Kwakman geeft transferadvies aan Feyenoord: Die jongen moet verhuurd worden

Kwakman geeft transferadvies aan Feyenoord: "Die jongen moet verhuurd worden"

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 07:01do 06-12-2018 om 07:01

Kees Kwakman is nog niet volledig overtuigd van Dylan Vente. De jonge spits van Feyenoord moest de geblesseerde Nicolai Jörgensen vervangen in de topper tegen PSV. Kwakman vindt dat Vente (19) nog vlieguren moet maken.

"Die gaan ze behoorlijk missen. Dat zag je tegen PSV al", zegt Kwakman over Jörgensen bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Hij is zo ontzettend belangrijk voor Feyenoord als hij fit is. Hij is balvast en ook in de diepte gevaarlijk. Dat zag je bij de eerste goal. Daarna kwam Vente erin, dat was gewoon een heel groot verschil tussen die twee. Het is ook niet zo raar, want Vente is natuurlijk nog jong en heeft weinig gespeeld. Je hebt dan niemand die die bal vasthoudt."

Kwakman ziet momenteel weinig in Vente, geeft hij toe. "Bij Oranje O20 zie je hem af en toe scoren. Ik vind hem vrij klein als spits, al hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. Maar dan moet je wel heel snel zijn of gevaarlijk in de diepte. Je zou hem vijf wedstrijden achter elkaar op kunnen stellen. Die jongen moet verhuurd worden."

Feyenoord neemt het donderdag op tegen VVV-Venlo. Kwakman verwacht een andere wedstrijd dan tegen PSV. "Ze zullen het meer uit zichzelf moeten halen. In de topper tegen PSV gaat het publiek erachter staan, maar VVV gaat inzakken. Dan moet je zorgen dat het tempo hoog is. Je moet het dan echt uit jezelf halen."

Poll

Eens met Kwakman?

(657 stemmen)

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +4114
donderdag 6 december 2018 om 07:05
Denk ook een jaartje keuken kampioen divisie zou goed zijn.. Wel de top..
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
donderdag 6 december 2018 om 07:22
Nee. Zet hem bij emmen neer.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 07:05
Dat wordt vanavond een doelpunten festijn in de Kuip, dus ik ga er maar eens goed voor zitten.........En toen werd ik weer ruw wakker geschut.......;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
donderdag 6 december 2018 om 07:26
Feyenoord kennende gaat het weer een lastige pot worden.
Vind ik leuk
Kaar +4310
donderdag 6 december 2018 om 08:59
Haha zou mooi zijn maar inderdaad geen realiteit ben ik bang. De verwachtingen zijn nu weer erg hoog na zondag en dan valt het altijd tegen, zeker tegen zo'n stugge ploeg als VVV. Maar winnen gaan wel!
Vind ik leuk
Orphen89 +4035
donderdag 6 december 2018 om 07:07
Feyenoord moet sowieso meer met verhuur gaan doen. Ieder jaar minimaal 2/3 spelers aan Dordrecht verhuren.
Misschien ook een paar aan RKC.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:21
Dus wat je eigenlijk zegt is de oude regeling met Excelsior nu doen met Dordrecht?
Vind ik leuk
Orphen89 +4035
donderdag 6 december 2018 om 08:35
Precies, Excelsior is die regeling ontgroeit. Die hebben enkel nog wat aan spelers die je ook op de bank bij Feyenoord kan zetten en met invalbeurten naar het niveau van het 1e kan brengen.

Dordrecht (En ook RKC) doen het allebei niet geweldig in de KKD. Feyenoord heeft hun jong team niet in de KKD en hun jeugd spelers missen dat.
Dus zo'n regeling kan voor beide partijen erg goed uitpakken.
Dordrecht (En RKC) kunnen met behulp van Jonge Feyenoorders uit de onderste regionen wegkomen en de jonge Feyenoorders kunnen in de KKD een nieuwe uitdaging vinden om door te groeien naar een hoger niveau.
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
donderdag 6 december 2018 om 07:21
Goed opgemerkt keesje.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 07:22
Hadden we nu maar n Jong in de KKD. Daar had hij n heel seizoen in de basis kunnen staan.
Maar ook standby kunnen staan om -zoals nu- Jorgensen te vervangen.

Daarom is verhuren gewoon geen optie. Ook RVP is regelmatig geblesseerd, enkele wedstrijden per jaar spelen zónder spits, is echt geen optie voor Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 07:23]
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
donderdag 6 december 2018 om 07:27
Dan hadden we ook.minder blessures gehad.

Jong feyenoord speelt op een klote niveau.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 07:32
Daarom blijven we maar gewoon hopen. De 3e Divisie in, en snel omhoog.
Vind ik leuk
HanV +5733
donderdag 6 december 2018 om 08:26
Op de KNVB-site zie ik een bericht van 6 juni 2018 waarin ze zeggen dat de winnaar van de reservecompetitie eventueel kan spelen voor promotie naar de derde divisie. Er zal toch wel later een uitleg zijn gekomen over dat eventueel?
De regionale fase zit er bijna op, de toen geplande einddatum 10 december wordt niet gehaald, want er zijn wat wedstrijden uitgevallen. Van de 10 ploegen die door mogen zijn er pas 2 zeker: jong Fortuna en jong Heracles. Jong Twente en Jong Feyenoord staan er goed voor. Het is maar de vraag of er andere clubs op een promotie zitten te wachten, want het is volgens mij ook een competitie met veel reserve-spelers.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 15:51
Goed dat je dat even hebt uitgezocht. Alle reden dus om te blijven hopen!
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 09:13
Echter denk ik dat Vente wel al te goed is voor de eerste divisie. Die kan je beter bij een Groningen wegzetten.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 15:47
Nu wel ja. Maar dan zou je met het stoppen van RVP en waarschijnlijke vertrek van Jorgensen misschien moeten overwegen om dan 2 vervangers aan te trekken. En dan Vente verhuren aan een ED-club.
Ik zie t toch niet zo snel gebeuren ..
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 15:54
Vente verhuren, één spits halen en één speler die bijvoorbeeld als buitenspeler kan spelen en spits. Kalou zou zo'n speler zijn bijvoorbeeld, die niet heel toevallig deze zomer transfervrij is.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 15:57
En er niet onwelwillend tegenover hoeft te staan. Doe er n Zweed of Oostblokker van 24-25 bij en F kan weer járen vooruit👍.
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 16:01
Klopt helemaal. Een Krmencik van Viktoria Plzen zou wel de meest ideale zijn.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 6 december 2018 om 18:02
Voordat hij over n jaar ook in de PL of BL te bewonderen is.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6431
donderdag 6 december 2018 om 08:48
Ja... met 2 niet volledig fitte spitsen moet je de 3de gaan verhuren.
Denken die gasten nou echt helemaal niet na dat ze zo maar wat roepen?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 12:06
Ja precies hetzelfde dacht ik ook

Misschien is het voor die jongen zelf beter om verhuurd te worden, maar wat moet je als je eerste spits geblesseerd is, en je tweede een keer in de 3 wedstrijden kan voetballen?

Je derde spits dan maar verhuren en Clasie in de spits?

Pas als ze een spits erbij kunnen halen is dit actueel

Beetje dom verhaal

Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:50
Ja nu zie pas dat er geen Jong Feyenoord is....

Al moet Jong Feyenoord in de 4e klasse beginnen
dan moet dat dan maar,
niet langer meer mee wachten opstarten die boel!
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 09:11
Over de verhuur ben ik het met hem eens, maar over de kritiek dat hij bijvoorbeeld niks in Vente ziet niet. De keren dat hij mag spelen in de Eredivisie, scoort hij regelmatig, geeft veel assists en laat het team beter voetballen. Om nu na de wtweede helft tegen PSV hem van kritiek te voorzien slaat natuurlijk nergens op. Hij stond bijna letterlijk op een eiland, wanneer hij de bal had moest hij eerst lang wachten tot er aansluiting kwam.
Vind ik leuk
derksen +8897
donderdag 6 december 2018 om 09:14
Vente is een achabar 2.0 was niks is niks wordt niks fc Lienden is vente zijn max
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 10:10
Goed beargumenteerd ook!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4114
donderdag 6 december 2018 om 09:38
Strak plan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws