Ajax naar de 1/8 finales: alles wat je moet weten over de Champions League-loting

Ajax naar de 1/8 finales: alles wat je moet weten over de Champions League-loting

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 23:20wo 12-12-2018 om 23:20

Op maandag 17 december vindt in Nyon de loting voor de achtste finales van de Champions League plaats. Als nummer twee van groep E gaat Ajax de koker in. Welke tegenstanders kan de ploeg van trainer Erik ten Hag treffen? En hoe ziet de Champions League-agenda er in 2019 uit? VoetbalPrimeur zet alles op een rij.

Ajax speelde in een zinderende laatste groepswedstrijd met 3-3 gelijk tegen Bayern München, waardoor Ajax als tweede eindigde in de groep. Vanaf nu kunnen de fans zich verlekkeren aan de lonkende affiches in de achtste finales van de Champions League. Ajax pakte in zes groepsduels liefst twaalf punten en wist daardoor op glansrijke wijze een ticket te veroveren voor de volgende ronde.

Naast Ajax en Bayern München hebben veertien andere topteams zich gekwalificeerd voor de achtste finales van het miljardenbal. 

Situatie in Groep A t/m H

In Groep A zijn Atlético Madrid en Borussia Dortmund door naar de achtste finales. Dortmund won dinsdag met 2-0 bij AS Monaco en sleepte daarmee de eerste plaats binnen. 

FC Barcelona was vòòr dinsdagavond al winnaar van Groep B. Inter verslikte zich in het reeds uitgeschakelde PSV en speelde thuis met 1-1 gelijk. Omdat Tottenham Hotspur ook een punt pakte, op bezoek bij Barça, en de Londeren betere onderlinge resultaten hebben tegen Inter, ging Spurs aan de haal met de tweede plek. 

De situatie in Groep C was tot de laatste speelronde bloedstollend spannend. Liverpool won dinsdag in eigen huis met 1-0 van SSC Napoli en zo plaatste de verliezend finalist van vorig seizoen zich voor de achtste finales. Liverpool eindigde op de tweede plek, achter Paris Saint-Germain. 


Over Groep D kunnen we het kort houden. FC Porto werd met kop en schouders groepswinnaar, met 16 punten uit zes duels. Ook Schalke 04, dat in de Bundesliga zo moeizaam draait, was na speelronde vijf al zeker van kwalificatie. 

Groep E dan, de groep van Bayern München en Ajax. De Amsterdammers leverden een grandioze prestatie door zich binnen vijf wedstrijden te plaatsen voor de volgende ronde. De groep winnen was de kers op de taart geweest, maar Ajax slaagde er niet in een thuiszege te boeken op Bayern. Ajax eindigde daardoor op de tweede plek in de poule, waardoor het tijdens de loting gekoppeld zal worden aan een van de groepswinnaars. 

Premier League-koploper Manchester City pakte in Groep F de eerste plek met dertien punten uit zes duels. Olympique Lyon speelde in de laatste groepswedstrijd met 1-1 gelijk bij Shakhtar Donetsk en eindigde daarmee op de tweede plek. 


Manchester City is al geplaatst en wil dit seizoen éindelijk hoge ogen gooien in Europa

Champions League-houder Real Madrid was in Groep F na vijf groepsduels al zeker van de winst. De Koninklijke verloor de laatste groepswedstrijd van CSKA Moskou. Real eindigde uiteindelijk op twaalf punten, drie punten meer dan nummer twee AS Roma, dat na vijf duels ook al door was. De Romeinen verloren de laatste wedstrijd overigens ook, met 2-1 bij Viktoria Plzen.

In Groep H ging Juventus (12 punten) aan de haal met de eerste plek, ondanks een nederlaag in de zesde wedstrijd bij Young Boys. Omdat ook Manchester United (10 punten) verloor (met 2-1 bij Valencia) eindigde de Oude Dame als groepswinnaar.

Door naar de achtste finales: Ajax, Atlético Madrid, FC Barcelona, Bayern München, Borussia Dortmund, Juventus, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Paris Saint-Germain, FC Porto, Real Madrid, AS Roma, Schalke 04, Tottenham Hotspur en Olympique Lyon.

Mogelijke tegenstanders Ajax: Borussia Dortmund, FC Barcelona, Paris Saint-Germain, FC Porto, Manchester City, Real Madrid en Juventus.

Loting en speeldata

De loting voor de achtste finales wordt zoals gezegd verricht op 17 december, in Nyon (Zwitserland). Het exacte aanvangstijdstip van de loting is nog onbekend. Op de website van de UEFA is de loting te zien en in een liveblog op VoetbalPrimeur zullen alle ontwikkelingen ook van minuut tot minuut worden bijgehouden. 

De acht groepswinnaars zijn tijdens de loting 'geplaatst' en treffen in de achtste finales een tegenstander die op de tweede plaats is geëindigd. Bijkomend voordeel daarbij: de nummers één beginnen met een uitwedstrijd en spelen de return dus in eigen stadion. 

De achtste finales staan gepland voor februari. In week 7, op 12 en 13 februari, en in week 8, op 19 en 20 februari, worden de heenwedstrijden afgewerkt. Op 5 en 6 maart (week 10) en 12 en 13 maart (week 11) volgen de returns. 


De loting voor de kwartfinales en de halve finales volgt op vrijdag 15 maart. De wedstrijden in de kwartfinale staan in april op het programma (zie schema onder), de halve finales worden op 30 april en 1 mei (heenduels) en op 7 en 8 mei afgewerkt. De Champions League-finale vindt dit seizoen in Madrid plaats, op zaterdag 1 juni. 

Achtste finales: 12/13 februari + 19/20 februari en 5/6 maart + 12/13 maart
Kwartfinales: 9/10 april + 16/17 april
Halve finales: 30 april/1 mei + 7/8 mei
Finale: 1 juni in het Wanda Metropolitano-stadion in Madrid

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Poll

Hoe ver gaat Ajax komen in de Champions League?

(8588 stemmen)

Plaats een reactie

Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 16:01
Wie kan Ajax loten??? Iedereen behalve bayern München en de al uitgeschakelde teams.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
Tsubamba +1685
woensdag 5 december 2018 om 16:03
Hahah ja pas was er ook al zo'n artikel, hier valt nog niks over te zeggen totdat de laatste wedstrijd is gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Ajax zal als ze 2e worden in de poule wel Porto gaan loten verwacht ik zo..
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
woensdag 12 december 2018 om 10:34
Schalke ... ajax word eerste
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:39
Ook goed.. Hoop eigenlijk gewoon dat die arrogantie van (sommige) Ajacieden vanavond volledig wordt afgestraft en ze met 0-5 onderuit gaan. Voor de overige Ajacieden en Nederland hoop ik dat Ajax vanavond gewoon lekker de winst pakt..
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
woensdag 12 december 2018 om 10:40
Ijdele hoop word 2-0 ....
Vind ik leuk
dhrwobo +35704
woensdag 12 december 2018 om 10:45
Laten we hopen dat Ajax vanavond wint, en daarna gunstig loot in de volgende ronde. Veel succes en vooral plezier vnv!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
woensdag 12 december 2018 om 10:50
Sportief !! Jij ook fijne avond
Vind ik leuk
dhrwobo +35704
woensdag 12 december 2018 om 11:42
Thanks, ik ga ook gewoon kijken hoor. Ben wel voor PSV en vaak kritisch op Ajax, maar hoop als liefhebber dat ze vnv Bayern van de mat tikken. Ook al moet ik dan de komende maanden veel Amsterdams geblaat horen hier ;-)
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
woensdag 12 december 2018 om 11:43
Hahhaa had psv ook de volgende ronde gegunt
Vind ik leuk
Frevol54 +176
woensdag 12 december 2018 om 12:35
Beste Mike, zoals in je in het artikel kunt lezen gaan de achtste finales over twee wedstrijden. Maar ik kan me voorstellen dat je in de inhoud van het artikel niet geïnteresseerd bent, jouw club doet immers niet meer mee.
Dus als de tweede wedstrijd met 6-0 wordt gewonnen zijn ze alsnog door naar de kwart finale.
Vind ik leuk
jari4ever +1562
woensdag 5 december 2018 om 16:26
Iedereen vind eerst uit gunstig. ..maar in mijn beleving is toch altijd eerst thuis gunstig Lyon en schalke 2 jaar terug lijkt mij een schoolvoorbeeld hiervan
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 16:29
Heeft weinig met mijn reactie te maken maar ik was zelf een voorstander van het tegenovergestelde. In de Kuip kon Feyenoord namelijk de meest gekke dingen doen terwijl t uit nergens op leek. Dan maar de boel ff recht trekken
Vind ik leuk
Unknown007 +2080
woensdag 5 december 2018 om 17:16
Tenzij je uit al kansloos afgaat met 4-0...
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 17:18
Ik had m al verwacht ghehe
Vind ik leuk
Unknown007 +2080
woensdag 5 december 2018 om 17:20
Dan kan ik hem maar beter maken dan de eerste de beste ''WZAWZDB + iets'' ;)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 17:22
Zeker waar gozer 😂
Vind ik leuk
Stranger +5803
woensdag 5 december 2018 om 17:51
Als je de helft van de kansen gemaakt had in de tweede wedstrijd was het ook 6 of 7 - 1 geworden. Dus toch nog voldoende😊
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 5 december 2018 om 18:53
Als Ajax dat in de heenwedstrijd had gedaan toen dan was 7-1 te weinig geweest...😁
Vind ik leuk
Stranger +5803
woensdag 5 december 2018 om 19:17
Klopt ,alleen dat klote woordje "als" he;-)
Vind ik leuk
Jozef +40863
woensdag 5 december 2018 om 21:09
Och, twee keer 'als' wegstrepen en Ajax was weer een ronde verder. 😉
Vind ik leuk
Kaar +1449
donderdag 6 december 2018 om 14:39
Jaaaaa hoor, hij maakt 'm gewoon.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Of met 6-0
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:43
Eeuh daar zijn we met de hakken over de sloot met 40 hartverzakkingen door gegaan. Als je eerst uit speelt, kan je een slippertje eventueel goedmaken thuis. Als je thuis makkelijk wint en vervolgens tegen een vroege tegengoal aanloopt in de uitwedstrijd, wordt het billenknijpen.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7944
woensdag 12 december 2018 om 10:26
Als je tweede wedstrijd uit speelt heb je bij een gelijke stand een half extra om een uitdoelpunt te maken
Vind ik leuk
Groen +1719
woensdag 12 december 2018 om 12:25
Uhhh... en als je de tweede wedstrijd thuis speelt heb je bij een gelijke stand een half uur extra thuisvoordeel om de winnende te maken.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7944
woensdag 12 december 2018 om 12:51
Dan heb ik liever dat andere wat ik zeg. Heb liever half uur langer uitdoelpunt regel dan half uurtje publiek wat me toejuicht
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:31
Bedankt voor deze beknopte samenvatting.
Scheelt mij weer wat leesvoer.
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 16:49
90% van de artikelen is hier flut dus druk maken heeft geen zin..stel je er gewoon op in ;)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 16:50
Slaat nergens op wat jij zegt. Ben het er niet mee eens
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 16:56
Dán moet je béter opletten.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:06
90% van de comments is ook flut 😋
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 17:10
Prima knul, als jij hier voor de 10 procent die wel interessant komt moet je dat zelf weten maar als ik 10 procent van een site interessant zou vinden had ik mijn tijd anders besteed
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 17:55
Nietkoeroe..jouw reactie's op mij met oa"Prima knul" etc. vind ik nogal laaghartig. Ten eerste weet je niet of ik een knul ben ten tweede hoef jij niet voor mij te bepalen hoe ik mijn tijd besteed. Ik wens je sowieso een fijne Sinterklaasavond. Hopelijk krijg je wat zoetigheid wél zo prettig als je zó zuur bent ;)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 5 december 2018 om 18:07
Als er iemand zuur is ben jij het wel. Wens jou niks minder overigens.
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 18:19
Als jij jouw tijd zó belangrijk vind dan is het wél zonde voor je tijd om iedere keer (en óók nog eens slap) op mij te reageren knul haha!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:57
Je kunt niet ontkennen dat er veel fouten staan in de artikelen hier , en dat er best veel dingen herhaald worden .

Je zegt het eigenlijk zelf al ; dit artikel heeft pas nut om te plaatsen als de laatste wedstrijd gespeeld is .

Er staan hier best goede artikelen op vp , maar ook best veel mindere , en artikelen met een misleidende titel om klicks te krijgen .
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 18:21
Precies!.'.inderdaad heel veel artikelen die dagelijks herhaald worden of totaal nergens op slaan. Gelukkig ook nog een aantal interessante artikelen..dat houd mij hier op de been ;)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:56
Ik vind het bijvoorbeeld best interessant dat De Ligt en de Jong naar bijv Barca of City kunnen , maar helaas is dat hier al vaak gemeld , en dan verliest het gewoon zijn nieuwswaarde .

Het enige wat daar mee bereikt word is dat Ajax en PSV supporters weer in dezelfde nutteloze discussie belanden .

Maar daar is het vp ook om te doen volgens mij .
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 19:54
Dat vermoeden heb ik ook..
Vind ik leuk
035 +6665
woensdag 5 december 2018 om 17:38
Wat doe je hier dan Pimman?
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 17:51
Ik vis de dingen eruit die mij interesseren ..en voor de rest kan ik het soms vermakelijk vinden. Maar goed als je de reactie's zo links en rechts leest ben ik niet de enige die dat opvalt. Ik heb me er op ingesteld dus stoor ik me er niet aan..
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:58
Jij vind het 50ste artikel over Frenkie de jong , dat City hem wil , nog steeds nieuws en geen flut artikel ?
Vind ik leuk
035 +6665
woensdag 5 december 2018 om 19:14
Gaat het niet om. Ik lees de titel ve topic en bepaal dan of ik het ga lezen. Als er riim 200 reacties staan lees ik het meestal niet omdat er dan vaak een hoop gescheld in staat.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
woensdag 12 december 2018 om 10:35
Je moet wel een heel saai en slecht levem als je het een flut site vind en er toch op zit ...
Vind ik leuk
Come on Utreg +28370
woensdag 5 december 2018 om 17:02
Het is komkommertijd doordeweeks zonder Europees- en interlandvoetbal bij VP. Dan krijg je dit ;-)
Vind ik leuk
basl +27
woensdag 5 december 2018 om 17:13
Hahaha
Vind ik leuk
JWK +547
woensdag 5 december 2018 om 17:59
Hahaha, ja inderdaad een waardeloos artikel zonder inhoud🙄
Vind ik leuk
davidben +5763
donderdag 6 december 2018 om 00:36
Als je goed leest, dan lees je dat de nrs 1 tegen de nrs 2 spelen.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
donderdag 6 december 2018 om 08:07
Dat weet ik, maar het is nog niet bekend wie 1 of 2 wordt. M.a.w. Geen nieuws
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:56
PSV niet
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
vrijdag 7 december 2018 om 15:02
Lezen
Vind ik leuk
thierryer +1866
woensdag 12 december 2018 om 10:37
Als ze 1e worden is de kans op een Engelse club groot.
Vind ik leuk
Chebaisit +1438
woensdag 12 december 2018 om 12:15
Kan Ajax ook Top ploeg PSV loten? 😁😁😁
Vind ik leuk
M +149
woensdag 12 december 2018 om 12:20
1e en 2e plaatsen zijn al redelijk bekend, alleen in poule F is de 2e plek nog onzeker.
Als Ajax 1e wordt in de poule kunnen ze: Atletico, Tottenham, Liverpool, Schalke, Lyon/Shaktar, AS Roma, Man U loten.
Wordt Ajax 2e dan: Dortmund, Barcelona, PSG, Porto, City, Real of Juve.

Tegen Schalke, Lyon/Shaktar, Roma en ManU hebben ze goede kansen. Ook tegen Real en zelfs Barca zijn ze niet kansloos.
De overige teams zijn m.i. echt te sterk.
Maar duidelijk is dat de 1e plek in de poule meer kansen biedt in de volgende ronde.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 12 december 2018 om 12:43
Pff real en barca niet kansloos.. hou aub op..
Vind ik leuk
M +149
woensdag 12 december 2018 om 12:55
Tegen Barcelona krijg je kansen en als Messi het even rustig aan doet, heb je kansen. Ook PSV had 2x kans op een resultaat.
En Real Madrid: Ik neem aan dat je dit seizoen nog niet veel van ze gezien hebt. Als er een seizoen is dat je kansen hebt tegen deze ploeg, dan is het dit jaar. Ze hadden geluk met hun poule, waardoor ze 1e worden.

Tegen deze teams hebben ze, denk ik, meer kans dan tegen Porto of Atletico om maar wat geks te noemen.

Maar goed, dat is dus mijn mening. Ik begrijp dat je dit anders ziet ;-)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2743
woensdag 12 december 2018 om 13:11
Real in de cl en competitie zijn al jaren een wereld van verschil. En geef me 1 reden waarom Messi t rustig aan zal doen? Ajax is kansloos tegen beide teams.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:01
Ik ben benieuwd naar de loting hoop op een mooie tegenstander! We zullen het zien! We komen geen Nederlandse ploegen tegen na de winter dat is dan wel weer zeker :) :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:02]
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1597
woensdag 5 december 2018 om 16:03
Nee? Ik dacht toch echt dat er na de winterstop nog 17 teams uit Nederland tegen Ajax moeten ;)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:08
Goed lezen denk ik bijdehandje! Welke loting zou dat moeten zijn? Misschien niet met je ene oog naar de Playstation kijken, en dat andere oog naar de PC. Geen Voetbalwonder of Leeswonder blijkt
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1597
woensdag 5 december 2018 om 16:11
Hahahaha ben maar aan t plagen ;)
Vind ik leuk
Tsubamba +1685
woensdag 5 december 2018 om 16:12
Hahaha volgensmij heb je je doel wel bereikt met zo'n reactie of niet?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:13
Lol is wel gelukt idd
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:14]
Vind ik leuk
GaryGL +399
woensdag 5 december 2018 om 16:53
Loting voor de beker?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:03
Och hoe kon ik die nou vergeten:) grappig dat je over zoiets nog kan nadenken op het einde van de dag :(
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 18:23
Ik hoop dat we psv loten..of kan dat niet 2 Nederlandse clubs tegen elkaar in de CL?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13437
woensdag 5 december 2018 om 18:37
Je kunt PSV niet treffen in de CL en niet in de beker.

Hoe zou dat nu komen? 🤔
Vind ik leuk
peesjeevee +2735
woensdag 5 december 2018 om 16:02
Wie hopen jullie als ajax supporters tegen te krijgen? Een goede tegenstander om je zelf te testen of een slechte zodat je meer kans hebt om door te gaan?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:04
Een goede sterke tegenstander natuurlijk! Dat zijn de wedstrijden waar je voor wilt zitten. Ik kan natuurlijk nog een nare opmerking maken over PSV. Maar dat zou te makkelijk strooien zijn met Sinterklaas natuurlijk.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1597
woensdag 5 december 2018 om 16:04
Combi, teams als Napoli zouden een goede test zijn, maar ook een reeele kans op doorgaan hebben
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:07
Doe mij Schalke maar
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:08
Denk dat ze allemaal sterk zijn, een tegenstander a la Lyon as Roma zou mooi zijn. Maar een “grote” tegenstander is ook prima. Elke ronde is meegenomen!
Vind ik leuk
Frietbakker +5580
woensdag 5 december 2018 om 16:11
Tottenham Barca of Inter...
Vind ik leuk
Tsubamba +1685
woensdag 5 december 2018 om 16:13
Zo veel mogelijk kans om door te gaan natuurlijk, die mooie tegenstanders kom je dan vanzelf tegen!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:58
Lijkt mij makkelijk, united toch? Tenminste zo zou ik als Ajacied denken...
Vind ik leuk
Koekie1970 +3161
woensdag 5 december 2018 om 17:03
Alles prima zolang het die kut-Portugezen maar niet zijn.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:01
Een dikke away Europees. Liverpool of Tottenham hebben mijn voorkeuren maar gaat lastig worden hehe.
Vind ik leuk
Pimman +7640
woensdag 5 december 2018 om 18:27
Slechte heb je niet meer in de CL. Hooguit minder goed. Als je City, PSG, Juve etc loot dan ben je vrijwel zéker kansloos. Dus een mindere tegenstander is leuker maar wel uitstel van executie ;)
Vind ik leuk
rexxo +5517
woensdag 5 december 2018 om 16:03
Wij zijn niet bang want Frenkie is erbij😁
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:03]
Vind ik leuk
14forever +8871
woensdag 5 december 2018 om 16:03
Gelijk maar.ff.barca of de spurs uitschakelen, dan zijn die psv supporters ook weer een tijdje stil. :)
Vind ik leuk
Roeptoeter +8967
woensdag 5 december 2018 om 16:05
Onnodig topic. Had dit geplaatst na de laatste speelronde.
Vind ik leuk
14forever +8871
woensdag 5 december 2018 om 16:07
Dan hadden we.nog langer.moeten wachten.op deze zinderende chat, waar de vonken vanaf vliegen. :)
Vind ik leuk
Bugaboo +89
woensdag 5 december 2018 om 16:07
Waarom wordt het altijd als voordeel gezien om je 2de duel thuis te spelen?

Indien het op verlengen aankomt is het volgens mij juist een nadeel.
Uit gescoorde doelpunten tellen dubbel, dus juist als uitploeg heb je meer aan dat ene doelpunt dan als thuis spelend team.

Uitspelende teams krijgen dan dus meer minuten om dat (dubbel tellende) doelpunt te scoren.

Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14301
woensdag 5 december 2018 om 20:59
Goeie vraag, weet ik het eerlijk gezegd ook niet.
Misschien omdat de 2e wedstrijd beslissend is en de thuisspelende ploeg dan in het voordeel is?
Vind ik leuk
Maauwert +913
woensdag 5 december 2018 om 16:08
Zal wel Porto worden, mogen ze nog 1 rondje meedoen 😂
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:09
Nou ik hoef er niks over te weten hoor
Vind ik leuk
El Cazador +8080
woensdag 5 december 2018 om 16:17
Hopelijk loten ze Schalke of Madrid, beide kunnen we hebben.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:21
Doe mij maar Porto
Vind ik leuk
Axim +871
woensdag 5 december 2018 om 16:21
Als PSV'er hoop ik dat ze het toch ver gaan schoppen in de CL , en dat vooral voor de supporters van voetbal die het alle clubs in NL gunnen !! Voor NL goed en voor de supporters natuurlijk prachtig. Voor die lui die altijd lopen te zeveren en afgunstig zijn tegen allen wat niet uit Amsterdam komt en constant lopen te zeiken en uit te dagen hoop ik dat ze er snel uit liggen!! Proost !
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:46
Iedere overwinning in deze fase, met deze jonge groep is meegenomen. helaas spelen de meest bepalende spelers de komende jaren, met meer ervaring in een buitenlandse copetitie. Het lot van de Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22593
woensdag 5 december 2018 om 17:06
Clickbait...totaal niet relevant.
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
woensdag 5 december 2018 om 17:11
Hopelijk de spurs, zien we eens hoe goed ze zijn😉
Vind ik leuk
bert +272
woensdag 5 december 2018 om 17:13
Hoop dat we United laten en dan bam erover heen ff wraak nemen op die Portuguese ekel of Kwal.
Vind ik leuk
Gilze +602
woensdag 5 december 2018 om 17:55
Eerst maar eens van Bayern München winnen daarna zien we wel verder
Schalke porto Manchester united zijn ploegen die we kunnen pakken
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:48
Op naar de zoveelste CL/Europacup titel.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 00:30
Wat zou de gunstigste/makkelijkste tegenstander voor Ajax zijn in de 1/8 finale? Porto? Schalke?
Vind ik leuk
Patje41 +948
donderdag 6 december 2018 om 07:30
Trekt wel lezers maar niets nieuws te melden
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 16:34
De grootste en de beste. Dat is Ajax!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:38
Hopen op Schalke - Ajax, dan minimaal kwartfinale. In ieder geval Liverpool Juve en Barca ontlopen
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 08:40
Dit artikel is nutteloos!
Vind ik leuk
Harrie82 +3815
woensdag 12 december 2018 om 08:58
Wat is dit voor een verlaat bericht. Aantal poules zijn nu beslist en toch staat er dat er nog kansen zijn. Beetje jammer VP.
Vind ik leuk
Harrie82 +3815
woensdag 12 december 2018 om 09:03
Hopen op het loten van een club uit poule D. Andere geplaatste clubs zijn vrij sterk. Worden ze 1e in de poule dan zou loting uit poule F,G,H ook nog te doen zijn. Ga er vanuit dan MU 2e wordt in H. En dan kan Ajax revanche nemen op Mourinho en co.
Vind ik leuk
UpOne +728
woensdag 12 december 2018 om 10:23
WZAWZDB waarom zou je hopen op een mindere club als je de beste bent?
Vind ik leuk
Harrie82 +3815
woensdag 12 december 2018 om 10:52
Heb je er weer 1 hoor. Blaaskaak.
Gaat over realisme, in NL sterkste team maar (nog) niet bovenaan. In CL op dit moment (nog) op plek 2, dus nog niet de beste.
Maar hoort blijkbaar bij jullie club dat je dat alsmaar moet roepen.
Vind ik leuk
UpOne +728
woensdag 12 december 2018 om 10:56
Haha bij jullie club nog wel, de Ajacieden roepen hier toch altijd zelf WZAWZDB?
Waarom zouden wij roepen WZAWZDB als we voor een andere club zijn?
Wel fijn dat je toegeeft dat WZAWZDB niet realistisch is.
Vind ik leuk
Harrie82 +3815
woensdag 12 december 2018 om 11:18
Kijk even bij mijn favoriete club en je ziet dat ik niets heb met Ajax. Maar ik ben een realistische supporter die kijkt in belang van het NL voetbal.
Ik had ook bij jou moeten kijken, maar als ik dat misselijke WZAWZDB zie staan, Bahbah.
Vind ik leuk
UpOne +728
woensdag 12 december 2018 om 12:07
Ben het met je eens, WZAWZDB vind ik ook misselijk. Fijne dag Harrie.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
woensdag 12 december 2018 om 10:22
Ik zou zyech en onane maar mooi sparen vanavond. De loting wordt toch hoe dan ook een zware. Of je nou 1e of 2e wordt in de poule
Vind ik leuk
UpOne +728
woensdag 12 december 2018 om 10:22
10tje op winst Ajax vanavond?
Vind ik leuk
pico323 +7015
woensdag 12 december 2018 om 11:25
Wat een rijtje om tussen te staan, internationaal weer meer aanzien.
Vind ik leuk
HJR +8304
woensdag 12 december 2018 om 11:42
Dortmund won dinsdag met 2-0 bij Club Brugge en sleepte daarmee de eerste plaats binnen. Dit klopt niet helemaal VP :)

Club Brugge heeft helaas niet verloren en sowieso niet tegen Dortmund gespeeld. Helaas, want ik had ingezet op winst Atletico en i.c.m. met Liverpool en Schalke zou dat nog aardig wat opleveren :(
Vind ik leuk
Sunil010 +290
woensdag 12 december 2018 om 23:40
Verwacht eerlijk gezegd Ajax in de halve finales.

Als ee outsider ooit cl wilt winnen is het dit jaar wel.
Alle top 8 ploegen zijn uit vorm.
Vind ik leuk
Farmer +12841
woensdag 12 december 2018 om 23:50
Gokje: Ajax en Porto loten Barcelona/Madrid
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 23:53
Ik denk dat de UEFA Schalke en mogelijk Roma lager inschat en Barça en Real moeten er nog even inblijven.

Ik zet in op City en Juve, weet je gelijk dat t game over is
Vind ik leuk
repeP +1506
donderdag 13 december 2018 om 00:44
Nu hopen op Porto lijkt mij.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws