Allegri begrijpt Gouden Bal-verkiezing niet: 'Hij had het niet beter kunnen doen'

    Allegri begrijpt Gouden Bal-verkiezing niet: 'Hij had het niet beter kunnen doen'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 08:14wo 05-12-2018 om 08:14

    Massimiliano Allegri vindt dat Cristiano Ronaldo de Gouden Bal had moeten winnen. De trainer van Juventus vindt dat de Portugees vorig seizoen zowel bij Real Madrid als voor zijn land liet zien dat hij de prijs verdiende.

    Uiteindelijk sleepte Luka Modric de prijs in de wacht. "Cristiano had de Gouden Bal moeten winnen voor wat hij in de Champions League deed met Real Madrid", vertelt Allegri op een gala van Gazzetta dello Sport, opgetekend door AS. "Ook tijdens het WK had hij het niet beter kunnen doen. De zege van Modric is een stimulans voor hem om te verbeteren en de trofee terug te winnen als speler van Juventus."

    "Hij is een voorbeeld voor iedereen die profvoetballer wil zijn", vervolgt Allegri zijn lofzang op de Portugese superster. "Een buitengewone speler en een bescheiden man die heel goed in de groep is opgenomen en voor concurrentie op iedere training zorgt. Ondanks al zijn successen en zijn leeftijd let hij nog steeds op ieder detail."

    Poll

    Wie had volgens jou de Gouden Bal moeten winnen?

    (733 stemmen)

    Plaats een reactie

    Plattekar bv +26514
    woensdag 5 december 2018 om 08:18
    Wat zitten ze toch allemaal te janken en te zeiken om die gouden bal ,man. Wat een afgunst en disrespect naar Modric. De hunkering naar nog meer erkenning stijgt boven alles uit. Wanneer is het nou eens genoeg ?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    woensdag 5 december 2018 om 08:20
    Morgen. Ik denk morgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:23
    En anders gewoon voor 100 miljoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:22
    Zo'n verkiezing schijnt toch belangrijk te zijn voor de echte mannen.
    Terwijl ik mij altijd afvraag of niet stiekum Gina Lolobridgida gewoon een keuze maakt.
    Gewoon ... omdat ze zo lekker kan koken.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    woensdag 5 december 2018 om 08:24
    Dat is een van de drie dingen die ik belangrijk vindt bij vrouwen :)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:27
    Nou kan ik natuurlijk naar die andere twee gaan vragen.
    Maar dan kan ik net zo goed gaan vragen, waar Hoevelaken ligt.

    Links ... dat weet iedereen, toch?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    woensdag 5 december 2018 om 08:32
    Precies ;)

    Je kunt vrouwen wel naar de bekende weg vragen, maar alleen die weg. Hahaha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 09:20
    Wim......die kent niemand meer....ha ha ( ik nog wel ! )
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33930
    woensdag 5 december 2018 om 08:18
    Nope. Modric heeft hem terecht gewonnen.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2084
    woensdag 5 december 2018 om 08:19
    Je kan simpelweg de gouden bal niet winnen zonder dat de team prestaties er ook zijn.
    Ja Ronaldo heeft de CL gewonnen, als Portugal een beter team had gehad had hij wellicht de gouden bal wel gewonnen.

    Modric heeft ook de CL gewonnen, daarbij heeft hij met Croatië de finale van het WK gehaald.

    Ik denk ook dat Modric net zo belangrijk was voor Real bij die CL zege.

    Dus Modric terechte winnaar.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1177
    woensdag 5 december 2018 om 08:53
    Rondo en Messi, (met uitzondering van het goede ek van Ronaldo) hebben internationaal de laatste jaren ook niet echt geweldig gedaan. Ronaldo met winst EK en Messi met behalen finale WK. Alsnog hebben zij die prijs 9 jaar lang gekregen samen. Prestaties zijn daar niet te belangrijk in.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2084
    woensdag 5 december 2018 om 09:09
    2016, Portugal wint het EK, Argentinië 2e in Copa America
    2015 Argentinië 2e in Copa America
    2014 Argentinië speelt finale WK,
    2012 Portugal haalt kwart finale EK
    2010 Argentinië haalt kwartfinale WK

    Is toch echt allemaal beter dan die 1/8 finale van beide landen afgelopen WK. En de resultaten van het land slaan altijd door naar de speler, hoe goed of slecht hij ook speelt, is een trent als je bekijkt hoe het beoordeeld word.

    Daarbij komt ook natuurlijk dat Messi en Ronaldo poster-boys voor het voetbal waren, want een aantal van hun ballon d'ors waren echt onterecht. (2010 had Sneijder hem moeten hebben bijvoorbeeld) Maar toen wilde Fifa de Ronaldo/Messi hype in leven houden, nu zijn ze wat ouder en dus moet er naar andere spelers worden gezocht.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:19
    Vind je echt dat Sneijder in 2010 de ballon verdiende?

    Messi maakte in 2010 53 goals en gaf 24 assists.

    Sneijder maakte in 2010 7 goals en gaf 16 assists.

    Meen je ECHT dat je vind dat Sneijder hem had moeten winnen of heb je een kleine oranje bril op?
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2084
    woensdag 5 december 2018 om 09:53
    Nee dan heb ik geen Oranje bril op, jij vergelijkt Appels met Peren. Heb je een link naar die cijfers trouwens? Want ik kan ze niet vinden.
    Ik kan ze alleen over het gehele seizoen van 09/10 vinden, en als je die cijfers hebt gebruikt dan kloppen je cijfers niet.

    Over het gehele seizoen '09/'10 Heeft Messi inderdaad 53 keer gescoort maar 'slechts' 11 assists.
    Sneijder 8 goals en 15 assists. (dit is voor het WK!)

    Op het WK in 2010 had Sneijder nog eens 5 goals. Messi had geen goals en 1 assist.

    Messi heeft meer gescoort. Dat klopt. Maar hij speelde ook als Rechtsbuiten en soms als spits. Sneijder is een middenvelder, die scoren minder dan aanvallers.

    Daarbij was La Liga op dat moment een speeltuin voor Barcelona en Real Madrid terwijl in de Italiaanse competitie scoren altijd een stuk lastiger is.

    Sneijder heeft op het WK na alles gewonnen waar hij aan meedeed. En op het WK heeft hij de finale gespeeld.

    Sneijder was zeer belangrijk voor club en land, en heeft resultaten behaalt.

    Daarbij heb ik ook genoeg buitenlanders horen zeggen dat Sneijder in 2010 de Ballon d'or had moeten winnen, en het lijkt me niet dat die een 'oranje brilletje' op hadden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 09:26
    Zo betrekkelijk is zo'n prijs, de 1 vindt dat en de ander zo.....misschien hebben ze allebei wel gelijk, maar er kan er maar 1 winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:48
    Als je met xavi ,iniesta of busquets kwam dat kan ik nog begrijpen,die hebben alles wat los en vastzit in het voetbal gewonnen. En die waren in die tijd ook briljant
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    3Bier +10721
    woensdag 5 december 2018 om 10:04
    Vooral David stak er met kop en schouders boven uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:19
    Klote autocorrectie, moest xavi zijn heb het al veranderd haha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    3Bier +10721
    woensdag 5 december 2018 om 10:21
    Verdomme nou slaat mijn comment helemaal nergens meer op!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:29
    Haha maar het heeft wel zin gehad anders was die domme opmerking blijven staan. Ik let eigenlijk nooit op autocorrectie door jouw opmerking ben ik eens gaan kijken waarom je dat zei.
    In ieder geval bedankt om ervoor te zorgen dat ik mijn fout kon herstellen:)
    Vind ik leuk
    3Bier +10721
    woensdag 5 december 2018 om 10:35
    Haha prima joh. Heb ik tenminste toch nog wat nuttigs gedaan vandaag.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:12
    Als nederland de finale wk haalt, is het een wereldprestatie, maar als Messi met een matig argentinie een wk finale verliest van een ijzersterk duitsland, is messi gefaald. Messi en Ronaldo zijn nog steeds met mijlenverre afstand de beste spelers ter wereld. Wie de allerbeste is, zullen de meningen over verschillen. Maar de cijfers spreken boor zich, Modric is het niet. Modric heeft deze prijs alleen gewonnen omdat het een publieksprijs is geworden voor de speler die het het meest gegunt wordt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 09:24
    Ik begrijp Ronaldo niet, zo'n prijs is toch niet zo belangrijk. Er kan er maar 1 winnen, maar misschien zijn er nog wel 3 andere die hem ook hadden kunnen krijgen op basis van uitstekende prestaties......dus waar gaat het om, pfhhh volwassen kerel.....
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:20
    Ik had het Jan Arie vd Heijde wel gegund. Ook al was hij 9 maanden geblesseerd, anders had hij natuurlijk gewonnen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8613
    woensdag 5 december 2018 om 08:21
    Correctie: Jan Scharie.

    Verder volledig met je eens.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 08:31
    Bescheiden, pfffffff😂😂
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    woensdag 5 december 2018 om 09:09
    Ik vind dat Frenkie had moeten winnen..
    Vind ik leuk
    HardSchot +11
    woensdag 5 december 2018 om 09:58
    Joh, die heeft al een gouden pik, die heeft niet nog een gouden bal nodig :P
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:09
    De gene die voor Griezmann gestemt hebben zijn ook niet helemaal 100 volgens mij. Griezmann boven Messi of Ronaldo? 😂😂😂. Ga maar wat anders doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 09:19
    Ik vind Ronaldo helemaal geen goed voorbeeld, drukt 14 miljoen achterover, terwijl hij bulkt van het geld, gunt Modric z'n prijsje niet en komt ook niet opdagen......
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22044
    woensdag 5 december 2018 om 09:27
    Stfu
    Vind ik leuk
    rinirat +2903
    woensdag 5 december 2018 om 09:57
    Ach dat Modric hem wind is een schijn vertoning de 2 beste voetballers op aarde zijn, Ronaldo en Messi waarbij Messi veruit de compleetste is.
    De rest hangt er bij en moet het eerst laten zien.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    woensdag 5 december 2018 om 10:55
    Ronaldo is als voetballer eigenlijk veel completer. Messi is gewoon magisch hoe hij het flikt elke keer. Heeft alleen de pech dat Barca de laatste jaren niet erg stabiel is. Zonder Messi is het niet veel meer daar.

    Bij Real vond ik de breedte met Marcello, Ramos, Modric, Varane, Kroos en in mindere mate Casemiro en Bale veel en veel sterker dan bijvoorbeeld bij Barca waar het vooral moet komen van Messi, Suarez (als wordt dat steeds minder) Busquets en in mindere mate Umtiti en ter Stegen. De rest is eigenlijk niet Barcawaardig. Al is Coutinho een goede aanwinst.

    Bij Real hebben ze weer de pech dat alles op Ronaldo was ingesteld en dat de andere sterkhouders ook een dagje ouder worden. Maar in principe hadden ze vorig seizoen met Ronaldo ook een super slechte start. Die piekte gewoon op het juiste moment.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:15
    Dan moet Ronaldo wel een gigantische inhaalslag gaan maken, wil hij Messi nog overtreffen dit seizoen. Messi heeft het weer behoorlijk op zijn heupen terwijl Ronaldo bij Juventus nog zeer wisselvallig is. Daarbij komt kijken dat Ronaldo in positiespel eigenlijk niet of nauwelijks nog van toegevoegde waarde is. Het is echt alleen nog maar afmaken. Messi is gewoon de beste. Complete voetballer die kan dribbelen, scoren en speldverdelen. Uniek in zijn soort. Dat is Ronaldo niet. Dat is gewoon een uitzonderlijk goede afmaker.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +184
    woensdag 5 december 2018 om 10:31
    Tja Allegri, welkom bij de club. Ik begrijp het al jaren niet. Al die keren dat de jankerd wel de gouden bal heeft mogen ontvangen terwijl anderen 'm meer verdienden.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    woensdag 5 december 2018 om 11:36
    Net als Zidane denkt hij als ik hem maar genoeg veren in zijn reet steek, presteert hij op zijn best.
    Als iemand op zijn best presteert, wil dit niet zeggen dat hij de beste is
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:35
    modric goeie speler, maar niet voor de goude bal.
    Dan is de vraag waarom spelers zoals iniesta xavi pirlo enz deze niet konden winnen. Niet omdat ik juve fan ben, maar dan verdienen spelers als ronaldo en messi dit wel. hoeveel goale maken zij. kunnen het verschil maken.
    Maar goed, het is nu zo.
    Gratz modric!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws