Ajax naar de 1/8 finales: alles wat je moet weten over de Champions League-loting

    Ajax naar de 1/8 finales: alles wat je moet weten over de Champions League-loting

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 06:30do 06-12-2018 om 06:30

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 08:15do 06-12-2018 om 08:15

    Op maandag 17 december vindt in Nyon de loting voor de achtste finales van de Champions League plaats. Als winnaar óf nummer twee van groep E gaat Ajax de koker in. Welke tegenstanders kan de ploeg van trainer Erik ten Hag treffen? En hoe ziet de Champions League-agenda er in 2019 uit? VoetbalPrimeur zet alles op een rij.

    Natuurlijk, eerst moet er nog een belangrijk potje tegen Bayern München worden gespeeld, maar nú al verlekkeren Ajax-fans zich aan de lonkende affiches in de achtste finales van de Champions League. Ajax pakte in vijf groepsduels liefst elf punten en wist daardoor op glansrijke wijze een ticket te veroveren voor de volgende ronde.

    Naast Ajax en Bayern München hebben tien andere topteams zich ook al gekwalificeerd voor de achtste finales van het miljardenbal. Op 11 en 12 december, tijdens de zesde en laatste speelronde van de groepsfase, strijden er nog zeven ploegen om de vier resterende tickets. 

    Situatie in Groep A t/m H

    In Groep A zijn Atlético Madrid en Borussia Dortmund reeds verzekerd van de achtste finales. De topclubs uit Spanje en Duitsland kunnen in de laatste speelronde beide nog op de eerste plek eindigen. Atlético gaat op bezoek bij Club Brugge, Dortmund reist af naar AS Monaco. 

    FC Barcelona wist zich in Groep B al te verzekeren van een plekje bij de laatste zestien van de Champions League. Barça is sowieso groepswinnaar. Plek twee wordt prooi voor Tottenham Hotspur of Internazionale. Beide ploegen hebben zeven punten; het onderlinge resultaat is in het voordeel van Spurs. Voor de Londenaren staat het pittige uitduel met Barça op de rol, terwijl Inter in eigen huis tegen het reeks uitgeschakelde PSV speelt.

    De situatie in Groep C is bloedstollend spannend. SSC Napoli (9 punten), Paris Saint-Germain (8 punten) en Liverpool (6 punten) zijn met z'n drieën in de race voor twee plaatsen in de achtste finales. PSG moet dinsdagavond op bezoek bij Rode Ster Belgrado, Liverpool en Napoli treffen elkaar in Engeland. 


    Tottenham Hotspur en Internazionale zijn in Groep B nog in de race

    Over Groep D kunnen we het kort houden. FC Porto heeft de eerste plek binnen, met 13 punten uit vijf duels. Schalke 04, dat in de Bundesliga zo moeizaam draait, is zeker van de tweede plaats. Galatasaray en Lokomotiv Moskou mogen allebei nog hopen op een ticket voor de Europa League. 

    Groep E dan, de groep van Bayern München en Ajax. De Amsterdammers leverden een grandioze prestatie door zich binnen vijf wedstrijden te plaatsen voor de volgende ronde. De groep winnen zou de kers op de taart zijn. Een thuiszege op Bayern is voldoende voor de ploeg van trainer Erik ten Hag. Eindigt Ajax inderdaad op de eerste plek, dan levert dat een voordeel op voor de achtste finales. Daarover verderop meer. 

    Premier League-koploper Manchester City is in Groep F reeds geplaatst voor de achtste finales. Olympique Lyon kan The Citizens tijdens de laatste speelronde nog van de eerste plaats in de poule afstoten en Shakhtar Donetsk is nog in de race voor de tweede plek. City speelt woensdagavond thuis tegen TSG Hoffenheim en heeft aan één punt voldoende om de groep te winnen. 


    Manchester City is al geplaatst en wil dit seizoen éindelijk hoge ogen gooien in Europa

    Champions League-houder Real Madrid is in Groep F zeker van de winst. De Koninklijke heeft twaalf punten, drie meer dan nummer twee AS Roma, dat ook door is. Omdat het onderlinge resultaat van Real in de duels met Roma beter is, staat de uitslag van deze groep dus vast. 

    In Groep H is het alleen nog de vraag welke topclub aan de haal gaat met de eerste plek. Juventus (12 punten) heeft daarvoor de beste papieren. Die ploeg gaat op bezoek bij het uitgeschakelde Young Boys. Manchester United, dat op 10 punten staat, reist af naar Valencia. Juventus en United zijn allebei dus al door. 

    Door naar de achtste finales (12): Ajax, Atlético Madrid, FC Barcelona*, Bayern München, Borussia Dortmund, Juventus, Manchester City, Manchester United, FC Porto*, Real Madrid*, AS Roma en Schalke 04 (ploegen met een * zijn zeker van groepswinst)

    Nog in de race (7): Liverpool, Olympique Lyon, SSC Napoli, Paris Saint-Germain, Shakhtar Donetsk en Tottenham Hotspur

    Loting en speeldata

    De loting voor de achtste finales wordt zoals gezegd verricht op 17 december, in Nyon (Zwitserland). Het exacte aanvangstijdstip van de loting is nog onbekend. Op de website van de UEFA is de loting te zien en in een liveblog op VoetbalPrimeur zullen alle ontwikkelingen ook van minuut tot minuut worden bijgehouden. 

    De acht groepswinnaars zijn tijdens de loting 'geplaatst' en treffen in de achtste finales een tegenstander die op de tweede plaats is geëindigd. Bijkomend voordeel daarbij: de nummers één beginnen met een uitwedstrijd en spelen de return dus in eigen stadion. 

    De achtste finales staan gepland voor februari. In week 7, op 12 en 13 februari, en in week 8, op 19 en 20 februari, worden de heenwedstrijden afgewerkt. Op 5 en 6 maart (week 10) en 12 en 13 maart (week 11) volgen de returns. 


    De loting voor de kwartfinales en de halve finales volgt op vrijdag 15 maart. De wedstrijden in de kwartfinale staan in april op het programma (zie schema onder), de halve finales worden op 30 april en 1 mei (heenduels) en op 7 en 8 mei afgewerkt. De Champions League-finale vindt dit seizoen in Madrid plaats, op zaterdag 1 juni. 

    Achtste finales: 12/13 februari + 19/20 februari en 5/6 maart + 12/13 maart
    Kwartfinales: 9/10 april + 16/17 april
    Halve finales: 30 april/1 mei + 7/8 mei
    Finale: 1 juni in het Wanda Metropolitano-stadion in Madrid

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Poll

    Hoe ver gaat Ajax komen in de Champions League?

    (3302 stemmen)

    Plaats een reactie

    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 16:01
    Wie kan Ajax loten??? Iedereen behalve bayern München en de al uitgeschakelde teams.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 16:03
    Hahah ja pas was er ook al zo'n artikel, hier valt nog niks over te zeggen totdat de laatste wedstrijd is gespeeld
    Vind ik leuk
    jari4ever +1487
    woensdag 5 december 2018 om 16:26
    Iedereen vind eerst uit gunstig. ..maar in mijn beleving is toch altijd eerst thuis gunstig Lyon en schalke 2 jaar terug lijkt mij een schoolvoorbeeld hiervan
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 16:29
    Heeft weinig met mijn reactie te maken maar ik was zelf een voorstander van het tegenovergestelde. In de Kuip kon Feyenoord namelijk de meest gekke dingen doen terwijl t uit nergens op leek. Dan maar de boel ff recht trekken
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 17:16
    Tenzij je uit al kansloos afgaat met 4-0...
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 17:18
    Ik had m al verwacht ghehe
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 17:20
    Dan kan ik hem maar beter maken dan de eerste de beste ''WZAWZDB + iets'' ;)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 17:22
    Zeker waar gozer 😂
    Vind ik leuk
    Stranger +5479
    woensdag 5 december 2018 om 17:51
    Als je de helft van de kansen gemaakt had in de tweede wedstrijd was het ook 6 of 7 - 1 geworden. Dus toch nog voldoende😊
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    woensdag 5 december 2018 om 18:53
    Als Ajax dat in de heenwedstrijd had gedaan toen dan was 7-1 te weinig geweest...😁
    Vind ik leuk
    Stranger +5479
    woensdag 5 december 2018 om 19:17
    Klopt ,alleen dat klote woordje "als" he;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    woensdag 5 december 2018 om 21:09
    Och, twee keer 'als' wegstrepen en Ajax was weer een ronde verder. 😉
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    donderdag 6 december 2018 om 14:39
    Jaaaaa hoor, hij maakt 'm gewoon.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:31
    Bedankt voor deze beknopte samenvatting.
    Scheelt mij weer wat leesvoer.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 16:49
    90% van de artikelen is hier flut dus druk maken heeft geen zin..stel je er gewoon op in ;)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 16:50
    Slaat nergens op wat jij zegt. Ben het er niet mee eens
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 16:56
    Dán moet je béter opletten.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:06
    90% van de comments is ook flut 😋
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 17:10
    Prima knul, als jij hier voor de 10 procent die wel interessant komt moet je dat zelf weten maar als ik 10 procent van een site interessant zou vinden had ik mijn tijd anders besteed
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 17:55
    Nietkoeroe..jouw reactie's op mij met oa"Prima knul" etc. vind ik nogal laaghartig. Ten eerste weet je niet of ik een knul ben ten tweede hoef jij niet voor mij te bepalen hoe ik mijn tijd besteed. Ik wens je sowieso een fijne Sinterklaasavond. Hopelijk krijg je wat zoetigheid wél zo prettig als je zó zuur bent ;)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    woensdag 5 december 2018 om 18:07
    Als er iemand zuur is ben jij het wel. Wens jou niks minder overigens.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 18:19
    Als jij jouw tijd zó belangrijk vind dan is het wél zonde voor je tijd om iedere keer (en óók nog eens slap) op mij te reageren knul haha!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:57
    Je kunt niet ontkennen dat er veel fouten staan in de artikelen hier , en dat er best veel dingen herhaald worden .

    Je zegt het eigenlijk zelf al ; dit artikel heeft pas nut om te plaatsen als de laatste wedstrijd gespeeld is .

    Er staan hier best goede artikelen op vp , maar ook best veel mindere , en artikelen met een misleidende titel om klicks te krijgen .
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 18:21
    Precies!.'.inderdaad heel veel artikelen die dagelijks herhaald worden of totaal nergens op slaan. Gelukkig ook nog een aantal interessante artikelen..dat houd mij hier op de been ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:56
    Ik vind het bijvoorbeeld best interessant dat De Ligt en de Jong naar bijv Barca of City kunnen , maar helaas is dat hier al vaak gemeld , en dan verliest het gewoon zijn nieuwswaarde .

    Het enige wat daar mee bereikt word is dat Ajax en PSV supporters weer in dezelfde nutteloze discussie belanden .

    Maar daar is het vp ook om te doen volgens mij .
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 19:54
    Dat vermoeden heb ik ook..
    Vind ik leuk
    035 +6306
    woensdag 5 december 2018 om 17:38
    Wat doe je hier dan Pimman?
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 17:51
    Ik vis de dingen eruit die mij interesseren ..en voor de rest kan ik het soms vermakelijk vinden. Maar goed als je de reactie's zo links en rechts leest ben ik niet de enige die dat opvalt. Ik heb me er op ingesteld dus stoor ik me er niet aan..
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:58
    Jij vind het 50ste artikel over Frenkie de jong , dat City hem wil , nog steeds nieuws en geen flut artikel ?
    Vind ik leuk
    035 +6306
    woensdag 5 december 2018 om 19:14
    Gaat het niet om. Ik lees de titel ve topic en bepaal dan of ik het ga lezen. Als er riim 200 reacties staan lees ik het meestal niet omdat er dan vaak een hoop gescheld in staat.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367
    woensdag 5 december 2018 om 17:02
    Het is komkommertijd doordeweeks zonder Europees- en interlandvoetbal bij VP. Dan krijg je dit ;-)
    Vind ik leuk
    basl +13
    woensdag 5 december 2018 om 17:13
    Hahaha
    Vind ik leuk
    JWK +472
    woensdag 5 december 2018 om 17:59
    Hahaha, ja inderdaad een waardeloos artikel zonder inhoud🙄
    Vind ik leuk
    davidben +5305
    donderdag 6 december 2018 om 00:36
    Als je goed leest, dan lees je dat de nrs 1 tegen de nrs 2 spelen.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    donderdag 6 december 2018 om 08:07
    Dat weet ik, maar het is nog niet bekend wie 1 of 2 wordt. M.a.w. Geen nieuws
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:56
    PSV niet
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    vrijdag 7 december 2018 om 15:02
    Lezen
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:01
    Ik ben benieuwd naar de loting hoop op een mooie tegenstander! We zullen het zien! We komen geen Nederlandse ploegen tegen na de winter dat is dan wel weer zeker :) :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1335
    woensdag 5 december 2018 om 16:03
    Nee? Ik dacht toch echt dat er na de winterstop nog 17 teams uit Nederland tegen Ajax moeten ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:08
    Goed lezen denk ik bijdehandje! Welke loting zou dat moeten zijn? Misschien niet met je ene oog naar de Playstation kijken, en dat andere oog naar de PC. Geen Voetbalwonder of Leeswonder blijkt
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1335
    woensdag 5 december 2018 om 16:11
    Hahahaha ben maar aan t plagen ;)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 16:12
    Hahaha volgensmij heb je je doel wel bereikt met zo'n reactie of niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:13
    Lol is wel gelukt idd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk
    GaryGL +397
    woensdag 5 december 2018 om 16:53
    Loting voor de beker?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:03
    Och hoe kon ik die nou vergeten:) grappig dat je over zoiets nog kan nadenken op het einde van de dag :(
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 18:23
    Ik hoop dat we psv loten..of kan dat niet 2 Nederlandse clubs tegen elkaar in de CL?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:37
    Je kunt PSV niet treffen in de CL en niet in de beker.

    Hoe zou dat nu komen? 🤔
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1637
    woensdag 5 december 2018 om 16:02
    Wie hopen jullie als ajax supporters tegen te krijgen? Een goede tegenstander om je zelf te testen of een slechte zodat je meer kans hebt om door te gaan?
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 16:03
    Wat denk je zelf? 🤣
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:04
    Een goede sterke tegenstander natuurlijk! Dat zijn de wedstrijden waar je voor wilt zitten. Ik kan natuurlijk nog een nare opmerking maken over PSV. Maar dat zou te makkelijk strooien zijn met Sinterklaas natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1335
    woensdag 5 december 2018 om 16:04
    Combi, teams als Napoli zouden een goede test zijn, maar ook een reeele kans op doorgaan hebben
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:07
    Doe mij Schalke maar
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:08
    Denk dat ze allemaal sterk zijn, een tegenstander a la Lyon as Roma zou mooi zijn. Maar een “grote” tegenstander is ook prima. Elke ronde is meegenomen!
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    woensdag 5 december 2018 om 16:11
    Tottenham Barca of Inter...
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 16:13
    Zo veel mogelijk kans om door te gaan natuurlijk, die mooie tegenstanders kom je dan vanzelf tegen!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:58
    Lijkt mij makkelijk, united toch? Tenminste zo zou ik als Ajacied denken...
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2067
    woensdag 5 december 2018 om 17:03
    Alles prima zolang het die kut-Portugezen maar niet zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:01
    Een dikke away Europees. Liverpool of Tottenham hebben mijn voorkeuren maar gaat lastig worden hehe.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 18:27
    Slechte heb je niet meer in de CL. Hooguit minder goed. Als je City, PSG, Juve etc loot dan ben je vrijwel zéker kansloos. Dus een mindere tegenstander is leuker maar wel uitstel van executie ;)
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    woensdag 5 december 2018 om 16:03
    Wij zijn niet bang want Frenkie is erbij😁
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:03]
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 16:03
    Gelijk maar.ff.barca of de spurs uitschakelen, dan zijn die psv supporters ook weer een tijdje stil. :)
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 16:04
    Dat gun ik jullie van harte. Een tegenstander op maat!
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 16:06
    2 ploegen die willen voetballen, niks beters dan dat.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 16:08
    Eerst maar eens zien wat jullie wel en niet willen maar vooral kunnen tegen ditsoort tegenstanders.

    Die heb je namelijk nog niet gehad.
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 16:11
    Bayern en Benfica., dus.niet eens.met je.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 16:18
    Beide ploegen behoren niet tot de favorieten voor de CL en zouden tegen een van de ploegen die je eerder noemde eruit vliegen.

    Tijd zal het leren. 😉
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 16:22
    Oh en de spurs is wel een.favoriet voor de cl dan? Bayern zit.niet voor.niets in pot 1.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 16:51
    Wat jij wilt gozert. Dat welles nietes gedoe zoals de meesten hier doen, doe ik niet aan.

    Als je niet wint van Bayern dan lig je er normaal gesproken, ongeacht de loting, gewoon uit in de 1/8 finale en dat is geen schande.

    Wat Benfica betreft heb je gewoon mazzel gehad als je kijkt naar de overige ploegen uit pot 2.

    In ieder geval, succes!

    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 17:04
    Je had ook moeilijkere ploegen kunnen.loten uit pot 2, maar doe nou niet of Benfica niets voorstelt.
    Ze zitten door behaalde resultaten in pot 2.
    Het gaat hier duidelijk niet over welles.of.nietes, maar het omlaag halen van.een.club als benfica. Iets wat altijd gebeurd.als Ajax.een.europese.club uit schakeld.
    Je zou ook Porto kunnen loten als nr2. Ook als 2de in de poule ken je.nog steeds door. Ploegen als psg,barca,real,bayern zijn normaliter een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 17:30
    En jij bent nu Benfica aan het verdedigen?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    woensdag 5 december 2018 om 16:05
    Onnodig topic. Had dit geplaatst na de laatste speelronde.
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    woensdag 5 december 2018 om 16:07
    Dan hadden we.nog langer.moeten wachten.op deze zinderende chat, waar de vonken vanaf vliegen. :)
    Vind ik leuk
    Bugaboo +89
    woensdag 5 december 2018 om 16:07
    Waarom wordt het altijd als voordeel gezien om je 2de duel thuis te spelen?

    Indien het op verlengen aankomt is het volgens mij juist een nadeel.
    Uit gescoorde doelpunten tellen dubbel, dus juist als uitploeg heb je meer aan dat ene doelpunt dan als thuis spelend team.

    Uitspelende teams krijgen dan dus meer minuten om dat (dubbel tellende) doelpunt te scoren.

    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13834
    woensdag 5 december 2018 om 20:59
    Goeie vraag, weet ik het eerlijk gezegd ook niet.
    Misschien omdat de 2e wedstrijd beslissend is en de thuisspelende ploeg dan in het voordeel is?
    Vind ik leuk
    Maauwert +262
    woensdag 5 december 2018 om 16:08
    Zal wel Porto worden, mogen ze nog 1 rondje meedoen 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:09
    Nou ik hoef er niks over te weten hoor
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    woensdag 5 december 2018 om 16:17
    Hopelijk loten ze Schalke of Madrid, beide kunnen we hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:21
    Doe mij maar Porto
    Vind ik leuk
    Axim +834
    woensdag 5 december 2018 om 16:21
    Als PSV'er hoop ik dat ze het toch ver gaan schoppen in de CL , en dat vooral voor de supporters van voetbal die het alle clubs in NL gunnen !! Voor NL goed en voor de supporters natuurlijk prachtig. Voor die lui die altijd lopen te zeveren en afgunstig zijn tegen allen wat niet uit Amsterdam komt en constant lopen te zeiken en uit te dagen hoop ik dat ze er snel uit liggen!! Proost !
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:46
    Iedere overwinning in deze fase, met deze jonge groep is meegenomen. helaas spelen de meest bepalende spelers de komende jaren, met meer ervaring in een buitenlandse copetitie. Het lot van de Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    woensdag 5 december 2018 om 17:06
    Clickbait...totaal niet relevant.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1770
    woensdag 5 december 2018 om 17:11
    Hopelijk de spurs, zien we eens hoe goed ze zijn😉
    Vind ik leuk
    bert +155
    woensdag 5 december 2018 om 17:13
    Hoop dat we United laten en dan bam erover heen ff wraak nemen op die Portuguese ekel of Kwal.
    Vind ik leuk
    Gilze +450
    woensdag 5 december 2018 om 17:55
    Eerst maar eens van Bayern München winnen daarna zien we wel verder
    Schalke porto Manchester united zijn ploegen die we kunnen pakken
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:48
    Op naar de zoveelste CL/Europacup titel.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:30
    Wat zou de gunstigste/makkelijkste tegenstander voor Ajax zijn in de 1/8 finale? Porto? Schalke?
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    donderdag 6 december 2018 om 07:30
    Trekt wel lezers maar niets nieuws te melden
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:34
    De grootste en de beste. Dat is Ajax!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws