Reuzensprongen in Eindhoven: Van Bommel haalt toptalent (16) bij eerste selectie

    Reuzensprongen in Eindhoven: Van Bommel haalt toptalent (16) bij eerste selectie

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:24wo 05-12-2018 om 12:24

    Mohammed Ihattaren krijgt van PSV-trainer Mark van Bommel de kans om zich te bewijzen bij de eerste selectie van de Eredivisie-koploper. Woensdag stond de zestienjarige aanvaller voor de eerste keer op het trainingsveld met PSV 1. 

    PSV meldt dat via de officiële kanalen. Ihattaren staat in Eindhoven te boek als één van de grootste talenten van de club. In 2017 werd hij in Engeland verkozen tot beste speler van het prestigieuze Premier League International Tournament. Tal van clubs uit Engeland probeerden hem in te lijven. Ihattaren besloot echter bij PSV te blijven.

    Dit seizoen maakt Ihattaren met PSV O19 grote indruk in de UEFA Youth League. Hij blonk uit in de groepsduels met FC Barcelona, Tottenham Hotspur en Internazionale. Ihattaren heeft bij PSV een contract tot medio 2021. Van Bommel geeft de tiener nu dus de kans om ook op de training van het eerste elftal z'n kwaliteiten te etaleren. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Fce9091 +2718
    woensdag 5 december 2018 om 12:29
    Ben benieuwd, heerlijke speler!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:33
    Nieuwe sneijder?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:38
    Een topper in wording in elk geval benieuwd wanneer hij zijn debuut gaat maken..
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:00
    Hij is onze goudhaantje. Echt een goede speler erg veel potentie. Wel een beetje rustig brengen nu. Een beetje aan alles laten ruiken dan komt zijn kans vanzelf wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:34
    Dat hoor ik wel vaker bij psv en uiteindelijk is het een aankoop die het geld oplevert op memhpis na. Cocu kon het in ieder geval niet waarmaken. Hopen dat v.bommel wel in staat is een groot talent door te laten groeien ipv jaren lang roepen: hij klopt nadrukkelijk op de deur. Dat geleuter ben ik wel klaar mee inmiddels.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:45
    Ik ben daar ook klaar mee. Wij hebben superveel talent, maar kansen krijgen in het eerste, ho maar. De enige die een kans heeft gekregen dit seizoen is Rosario. Maar een Rigo, Obispo of Mauro krijgen nauwelijks kansen. Terwijl deze jongens bestempeld werden als supertalenten.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:13
    Komen gewoon nog te kort voir het eerste dat zie jij hopelijk ook??
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:17
    Rigo, Obispo en Mauro hebben nooit een echte kans gehad, dus dan kun je daar niet over oordelen toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:24
    Allemaal een aantal invalbeurten gehad en daarin heeft alleen mauro nog enigszins leuke dingen laten zien en Rigo alleen die belangrijke goal in Sittard.. Obispo lekker verhuren aan een club als Fortuna, Ado, Etc.
    Vind ik leuk
    Bertus +6102
    woensdag 5 december 2018 om 17:03
    Mauro heeft vorig jaar redelijk wat speeltijd gehad maar ik werd er niet warm of koud van. Rosario kreeg amper speeltijd van Cocu en kijk nu eens!
    Het geloof van de trainer in je moet er zijn maar je moet er ook wel 100% voor gaan. Dat mis ik tegenwoordig bij veel jonge gasten. Overigens lopen er ook dat soort figuren in de selectie tussen.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6499
    woensdag 5 december 2018 om 20:37
    Mauro is wel een leuke speler om naar te kijken. Veel bewegingen en dreiging. Is alleen geen afmaker en wil nog iets te veel laten zien. Hij zou eigenlijk een jaartje verhuurt moeten worden zodat hij wat ervaring in de eredivisie krijgt en wat rustiger aan de bal word.
    Vind ik leuk
    Bertus +6102
    donderdag 6 december 2018 om 11:10
    Dat zou voor veel jonge spelers inderdaad goed zijn. Lammers wordt bij Heerenveen ook beter dan bij Jong PSV. Maar gasten die echt goed zijn hoeven niet verhuurd te worden die kunnen het ook zo laten zien. Misschien is het een uitzonderlijk geval maar kijk eens hoe de Ligt zich ontwikkeld heeft de laatste 2 seizoenen, dat kan enkel als je de kans krijgt en die pakt.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6499
    donderdag 6 december 2018 om 21:20
    Wat heeft het Ajax gekost aan punten dat ze talenten mee laten spelen in het eerste? Ik durf hard op te beweren dat ze dat de laatste jaren zeker een kampioenschap gekost heeft. Ben blij dat psv dit beter doet. Talenten moeten wat geduldiger zijn. Depay en de ligt zijn gevallen die er sneller bovenuit steken dan de rest dus die kunnen z’n stap beter aan.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46480
    woensdag 5 december 2018 om 14:23
    Wil je dat PSV voor de titel gaat of wil je dat PSV een speeltuin is om wat te oefenen en uitproberen?

    PSV heeft behoorlijk wat eigen jeugd met Zoet, Bergwijn, Hendrix en Bergwijn.
    Iets op tegen dat eigen jeugd Brenet is vervangen door Angelino?

    Het gaat om de balans in het elftal tussen ervaring en jeugd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28534
    woensdag 5 december 2018 om 14:52
    Bergwijn en Bergwijn?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46480
    woensdag 5 december 2018 om 15:32
    Mmm daar stond eerst Rosario bij ..;)
    Vind ik leuk
    Stom +354
    woensdag 5 december 2018 om 14:48
    Je vergeet Gapko nog. Ik zie het positiever in. PSV heeft weliswaar Saintsbury, Thomas en Gutierez gehaald voor posities waar talentvolle jeugd staat te springen, maar er ontstaat veel ruimte voor talent. Het is goed dat dit soort spelers erbij worden gehaald. Zou fijn zijn als PSV vaak na 45 minuten al met 3-0 voor staat, dan kan je ook gemakkelijker jeugd laten invallen. Grote bewijs of de jeugd structureel kans krijgt van Van Bommel en De Jong komt zodra er spelers weggaan op op desbetreffende posities. Ook een grote financiële sprong mogelijk als spelers voor nette bedragen verkocht worden en het geld op de bank blijft omdat ze intern vervangen kunnen worden.

    PSV mag wel serieus nadenken of ze een aantal talenten niet een half jaartje ED ervaring willen gunnen in plaats van KKD met Jong PSV door een verhuur aan clubs die nog wat versterking zoeken zoals NAC.
    Vind ik leuk
    Yesse +191
    woensdag 5 december 2018 om 15:43
    Geen verstand van voetbal jij.... jij zou natuurlijk gakpo erin zetten ipv bergwijn/lozano/malen?? Rigo komt nog heel veel te kort en mauro heeft met deze concurentie ook niks te zeggen over het spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:53
    Mauro niks te zeggen? Alsof Pereiro het zo goed doet. Obispo moet gewoon minuten maken anders hapert ie in zijn ontwikkeling net als Rigo. Laatstgenoemde hoef je natuurlijk niet altijd op te stellen, maar de nodige minuten zodat ie zich ook door ontwikkelt.
    Vind ik leuk
    Yesse +191
    woensdag 5 december 2018 om 16:32
    Vergeten dat we ipv pereiro ook gewoon guti en ramselaar erin kunnen zetten? Zijn toch echt stappen verder dan mauro. Mauro moet verhuurd worden aan een club als vitesse. Is geen speeltuin bij psv, ze hebben zelf de kans op meer minuten in de beker verpest. Gakpo evt ook verhuurd maar nooit boven lozano,bergwijn of malen. Die zijn vele malen verder
    Vind ik leuk
    Stom +354
    woensdag 5 december 2018 om 16:48
    Nu misschien. De vraag is ook niet zozeer of de bankzitters nu beter zijn dan de basisspelers, maar of er bankzitters goed genoeg zijn om basisspeler te worden zodra een huidige basisspeler weggaat...
    Vind ik leuk
    Yesse +191
    woensdag 5 december 2018 om 17:11
    Hij geeft aan dat hij er klaar mee is dat deze spelers geen kans krijgen. En dat het de gekochte spelers zijn die spelen. Staan 4 jongens in die als jeugdspeler zijn doorgebroken. Het is geen speeltuin hier we moeten die titel binnen halen. Speeltuin doen ze maar in de kkd
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    woensdag 5 december 2018 om 14:32
    Wat een hoop poep komt er uit jouw mond. Praat je ook door je aars of dat dan weer niet? 🤣

    Bergwijn, Hendrix, Zoet. Eigen jeugd en basisspelers. Rosario en Malen kunnen we misschien niet geheel eigen jeugd noemen maar het is wel jeugd die doorbreekt en dus de kans krijgt. Gezien de recente koopgedrag van Ajax zal het juist daar in Amsterdam minder en minder worden...

    Memphis, Locadia etc... laten we even in het midden.

    Als jeugd goed genoeg is dan is er zeer zeker plek in Eindhoven. Perr Schuurs zal zich wel 3 keer achter de oren krabben na zijn "droomtransfer".
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 5 december 2018 om 14:38
    Hendrix kwam als negenjarige/tienjarige naar PSV?
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 5 december 2018 om 14:38
    Ik las het niet goed, never mind haha
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    woensdag 5 december 2018 om 14:40
    Accepted.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    woensdag 5 december 2018 om 14:39
    Pfff... Krijgen we die cliche weer.

    Er zal bast iemand zijn die zin heeft in dat welles nietes discussie met je, mij niet gezien.

    Succes! 💪
    Vind ik leuk
    MeAgain +6499
    woensdag 5 december 2018 om 20:35
    Het heeft tijd nodig en eens in de zoveel jaar is er een pareltje. Psv is laatste jaren veel meer met de jeugd bezig en dit gaat natuurlijk zijn vruchten opbrengen.
    Vind ik leuk
    Krav +135
    woensdag 5 december 2018 om 21:45
    Rustig brengen wordt ook zo overdreven. Jonge talenten staan te springen. Breng ze en als het even wat minder gaat dan leren ze daarvan.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    woensdag 5 december 2018 om 14:03
    Geweldige speler voor PSV. waar iedereen in Eindhoven
    over praat.
    Ga zo door jongen en pak je kans.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2912
    woensdag 5 december 2018 om 13:51
    Of nieuwe Ziyech :)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:54
    Denk dat ie beter dan Ziyech kan worden.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    woensdag 5 december 2018 om 14:52
    Volgens mij is het gewoon de nieuwe Avatar. 😋
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:32
    Nee het is geen kabouter ;-)
    Vind ik leuk
    barry m +445
    woensdag 5 december 2018 om 21:22
    sneijder heeft nooit bij psv gespeelt

    ik denk eerder de nieuwe Van Bommel of de nieuwe Cocu
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:16
    Hoeft ie nie voor bij psv te hebben gespeeld. Frenkie word met xavi en deco geassoscieerd maar die hebben ook nooit bij ajax gespeeld.
    Vind ik leuk
    barry m +445
    donderdag 6 december 2018 om 18:54
    dat klopt
    Vind ik leuk
    imho +1277
    woensdag 5 december 2018 om 12:44
    Er wordt veel over hem geschreven en geroepen. Laat me graag verrassen.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 5 december 2018 om 12:29
    Dit is er wel eentje hoor. Hier ben ik het nu al met Aad eens, ook al weet ik nog niet precies hoe positief hij gaat zijn.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    woensdag 5 december 2018 om 14:44
    De voolgende vraag is, hoe sterk is hij mentaal en wat speelt er tussen zijn oren. Dat hij talent heeft is niet ter discussie maar juist vanaf de 16e tot de 21e wordt er weer heel wat anders gevraagd, die stap is misschien wel het grootst. Eerst maar eens zien hoe hij daar doorheen komt.

    Positief dat Bommeltje hem erbij haalt.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 5 december 2018 om 15:11
    Hoe het tussen de oren zit gaan we de komende jaren achter komen. In eerste instantie gaat het om zijn voetballende kwaliteiten en die heeft hij in overvloed.
    Vind ik leuk
    cheeks +3866
    woensdag 5 december 2018 om 17:58
    Lijkt er op dat het tussen de oren wel goed zit. Heeft enkele maanden geleden een 3 jarig contract getekend terwijl de gehele internationale top hem wilde inlijven.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 5 december 2018 om 18:37
    Helaas zegt dat nog niet alles. Je bent bijvoorbeeld Bakkali toch nog niet vergeten?
    Vind ik leuk
    cheeks +3866
    woensdag 5 december 2018 om 18:43
    Klopt. Maar de 1e verleiding heeft hij weten te weerstaan. Denk dat daarom deze speler nu al bij de selectie gehaald wordt. Als beloning. En om te laten zien dat men een bepaald traject voor hem in gedachten heeft. Want de 2e verleiding komt over 2 jaar al als zijn contract verlengd moet gaan worden.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 5 december 2018 om 19:36
    Dat weerstaan van de eerste verleiding is mooi, maar de hele wereld wilde Bakkali ook. Net als De Ligt. Waarbij De Ligt ook de volgende kon weerstaan, maar Bakkali dus niet. Dat blijft gewoon afwachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 06:57
    Hoe veel spelers van zijn selectie beschouwt Van Bommel eigenlijk als basisspelers?
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    donderdag 6 december 2018 om 08:18
    Het zou gek zijn als het er meer dan 11 zouden zijn maar ik begrijp je punt. Echter zijn er meerdere goede trainers die niet zo dol zijn op wisselen maar wel succes boeken. Toch?

    Wat de jeugd betreft, Rosario is definitief doorgebroken onder hem en Malen krijgt echt wel de nodige minuten...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:38
    Ik denk dat een goede coach zijn op heel veel aspecten berust, een daarvan dat je een duidelijke visie en koers hebt. Terwijl je de lenigheid hebt om je koers bij te stellen.
    Zelf ben ik steeds meer ervan overtuigd dat je meer dan 11 basisspelers nodig hebt om in het moderne voetbal ook internationaal überhaupt overeind te blijven.
    Maar nogmaals, succes van een coach hangt aan meer zaken dan het aantal basisspelers 😄
    Vind ik leuk
    Josip Broz +670
    donderdag 6 december 2018 om 13:51
    Persoonlijk ben ik echt wel fan van Van Bommel. Ik denk zelfs dat zijn wissels de meest productieve wissels zijn van iedereen.

    Kijk maar eens naar de stats van Gutierrez en Malen bijvoorbeeld. Als we eerlijk mogen zijn was er ook niet bepaald veel reden tot wisselen geweest tot nu toe.

    Juist nu moet Bommeltje zich laten gelden en laten zien dat Feyenoord uit slechts een incident was. Er wordt ook wel heel zwaar gewogen aan het verlies tegen Feyenoord vind ik. Je kunt verliezen in de Kuip, het had echter ook makkeliijk anders kunnen aflopen.

    Gutierrez had zowel tegen Barcelona als tegen Feyenoord wéér goed gespeeld. Heel PSV speelde beter toen hij binnen de lijnen kwam.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:39
    Nette reactie 2cents .
    Is dit de speler waar Hans Kraay het een paar weken terug over had ??
    Als dat zo is dan schijnt die jongen echt goed te zijn .
    Mooi dat PSV de laatste jaren ook inziet dat de jeugd de toekomst heeft .
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:29
    Ben benieuwd of hij in de basis komt.
    Keertje iemand anders bij de 1ste 11 is wel verfrissend
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1813
    woensdag 5 december 2018 om 12:30
    Ik denk niet dat hij dit jaar in de basis start. Van Bommel kennende.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 12:32
    van Bommel kennende die amper een half jaar coach is? Wie weet wat voor een gekke trucjes Mark uit zijn hoge hoed nog haalt dit seizoen
    Vind ik leuk
    zwollie +8377
    woensdag 5 december 2018 om 14:05
    Straks met twee armen aan de vierde man hangen.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 14:07
    Ja en aan t einde van het seizoen waarschijnlijk met twee armen en twee benen op zijn rug
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:37
    En aan het einde van het seizoen met 2 armen omhoog met de schaal tussen zijn handen op de platte kar;-)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 14:45
    Terwijl ze in Amsterdam iets later met de cup met de grote oren in handen staan, dat zou het enige scenario zijn waar ik nog enigszins zou kunnen leven met een landskampioenschap van PSV..
    Vind ik leuk
    zwollie +8377
    woensdag 5 december 2018 om 15:14
    Dat hoop jij, er is nog helemaal niets beslist. 3 prijzen zijn al weg voor psv.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:41
    Ja maar de belangrijkste blijft gewoon nog open , of geloof jij nog in de sprookjes dat een Nederlandse club de cl kan winnen ???

    Al geef ik persoonlijk Ajax wel de beste kans op de titel , maar PSV doet gewoon nog volop mee .
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:33
    Zou hij in de basis moeten starten dan?
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1813
    woensdag 5 december 2018 om 12:34
    Nee maar doet hoeft hij niet te verwachten.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5379
    woensdag 5 december 2018 om 12:37
    Doet hij ook niet, lijkt mij. Jongens als Guti, Malen, Gakpo, Ramselaar en Mauro zullen vooralsnog hoger in de pikorde staan als er een basisspeler uitvalt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:14
    Tuurlijk niet. Hij komt net kijken. Hij mag blij zijn een keer met een invalbeurt als de wedstrijd al gespeeld is.
    Vind ik leuk
    Hast57 +635
    woensdag 5 december 2018 om 13:28
    Ik denk het wel want Koeman is al met hem wezen praten. Ze zijn bang dat hij voor Marokko kiest
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1813
    woensdag 5 december 2018 om 13:40
    Ik snap ook niet dat die gasten voor Marokko kiezen. Ze komen bijna allemaal uit Nederland, ze hebben heel hun leven gebruik gemaakt van de Nederlandse voetbalopleidingen en faciliteiten. Worden hier groot gemaakt en nog moeten wij ons zorgen maken dat zon gozer misschien ons gaat verlaten... Dan ben je eigenlijk gewoon een verrader als voetballer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:48
    De keuze is nog niet eens gemaakt en het woord "verrader" wordt al gebruikt. Hoe haal je het in je hoofd. Daarnaast is het zijn eigen keus, NL is toch een vrij land?
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1813
    woensdag 5 december 2018 om 14:03
    Dit is bij meerdere Nederlanders 'Marokkanen' gebeurd. Ik heb het hier dus niet over hem persoonlijk wat jij wel denkt maar over het algemeen. Het is overigens mijn mening die ik hier geef. En volgens mij mag ik mijn eigen mening geven in NL.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:16
    Deze discussie leid nergens naar behalve naar verdeeldheid. Wij als buitenstaanders hebben zulke makkelijke praten erover, maar we kunnen ons niet eens plaatsen in hun schoenen. Die jongens staan tussen schip en wal. Ze worden aan beide kanten getrokken, vanuit de marokkaanse gemeenschap alsook de Nederlandse. Laat die jongens een keuze maken waar ze zich goed bij voelen en zet ze niet nog meer onder druk.
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    woensdag 5 december 2018 om 14:33
    En zo mogen die spelers ook zelf bepalen voor welk land ze spelen en hebben ze geen verplichting om voor NL te kiezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:59
    Misschien is precies deze houding de reden. Hoe dùrft "zon gozer" er ook maar over te denken om niet voor Nederland te kiezen.

    Misschien omdattie zich anno 2018 niet echt welkom voelt, en door de andere kant van z'n roots met open armen ontvangen wordt.

    Los daarvan, ontstaat er best een interessante lichting aan de Marokkaanse zijde. Je wordt er geen wereldkampioen mee, Maar de Afrika Cup zou zomaar kunnen.
    Vind ik leuk
    Feiten +450
    woensdag 5 december 2018 om 12:32
    Het is een feit dat hij nog niks heeft laten zien.
    Vind ik leuk
    ficusje +2383
    woensdag 5 december 2018 om 12:52
    V bommel toch ook niet,heeft nog steeds geen prijs.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    woensdag 5 december 2018 om 21:29
    wat heeft van Bommel ermee te maken dan, wijsneus?
    Vind ik leuk
    appeltje +1421
    woensdag 5 december 2018 om 12:58
    Uhh, jawel. Alleen niet op het hoogste niveau. Een van de grootste talenten van Nederland. Grootste talent binnen PSV.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173851
    woensdag 5 december 2018 om 13:14
    Het is een feit dat jij hem nog nooit hebt gezien
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:06
    Speelt ie voornamelijk in de A1 of speelt die ook bij jong psv? Als die bij jong psv speelt, ben benieuwd wat voor een speler het is. Laat me graag positief verrassen
    Vind ik leuk
    appeltje +1421
    woensdag 5 december 2018 om 14:23
    A1. Ihattaren heeft z'n Jong PSV debuut nog niet eens gemaakt.
    Vind ik leuk
    baboushka +1413
    woensdag 5 december 2018 om 13:35
    Het is een feit dat hij al heel veel heeft laten zien vandaar dat hij met de selectie mag trainen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:16
    Het is een feit dat bijna al jouw reactie's worden verwijdert , en dat betekend dat je vooral provoceert hier .
    Vind ik leuk
    Feiten +450
    woensdag 5 december 2018 om 20:35
    Nee, dat komt ondat ik me soms niet kan inhouden op trollen zoals u.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 20:50
    Tuurlijk knul ...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 5 december 2018 om 12:33
    Heel groot talent. Nog wel erg jong natuurlijk, maar talent heeft hij zeker.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3374
    woensdag 5 december 2018 om 12:33
    Nieuwe Messi, Nieuwe Ronaldo en Nieuwe Ramos in 1! Topper, 550 miljoen! Wij zijn de beste!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    woensdag 5 december 2018 om 12:34
    Alleen niet de beste in namen zie ik. 😉
    Vind ik leuk
    Jackpot +2569
    woensdag 5 december 2018 om 12:51
    En in prijzen. Afgelopen jaren....
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:38
    wel hoor.
    Vind ik leuk
    Jackpot +2569
    woensdag 5 december 2018 om 13:54
    Ben je weer.
    Vind ik leuk
    Utrecht.u +113
    woensdag 5 december 2018 om 14:35
    Mijn maat heeft gelijkhoofdprijzen waren er alleen maar in Eindhoven..
    Vind ik leuk
    Jackpot +2569
    woensdag 5 december 2018 om 15:15
    Och nee he, weer zo'n irritante Utrecht fan. Deze keer ook nog een die niet normaal kan typen.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1296
    woensdag 5 december 2018 om 12:49
    Een supertalent uit Eindhoven. Jullie blijven verrassen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:55
    Jullie worden overmoedig!
    Vind ik leuk
    Andre As +3052
    woensdag 5 december 2018 om 14:25
    Zijn het al
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:27
    Hoogmoed komt voor de val :)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:08
    Type Ziyech fantastische speler moet wel aan zn omschakeling werken maar gezegend met 👀 voor en twee👀 achter als zn omgeving rustig blijft eentje uiteindelijk voor de allerhoogste categorie 👍🏿
    Vind ik leuk
    Gerro +7266
    woensdag 5 december 2018 om 12:42
    Talenten zijn het allemaal op die leeftijd maar moet het allemaal nog gaan laten zien op het hoogste niveau en heeft de nodige concurentie voor hem dus vergelijkingen gaan maken met Sneijder e.d lijken me erg voorbarig.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:47
    WOEHOEEEEE!
    Bye bye Ramselaar het is niet anders.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:52
    Ik hoop vooral dat die jongen goed wordt begeleid. Door de club en de mensen om hem heen.

    En dat het niet de volgende Aissati, Labyad, Bakkali wordt bij PSV. Veel talent, veel gedoe en weinig om trots op terug te kijken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    woensdag 5 december 2018 om 12:55
    Als ie voor het Nederlands Elftal kiest uiteindelijk gun ik hem alle successen in de wereld toe.
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    woensdag 5 december 2018 om 13:02
    Onzin! Graag of niet........anders weg blijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:25
    Hoe bedoel je 'wegblijven'? Dat 'ie dan niet in Eindhoven mag blijven? En dus terug moet naar Utrecht, waar hij is geboren?
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    donderdag 6 december 2018 om 13:31
    Nederlands elftal hadden we het over.
    Vind ik leuk
    appeltje +1421
    woensdag 5 december 2018 om 12:56
    EINDELIJK. Misschien komt het toch nog goed met Van Bommel
    Vind ik leuk
    Mari +10156
    woensdag 5 december 2018 om 13:03
    Mooi.
    Kan eindelijk Jorrit plaats maken
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6799
    woensdag 5 december 2018 om 13:04
    Van welke club is die dan door PSV weggeplukt?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:10
    Komt ook uit de talenten stad Utrecht maar speelt al zn hele jeugd bij psv
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 5 december 2018 om 13:25
    Opvallend dat al die talentjes uit Utrecht Marokkaanse roots hebben.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    woensdag 5 december 2018 om 21:34
    Omdat in Utrecht veel Marokkanen wonen, dus is dat niet gek.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27417
    woensdag 5 december 2018 om 13:05
    Nou, we gaan het zien! Benieuwd!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:20
    999 miljoen
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 5 december 2018 om 13:23
    Dit is terecht.
    Deze jongen is samen met Ünüvar van Ajax zo een beetje de enige die het in zich hebben om bepalend te gaan worden in de Europese top. Sterker nog, ik durf te zeggen dat beide het talent hebben om zo goed te worden als een Zidane of Modric bijvoorbeeld, dat is hoeveel talent deze 2 jongens hebben.

    Ünüvar is iets jonger, die is nu 15 jaar. Hopelijk kunnen beide hun talent goed ontwikkelen en gaat eruit komen wat er in zit.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4929
    woensdag 5 december 2018 om 13:33
    Volgens mij vergeet je Simons, Zirkzee, Chong en Redan.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 5 december 2018 om 14:46
    Dat mag jij vinden, maar wat mij betreft is het talent van deze 2 jongens heel veel groter dan die 2. Zij hebben hetzelfde wat Frenky de Jong ook heeft, misschien zelfs wel meer.

    Dan hebben Zirkzee niet en Chong en Redan zeker niet, leuke talentvolle voorhoede spelers maar missen de voetbal intelligentie die deze 2 wel hebben.

    Simons ken ik niet goed genoeg, die heb ik eerlijk gezegd nog nooit zien spelen, maar gezien het feit dat hij aanvoerder is en ook een middenvelder, zou je daar wel gelijk in kunnen hebben.

    Maar goed, het geheel zal een mooie balans geven. Ik zie alleen Chong, Zirkzee en Redan geen dragende spelers worden, waar zij dat wel in zich hebben.

    Maar goed, ze moeten nog even door met de ontwikkeling, ze zijn er nog niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:49
    Redan is een topper in zn leeftijdscategorie misschien wel de allerbeste spits die rondloopt
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    woensdag 5 december 2018 om 21:36
    Wauw, zijn die 2 jongens echt zo goed dan? Nooit iets van meegekregen.
    Vind ik leuk
    Molletje +475
    woensdag 5 december 2018 om 13:23
    Leuke speler voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6799
    woensdag 5 december 2018 om 13:25
    Dit zijn nou de spelers die je als Ajax zijnde weg moet kopen bij de concurrent, wil je echt Bayern achterna gaan. Maar de afspraken die nu gemaakt zijn blijjken voor Ajax waardeloos te zijn.
    Vind ik leuk
    Molletje +475
    woensdag 5 december 2018 om 13:42
    Ja... En waarom denk je dat juist nu die afspraken zijn gemaakt? Nu Ajax financieel de gigant is geworden, is het een kwestie van tijd dat ze de 1 na de andere titel binnenslepen, waardoor het voor de jeugd van de andere clubs te aantrekkelijk wordt om naar Ajax te gaan...

    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 5 december 2018 om 13:28
    Wij krijgen Unuvar, dan zit deze jongen alleen maar in de weg. Ik hoop dat PSV zijn talent niet verpest, want het maximale eruit halen voor de toekomst na PSV is PSV niet heel denderend in blijkt toch uit het verleden.

    Laten we eerlijk zijn, het laatste talent dat het bij PSV echt de top heeft gehaald en daar ook is gebleven is Arjan Robben en die had het talent al bij Groningen. Voor de rest zijn alle talenten afgezakt, maar goed bij Ajax is dat Suarez, ook al een aardige tijd geleden en ook het talent al bij Groningen.

    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:43
    Eriksen wordt ook wel van die categorie
    Vind ik leuk
    Molletje +475
    woensdag 5 december 2018 om 13:44
    Robben is net zo een talent van PSV als bijv. Neres van Ajax.

    maar er zijn nog 2 talenten die uiteindelijk wel bij een topclub belandt zijn... Huntelaar en Labyad.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:39
    En hoe ligt dat dan aan de clubs?

    1. een (voetbaltechnisch) talent zijn op 14 jarige leeftijd biedt nog geen garantie voor een ontwikkeling naar topvoetballer. Iedereen heeft zijn plafond als het gaat om fysieke mogelijkheden, maximalisering van competenties en (vooral) mentale weerbaarheid. Als club kun je proberen de randvoorwaarden per individu zo optimaal mogelijk te maken, maar uiteindelijk moet die persoon het zelf wel doen.

    2. Als direct gevolg van 1: waren al die 'talenten' dan eigenlijk wel zo goed? Veel daarvan spelen nu op een lager niveau dan de club waar ze zijn opgeleid.
    Of je nu Real Madrid, Manchester City, Ajax, PSV of VVV Venlo bent: als je jaarlijks twee tot drie spelers uit de opleiding serieus kunt toevoegen aan je A-selectie, dan doe je het goed. Als één daarvan in de jaren daarna bij de beste 100 voetballers in de wereld gaat horen, dan is dat exceptioneel goed.

    3. Definieer "de top". Die is smal en niet iedereen kan zich daar een plek verwerven. Zoals niet iedereen directeur van een bedrijf kan worden. Ook al heb je daar misschien wel de competenties voor. Dat neemt niet weg dat je ook daar onder een hele mooie loopbaan kunt opbouwen. Met ook momenten van (piek)succes.
    Vind ik leuk
    Rabarber +470
    woensdag 5 december 2018 om 13:27
    Na Obispo de volgende wereldtopper.
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    woensdag 5 december 2018 om 13:30
    Een genot om naar te kijken deze jongen. Fluwelen techniek en overzicht. Hoop dat het mentaal ook goed zit bij deze jongen. Wat een middenvelders heeft PSV op dit moment. Ik vermoed dat het gat tussen PSV/Ajax en de rest van de competitie alleen maar groter gaat worden, helaas...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4929
    woensdag 5 december 2018 om 13:35
    1 doelpunt verschil en 3 punten is toch niet zo'n groot gat volgens mij.
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    woensdag 5 december 2018 om 13:44
    Het verschil tussen Ajax en Feyenoord (de nummer 3) is volgens mij wel meer dan 1 doelpunt verschil en 3 punten. Het verschil tussen PSV en Ajax daarentegen is inderdaad 2 punten en 2 goals, als je dat bedoeld.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7276
    woensdag 5 december 2018 om 14:18
    Jezus wat een drama nu er EEN super talent aan de selectie van PSV is toegevoegd, Ajax is gewaarschuwd!!!
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    woensdag 5 december 2018 om 16:30
    Ik maak er idd een drama van. Ben zelf Ajax supporter overigens, maar kan van deze jongen genieten als voetballiefhebber. https://www.youtube.com/watch?v=LrIW6ltR9YQ

    Ik verwacht jij ook vast als supporter.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7276
    woensdag 5 december 2018 om 23:27
    Ben Ajacied in hart en nieren, dat zegt genoeg
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    donderdag 6 december 2018 om 13:57
    He mag vermoeden wat je wil. Ik denk alleen dat je beter hoop kunt zeggen dan vermoed.

    Jij zegt ik ben Ajacied, maar kijk op voetbal heb je niet echt. Ajax is individueel een stuk sterker dan PSV (zo zeggen alle "bekende" kenners. Een jongen van 16 gaat daar nu nog geen verschil in maken hoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:59]
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    Ik vermoed inderdaad dat het gat groter wordt, maar Ik hoop het als voetballiefhebber absoluut niet. Ik hou van spannende wedstrijden en niet zoals bijvoorbeeld afgelopen weekend tegen Den Haag, maar ieder zijn wedstrijd.

    Maar de redenatie dat ik geen kijk op voetbal vat ik niet helemaal. Is dat omdat ik dit een goede voetballer vindt en Ajacied ben? Of omdat ik het vermoeden heb dat PSV en Ajax verder gaan uitlopen t.o.v. de andere clubs. Ook dit zeggen alle "bekende" kenners. Hier volg ik je niet helemaal.

    Het overige wat je zegt ben ik zeker met je eens. De meeste spelers van Ajax vind ik individueel verder dan de spelers van PSV en ook ben ik het met je eens dat een jongen van 16 niet het verschil gaat maken. Dat heeft tijd nodig, maar je kunt wel zien wanneer iemand een goede voetballer gaat worden.

    Beide punten die je aangeeft heb ik niet gezegd of ontkracht. Het enige wat ik zeg is dat ik Ajacied ben en dat ik het een genot vindt om naar deze jongen te kijken. Zo zag ik hem afgelopen weekend nog voetballen tegen Groningen O19, bij far de beste voetballer van het veld. Naast Ajacied ben ik namelijk ook voetballiefhebber.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    donderdag 6 december 2018 om 16:11
    Als je van spannende potjes houd en niet van wedstrijden zoals afgelopen weekend, dan moet je misschien overstappen naar een andere club.

    De kijk heeft inderdaad te maken met het vermoeden dat je heb, dat PSV uit zal gaan lopen op PSV. Ik vraag me af op basis van wat dat is?

    Leg de programma's van de 2e seizoenshelft eens naast elkaar, dan zie je dat PSV toch wat meer lastige uitwedstrijden heeft dan Ajax in de competitie.

    PSV moet om de 7 dagen gaan spelen na de winter, dat lijkt een voordeel maar is een nadeel voor voetballers die gewend zijn aan 2 potjes in de week. In de breedte is Ajax een heel stuk sterker dan PSV. Ondanks Ajax 3-0 pak rammel heeft gehad, zijn ze sterker, je geft zelf ook aan individueel zijn de spelers van Ajax verder / sterker.

    Overigens, als Ajacied ben je vrijwel automatisch voetballiefhebber. Volgens mij ben ik één van de eerste die hier zegt, dat hij samen met Unuvar exceptionele talenten zijn, die in de toekomst grote elftallen kunnen gaan dragen, dus ja dat talent erken ik zeker, maar daar ging het niet om.

    Mijn punt is puur het vermoeden van uitlopen van PSV. Gebaseerd op louter gevoel denk ik dan. Of kun je onderbouwen waar je vermoeden vandaan komt?

    Volgens mij is het Ajax die de afgelopen 8 jaar (op 1 na) de sterkste 2e seizoenshelft van allemaal heeft neergezet. I.i.g. tot het moment dat er een kampioen bekend was. Vandaar dat ik zeg, kijk op voetbal heb je niet echt (overigens slechts mijn mening hè)
    Vind ik leuk
    Plaotie +12
    donderdag 6 december 2018 om 18:08
    Nu begrijp ik de miscommunicatie. Wat ik zei is dat PSV/Ajax (dus beiden clubs) uit gaan lopen t.o.v de overige 16 clubs in Nederland. Ik vermoed zelfs dat Ajax op langer termijn de alleenheerser wordt in Nederland.

    Heb ik nu weer wat verstand van voetbal?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:32
    Allemaal voor de bühne. Misselijkmakend gewoon.
    Vind ik leuk
    M477Y +1109
    woensdag 5 december 2018 om 13:50
    PANIEK
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:54
    Wel mooi dat v Bommel dit soort talenten snel bij het eerste brengt. Zal geen basisplaats krijgen maar wellicht hier en daar een invalbeurt
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:12
    Jullie moeten wel: vers bloed op dat middenveld. Trouwens, gaan jullie nu op de Ajax-tour (Frenkie, Mohammed, aanvallende middenvelder)?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7276
    woensdag 5 december 2018 om 14:17
    Het zoveelste pareltje van de Herdgang!!!
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 5 december 2018 om 14:18
    hebben julle er meer dan?
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 5 december 2018 om 14:17
    Als hij goed is, gelijk brengen! Waarom rustig? Frenkie en Matthijs moesten er ook gelijk staan, geen medelijden hebben!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:20
    Van Bommel heeft al moeite om een Mexicaans international speeltijd te gunnen , terwijl die jongen altijd iets extra's brengt als ie speelt .

    Dus met deze jongen kan het nog wel ff duren .

    Maar wel goed dat ze hem bij de selectie halen , dat heeft Ajax bij de Ligt ook gedaan en dat is fantastisch uitgepakt .
    De Jong was al 19 geloof ik toen ie naar Ajax kwam , dus dat ligt iets anders .
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 5 december 2018 om 17:56
    Kluivert was ook 17, Riedewald ook
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:32
    Nu kan die Pereiro eindelijk een plaats op de bank nemen
    Vind ik leuk
    Facts +43
    woensdag 5 december 2018 om 14:33
    Laten we het hopen!
    Vind ik leuk
    Facts +43
    woensdag 5 december 2018 om 14:33
    Marokkanen falen vrijwel altijd bij PSV. Affelay lijkt een uitzondering maar functioneerde aardig door de kwaliteit om hem heen. Labyad, Bakkali, Aissati, Maher, stuk voor stuk grote kostenposten die geen reet opleveren.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:35
    Hopelijk niet de nieuwe Zakaria Bakkali. Was ook al zo'n groot talent.
    Vind ik leuk
    Korm +37507
    woensdag 5 december 2018 om 15:44
    Goed om een goede speler erbij te hebben, zeker als vervanger voor pereiro? ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +21359
    woensdag 5 december 2018 om 15:47
    Ben benieuwd of die Romero het gaat redden.
    Vind ik leuk
    Korm +37507
    woensdag 5 december 2018 om 15:51
    die paar minuten die hij in viel in de CL waren niet slecht. ik ben ook benieuwd!
    Vind ik leuk
    Eli Eli +1
    woensdag 5 december 2018 om 16:23
    Poef..ik moet wel zeggen dat er een dodelijke NL lichting aan zit te komen..kiest Mo voor Marokko, ook goed!!! Marokko heeft ook een goede jonge selectie.
    Vind ik leuk
    johny +55
    woensdag 5 december 2018 om 17:39
    Alweer een Mohammedje.... Is PSV nog wel een Nederlandse club ?
    Of word het een Americaanse club ?
    Maarja ze kopen maar , maaaaaaar helaas geen resultaat .
    Dit Americaantje of Mexicaantje leggen dit PSV geen windeieren. Te bedenken dat met de Brexit PSV pech kan hebben.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    woensdag 5 december 2018 om 22:00
    OK, goed verhaal. Kan je aub je account deleten, beste voor iedereen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    woensdag 5 december 2018 om 18:36
    Daar is ie! Hier zat ik op te wachten..
    Vind ik leuk