimeur krijg je een bericht dat het onrustig is in Heerenveen.

    Open je Facebook is het een chaos bij NEC en staan de supporters lijnrecht tegenover elkaar. Lang leven de voetbal wereld
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 07:56
    Beste Heerenveen fans, in deze denk ik echt dat de trainer niet past bij Heerenveen. Ja is aangesteld door de directie, klopt, echter zolang de directie zorgt voor zwarte cijfers zou ik deze nog even laten zitten.

    De trainer past gewoon niet, wie dan wel....tja ik denk dat een Maurice Steijn goed zou passen om Heerenveen weer in de top 7 te laten komen waar ze wel horen.

    En stel Huntelaar komt niet meer aan spelen toe, dan zou ik hem nog een jaar trachten te halen.
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    woensdag 5 december 2018 om 08:01
    Snel vertrekken dus en ruimte maken voor jawel daar komen ze weer de Heintje Davidsen van het voetbal Laurel en Hardy oftewel wel Foppe en Riemer. Evert te Napel zou zeggen “ een goed stel” 😜👍👍
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    woensdag 5 december 2018 om 11:34
    Nou, als dat zou kunnen. Deze hebben de club destijds wel groot gemaakt. Iets wat hun opvolgers systematisch weer afbraken.
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    vrijdag 7 december 2018 om 07:44
    👍
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:03
    Ik zie daar liever Gerald Sibon als directeur.
    Vind ik leuk
    meee +44
    woensdag 5 december 2018 om 08:27
    die hans smulders heeft goed werk gedaan bij nac......
    Vind ik leuk