'Van de Beek weer genoemd: op vierkoppig lijstje met Weigl, Herrera en Rabiot'

'Van de Beek weer genoemd: op vierkoppig lijstje met Weigl, Herrera en Rabiot'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:12wo 05-12-2018 om 12:12

De naam van Donny van de Beek blijft rondzingen bij AS Roma. Corriere dello Sport schrijft woensdag dat de werkgever van Justin Kluivert en Rick Karsdorp in januari hoe dan ook een middenvelder wil aantrekken. Van de Beek is één van de spelers op de shortlist van Roma. 

In totaal hebben de Giallorossi vier namen in het vizier, schrijft Corriere dello Sport: naast Van de Beek gaat het om Julian Weigl (Borussia Dortmund), Hector Herrera (FC Porto) en Adrién Rabiot (Paris Saint-Germain). 

Roma heeft in januari sowieso grote plannen. Naast een middenvelder moeten er óók een centrale verdediger en een extra aanvaller naar Stadio Olimpico komen. Juventus-stopper Daniele Rugani wordt nadrukkelijk genoemd, evenals Domenico Berardi. Hem kent trainer Eusebio Di Francesco van hun gezamenlijke periode bij Sassuolo.

Een winters vertrek van Van de Beek naar Italië lijkt overigens onwaarschijnlijk. Ajax heeft bij monde van Edwin van der Sar en Marc Overmars inmiddels meerdere keren benadrukt dat er in januari geen spelers mogen vertrekken. 

Poll

Is Roma een mooie club voor Van de Beek?

(1054 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 5 december 2018 om 12:13
Lekker gaan shinen bij Roma zou ik zeggen!
Vind ik leuk
peesjeevee +3246
woensdag 5 december 2018 om 12:14
Lekker met Justin spelen ze zijn toch al op elkaar ingespeeld.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1705
woensdag 5 december 2018 om 13:05
Bank maatje?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:43
Lekker op de bank een potje dammen ja.
Vind ik leuk
zwollie +8964
woensdag 5 december 2018 om 14:29
Net ala Justin zijn vader in de dug-out
Vind ik leuk
AllAdIn +22318
woensdag 5 december 2018 om 12:15
95 miljoen
Vind ik leuk
Objectief +3520
woensdag 5 december 2018 om 12:16
AS Roma zou een prima club zijn voor Donny. I.t.t. Justin acht ik hem wel meteen klaar voor een basisplaats. Aan de andere kant kan hij volgend seizoen ook een basisplek bemachtigen aangezien van Frenkie, Schöne en Ziyech sowieso 2 vertrekken.
Vind ik leuk
appeltje +2887
woensdag 5 december 2018 om 13:47
Schöne? Waarom zou die vertrekken? Net z'n contract verlengd. Lijkt me niet dat een club miljoenen voor hem gaat betalen
Vind ik leuk
Objectief +3520
woensdag 5 december 2018 om 14:22
Gezien zijn leeftijd en de concurrentie op het middenveld kan ik me goed voorstellen dat hij nog 2-3 seizoenen elders wil voetballen.
NB Volgens mij loopt z'n contract tot medio '19 met een optie voor nog een jaar.
Vind ik leuk
appeltje +2887
woensdag 5 december 2018 om 14:26
Heeft op 23 november contract opengebroken. Contract tot medio '20 met cluboptie voor nog een jaar. Dus wandelt echt niet gratis de deur uit.
Vind ik leuk
Objectief +3520
donderdag 6 december 2018 om 09:33
Het gaat niet om het gratis de deur uitwandelen. Het gaat erom dat ik verwacht dat Schöne niet nog 1,5 seizoen voor Ajax speelt.
Vind ik leuk
appeltje +2887
donderdag 6 december 2018 om 10:11
En ik zeg dat ik dat eerder zie gebeuren dat dat een club miljoenen betaalt voor Schöne.
Vind ik leuk
Objectief +3520
donderdag 6 december 2018 om 11:49
Dat snap ik. Maar ik denk dat het wel meevalt met die miljoenen. Zoveel is Lasse niet meer waard gezien leeftijd en contractduur. Daarnaast zal Ajax hem ook een mooie transfer gunnen als verdienste voor zijn loyaliteit en prestaties.
Vind ik leuk
appeltje +2887
donderdag 6 december 2018 om 12:00
Schönes contract is niet voor niets opengebroken.

Zou me niet verbazen als hij volgend seizoen wordt verhuurd aan een Deense club. Daarna dan jeugdtrainer bij Ajax. Vind hem niet het type dat naar het buitenland gaat om nog even te cashen. En een stap hogerop zie ik ook niet gebeuren.
Vind ik leuk
Objectief +3520
donderdag 6 december 2018 om 14:15
Dat denk ik ook. 1-2 seizoenen in Denemarken of de VS. Daarna wellicht als jeugdtrainer in NL aan de slag.
Vind ik leuk
appeltje +2887
donderdag 6 december 2018 om 14:20
Volgens mij is-ie wel 'n familieman. Zal dus niet te ver van huis willen spelen, denk ik. Dan ga ik ervanuit dat hij z'n kinderen niet voor voor één of twee jaar laat emigreren.
Vind ik leuk
Objectief +3520
donderdag 6 december 2018 om 14:26
Hij is zeker een familieman en voelt zich erg thuis in NL. In dat kader zou hij ook zo nog 2 seizoenen bij Heerenveen kunnen spelen.
In ieder geval is de VS een prima optie voor een jaar. Veel voetballers uit Europa met een gezin die dat doen aangezien er nauwelijks sprake is van een cultuurshock en het voor veel jonge kids een prima ontwikkeling is.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:19
Wat zijn nou eigenlijk de ambities van zo’n Roma?
Juventus is een maatje te groot, ja maar het echt erop wagen om ooit eens kampioen te worden is serieus geen optie of?
Wat moeten zij nou met al die net niet spelers, of hebben ze geen geld voor gearriveerde toppers?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:48
Koop eens een lekkere agressieve spits!
Vind ik leuk
Goatinho +90
woensdag 5 december 2018 om 12:19
Door zichzelf ontzettend overschat. Ik kan geen 10 wedstrijden noemen waar hij het verschil voor Ajax gemaakt heeft. Toen hij gepasseerd werd door Ten Hag meteen grote praatjes hebben in de media. Hij moet maar eens bewijzen waarom hij een basisplek verdient. Ajax gaat er in ieder geval alleen in de breedte op achteruit als hij zou vertrekken
Vind ik leuk
MedusAZ +4478
woensdag 5 december 2018 om 13:18
Hij had 0 praatjes toen man.....
Vind ik leuk
Goatinho +90
woensdag 5 december 2018 om 13:36
Dan weet ik zeker dat je bepaalde interviews en de wedstrijd Ajax - Aek niet in de arena gezien hebt...
Vind ik leuk
MedusAZ +4478
woensdag 5 december 2018 om 14:03
Onzin. Hij kreeg van de reporter de vraag of hij het jammer vond dat hij op de bank zat. Ja zei hij, ik wil altijd spelen. Meer niet. Dat zijn toch geen praatjes?

Kom jij maar met een linkje naar een betrouwbaar artikel/interview dat andere zegt. Ik heb ze allemaal gezien, was gewoon onzin.
Vind ik leuk
Goatinho +90
woensdag 5 december 2018 om 14:19
Dus jij was er ook bij toen het publiek zijn naam scandeerde na de wedstrijd tegen Athene. Tadic pakte hem vast dat hij een beetje mee moest springen en juichen maar hij weigerde dat omdat hij zich gepasseerd voelde...
Vind ik leuk
RenW +3232
woensdag 5 december 2018 om 14:43
Dus dan bepaal jij dat hij zichzelf overschat?
Vind ik leuk
Goatinho +90
woensdag 5 december 2018 om 15:01
Goed gezien. Als je na een seizoen en 3 wedstrijden op de bank meteen moet roepen dat een vertrek tot de mogelijkheden behoort heb je totaal geen idee van wat je zelf gepresteerd hebt. Want laten we eerlijk zijn zo bijzonder is dat niet
Vind ik leuk
RenW +3232
woensdag 5 december 2018 om 18:11
Dus hij overschat zichzelf. Of denk jij dat, want daar gaat het om. Jij moet mij niet vertellen wat jij denkt, dat een ander denkt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 18:12]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:20
Donny gaat nergens heen. Zeker nog een jaar blijven. De jong, de ligt en ziyech zijn de enige die Ajax moet laten gaan voor goed geld. 💰
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:03
Als deze jongens vertrekken bij Ajax dan zijn we weer terug bij af. Heeft het "goed geld" weer gewonnen en het Nederlands voetbal weer verloren.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:44
Ik snap je punt, maar je gaat het niet tegen houden. Ajax wint niet van het hele grote geld in het buitenland.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:03
Ik denk dat ze dit kunnen weerstaan deze winter. De zomer word een heel ander verhaal
Vind ik leuk
semi1946 +268
woensdag 5 december 2018 om 12:21
4 miljoen naar rome.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12021
woensdag 5 december 2018 om 12:21
Mooi middenveld, op papier. Roma mist op het moment vooral een Naingollan. Die opvolgen zou mooi zijn, en erg moeilijk.
Vind ik leuk
COYG +7750
woensdag 5 december 2018 om 12:27
Met alle respect maar als ik die andere 3 namen lees weet ik wel zeker dat hij niet de beste is op dat lijstje. Vooral Weigl en Rabiot zijn vooralsnog wel een klasse beter én Weigl is ook een ander type middenvelder.
Vind ik leuk
Pimman +9469
woensdag 5 december 2018 om 12:29
Voor €100 miljoen laat Ajax hem in de winter écht wel gaan..oftewel zeg nóóit nooit ;)
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
woensdag 5 december 2018 om 12:33
Voor zo weinig?
;0)
Vind ik leuk
Gerro +8444
woensdag 5 december 2018 om 12:44
Maak me geen zorgen zie Donny daar niet naar toe gaan.
Vind ik leuk
Mari +11716
woensdag 5 december 2018 om 12:58
Ramselaar is te koop voor een prikkie
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:20
Die zal niet snel naar Ajax gaan denk ik! Is vast niet zo makkelijk over te halen als Viergever. Hoop dat de schaal gewoon weer naar Amsterdam gaat dit jaar. Is het deze jongen weer niet gelukt :) die was zo overtuigd dat ie dit jaar wel even kampioen ging worden.
Vind ik leuk
Mari +11716
woensdag 5 december 2018 om 13:26
ik bedoelde dat Roma Ramselaar maar moet halen voor een prikkie
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:29
Oh zo! Zou misschien voor hem ook weinig verschil maken :) hij zit nu ook al op de bank. Maar natuurlijk liever Ramselaar naar Italie
Vind ik leuk
Pimman +9469
woensdag 5 december 2018 om 13:57
Dit jaar de schaal weer naar Amsterdam wordt lastig..dán moet dat binnen 26 dagen gebeuren ...dít seizoen zou wél kunnen ;)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:57
Haha heel scherp dat zou idd niet kunnen mijn fout
Vind ik leuk
Pimman +9469
woensdag 5 december 2018 om 14:29
Lol!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:59
Blijf gewoon lekker belangrijk blijven in Amsterdam! Hij kan echt wel naar een mooie club, maar denk niet dat Roma een goede stap is. We zien te vaak dat jonge talentvolle spelers naar Italie gaan en niet slagen. Engeland of Duitsland is een betere stap
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:07
‘In de winterstop mag niemand vertrekken bij Ajax’ nou als er een club komt met een pot die groot genoeg is gaat er een strik omheen en doeidoei. praatje om de prijs op te drijven.
Vind ik leuk
Bhj +2047
woensdag 5 december 2018 om 13:12
Roma kan wel plannen hebben, maar volgens mij zijn ze niet zo heel rijk meer.
Bovendien denk ik niet dat Donny zin hem om naast Justin op de bank te gaan zitten.

Ik zou nooit naar Roma gaan, daar is nog nooit een NL speler beter van geworden, eerder alleen maar minder. Conclusie, een NL speler van Ajax in het bijzonder past niet goed bij Roma
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:17
Donny moet niet naar Italie gaan. Duitsland Engeland of Spanje zijn betere comptities voor hem.
Vind ik leuk
Smithsonian +41017
woensdag 5 december 2018 om 13:19
Dan zou ik voor weigl gaan.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:21
Lekker bij Ajax blijven als carrière je lief is.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
woensdag 5 december 2018 om 13:46
Ajacieden houden van bankzitten, kijk naar cilisen en kluivert. Dan daarbij die kan het niveau niet aan.
Vind ik leuk
Enden +4547
woensdag 5 december 2018 om 14:18
Onrealistisch rijtje voor Roma wanneer ze niet bereid zijn flink de portemonnee te trekken
Vind ik leuk
El Cazador +8578