Liverpool is Van Dijk weer dankbaar, Chelsea lijdt verrassende nederlaag

    Liverpool is Van Dijk weer dankbaar, Chelsea lijdt verrassende nederlaag

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 22:38wo 05-12-2018 om 22:38

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 23:48wo 05-12-2018 om 23:48

    Liverpool heeft woensdagavond een benauwde zege geboekt in de Premier League. Laagvlieger Burnley werd met 1-3 verslagen. Chelsea ging onderuit bij promovendus Wolverhampton Wanderers.

    Burnley - Liverpool: 1-3
    Liverpool begon zonder Mohamed Salah en Roberto Firmino aan de uitwedstrijd tegen Burnley en de twee aanvallers werden node gemist. De ploeg van manager Jürgen Klopp creëerde weinig en kwam kort na rust op achterstand. Jack Cork rommelde de 1-0 binnen.

    Liverpool rechtte de rug en even later zette James Milner zijn ploeg op gelijke hoogte met een droge schuiver in de hoek: 1-1. Amper drie minuten na te zijn ingevallen scoorde ook Firmino. De Braziliaan zorgde voor de 1-2 na een knappe assist van Virgil van Dijk. Xherdan Shaqiri bepaalde in de blessuretijd de eindstand op 1-3.

    Wolves - Chelsea: 2-1
    Chelsea ging anderhalve week geleden tegen Tottenham Hotspur voor het eerst dit seizoen onderuit. Woensdagavond kwam daar een tweede nederlaag bij. Promovendus Wolverhampton Wanderers was verrassend te sterk voor de ploeg van manager Maurizio Sarri: 2-1.

    Aanvankelijk was er geen vuiltje aan de lucht voor Chelsea: Ruben Loftus-Cheek zorgde voor de 0-1 en Wolves creëerde niets. Na rust kantelde het spelbeeld volledig. Raul Jimenez en Diogo Jota scoorden in minuut 59 en 63 en zorgden ervoor dat de drie punten op Molineux bleven.

    Overige uitslagen Premier League
    Everton - Newcastle United: 1-1
    Fulham - Leicester City: 1-1

    Plaats een reactie

    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 22:39
    Goede tekst weer VP!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    woensdag 5 december 2018 om 22:44
    Neem het met een korreltje zout.
    Vind ik leuk
    Jackpot +2318
    woensdag 5 december 2018 om 23:09
    Een pak zout is hier nog niet genoeg.
    Vind ik leuk
    Eric55 +386
    donderdag 6 december 2018 om 07:08
    Ga het zelf doen als je het allemaal zo goed weet.
    Vind ik leuk
    TerrorPep +249
    woensdag 5 december 2018 om 22:42
    Chelsea haakt dus ook af voor de titelstrijd, gaat nu tussen Liverpool en m'n cluppie city, beloofd een mooie 2e seizoenshelft te worden
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    woensdag 5 december 2018 om 22:44
    City dus.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:03
    Mwha
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:26
    Liverpool dus!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 06:28
    Niet constant genoeg op de lanfe termijn denk ik zo.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +223
    donderdag 6 december 2018 om 11:16
    Jij houdt ervan Liverpool in een slechter daglicht te zetten. Mag ik je vragen: komt dat doordat je voor de enige concurrent dit jaar bent? City dus. Of om welke reden heb je het niet zo op Liverpool?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 07:28
    Dat is wel erg vroeg afgeschreven,pl is zwaar en de zware maanden komen er nu pas in
    Vind ik leuk
    TerrorPep +249
    donderdag 6 december 2018 om 22:10
    Chelsea loopt 10 punten achter en Arsenal en Tottenham nog meer, over United niet eens meer te spreken. Zal een wonder nodig zijn willen deze ploegen nog kampioen worden, maar je hebt gelijk dat alles kan in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    woensdag 5 december 2018 om 22:44
    Altijd leuk als chelsea verliest.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +596
    woensdag 5 december 2018 om 22:45
    van Dijk wat een baas... Na zijn optreden tegen Duitsland en nu dit week in week uit, snoert hij sceptici uit ons land toch wel de mond.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2515
    donderdag 6 december 2018 om 06:50
    Zeker! wat hebben er een hoop liggen slapen in Nederland. Ook knap hoe hij behalve zijn verdedigende werk, ook in aanvallend opzicht zijn waarde bewijst. Nederland zit in de verdedigers goed de komende jaren, want wat een luxe als je naast Virgil en De Ligt ook nog even De Vrij en Ake als backup hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:48
    Wordt een spannende strijd om de titel daar in Engeland. Hoop op Liverpool maar ik schat Man City toch net iets sterker in
    Vind ik leuk
    klaasvaak +150
    woensdag 5 december 2018 om 22:51
    Lekker dat Braziliaantje heeft ook snot aan z'n neus. Hoeft alleen maar te blazen om te scoren. Bedankje was op z'n plaats voor van Dijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:03
    Denkt alleen aan zichzelf die gap.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:54
    Ik dacht dat United-Arsenal ook gespeeld werd vanavond?
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1152
    donderdag 6 december 2018 om 00:44
    klopt maar dat was niet om aan te gluren :D
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 10:23
    Dat was verleden week....
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:34
    Hoop zo op Liverpool!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 06:56
    Die Klopp gaat weer alles verneuken! Zo een eenzijdige coach. Heeft 1 plan als dat niet werkt de weg kwijt.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +223
    donderdag 6 december 2018 om 11:19
    Alles verneuken, laat me niet lachen. Liverpool doet weer mee, voor een groot deel juist dóór Klopp.

    Goede wissel ook van Firmino (plan B).
    Met een hoop spelers rust geven is het toch gelukt gisteren.
    Wat is dat ene plan dan waar jij het over hebt? De tegenstander opjagen en kapotmaken op de counter? Prima plan, heeft zich bewezen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws