Bergwijn volgt voorbeeld PSV-collega's niet: Krijg ik buikpijn van

    Bergwijn volgt voorbeeld PSV-collega's niet: "Krijg ik buikpijn van"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 07:44do 06-12-2018 om 07:44

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 07:51do 06-12-2018 om 07:51

    Steven Bergwijn is vereerd dat hij vergeleken wordt met Cristiano Ronaldo. De PSV'er neemt een voorbeeld aan de 33-jarige Portugese superster en wil zich continu blijven verbeteren. Dat Bergwijn in een adem wordt genoemd met Ronaldo, doet hem goed.

    "Natuurlijk. Heel mooi dat mensen over mij zeggen dat ik net zo'n doorzetter ben als Ronaldo", vertelt Bergwijn in een interview met ELF Voetbal. "Ik heb zijn film gezien. Geweldig om te zien wat hij er allemaal voor doet. In zijn film wordt haarfijn duidelijk hoeveel werk voorafgaat aan succes."

    "Hij is waar hij is omdat hij altijd vol overgave aan zichzelf heeft gesleuteld. Dat werkt, zo heb ik zelf inmiddels ook ervaren", gaat Bergwijn verder. "Maar zijn film laat ook iets anders zien: dat het altijd nog een stapje méér kan. Je kunt altijd nóg meer in jezelf investeren. Je ontdekt altijd weer nieuwe manieren om je te verbeteren. Manieren die bij je passen. Zoals met voeding bijvoorbeeld."

    Zijn ploeggenoten bij PSV drinken eiwitshakes om te herstellen, maar die zijn niet aan Bergwijn besteed. Zijn spieren ontwikkelen zich natuurlijk, zegt hij. "Krijg ik buikpijn van. Ik heb nu een eigen programma, speciaal voor mij samengesteld. Hoe dat precies eruitziet houden we binnenskamers, maar er komen in ieder geval geen shakes in voor, haha."

    Poll

    Haalt Bergwijn de Europese top?

    (3509 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 07:51
    Mijn dochter is ook een doorzetter ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 07:53]
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +129
    donderdag 6 december 2018 om 09:03
    Zucht.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28534
    donderdag 6 december 2018 om 09:59
    Maar geen voetballer gok ik, dus niet relevant op deze voetbalnieuwssite.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:16
    Verkeerd gegokt ... 😉
    Vind ik leuk
    Swout +1053
    donderdag 6 december 2018 om 09:23
    Vergeleken met Ronaldo xD Denk dat Bergwijn ipv shakes een dikke joint opsteekt na de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:16
    Welke mafkees vergelijkt Bergwijn nou met Ronaldo, daarmee zeg indirect dat je niet spoort.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 6 december 2018 om 14:09
    Ze bedoelen, kwa professionaliteit, niet kwa kwaliteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:29
    Dan kun je hem wel vergelijken met Ronaldo qua professionaliteit?

    Niet echt, heb Ronaldo als trainingsbeest gezien in een special op tv....werd al moet van het kijken alleen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    vrijdag 7 december 2018 om 13:17
    Ik heb respect gekregen voor hem toen ik dat zag.
    Is dat die waar ze een voorzet gaven en het licht uitdeden en dat hij toch nog scoorde? Prachtig, die man verdient zijn status op voetbalgebied.
    Sommige erotische escapades zijn wat minder goed te praten.
    Vind ik leuk
    AVDV +726
    donderdag 6 december 2018 om 15:03
    Verassende reactie.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5080
    donderdag 6 december 2018 om 11:01
    In wat voor manier?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:14
    Voetbal ... hoezo?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 07:54
    Dat is het dus ! Net als Obelix als kind zijnde in de toverketel gevallen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 07:54
    Ik vind het juist meer lijken op de echte Ronaldo.

    Al heeft Bergwijn een stuk minder Tor-instict. En ook is Bergwijn technisch een stuk minder.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28534
    donderdag 6 december 2018 om 10:00
    Ik vind het ook een vage vergelijking. Ik vind hem een groot talent, maar hij moet echt nog 1-2 jaar flink stappen maken in z'n ontwikkeling en een stuk dodelijker worden in de afronding.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 07:55
    Welke blinde geit vergelijkt Bergwijn met C Ronaldo?!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 07:57
    "Natuurlijk. Heel mooi dat mensen over mij zeggen dat ik net zo'n DOORZETTER ben als Ronaldo",

    That’s it.
    Niemand die hem de nieuwe Ronaldo noemt.


    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 09:24
    Al had hij dezelfde haargrens als
    C Ronaldo is de vergelijking nog misplaatst..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:16
    Moet dat een punchline voorstellen?
    Zal dan maar beter je best doen want tot op heden bak je er geen ene ruk van. 😉
    En die 4 blindr geiten die je er nog een like voor geven mogen ook eens even langs specsavers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 11:00
    Hoe kom je aan 4 ? 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:03
    Er zijn toch
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 11:02
    En waar bak ik niks van? Haha ik zit hier niet voor likes. En als die geitjes likes opleveren, dan mag dat toch? Laat ‘ons’ zelf iets leuks vinden
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:04
    (6 nu) blinde geiten
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 11:02
    Duits bloed?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:06
    Die jou een like geven?
    Bij de opmerking: “55Welke blinde geit vergelijkt Bergwijn met C Ronaldo?!”.

    En mij boeit niet wat iemand doet.
    Leuk voor je, toch?

    En zou je aub gewoon in 1 reactie willen reageren. 😓
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1127
    donderdag 6 december 2018 om 15:41
    Ajoh maak je niet dik. Toitoi
    Vind ik leuk
    AVDV +726
    donderdag 6 december 2018 om 15:03
    Wanne klets
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 6 december 2018 om 08:10
    Eerst de tekst lezen blind geit.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:27
    Dát lezen gaat n blinde geit vaak niet goed af.
    Vergeef het hem maar.
    Of vergeet hem maar,
    Wat je wil.
    Vind ik leuk
    elijah +1623
    donderdag 6 december 2018 om 08:07
    Hij moet wel uitkijken met zijn temperament op het veld. Ik heb gemerkt dat hij al heel snel geïrriteerd kan zijn en een ruzie kan uitlokken als er een lichte overtreding op hem wordt gemaakt
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +452
    donderdag 6 december 2018 om 08:15
    Genoeg topspelers die snel geïrriteerd raken en aangeven dat de tegenstander moet oppassen. Zolang ze hun eigen team maar niet in de steek laten door rode kaarten te krijgen, dan kan het allemaal. Een beetje show hoort er gewoon bij.. :)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:27
    Als je pas nog een blessure hebt gehad en iemand maakt een grove charge (Berghuis), snap ik wel dat je daar van geïrriteerd raakt.
    Maar linksom of rechtsom is dat bij iedereen zo.
    Laat vooral zien dat je niet zomaar met je laat sollen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6073
    donderdag 6 december 2018 om 10:26
    elijha mee eens..dat viel mij de laatste tijd ook al op.. zo verlegen hij in begin overkwam zie ik nu ook al wat arrogante trekjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:30
    Prototype van een moderne voetballer: niet meer volstaan met de groepstrainingen, maar een op maat gemaakte trainingsomgeving creëren die de aanwezige competenties moet optimaliseren. Inclusief voeding en persoonlijke (mentale?) begeleiding. Investeren in jezelf om in die korte periode dat je dit vak kunt uitoefenen een maximaal rendement te halen.

    Mooi ook dat PSV hier als club ruimte voor geeft.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    donderdag 6 december 2018 om 08:39
    Niet lullig bedoeld, maar Bergwijn vergelijken met Ronaldo ?
    Vind ik leuk
    HJR +8240
    donderdag 6 december 2018 om 08:47
    Ze hebben het over zijn doorzettingsvermogen. Nou wil ik dat ook nog weleens eerst zien, maar het is niet zo dat ze zijn kwaliteiten vergelijken met Ronaldo.

    Zal wel mooi zijn, Ronaldo begon bij Sporting/Manu ook als een echte dribbelaar. Ging ze later pas echt richten op het scoren bij Real.

    Van mij mag Bergwijn ook lekker dribbelen bij PSV en dan later een stapje hoger in het buitenland veel scoren voor z'n club en voor Nederland ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    donderdag 6 december 2018 om 08:57
    Al wordt hij maar een fractie zo goed als Ronaldo, dan ben ik al tevreden..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:41
    De film over Ronaldo zal nog wel enigszins aangedikt zijn t.o.v. de werkelijkheid.
    Zo werkt het nou eenmaal...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:51
    Prima kerel, en wordt inderdaad nergens benoemt dat hij de nieuwe Ronaldo is. Alleen dat hij er naar streeft net zoveel voor te werken als Ronaldo, daar lijkt me totaal niks mis mee. Lekker doorgaan met wat je doet!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Bizzy +21358
    donderdag 6 december 2018 om 09:00
    Bovengemiddelde eredivisie voetballer. Helaas in de CL wedstrijden onzichtbaar.
    Voorlopig is de europese subtop het hoogst haalbare voor Bergwijn. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:25
    Kijk jij echt zo tegen hem aan? Ik vind hem wel beter dan dat.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21358
    donderdag 6 december 2018 om 12:37
    Het is nig een jonge speler en hij kan zich nog ontwikkelen. Niks mis om bij een goede europese subtopper aan de slag te gaan. Denk dan aan Napoli, Arsenal, Lyon etc
    Vind ik leuk
    Pimman +6073
    donderdag 6 december 2018 om 10:29
    Ik denk dat hij béter kan worden dan Lozano..
    Vind ik leuk
    Bizzy +21358
    donderdag 6 december 2018 om 12:39
    Lozano moet minder voor eigen suc6 gaan. Meer een teamspeler worden. Aanwist voor iedere topclub.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7434
    donderdag 6 december 2018 om 09:14
    Tja, dan kan Bergwijn het wel shaken... Hij moet wel van de bergwijn afblijven, ga je niet beter van voetballen ;-)




    Maar ff serieus, Bergwijn is Bergwijn en Ronaldo is Ronaldo.. ik word inmiddels ook moe van de vergelijking van Frenkie met Cruijff, ja ze hebben iets van elkaar weg maar verder?

    Bergwijn komt er wel, goeie speler.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:18
    Hhahahahajaj bergwijn sinterklaas is voorbij. Wat zijn ze toch allemaal naief deze jongens. Ronaldo heeft meer gevoel in zijn wenkbrauw dan jij in je hele lichaam. Wat een lachertje dit. Bergwijn 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    AVDV +726
    donderdag 6 december 2018 om 15:01
    Voortaan eerst de tekst lezen knul.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:20
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws