'In mijn geval duurde het te lang voordat ik een contract kreeg van Ajax'

'In mijn geval duurde het te lang voordat ik een contract kreeg van Ajax'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 13:44wo 05-12-2018 om 13:44

Oranje-international Javairo Dilrosun denkt niet dat Ajax het opnieuw laat gebeuren dat de grootste talenten van de club piepjong uit Amsterdam vertrekken. Zelf verkaste de aanvaller in 2014 naar Manchester City. 

Zijn jeugdvriend Steven Bergwijn maakte de overstap naar PSV. "Ik ken Stevie uit onze tijd bij Ajax. Hij was acht, ik zeven. We hebben nog altijd veel contact", vertelt Dilrosun in gesprek met ELF Voetbal Magazine

"Best apart dat zoveel jonge buitenspelers bij Ajax worden opgeleid maar ergens anders doorbreken. In mijn geval duurde het te lang voordat ik een contract kreeg."

"Ik wil niet zeggen dat Ajax iets fout heeft gedaan, maar volgens mij hebben ze sindsdien wel het beleid aangepast. Talenten krijgen tegenwoordig wel meteen een contract zodra ze zestien worden. Ryan Gravenberch bijvoorbeeld, ook een exceptioneel talent."

Dilrosun (20) verkaste afgelopen zomer naar Hertha BSC. In november maakte hij tijdens debuut voor Oranje, tijdens het Nations League-duel met Duitsland (2-2). 

Plaats een reactie

woensdag 5 december 2018 om 13:49
ach kopen, kopen,kopen, zelfs jeugd kopen, succes kan je niet kopen, succes en kampioenschap komt met goed voetbal beleid, psv is een voorbeeld voor ieder club
Vind ik leuk
Post Malone +2008
woensdag 5 december 2018 om 13:50
😂
Vind ik leuk
Snapje? +8062
woensdag 5 december 2018 om 15:50
Idd🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:50
En hoeveel spelers in het vaste elftal van Van Bommel zijn er gekocht? PSV is niks een voorbeeld voor iedere club..
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:51
De hele verdediging is bij elkaar gekocht, 2 middenvelders zijn gekocht, 2 aanvallers zijn gekocht, 8 van de spelers die er wekelijks spelen zijn gewoon aangekochte spelers..
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:57
er is gekocht met gezond beleid, en niet met geld in vuilnisbak gesmeten en geen paniek aankopen, bovendien is er zeer slagvaardig en geweldig gehandeld inzake met Bergwijn, Malen, Rosario, allemaal pareltjes.
Vind ik leuk
John Garp +3878
woensdag 5 december 2018 om 14:00
Maar, als al dat geld niet in de prullenbak ligt, waar is het dan gebleven?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:04
In ieder geval niet terug naar de gemeente eindhoven waar ze het geleend hadden...
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
woensdag 5 december 2018 om 14:04
3 pareltjes opgeleid door Ajax.. no more say
Bovendien.. 12 miljoen voor Romero, 7 voor Ramselaar, 14 voor Guti (ondanks dat anders wordt beweerd)... hoezo weggegooid geld?
Vind ik leuk
MedusAZ +4478
woensdag 5 december 2018 om 14:06
Heeft geen zin, die vent heeft oogkleppen en staat niet objectief in dit soort discussies. Die snapt het niet, dat knulletje is te dom.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:12
oh gaan we zo beginnen,

blind 18 miljoen

orejlula 5 miljoen

bandepech 9 miljoen

kassa 8 miljoen

kristens 5 miljoen

llabyrat 7 miljoen

siem de jong 2 miljoen

schuurs miljoenen

waber 8 miljoen

nee koop er nog maar eentje. succes en kampioenschap kan je niet kopen!!

Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 14:15
Best knap dat je kroket en frikandel goed hebt getypt. Hoeveel pogingen had je daar voor nodig?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:17
Wanneer je al die bedragen zo goed weet wat Ajax heeft uitgegeven, kom ook eens met de bedragen die Ajax de laatste jaren heeft binnengehaald.. en dan even uitrekenen of Ajax financieel een goed beleid heeft, op zeker van wel!

Sanchez 5 miljoen verkocht voor 42 miljoen
Milik gekocht 3 miljoen, verkocht voor 34 miljoen
Bazoer gekocht voor 75.000 verkocht voor 12 miljoen

Frenkie de jong gekocht voor 1 euro die straks voor tientallen miljoen euro's verkocht gaat worden, ik wil wel even doorgaan hoor?
Vind ik leuk
Jalapeno +1069
woensdag 5 december 2018 om 16:34
Wil je dat echt? Laat lekker lullen joh. Geen tijd aan besteden!
Vind ik leuk
Gilze +753
woensdag 5 december 2018 om 16:36
En toen werd ie stil
Vind ik leuk
Kleutje +359
woensdag 5 december 2018 om 14:19
En nog heeft Ajax een eigen vermogen waar PSV van kwijlt. Je hoeft je geen zorgen te maken over het beleid van Ajax hoor kneusje.
Vind ik leuk
Ginovanni +20728
woensdag 5 december 2018 om 14:48
Wij hebben dit seizoen aangetrokken: Blind 16.1 milj.en Tadic 11.7 milj.

Jullie: paniekaankoop Guti, die Australiër, Thomas, Sainsbury, Viergever, Angelino, Dumfries......pfff
over koopclub gesproken ....Ed Kroket!😜
Vind ik leuk
DeanJayden +11069
woensdag 5 december 2018 om 15:24
Je weet nog meer als een echte Ajacied, ben je verliefd op ons mooie Ajax. Nederlands enige echte topclub!
Vind ik leuk
richard37 +1543
woensdag 5 december 2018 om 16:40
Hahahah.. jullie kopen al jaren en dat is jullie beleid. Spelers kopen en geen jeugd inpassen. Dit is voor het eerst een beetje. Ja brands en cocu zeiden het al. Er gaan het beleid van Ajax kopieëren. Hahahaha

Nu jij weer en ja dat zeiden jullie beleidsbepalers...
Vind ik leuk
MedusAZ +4478
woensdag 5 december 2018 om 14:05
Alsof PSV geen miskopen heeft gedaan!? Hoe gaat het bv met Ramselaar (5 mio), Maher (8mio), Nijland (4 mio) etc etc? Ben eerlijk; Ajax geeft veel meer geld uit maar haalt het tienvoud binnen uit verkopen van diezelfde spelers. De balans is mega positief, het eigen vermogen groeit gigantisch en toch staat er mega veel kwaliteit op het veld. Dus hoe kun je dan zeggen dat het fout is wat ze doen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:08]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:09
Je spreekt jezelf tegen, je sneert met kopen kopen kopen, en nu zeg je weer iets anders. Gezond beleid is spelers kopen, en die dan voor velen miljoenen duurder doorverkopen, ondanks dat Ajax veel geld heeft uitgegeven, komt er nog steeds meer binnen.. dat is zakelijk gezien pas goed beleid!
Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 14:15
Leuk dat je drie spelers noemt die wij op hebben geleid.
GRAAG GEDAAN HOOR
Vind ik leuk
Dani82 +2756
woensdag 5 december 2018 om 14:30
Zeker die 3!! Goed gezien... allemaal ex ajacieden.
Het beleid bij psv is: alles wat uit de ajax jeugd komt, moeten we kopen, want dat zijn allemaal pareltjes ;)
Vind ik leuk
yuuup +10343
woensdag 5 december 2018 om 14:41
Maher, Ramselaar en je hebt al een container vol weggegooid geld.
Vind ik leuk
Ginovanni +20728
woensdag 5 december 2018 om 14:42
Guti is duidelijk een (onnodige) paniekaankoop, omdat men ten onrechte bij PSV dacht dat ze kwalitatief zouden achterblijven bij Ajax.

Niet voor niets Guti pas gekocht, nadat de CL na Bate werd veiliggesteld op zo'n beetje de laatste transferdag!!

Middenveld van PSV straat gewoon met Rosario, Pereiro en Hendrix. Daarnaast heb je o.a. Ramselaar, Mauro jr en de eveneens aangekochte Thomas. Ongetwijfeld zijn er meerdere jonge talenten beschikbaar op het middenveld.

Je lult dus uit je krokethaar!😜

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:53]
Vind ik leuk
jochempje +3762
woensdag 5 december 2018 om 15:13
Romero, nog zo'n pareltje.Maher, toppertje.
Vind ik leuk
DeanJayden +11069
woensdag 5 december 2018 om 15:23
Hahaha al het geld is altijd op, ze moeten wachten op CL voetbal om iemand te kopen......Jezus wat slecht
Vind ik leuk
Mr. O +1495
donderdag 6 december 2018 om 00:25
Blijf jij je lekker druk maken joh, frikadel met slagroom....

Dat je mag ontploffen van woede en haat, bij elk Ajax bericht. Achterlijke, infantiele, seniele sukkel die je bent😁
Vind ik leuk
Pimman +9470
woensdag 5 december 2018 om 14:11
Forza..Psv is eigenlijk Ajax2 of overdrijf ik nu een beetje ;)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:13
Ze hebben in iedere linie wel een speler met een Ajax verleden.. in de verdediging ( Viergever ook oud speler van AZ ) Middenveld Rosario en aanval Bergwijn..
Vind ik leuk
Pimman +9470
woensdag 5 december 2018 om 14:28
Júist vandaar..dat bedoelde ik dús. ;)
Vind ik leuk
windforce11 +3448
woensdag 5 december 2018 om 15:15
Dat is bij Ajax niet anders....
Vind ik leuk
Jolla +49
woensdag 5 december 2018 om 13:52
Jeugdspelertjes misbruiken. Echt een voorbeeld voor elke club idd.
Vind ik leuk
elmoo +713
woensdag 5 december 2018 om 14:21
Toe maar. Stoere reactie dat vp daar niks aan doet slecht.
Vind ik leuk
DeanJayden +11069
woensdag 5 december 2018 om 15:31
Negeren is het enige devies
Vind ik leuk
richard37 +1543
woensdag 5 december 2018 om 16:43
Jullie hadden spooren
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:00
Heel goed voorbeeld van goed beleid :( ze kopen bijna niks zeker. PSV bril maar even afzetten lijkt me. Misschien ben je dan weer wat objectiever
Vind ik leuk
zwollie +8965
woensdag 5 december 2018 om 14:02
Kom eens met wat nieuws, je valt steeds in herhaling.
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
woensdag 5 december 2018 om 14:02
Jij bedoelt PSV, die club die zelf alles naaapt wat Ajax doet en juist Ajax zelf als voorbeeld heeft... al decennia lang.. laat me niet lachen
Vind ik leuk
Op afstand +1038
woensdag 5 december 2018 om 14:08
Wat een lulverhaal, psv heeft helemaal niets vanuit de jeugd, wie dan wel.
Hoeveel voormalige jeugd ajaxieden lopen er wel niet rond in het eerste van jullie en dan nog de andere niet psv-ers, wat is er eigenlijk van jullie zelf, ik weet het wel, HELEMAAL NIKS.
Weet je wel hoe psv eerd genoemd toen ze de enige keer de EC-1 wonnen, ze werden AJAX-2 genoemd vanwege het grote aantal ex-ajaxieden, zijn ze zeker in dat dorp vergeten.
Vind ik leuk
pico323 +7270
woensdag 5 december 2018 om 14:19
en maar zeiken op ajax topics. Is dat je levensdoel. frikandel kroket
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:21]
Vind ik leuk
markie +2274
woensdag 5 december 2018 om 14:41
Nou, in dat geval moet dus bij iedere club de gemeente bijspringen
Vind ik leuk
DeanJayden +11069
woensdag 5 december 2018 om 15:21
Hahahaha wat ben jij dom zeg, bij PSV is bijna alles gekocht en de helft komt uit de Ajax jeugd
Vind ik leuk
firewire2 +647
woensdag 5 december 2018 om 15:53
Ajax heeft toch echt meer titels. het zou je dus sieren om hen te benoemen als voorbeeld en niet PSV....
Vind ik leuk
carl coenr +230
woensdag 5 december 2018 om 16:01
hmmmm ik kan me nog wel de tijd herinneren dat PSV achter elkaar kampioen werd met het kopen van de beste spelers bij oa Feijenoord en Ajax + oud Ajacieden, zal even wat opnoemen: Gullit, Nielsen, Koeman, van Breukelen (Utrecht), Vanenburg, Kieft, Lerby, Arnesen, Romario, later Nillis, Ronaldo en zal ik nog even doorgaan of is dit allemaal voor jou tijd? Ken je historie van je club!!!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:02]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17739
woensdag 5 december 2018 om 19:53
Romario, Nilis en Ronaldo?

Die hebben toch niet bij Ajax of Feyenoord gespeeld? 🤔
Vind ik leuk
carl coenr +230
donderdag 6 december 2018 om 14:30
ik schrijf o.a. bij Ajax en Feijenoord, daar begonnen ze me (ouwe Kraaij) later hebben ze dus ook gewoon een Romario & Ronaldo (beide top) aangekocht en later weer Nilis…. ook Kieft heeft nog bij PSV gespeeld.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17739
donderdag 6 december 2018 om 17:15
Ah ok ... 👍🏻
Vind ik leuk
Gilze +753
woensdag 5 december 2018 om 16:10
Nog 4 weken dan zal je t lachen wel vergaan met je voorbeeld club
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:32
Kejje dat effe wat nader uit mekaar drukken? Voorbeeld met wat? Zelf opgeleide spelers of koopclub? Afgelopen zondag maar liefst 8 gekochte spelers in de basis bij PSV. Feyenoord 5 en Ajax 6.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1632
woensdag 5 december 2018 om 21:23
Romantische snackbar ben je , maar hoogte budget is bepalend
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 00:04
Denk je altijd dat je de leukste thuis bent, oetlul?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:10
Zucht, Weer een jaloerse ajax hater. Deel de reacties hieronder, al vind ik dat wij ajax supporters beter boos kunnen worden op al die kortzichtige domme en nu vooral onzichtbare 'anti overmars' reageerdersvan nog niet zo lang geleden. .oh wat was het beleid slecht, oh wat was de paniek groot...zelfs bij de praatprogramma's waar men zich door liet beïnvloeden. ondertussen mocht overmars gelukkig doorgaan met zijn Marc netto spaarplan...werpt eindelijk zijn vruchten af...en ik heb het gevoel dat dit nog maar het begin is...de volgende uitdaging wordt het volgende seizoen, hoe vullen wij die gaten? Maar ik heb absoluut het vertrouwen in Marc netto die vast en zeker a la hakim ziyech via bluf poker een uitverkoopje kan scoren ...ondertussen het geld in de jeugd goed blijven spenderen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:17]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:49
Je kan nooit alle talenten binnenboord houden, de grotere clubs uit Engeland zwaaien met een zak geld en talenten vertrekken, ze verpieteren liever op de bank of laten zich verhuren dan dat ze voor minder geld kiezen..
Vind ik leuk
imho +1670
woensdag 5 december 2018 om 13:52
Vooralsnog zijn de heel jonge talenten enkel nog naar Engeland gegaan. Met de Brexit wordt dit lastiger/ onmogelijk. Hierin zit wel een voordeel voor Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 14:17
Dortmund en Bayern hebben een van AZ en een van Feyenoord
Vind ik leuk
imho +1670
woensdag 5 december 2018 om 14:56
Je hebt gelijk. Het gros gaat naar Engeland, enkele uitzonderingen naar de rest van Europa.
Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 14:57
Ja, maar ik sluit niet uit dat dat in Duitsland wordt uitgebouwd. Doordat er niemand meer naar Engeland gaat valt er wel meer te kiezen
Vind ik leuk
imho +1670
woensdag 5 december 2018 om 15:48
Inmiddels ook op vp een artikel welke mogelijke gevolgen een brexit kan gaan hebben.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/855322/de-brexit-ajax-en-feyenoord-opgelucht-klappen-voor-nac-vitesse-n-psv.html
We gaan het meemaken. En ik ben het met je eens dat andere landen nu (ook) een kans zullen krijgen.

Verder kan ik me wel vinden in een regel dat er minimaal x homegrown moeten zijn. minimumsalaris voor niet-eu spelers is enkel een vervelende maatregel voor de minder kapitaalkrachtige clubs, de topclubs bieden toch wel salarissen vanaf 422k per jaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 16:11
Ja, maar zo'n homegrown regel leidde in Engeland tot het halen van jeugdspelers. Dat moet je ook niet hebben.

Dat hoge salaris is het slechtste idee ooit
Vind ik leuk
#Keizerout +41263
woensdag 5 december 2018 om 14:17
Als je ze na een jaar pas contracteb gaat geven verlies je er sowieso meer.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:49
Ik vind hem dan ook verre van een groot talent. Ik snap Ajax wel. Wat speelde hij slecht bij zijn oranje debuut. En bij Hertha speelt hij ook minder dan de meeste denken hoor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:50]
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5896
woensdag 5 december 2018 om 14:00
Ik ken hem niet goed. Het valt me wel op dat hij zichzelf als exceptioneel talent ziet. We gaan het zien!
Vind ik leuk
Spangen +152
woensdag 5 december 2018 om 13:49
Juist mooi dat ze bij ajax later een contract aangeboden krijgen. Krijg je jongens die echt graag Ajax 1 willen halen, ook zonder contract.
Vind ik leuk
Fussball +279
woensdag 5 december 2018 om 13:50
Ik dacht dat het Bazoer was!
Vind ik leuk
Meneer Smith +3317
woensdag 5 december 2018 om 14:28
Bril op doen dan of is het allemaal een pot nat voor je
Vind ik leuk
Fussball +279
woensdag 5 december 2018 om 14:29
Keek iets te snel. Bedankt voor de tip.
Vind ik leuk
tombo2222 +65
woensdag 5 december 2018 om 13:50
Als je bij een club niet slaagt wil nog niet direct zeggen dat je slecht bent.
Voorbeeld: C. Seedorf was een geweldige voetballer maar paste niet goed in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:56
Juist, zo zijn er tal van voorbeelden van spelers die het bij een bepaalde club niet goed doen en later alsnog slagen.

Seedorf heeft inderdaad in het NL-elftal nooit het niveau gehaald wat hij bij zijn clubs wel deed. hetzelfde bij Strootman in het heden, al is die natuurlijk nog wel van een wat minder niveau als Seedorf was.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12022
woensdag 5 december 2018 om 13:51
Goede opvolger voor Neres???
Vind ik leuk
appeltje +2887
woensdag 5 december 2018 om 13:53
Staan nog genoeg talenten op een contract te wachten! Bijvoorbeeld Dest en El Maach.

En Bakker en Lang. Kemper, Bijleveld en Pasquali lopen ook uit hun contract.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:18]
Vind ik leuk
2cents +58982
woensdag 5 december 2018 om 13:55
Hij aat het net klinken alsof degene die als eerste een contract aanbiedt ook degene wordt voor wie hij kiest.

Gravenberch bleef omdat hij wilde blijven. Hij had namelijk ook al lang aanbiedingen gehad uit het buitenland (ook al is dat allemaal officieel verboden). Had Dilrosun willen blijven dan was dat ook gewoon gebeurd.
Vind ik leuk
G.Kopf +4346
woensdag 5 december 2018 om 13:59
Zeiken dat ie op zijn 16e nog geen contract had.. achja.
Blijkbaar wilde hij echt graag blijven, gezien hij vertrokken is. Blabla.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:59]
Vind ik leuk
younited +4038
woensdag 5 december 2018 om 14:02
tja.. het ligt er toch nog steeds aan of het talent zelf wil blijven..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23462
woensdag 5 december 2018 om 14:05
Niet sinds jouw vertrek.
Vind ik leuk
Pimman +9470
woensdag 5 december 2018 om 14:08
Tja Dilrosun..nú speel je bij met alle respect Hertha. Misschien anders gewoon bij het tóch grotere Ajax, de club die jou opleidde. Oftewel als je geduld had gehad en niet meteen heel hebberig voor het grote geld had gekozen wás je wellicht al verder geweest in je ontwikkeling én had je nog meer uit je carrière kunnen halen én niet onbelangrijk voor je ..uiteindelijk op den duur méér geld!
Vind ik leuk
DeanJayden +11069
woensdag 5 december 2018 om 15:35
Enkel als hij nu gaat shinen zit hij gelijk bij Bayern en bij ons op de bank denk ik
Vind ik leuk
HennieAFCA +106
woensdag 5 december 2018 om 19:59
Ook een exceptioneel talent.... zegt ie nou van zichzelf dat ie een exceptioneel talent Is???
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws