Blind pareert kritiek: 'Geen toeval dat Van Gaal en Mourinho me opstelden'

    Blind pareert kritiek: 'Geen toeval dat Van Gaal en Mourinho me opstelden'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 10:41wo 05-12-2018 om 10:41

    Daley Blind heeft in de loop der jaren om leren gaan met kritiek. Toen hij besloot terug te keren bij Ajax wist de verdediger dat mensen opnieuw kritisch zouden zijn op zijn spel.

    "Er is in het verleden altijd wel kritiek op mij geweest", stelt Blind in gesprek met Voetbal International. "Dat zou nu niet anders zijn, en bovendien kwam ik nu ook nog eens van Manchester United. Mensen verwachtten opeens dat ik alles goed zou doen, dat ik voorzetten gaf, of zelfs veel doelpunten zou maken. Maar ik ken mijn kwaliteiten", stelt hij. "In het begin hoorde ik ook geregeld geluiden van: Is hij hier nou voor teruggehaald?"

    Blind stelt dat hij ermee heeft leren leven dat hij kritiek krijgt. "Volgens mij is het geen toeval dat trainers als Louis van Gaal en José Mourinho me opstelden en alle bondscoaches een beroep op me doen. Dat zegt wel iets", stelt hij. "Begrijp me niet verkeerd: ik ga mezelf hier niet lopen verdedigen of ophemelen. Als er eentje zelfkritisch is, ben ik het wel", voegt hij daar aan toe.

    Poll

    Heeft Blind er goed aan gedaan terug te keren naar Ajax?

    (1122 stemmen)

    Plaats een reactie

    Goatinho +92
    woensdag 5 december 2018 om 10:44
    Heel erg veel respect voor Daley. Wordt door alles en iedereen naar beneden gehaald maar laat zich bij Ajax echt zien als een leider. Hij zet het elftal neer en brengt ontzettend veel rust in de ploeg!
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    woensdag 5 december 2018 om 10:46
    Zo is het. Prima aankoop. Niet goedkoop, maar dat geld is in de CL al dubbel en dwars terugverdiend en daarin was hij bepalender dan veel mensen hem hier de credits voor geven.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14602
    woensdag 5 december 2018 om 13:06
    Blind wordt alleen maar sterker van die kritiek, heeft hij al meerdere malen bewezen.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1867
    woensdag 5 december 2018 om 10:51
    Ik snap all aversie tegen deze jongen ook niet. Nee, het is geen spectaculaire speler maar doet het toch gewoon prima en is op meerdere posities inzetbaar. Buiten dat komt hij ook nog eens realistisch en sympathiek over.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:00
    Met 11 Messi’s red je het niet he ;)
    Types als Blind zijn ook nodig in een elftal.
    Vind ik leuk
    oke dan +4216
    woensdag 5 december 2018 om 11:07
    Nee 10 is genoeg met een goede keeper erbij.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:03
    Zal wel komen door wat je zegt.
    Hij blinkt nooit echt boven de rest van het elftal uit zoals Ziyech of Frenkie dat vaak wel doet. Ook vallen verdedigers in de regel minder op dan aanvallers en middenvelders.
    Dan gaat dat nou eenmaal zo. Ik denk ook dat hij onderschat wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:16
    Bovendien heeft hij niet echt het uiterlijk van een voetballer en oogt hij traag. En tot zijn uitleenperiode bij Groningen was het ook echt een matige speler, dat zal ook meehelpen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    woensdag 5 december 2018 om 11:24
    Je hebt gelijk, hij is echt de meest onderschatte speler die ik ken. Als je beelden terug gaat kijken en zijn spel inzicht en handelingssnelheid ziet dan doet hij niet onder voor Frenkie of Tadic. Ik vind hem na de beelden die ik teruggekeken heb echt een van de beste spelers.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    woensdag 5 december 2018 om 11:40
    Ik denk dat hij juist wel uitblinkt op de plek waar hij staat.
    Bewonder zijn rust in het spel plus zijn inzicht.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:48
    En toch denk ik dat je met hem op de 6 echt wel de flair zult zien die hij heeft. Die jongen speelt vaak bij het NL op links en dat is vooral ook zo omdat hij een goede pass en goed inzicht heeft. Verdedigend is hij kwetsbaar, maar opbouwend zeer solide.
    Vind ik leuk
    Koeien +2724
    woensdag 5 december 2018 om 11:21
    Dat realistische en sympathieke boeit me geen zier, maar het is inderdaad gewoon een stabiele voetballer met inzicht.

    Ajax zit al vol met dribbelaars en passers, dan is het ook wel handig om een goed aanspeelpunt te hebben. Hij word vooral onderschat omdat ie niet snel is en het er niet spectaculair uitziet denk ik.
    Vind ik leuk
    Tampert +70
    woensdag 5 december 2018 om 11:42
    Mee eens Koeien. Daley Blind mist snelheid net als zijn vader destijds. Zijn vader camoufleerde dit door goed opgesteld te staan met het positiespel. Van Gaal speelde daar handig op in. Met name de periode dat hij met Ajax veel prijzen pakte waaronder de CL en wereldbeker. Natuurlijk had zijn vader het geluk dat hij veel snelheid/kwaliteit om zich heen had. Krachtmens Winston Bogarde op links en voor hem stond briljant Frank Rijkaard. Ik heb het hier over de laatste jaren van de voetbalcarrière van Danny Blind. Daley is 28 en kan alleen nog maar beter worden. Hopelijk wint hij met Ajax net zoveel hoofdprijzen als zijn vader. Aan Ajax vooral de klus om dit elftal nog jaren bij elkaar te houden.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:52
    Ik ben het wel met je reactie eens , behalve dat Blind de leider is .
    Dat zijn toch echt de Ligt en Tadic volgens mij .
    Maar hij heeft wel duidelijk meerwaarde voor Ajax .
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:36
    Idd respect voor daley
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:45
    Blind steekt in bloedvorm. Is de afgelopen weken 1 van de besten bij Ajax. Blind heeft er zeker goed aan gedaan terug te keren. Laat die blinden maar lullen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:47
    Echt een topaankoop! Je kan ook 3 halfies halen van 6 miljoen per stuk dan ben je pas echt je geld kwijt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:48
    Ik ben er blij mee.
    Prima voetbal in eredivisie én CL.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:49
    Ik was behoorlijk sceptisch in het begin maar dat kwam vooral door geld wat ze voor hem hebben betaald.
    Maar ik heb m’n mening toch bij moeten schroeven, speelt echt solide in het hart van de verdeding.
    Een man met een club hart en nooit lopend naast z’n schoenen.
    Kritiek deert hem niet en werkt juist averechts bij hem.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    woensdag 5 december 2018 om 11:22
    Hij leunt gewoon op de Ligt. Als de Ligt er niet is heb je een probleem
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:56
    Makkelijk scoren wat je doet. Kijk je wel wedstrijden? Dan zie je dat dat niet het geval is.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:56
    Makkelijk 'proberen' te scoren maak ik ervan
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    woensdag 5 december 2018 om 13:32
    PSV-uit ?? GOAL !!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:18
    Ah want jij pakt een wedstrijd en roept meteen dat hjj op de ligt leunt. Kan je wel blij lopen doen, mij raak je er niet mee. Ik bekijk alles objectief, en jij gaat zo te zien met de wind mee. Prima, iedereen zijn eigen ding. #realmallorca
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    donderdag 6 december 2018 om 07:40
    In het Nederlands elftal heeft hij ook vaak zat staan schutteren. Zodra hij in de verdediging staat tegen een goede ploeg (zonder de Ligt) dan valt hij door de mand
    Vind ik leuk
    Huawana +1
    woensdag 5 december 2018 om 18:08
    Hij is ook geen pure verdediger als de ligt. maar als er iemand als de ligt naast hem staat is hij van ontzettende meerwaarde met zijn inzicht en balbehandeling.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    donderdag 6 december 2018 om 07:41
    Misschien tegen ploegen waarin je het overwicht hebt maar als je onder druk komt te staan ??
    Vind ik leuk
    Huawana +1
    donderdag 6 december 2018 om 08:16
    Dan heb je wel zo'n goeie aan de ligt en het is niet zo dan blind helemaal niet kan verdedigen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    donderdag 6 december 2018 om 08:53
    Oh zeker niet, maar hij is ook niet bepaald de steunpilaar van de verdediging. Wat je op basis van zijn ervaring wel zou mogen verwachten in een ploeg met zoveel jonkies. En dat hij nu gaat roepen dat hij zichzelf niet gaat lopen verdedigen ? Volgens mij doet hij dat nu juist wel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:49
    Sommige spelers zijn gewoon een makkelijk slachtoffer. “ haha jullie betalen zoveel geld voor iemand die helemaal niet speelt” terwijl blind 3 seizoenen lang bijna alles speelde. “ ja maar, dat kwam door van gaal” ja zeker, de grote van gaal kijkt niet naar voetbalkwaliteit, maar doet alleen maar aan vriendjespolitiek.
    Het is een rage om ergens achteraan te lopen. Blind is gewoon een uitstekende voetballer en wij zijn blij dat we hem hebben. Mag van mij nig wel 4:5 seizoenen blijven.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    woensdag 5 december 2018 om 13:35
    Hij speelde. Maar in die jaren speelde Man Utd ook geen rol van betekenis. Dat lag niet alleen aan Blind natuurlijk maar Blind is toch niet het niveau dat Man utd moet nastreven
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:10
    Dat ligt aan de definite die je er aan geeft. In 1 van die jaren dat ze geen rol van betekenis speeden, wonnen ze we de EL. Verder eens, blind komt te kort voor een echte topclub. Maar laten we eerlijk zijn: hij zou voor heel wat clubs net onder die top een welkome aanvulling zijn.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3535
    donderdag 6 december 2018 om 07:43
    Dan moet je even nakijken hoe vaak Blind dat seizoen in de basis stond. Bijna niet dus. Clubs onder de top ? Misschien wel maar niet als verdediger
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 5 december 2018 om 10:51
    Hij was duur. Risico voor Overmars, maar het pakt goed uit. Aan de bal gaat het ook steeds beter. Schijnt ook een prettige collega te zijn. Snel is hij niet, maar ook niet rete-traag zoals wel vaker beweerd wordt. Daarnaast stelt zich zich vaak slim op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    woensdag 5 december 2018 om 10:56
    Niet de belangrijkste, maar zeker wel 1 van de dragers van dit elftal.
    Wordt (nog steeds) enorm onderschat, maar heeft zijn (ook al was het teveel geld) zijn transfersom inmiddels wel terugverdiend.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    woensdag 5 december 2018 om 11:42
    Dus was het niet te veel.
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    woensdag 5 december 2018 om 11:47
    jawel. nu is het quitte … het had winst kunnen zijn ;-)
    Vind ik leuk
    RenW +511
    woensdag 5 december 2018 om 12:43
    Winst wordt het, en kan heel veel winst worden.
    Maar heb liever dat hij blijft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    Molletje +459
    woensdag 5 december 2018 om 13:20
    Ik ook! zoals ik al zei... 1 van de meest belangrijke spelers uit de selectie.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:11
    Jij begrijpt je 't spelletje






    Niet
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:57
    Topaankoop! zo belangrijk in dit elftal. NU hij weer fit is, ook weer goed bij Oranje. 1 van de belangrijkste factoren in dit "volwassen" team. Zien we ook terug in Europa.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:03
    Blij dat hij er weer bij is. Echt een mooie toevoeging aan deze selectie. Er is rust in de verdediging, iedereen vertrouwt elkaar (al vertrouw ik zelf in verdedigend opzicht el mazraoui nog niet helemaal). Hoop dat hij nog lekker 4 seizoenen meedoet
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:09
    Mooie reacties lees ik. Ik sluit me hier graag bij aan. Hij verdient het! De man steekt in bloedvorm wat in zijn geval betekent dat hij in wedstrjden 90 minuten uiterst nuttig en bekwaam is. Klopt, het is geen Hakim of Tadic maar hij doet exact waarvoor hij gehaald is. Heel slimme zet van Ajax.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    woensdag 5 december 2018 om 11:11
    Volgend jaar Barca of Real denk ik. Hij wordt voor 70 miljoen verkocht
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1770
    woensdag 5 december 2018 om 11:23
    Hij ontbeert ieder gewenst niveau. Bij iedere club was de beste 13 in een dozijn voetballer.
    Vind ik leuk
    Binkie +48
    woensdag 5 december 2018 om 11:43
    Blind
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:23
    Dat is idd niet voor niets komt door gebrek aan beter
    Vind ik leuk
    RenW +511
    woensdag 5 december 2018 om 11:43
    Dat gaat niet op als je de beste bent.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13487
    woensdag 5 december 2018 om 11:33
    Een beetje verdedigen mag hoor, Daley. Vraag maar aan Mathijs.
    Vind ik leuk
    Radaje +896
    woensdag 5 december 2018 om 11:47
    Blind is gewoon een topper voor de eredivisie en een hele goede subtopper in Europa. Ajax mag blij zijn dat hij terug is.
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    woensdag 5 december 2018 om 12:08
    Niet liegen blind mourinho stelde je op omdat de basis spelers geblesseerd waren en hij niet anders kon, was je goed genoeg had ie je bij de ploeg gehouden.
    En ja je bakt er nog steeds niks van en dat zal altijd zo blijven, let maar op als de Ligt straks weggaat en jij de leiding achterin moeten nemen.
    Jaren ervoor speelde je in de schaduw van vertongen en nu in de schaduw van de ligt.
    Zie de wedstrijd tegen psv dat je er moest staan liet je het afweten, omdat je het gewoon niet kunt, klaar is kees
    Vind ik leuk
    Objectief +3134
    woensdag 5 december 2018 om 12:13
    Ik snap dat hij als echte Ajacied door de ajaxfans wordt gesteund en een hart onder de riem wordt gestoken. Dat siert deze fans.
    Echter, Blind ontbeert het gewenste niveau waar Ajax naar toe wil. Ik heb hem toch een aantal wedstrijden zien spelen. In balbezit is hij een hele behoorlijke speler die op CL-niveau prima kan acteren. Alleen in verdedigend opzicht komt hij toch echt te kort. Hij is niet snel genoeg en mist het stukje fysiek. Het is een zeer all-round speler, waarbij hij uitblinkt in zijn passing, maar op vele andere vlakken net te kort komt om met de top mee te kunnen.
    Vind ik leuk
    Facts +21
    woensdag 5 december 2018 om 14:30
    Joh, Van Gaal was een van de slechtst presterende trainers ever van Manu. En bij Mourinho zat je het vaakst op de bank of tribune.
    Vind ik leuk
    Vooruit +71
    woensdag 5 december 2018 om 15:25
    WK 2014 Nederland - Spanje. Van Persie zweeft door de lucht en kopt de bal in het doel. Het assist was een lange bal van links van Blind. Dat kan hij, maar laat het niet zo vaak zien.
    Vind ik leuk
    VA1 +1998
    woensdag 5 december 2018 om 15:42
    Beide trainers geilen op ja-knikkers en waterdragers als Blind. Daarvoor speelde Büttner op die plek maar toen Van Gaal kwam had hij al vrij snel in de gaten dat Büttner niet bepaald een ja-knikker is. Die knikt alleen ja als je vraagt of ie mee gaat naar de Mac.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:10
    Zwakste schakel in elk team
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2067
    woensdag 5 december 2018 om 17:20
    Goed zo Daley; jij bent van waarde voor Ajax en ook voor het Nederlands Elftal.
    Al die Azijnpisserts hebben vast ook niet staan juichen toen je op het WK 2014 scoorde.!!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:47
    Goeie voetballer, prototype van de ajax jeugdopleiding als je het mij vraagt. Qua techniek en handelingssnelheid zijn er weinig betere. Zijn enige probleem is dat hij eigenlijk geen uitgesproken beste positie heeft omdat hij wat fysieke tekortkomingen heeft, mist gewoon wat lengte, snelheid en power. Verder uitstekende aankoop van ajax, prijskaartje is totaal onbelangrijk. Zorgt voor balans, ervaring en voetballend vermogen van achteruit.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 19:49
    Blind blijft een middelmatige voetballer.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:47
    100% eens!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:46
    Doet het redelijk voor zijn doen.
    Vind ik leuk
    hantayo +1113
    donderdag 6 december 2018 om 18:25
    Het duurde wel lang voordat ie weer in vorm was. Een Messi is er altijd, maar een speler als Blind heeft wedstrijdritme nodig, dat heeft ie nu, ziet er opbouwend erg goed uit, maar als ie moet verdedigen, dan is ie kwetsbaar door zijn matige snelheid. Al dat gezeik verdient ie niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:49
    Blind is juist een goede aankoop geweest en door het bedrag wat Ajax voor hem betaalde is het voor andere clubs duidelijk geworden dat spelers zoals Frenkie en Matthijs echt niet voor maximaal 50 miljoen weggaan en dat er bij ons toch echt topbedragen moet worden neergelegd en nu rechtstreeks naar PSG, Barça of City gaan ipv via een tussenstation. Blind is bovendien een speler die altijd op zijn goede en degelijke niveau speelt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws