Toekomst in het buitenland lonkt voor Peterson: 'Als ik zo doorga met scoren'

Toekomst in het buitenland lonkt voor Peterson: 'Als ik zo doorga met scoren'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 17:14wo 05-12-2018 om 17:14

Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 17:51wo 05-12-2018 om 17:51

Kristoffer Peterson hoopt op een dag de stap naar een club buiten Nederland te kunnen maken. De Zweedse aanvaller van Heracles Almelo denkt dat hij dat doel kan bereiken door goed te blijven spelen in de Eredivisie.

Peterson scoorde dit Eredivisie-seizoen al negen keer voor Heracles. "Ik ben altijd hongerig", vertelt de Zweedse vleugelaanvaller in gesprek met FOX Sports. "Ik probeer actief te zijn en als het team het goed doet word ik ook beter."

De Zweed speelt zondag tegen FC Utrecht, de club waar hij drie jaar onder contract stond. "De connectie met de fans in Utrecht was erg mooi. Ik speelde misschien niet zo vaak, maar ik voelde de liefde van de fans wel. Ik heb er heel veel van geleerd en eigenlijk mis ik het normale gras in Utrecht ook wel een beetje."

"Ik heb geen ideale toekomst, maar ik wil wel een keer de stap omhoog maken", vervolgt Peterson. "Mijn doel is dan wel om naar een ander land te gaan. Ik woon hier nu vierenhalf jaar, dus op een dag wil ik wel in een ander land spelen. Als ik zo doorga met scoren komt dat misschien wel."

Plaats een reactie

Wilkie58 +228
woensdag 5 december 2018 om 17:39
Hij zit duidelijk aan zijn plafond.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:00
Op basis waarvan kom je tot deze sterk onderbouwde conclusie?
Vind ik leuk
Wilkie58 +228
woensdag 5 december 2018 om 22:45
Op basis van zijn spel over meerdere jaren
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:03
Petersson doet het aardig maar dat vele scoren is de laatste weken wel minder geworden. Het is dat je die penalty mag nemen om de droogte te doorbreken maar de laatste weken was het niet best. Al ligt dat vooral bij het collectief.
Vind ik leuk
HAFCBJ +51
woensdag 5 december 2018 om 18:20
Misschien had het wel te maken met "back to basic" instructies van Wormuth maar hij maakte een gedreven indruk tegen VVV. Heb me in de wedstrijden ervoor dood kunnen ergeren aan zijn egoïsme in zijn acties.
Vind ik leuk
Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 18:43
Bij utrecht kreeg die geen kans.
In Almelo wel en betaald zich uit
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 18:43]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:56
Eerst hier wat leren , niet te vroeg weggaan. Zijn al veel spelers je voor gegaan, allemaal te vroeg gegaan.
Vraag Duarte maar???
Vind ik leuk
Humberto01 +972
woensdag 5 december 2018 om 22:26
Wat is dat tegenwoordig met die spelers, als ze even goed zijn, ze scoren en het zit allemaal mee, dan willen ze zo spoedig mogelijk weg. Alsof Heracles een club is die elk seizoen om degradatie moet spelen. Heracles is een modale eredivisie club geworden, waar je als speler de tijd krijgt om je te ontwikkelen en als je in een mindere fase zit, niet direct je plaats verliest. Peterson is na zijn uitverkiezing voor het Zweedse elftal alleen maar minder gaan spelen en niet meer gaan scoren. Laat hij gewoon nuchter blijven, zijn stinkende best blijven doen en ook blijven scoren. Als hij er 15 tot 20 in heeft gelegd, dan komen de clubs vanzelf. Al dat geroep vooraf en je laten lokken door het doen van uitspraken, daar wordt je niet beter van en daarmee voer je voor jezelf alleen maar de spanning op en dat gaat ten koste van zijn presteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 00:51]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:20
Amen.
Vind ik leuk
Humberto01 +972
vrijdag 7 december 2018 om 17:20
ga naar de kerk kerel, kun je elk moment amen zeggen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws